Всесезонни гуми - личен опит.

gena_bs
Мнения: 459
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 24
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от gena_bs » 18 ное 2022 23:18

Можете ли да ми препоръчате всесезонки с рядък вече размер - 175/60 R14?
Астричката обося, горката и трябва да и купя нещо. Пробегът на колата е под 6000км/година и вече не виждам смисъл да купувам два комплекта гуми.
Примерно в диапазона до 100лв./бр. Без оригинални китайци, ако е възможно за тази цена.
На времето джамбазите й бяха сложили Toyo Vario V2 (R13) https://toyotires.eu/tire/pattern/vario-v2, които въпреки 4-те си години се справяха добре още две. Но са спрени от производство много отдавна, а отзивите за наследниците им Celsius https://diana-ltd.com/tire?39429 не ме очароват.

Потребителски аватар
Ивайло Димов
Мнения: 492
Регистриран: 11 яну 2022 15:35
Репутация: 48
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от Ивайло Димов » 18 ное 2022 23:27


gena_bs
Мнения: 459
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 24
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от gena_bs » 19 ное 2022 18:46

Благодаря!

Двигателист
Мнения: 314
Регистриран: 13 окт 2008 23:32
Репутация: 83
Местоположение: София

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от Двигателист » 21 ное 2022 10:50

Баща ми, вече кара по има-няма 3000 км годишно. Само градско. Не казвам, че технически е правилно, но му купих хубави зимни, които кара целогодишно. Хубавите всесезонни са скъпи. Най-баласирани, според мен са гъдиър. Давам пресен пример - еднакви (почти) коли - голф 4 и бора. Едната с всесезонен мишлен, другата с всесезонна дебица. Нови. Еми нищо общо.

chukich
Мнения: 589
Регистриран: 13 юли 2010 15:57
Репутация: 109
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от chukich » 28 ное 2022 06:44

Приятел кара джипката си с Michelin Crossclimate и беше много доволен. Дори ме навиваше за всесезонни гуми. Сега обаче след 3г има други впечатления.първите две години ( 20к км) гумите са се държали отлично, на третата година обаче са започнали слабостите, като казвам слабости имам предвид поведението на колата на сняг - на два пъти се въртял, на завои губил сцепление и подобни ситуации, които не са се случвали предни години. Сега си взема зимни гуми и всесезонните ще ги остави за летни. Той е от Варна, където всесезонни са според мен напълно достатъчни за зимата, но 4-5 пъти на годината пътува до Рдопите и добрата зимна гума си е задължителна.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

mirott
Мнения: 2004
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 60
Местоположение: Вършец

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от mirott » 28 ное 2022 07:46

Всесезонните гуми са за места, където няма сняг.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 3321
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1479
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от slowtraveler » 28 ное 2022 09:43

Въпросът е доста спорен - колкото хора, толкова мнения :) На времето когато сложих първите си всесезонки (май бяха GY Vector 3) с удоволствие се катерих в сняг до хижите на Ком :)
Когато на времето въртях 40-60х.км на година вариантът зимни/летни бе идеален - реално ги сменях на около 2г... Сега въртя около 15-20х.км и то предимно извънградско, и такъв комплект би ме изкарал повече от 6-7г...
Малко ме съмнява дали моите почти 12г зимни гуми имат по-добро сцепление от 2-3 годишни всесезонки...
Затова и обмислям съвсем сериозно когато свършат тези зимни гуми, да сложа всесезонки, които при същата разстановка биха се сменяли на 3г...
Аз също последните години си отделям един зимен месец в Балкана - никога не са ме притеснявали гумите... Съобразяваш се с поведението им и толкова...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 2662
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 236
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от mfandakov » 28 ное 2022 09:54

slowtraveler написа:
28 ное 2022 09:43
моите почти 12г зимни гуми имат по-добро сцепление от 2-3 годишни
:D И аз имам едни такива и не ми дава сърце да ги изхвърля Континентал кросконтакт и са със супер грайфер и пак се чудя да ги хвърлям ли,да ги качвам ли.Нямат видими проблеми ама тези 12 години направо са ми в главата. tooth.gif
Никога не си купувайте Тойота с ММТ,щото майсторите в .....O.lx искат бъбрек за ремонта им.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 3821
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 683
Местоположение: София

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от BOz » 28 ное 2022 09:58

chukich написа:
28 ное 2022 06:44
на два пъти се въртял, на завои губил сцепление и подобни ситуации
С това крайно субективно мнение не мога да се съглася. От къде е знаел, че там освен със шипове, защото примерно е било заледено, е нямало да се завърти и с чисто нови зимни гуми, при същата тази ситуация? Просто несъобразяване с пътя, нищо друго.
mirott написа:
28 ное 2022 07:46
Всесезонните гуми са за места, където няма сняг.
Доста крайни думи.
Да вземем последните тестове на зимен Мишлен Алпин 6 срещу Кросклимат 2.

