Налягане на гуми - ТТ данни ?

angellov
Мнения: 68
Регистриран на: 20 Юли 2008 21:35
Местоположение: България
Обратна връзка:

Налягане на гуми - ТТ данни ?

Мнение от angellov » 05 Юли 2009 19:11

Здравейте колеги, темата не е кой знае колко важна... и все пак!
КОИ, КОЛКО СИ ПОМПИ ГУМИТЕ?
аз на моя авенсис с размери на гумите /летни/ 195/60/15 - 2.4 !!! - добре ли е ????
Последно промяна от Akima на 06 Юни 2023 17:50, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Корола 1999 г. + Авенсис 2001 г. - карани/продадени
Пикник 1999 г. + Ярис 2005 г. + Айго 2008 г. - действащи
Форд Фокус 2016 г. за цвят

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Мнение от max-2 » 05 Юли 2009 19:32

Ако е бензинов предни 2.1, задни 1.9бара за скорости до 160 км/ч. Аз слагам една десета от мен и помпя 2.2 на 2, но на Карина, предполагам с Авенсис 1 налягането е 1 към 1.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Raya
Мнения: 1790
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна

Мнение от Raya » 05 Юли 2009 19:57

Опитах това:

SFINKS написа:
Мда , само дето нормалното предписано налягане не е предписвано за нашите кирливи пътища . С нормалното предписано налягане из нашите юнашки дупки и окачване и купе си заминава много бързо . Затова по-добре малко по-ниско налягане за градски условия - около 2.0 или даже 1.8 . По добре малко по-рано да поизносиш гумите отколкото да си съсипеш окачването и цялото купе.
Да не говорим за комфорта който се постига с малко по-меки гуми.
За извънградско от друга стране е по добре по високо от предписаното налягане защото се подобрява стабилноста и разхода на гориво

така си карам аз всичките коли от доста годин и съм доволен , единстеното неудобство е че като влизаш/излизаш от град изпускаш или помпиш съответно .
и останах доволна

jovko
Мнения: 76
Регистриран на: 03 Дек 2008 09:46
Местоположение: Разград

Мнение от jovko » 05 Юли 2009 21:27

Авенсиса ми е с 215/45/17 и го карам с 2.9 налягане. По простата причина че не искам да си купувам нови гуми ден през ден. Вече купих една преди 4 месеца, а карах с 40-50 км през една дупка и се сцепи гумата. После ми се появи балон на втора и сега откакто съм на 2,9 съм много доволен. един приятел си кара аудито а6 на 3.2
TOYOTA Avensis T4 D-4D 2.0

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 05 Юли 2009 21:54

Пренапомпаните гуми водят до допълнително натоварване на окачването (вибрациите, които иначе биха били поети от гумата, биват поети от амортисьорите)...
Авенсиса 195/60/15 го карах 2.2/2.2...
Сега Маздата 215/50/17 я карам 2.4/2.4 и не съм имал проблем с дупките.
Зимата с 205/65/16 ги карах на същото налягане..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
heller
Мнения: 199
Регистриран на: 01 Мар 2009 08:55
Местоположение: Варна

Re: НАЛЯГАНЕ НА ГУМИ

Мнение от heller » 05 Юли 2009 22:08

angellov написа:Здравейте колеги, темата не е кой знае колко важна... и все пак!
КОИ, КОЛКО СИ ПОМПИ ГУМИТЕ?
аз на моя авенсис с размери на гумите /летни/ 195/60/15 - 2.4 !!! - добре ли е ????
Колега, на вътрешната страна на жабката имаш един стикер с размера на гумите и налягането, до което се помпат.
В нашият случай Авенсис 195/60/15 за скорост до 160км/ч - 2,2/2,2, над 160км/ч 2,2/2,4

Аватар
Raya
Мнения: 1790
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна

Мнение от Raya » 05 Юли 2009 22:29

Малко отклонение от темата, ако ми позволите........че ми изникна един въпрос към колегата
slowtraveler написа: Сега Маздата 215/50/17 я карам 2.4/2.4 и не съм имал проблем с дупките.
Зимата с 205/65/16 ги карах на същото налягане..
Защо размера на гумите и джантите са различни за сезоните, специално по някакви причини?

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 06 Юли 2009 03:32

Имаше подобна доста голяма тема!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 06 Юли 2009 08:35

Raya написа:Малко отклонение от темата, ако ми позволите........че ми изникна един въпрос към колегата
Защо размера на гумите и джантите са различни за сезоните, специално по някакви причини?
Причината е в различните изисквания за различните условия.
Лятото при по-висока скорост е добре да се ползват по-нископрофилни гуми, които дават по-точно водене на автомобила и по-сигурно преминаване на завоите.
Зимата скоростите са по-ниски, но затова пък пътя е по-неравен (ледени парчета, сняг, скрити дупки и т.н.). Затова зимата ползвам по-високопрофилни гуми, които имат по-голямо разстояние между протектора и джантата, съответно имат по-голяма възможност да демпферират и да намалят възможността за повреда на джантата.
За да се запази външния диаметър на колелото(изискване на производителя на автомобила), се преминава на друг размер джанта при промяна на височината на профила на гумата.
Минималния възможен диаметър на джантата обикновено е ограничен от диаметъра на спирачните апарати (при мен минималния разрешен е 16')...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 06 Юли 2009 09:32

Otvariah djapkata na Avensisa i tam ima edna lepenka na koiato sa dadeni za dvata razmera gumi s koito izliza ot zavoda proizvoditel i gledah za tvoia zarmer gumi pri kakvi natovarvania kolko triabva da sa napompani gumite .A nai-dobre gi napompi na sredna stoinost ot na-malkoto i na-golimoto natovarvane zahtoto ako se rykovodih po tazi tablica tribva vseki pyk kagato vozih primerno 4 duhi tribva da pompah gumite a kogato si sam da gi spadah

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 13 Юли 2009 22:01

обаче ако са ти по-меки гумите, много по-лесно кривиш джанти и гуми, а изправянето на джанта не е евтино да се прави постоянно.
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

jsp
Мнения: 131
Регистриран на: 23 Юли 2006 21:44

Мнение от jsp » 15 Юли 2009 21:57

А през колко време оправяш окачването ?
newmiro написа:обаче ако са ти по-меки гумите, много по-лесно кривиш джанти и гуми, а изправянето на джанта не е евтино да се прави постоянно.

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 16 Юли 2009 00:00

засега не съм му оправял нищо:) обаче колко джанти съм изправял, сигурно съм ги платил още един път:). не искам да кажа нищо по-различно -> всяко нещо за сметка на друго! намираш си баланса който си е най-добър за твоята кола. нито мно напомпени, нито мно меки, да ти вози добре и това е, то се чувства, не да се плъзгаш над неравностите заради пренапомпени гуми. абе всеки си намира за своята кола, най-добре заводските настройки, или маалко отгоре, това е моята техника. виж, при положение че сменяш цолаж и гумата е друга височина си говорим друго. :thumbsup: успех на всички по дупките във варна и други градове :thumbsup: smile.gif
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

jovko
Мнения: 76
Регистриран на: 03 Дек 2008 09:46
Местоположение: Разград

Мнение от jovko » 17 Юли 2009 15:21

Изправявне на джанти е едно на ум, ами сцепените гуми какво ги правиш???? Голям филм е. една гума лятна, китайска фиренза ми струва 150 лева аз като сцепя 3 гуми и ей къде ти е ремонта на окачването, ами неудобството някъде на път да сменяш гума, ами да търсиш същите гуми. ами да си купиш две за отпред щото да са с еднакъв грайфер??? ЛУДА работа. По добре да правя окачване отколкото гуми и джанти през ден. С нашите европейски пътища ще е така. Затова гумите на 2.9 за да не бера ядове.
TOYOTA Avensis T4 D-4D 2.0

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 17 Юли 2009 15:33

Jovko abe napeigi 3,5 4e 2.9 sa mnogo meki biggrin.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта