Затягане на волана Карина

Siviq
Мнения: 16
Регистриран на: 04 Апр 2009 15:18

Затягане на волана Карина

Мнение от Siviq » 30 Яну 2010 20:37

Здравейте,
от няколко дни ми се яви следния проблем: когато въртя волана на колата се усеща едно силно затягане на волана (все едно хидравличната помпа не работи) и след това се нормализира. Независимо дали въртя за десен или ляв завой това затягане го има. Лошо е че при движение и в завой волана понякога не се връща сам а остава на затегнатото половение и трябва аз да го връщам в неутрално положение. Масло в съда има. Няма никакви течове от системата. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем ще съм благодарен на някакъв съвет че вече не знам какво да проверя. Мерси предварително :help:

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 30 Яну 2010 21:00

Това ти е от карето на волана.То предполагам трябва да ти потропва някъде в колонката на волана. Щом ти затяга , го смени,щото може да блокира в някой завой и да не го вземеш,или го смажи.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Siviq
Мнения: 16
Регистриран на: 04 Апр 2009 15:18

Мнение от Siviq » 30 Яну 2010 21:04

Потропване не усещам, но това за завоя е сериозно. Дефекта се получи докато естествено не бях на паркинга пред нас. Та се прибирах 10-на километра, през които завоите бяха доста натоварващи... за малко да взема два три завоя направо. Ако се окаже карето на волана, предполагам няма да е скъпо като смяна и част. Нямам условия да го ремонтирам на паркинга...

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнение от zi_zi_top » 30 Яну 2010 21:46

Цената само на карето е около 450-500 лв. Така, че не бързай с купуване на части преди да си установил точната причина за проблема.
Цената на труда е според сервиза.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 30 Яну 2010 22:22

Стига,той ще си вземе каре за полуоска по-евтино. Предполагам си виждал за кое каре говорим- това на пръта на волана,то е малко и съвсем не скъпо.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнение от zi_zi_top » 30 Яну 2010 22:46

Знам за кое каре говориш, намира се над педалите. Толкова струва за моята Корола и то не в ТМ Ауто, а от другиге магазини-доставчици.
Преди 2 години ми се беше появило чукане в кормилния вал и бяха започнали да ме "сапунисват" от кормилна рейка до каре на вала, та тогава се интересувах от цени на части. После се оказа, че проблема е елементарен и често срещан - луфт в шлиците на вала - и го реших с един пръст и малко медна грес (от тогава няма чук, няма мук biggrin.gif ).
А колегата не е споделил каква му е Тойотата wacko.gif ? По това, че говори за хидравлична течност предположих, че става дума за Авенсис и едва ли неговото каре е по-евтино.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 30 Яну 2010 22:50

zi_zi_top написа:Знам за кое каре говориш, намира се над педалите. Толкова струва за моята Корола и то не в ТМ Ауто, а от другиге магазини-доставчици.
Преди 2 години ми се беше появило чукане в кормилния вал и бяха започнали да ме "сапунисват" от кормилна рейка до каре на вала, та тогава се интересувах от цени на части. После се оказа, че проблема е елементарен и често срещан - луфт в шлиците на вала - и го реших с един пръст и малко медна грес (от тогава няма чук, няма мук biggrin.gif ).
А колегата не е споделил каква му е Тойотата wacko.gif ? По това, че говори за хидравлична течност предположих, че става дума за Авенсис и едва ли неговото каре е по-евтино.
Още в името на темата е споменато каква му е тойотата.
A car without TURBO is like a man without BALLS!

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнение от zi_zi_top » 30 Яну 2010 22:52

Вярно, ама година, модификация ...???
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 30 Яну 2010 23:00

zi_zi_top написа:Вярно, ама година, модификация ...???
Тука вече ме хвана на тясно biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
A car without TURBO is like a man without BALLS!

Аватар
MEGAHARD
Мнения: 42
Регистриран на: 10 Фев 2008 18:20
Местоположение: Русе

Re: Затягане на волана Карина

Мнение от MEGAHARD » 31 Яну 2010 11:16

Siviq написа:Здравейте,
от няколко дни ми се яви следния проблем: когато въртя волана на колата се усеща едно силно затягане на волана (все едно хидравличната помпа не работи) и след това се нормализира. Независимо дали въртя за десен или ляв завой това затягане го има. Лошо е че при движение и в завой волана понякога не се връща сам а остава на затегнатото половение и трябва аз да го връщам в неутрално положение. Масло в съда има. Няма никакви течове от системата. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем ще съм благодарен на някакъв съвет че вече не знам какво да проверя. Мерси предварително :help:
Възможно е да се е натрупал лед м/у предната гума и подкалника.

Аватар
cokata
Мнения: 308
Регистриран на: 04 Дек 2009 17:41
Местоположение: Панагюрище

Мнение от cokata » 31 Яну 2010 16:18

Най-вероятно е карето!и аз имах същия проблем,е още не съм го сменил ама в най скоро време ще го направя :thumbsup:
Toyota Carina E 1.8 7A-FE Liftback
Subaru Outback 2.5 AT 2005
Honda XR250

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 31 Яну 2010 19:37

zi_zi_top написа:Преди 2 години ми се беше появило чукане в кормилния вал и бяха започнали да ме "сапунисват" от кормилна рейка до каре на вала, та тогава се интересувах от цени на части.
Те от рейка почват в сервиза на ТМ-Ауто, та тогава стигат до карето!!!...но нали японците плащат гаранционен сервиз или пък клиентът ще е натоварен след гаранционно-почват от най-сложното и стигат до най-простото-типично за мързеливи и безотговорни майстори. Проблемът може да се реши със смазване на карето,защото при новите Короли потропването се появява заради недостатъчна грес,която изтича,но не съм чувал за затягане на волан при новите.
zi_zi_top написа:После се оказа, че проблема е елементарен и често срещан - луфт в шлиците на вала - и го реших с един пръст и малко медна грес (от тогава няма чук, няма мук biggrin.gif ).
Да,затова предложих на колегата с Карината да смаже карето,но ако карето е разбито много,е по-добре да се смени,особено като затяга волана. Може да пробва да го смаже и ако затягането изчезне,да кара още.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

4a-fe
Мнения: 4
Регистриран на: 16 Апр 2009 10:46

Мнение от 4a-fe » 31 Яну 2010 21:04

Защо, всички решихте, че е от каренцето, аз имах същия проблем преди време, бях решил че помпата е заминала но смених маслото, в старото имаше доста боклуци, налях ново масло и проблема се реши.
А също така, такова затягане може да се получи от заминали лагери на макферсоните.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнение от zi_zi_top » 31 Яну 2010 23:14

zi_zi_top написа:Цената само на карето е около 450-500 лв. Така, че не бързай с купуване на части преди да си установил точната причина за проблема.
Не съм казал, че със сигурност е карето, НАПРОТИВ!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 31 Яну 2010 23:46

4a-fe написа:Защо, всички решихте, че е от каренцето, аз имах същия проблем преди време, бях решил че помпата е заминала но смених маслото, в старото имаше доста боклуци, налях ново масло и проблема се реши.
А също така, такова затягане може да се получи от заминали лагери на макферсоните.
Не сме го решили но е много вероятно да е от там . Може и да е от лагерите на макферсона . Но от помпата/маслото няма как да ти стегне волана .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot], Majestic-12 [Bot] и 13 госта