Спирачен път:
Алпин 6 = 26.4 метра (3.4% по-добро)
Кросклимат 2 = 27.3 метра

Сцепление при потегляне:
Алпин 6 = 2580 Нютона (0.2% по-добро)
Кросклимат 2 = 2574 Нютона

Общо представяне при обиколка на трасе:
Алпин 6 = 53.7 км/ч
Кросклимат 2 = 57 км/ч (6.1% по-добро)

От последния тест на Ауто Билд преди седмици. Последните поколения всесезонни гуми нямат нищо общо с всесезонни от преди доста години. Като компоненти, материали и агресивност последното поколение са си почти зимни гуми, за разлика от старите, които бяха почти летни гуми. Вече масово всесезонните гуми на практика се сертифицират като зимни такива и си получават одобрените сертификати за зимни гуми. Просто човек трябва да си следи тенденцията и да е час с развитието на технологиите, а не да се поддържат тези, които бяха реално валидни преди десетилетия. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

chukich
Мнения: 589
Регистриран: 13 юли 2010 15:57
Репутация: 109
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от chukich » 28 ное 2022 19:45

BOz написа:
28 ное 2022 09:58
Аз не твърдя, че всесезонните гуми са лоши за зимата. Напротив, за много държави и градове са идеални, да не говоря, че на сухо и мокро са значително по-добри от зимните. Както ти сам казваш, технологията на новите всесезонни се доближава до тази за направата на зимни, именно затова, когато една всесезонна гума я караш две лета в нашия климат и се изпече едно хубаво вече губи силата си в зимни-снежни условия и се държи по-скоро като лятна. Такива тестове не можеш да намериш никъде.
Примерно в една Англия има много хора, които за зимата предпочитат да карат с всесезонни( по-подходящи за техния климат), но лятото си слагат летните гуми.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 3821
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 683
Местоположение: София

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от BOz » 29 ное 2022 09:39

chukich написа:
28 ное 2022 19:45
когато една всесезонна гума я караш две лета в нашия климат и се изпече едно хубаво вече губи силата си в зимни-снежни условия и се държи по-скоро като лятна. Такива тестове не можеш да намериш никъде.
Това са само притеснения. Характеристиките на гумата се запазват максимално дълго спрямо качеството ѝ, а не толкова спрямо сезона. Гумата е направена да я караш и лятото, а не като зимната теоретично да я увреждаш.
Чисто теоретично според мен, въпреки първоначалната мекота на зимната гума, която е с една идея по-мека, ако я караш 8 години, защото ще караш и летни такива, средната ѝ мекота през 8-те години ще е по-твърда от два комплекта по 4 годишни всесезонни. И в този ред на мисли пак всесезонните ще излизат по-добре от зимните и теоретично ще държат повече зимата от зимната гума през целия експлоатационен живот от 8 години, примерно. Но теоретични разсъждения. Още събирам данни, за да направя тази математическа логика към мекотата им, вземайки предвид притеснението за "изпичане".
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Оги
Мнения: 1030
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 138
Местоположение: Пазарджик

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от Оги » 29 ное 2022 10:55

Влагат им силиконови смеси и съединения за да не се опичат толкоз, дали се втвърдява и за какво време- това само времето може да покаже и за всеки производител, дори модел може да е различно. Най-голямото предимство на всесезонките е, че пролет-есен няма грижи, няма и съхраняване на 1 комплект колела целогодишно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

vfr800
Мнения: 257
Регистриран: 19 сеп 2019 17:24
Репутация: 66
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от vfr800 » 29 ное 2022 11:37

Всички гуми на третата година губят от качествата си това е нормален процес. Просто всеки си прави сметката на база пробег , кой вариант е по-изгоден за него. За мен при наличие на голям брой автомобили ползването на зимни и летни гуми е необосновано. Всесезонни гуми карам сигурно от 15 години и като цяло нямам оплаквания от нито един модел при зимни условия, но някои не се справят добре на мокра настилка особено след 2рата година. Сега в момента на едната кола търкалям един Клебер Квадраксер дот2014 и изобщо не мога да се оплача от поведението.

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 2178
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 222
Местоположение: Бургас

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от ufer » 29 ное 2022 15:38

Клебер си е жив Мишлен, но с по-малко претенции... :D

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 3821
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 683
Местоположение: София

Всесезонни гуми - личен опит.

Мнение от BOz » 29 ное 2022 15:52

BOz написа:
29 авг 2022 17:28
5 годишни зимни Континентал ТС830П - 52 към 77
BOz написа:
07 окт 2022 16:48
Разделих се със зимни Nokian WR D4 с ДОТ 2515. Карани само зимата и съхранявани по БДС. С краен резултат - 58 към 75.
Заради тази тема реших да снема твърдостта на протектора на всичките ми зимни гуми и да ги подредя подред по възраст:
1. 4 годишни Nexen Winguard Snow G WH2 - 75 НА
2. 5 годишни зимни CONTINENTAL ContiWinterContact TS 830 P - 77 НА
3. 7 годишни Nokian WR D4 - 75 НА
4. 11 годишен Michelin Alpin A4 - 83 HA
BOz написа:
29 ное 2022 09:39
Чисто теоретично според мен, въпреки първоначалната мекота на зимната гума, която е с една идея по-мека, ако я караш 8 години, защото ще караш и летни такива, средната ѝ мекота през 8-те години ще е по-твърда от два комплекта по 4 годишни всесезонни.
И погледнато така като обобщение, зимните ми гуми от 4-тата до 8-мата година се въртят около 75-77 НА. При 75 НА твърдост, натискайки с нокът се усеща все още, че гумата е еластична и има още "живот" в нея. Ще видим дали след първото или пък второто лято какво ще се случи на всесезонките и дали ще може до 4-тата година да е "равностойна" на зимна гума по еластичност. Ако устиска в тези граници до 4 години, въобще не трябва да се повдига притеснение за "опичане".
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта