Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Потребителски аватар
memorex
Мнения: 420
Регистриран: 17 фев 2021 21:29
Репутация: 30
Местоположение: Varna
Автомобил: RAV4

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от memorex » 26 окт 2021 20:36

При толкова много проверки дали е възможно да не сте видели скъсана биалета.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 1625
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 163
Местоположение: Бургас

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от ufer » 26 окт 2021 20:51

Може би няма да е зле да се погледнат с едно огледалце леглата на пружините, горе и долу, понякога звукът не идва от мястото, откъдето се чува. И ако има някакви съмнения, едва тогава да се разглобява. Не знам, каква е конструкцията на амортисьора горе - с лагер или дори букса, но май че нищо не трябва да се изключва. На трето място е възможно и шарнирните болтове да издават това скърцане, особено при завиване или промяна на наклона... :thumbsup:

Потребителски аватар
mapamop
Мнения: 1557
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 274
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от mapamop » 26 окт 2021 21:05

ufer написа:
26 окт 2021 20:51
шарнирните
На третата и четвъртата снимка ми изглеждат изметнати и криви отворите за болтовете?
Ако не е от ракурса на снимката, кое нещо не си е свършило работата, да пречи на носача да усуче моста? Ясно е че не са гайките и винтовете, на носача, защото са пренатегнати.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Потребителски аватар
TATI
Мнения: 2531
Регистриран: 02 авг 2005 11:54
Репутация: 126
Местоположение: София
Контакти:

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от TATI » 27 окт 2021 07:33

Я си виж пружините, където лягат, трябва да имаш гумена подложка.
Когато се прокъса и почва да скърца - изпитано на два Авенсиса
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

tora
Мнения: 942
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 114
Местоположение: Ст. Загора

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от tora » 27 окт 2021 10:18

Една идея- огледайте купето за пукнатина в ламарината. На познат имаше някакво пукане, оказа се пукнатина по пода под краката на пасажера, от някогашно произшествие.

boiski
Мнения: 74
Регистриран: 19 юни 2015 21:07
Репутация: 28
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от boiski » 27 окт 2021 12:52

memorex написа:
26 окт 2021 20:36
При толкова много проверки дали е възможно да не сте видели скъсана биалета.
Нови са и двете - Meyle HD. Преди монтаж ги мерих с ОЕМ, еднаква дължина. Като направя пробното кръгче без биалетки ще ги наложа още веднъж. Шарнирите са Febi Bilstein, отново идеантични на ОЕМ. И тях ще сравня геометрично още веднъж.
ufer написа:
26 окт 2021 20:51
Може би няма да е зле да се погледнат с едно огледалце леглата на пружините, горе и долу, понякога звукът не идва от мястото, откъдето се чува. И ако има някакви съмнения, едва тогава да се разглобява. Не знам, каква е конструкцията на амортисьора горе - с лагер или дори букса, но май че нищо не трябва да се изключва. На трето място е възможно и шарнирните болтове да издават това скърцане, особено при завиване или промяна на наклона... :thumbsup:
Не го споменах по-рано, но като се появи скърцането с фабричния мост бях прочел темите за скърцане на пружините, чиито подложки са скъсани и пружините се трият в монтажните чашки отгоре или отдолу. От там започнах - напръсках пружините и подложките със силиконов спрей и покарах. Никаква разлика. После напръсках задните тампони на носачите и шума заглъхна.
Предните пружини ги разглобявах няколко пъти. Първия път заради шумни ОЕМ лагери на опорите. ОЕМ опорите имат лагери, които са без капсуловка и единственото, което ги пази от калта отдолу е шайбичка от пореста гума, която се беше разпаднала с годините, а отгоре - гумената тапа, под която се слага слой грес. Смених опорите с KYB (Kayaba), както и горните гумени подложки, които стъпват пружините. Горната подложка е 2в1 - подложка за пружината и прахозащитен маншон на буталото на амортисьора. Подложките са някакви си, афтърмаркет. Ориналните се бяха позакъсали, но въпреки това преди да ги сваля нямаше скърцане от пружините! Впоследствие заради осезаемо хлопане в предницата свалих опорите КУВ и с установих, че лагерите им са се разбили за по-малко от 2000км, а периферията на лагера беше задрала в горната чашка на пружината и при завиване там се получаваше триене. Повече по темата тук. Смених опорите отново с афтърмаркет и засега няма хлопане и тропане в предницата (изключая скърцането от носачите). Имам подозрения, че тази сглобка амортисьор-пружина-подложки-опора може да прави мизерията. Обмислям дали да не взема две ОЕМ сглобки от морга и да ги присадя.
TATI написа:
27 окт 2021 07:33
Я си виж пружините, където лягат, трябва да имаш гумена подложка.
Когато се прокъса и почва да скърца - изпитано на два Авенсиса
Не е от там, проверени са многократно. Единствения факт, е че материала в монтажните легла на моста намалява с всяко следващо скърцане. Днес ще направя анализ на старите два моста и ще опитам да синтезирам информацията, която дават следите от износване.

Днес ходих на реглаж:


Нищо твърде фрапантно, освен избягалите 15-16 минути на задно дясно колело.

Потребителски аватар
gimara
Мнения: 1211
Регистриран: 27 фев 2014 18:56
Репутация: 212
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8, 2008

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от gimara » 27 окт 2021 13:32

boiski написа:
27 окт 2021 12:52
Имам подозрения, че тази сглобка амортисьор-пружина-подложки-опора може да прави мизерията.
Провери дали си спазил тази схема:
Screenshot_2021-10-27-13-28-02-643_com.google.android.apps.docs.jpg
Screenshot_2021-10-27-13-28-02-643_com.google.android.apps.docs.jpg (422.81 KБ) Видяна 1081 пъти
Когато сменях амортисьорите, ги бяха монтирали обратно(180 градуса) и имаше разни шумове, особено при навит докрай волан.

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 1625
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 163
Местоположение: Бургас

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от ufer » 27 окт 2021 14:00

boiski написа:
27 окт 2021 12:52
лагерите им са се разбили за по-малко от 2000км
Голяма Одисея, колега. Май че ще се върнеш към добре запазен ОЕМ вариант. Не е изключено и KYB да има ментета, за да се разбият толкова бързо, но може и да има някакво грешно съосие на амортисьори и пружини, които просто да предизвикват напрежение. И може би това напрежение при целия макферсон от горе до долу да е предизвикало проблема с шлиците на носача!? Аз имах подобен проблем с моята ежедневна Астричка. Преди 7 години сложих нови амортисьори Монро в комплект с лагерите горе (като твоите - некапсуловани), уж за да имат гаранция. И след 2 дена се разскърцаха, реших обаче да не се филмирам и след около година спряха да скърцат... :D Иначе си бях запазил старите ОЕМ лагери, които бяха само силно замърсени, но здрави и почти бях готов да ги сложа, но имах късмет и устоях. Така че май няма нищо по-добро от ОЕМ, ОЕМ, ОЕМ... worthy.gif

boiski
Мнения: 74
Регистриран: 19 юни 2015 21:07
Репутация: 28
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от boiski » 27 окт 2021 14:43

gimara написа:
27 окт 2021 13:32
boiski написа:
27 окт 2021 12:52
Имам подозрения, че тази сглобка амортисьор-пружина-подложки-опора може да прави мизерията.
Провери дали си спазил тази схема:
Screenshot_2021-10-27-13-28-02-643_com.google.android.apps.docs.jpg
Когато сменях амортисьорите, ги бяха монтирали обратно(180 градуса) и имаше разни шумове, особено при навит докрай волан.
Процедурата е спазена, може да има отклонение от осевата линия не повече от 5-10мм (горната чашка малко трудно се напасва да е перфектно в средата, защото при охлабване на скобите пружината леко се завърта и увлича чашката). Монтажа на готовата сглобка също е направен по процедура. Сглобката се качва на шенкела и се поставят двата болта, с крик се повдига целия носач и се завиват 3-те болта на опората към бомбето 39Nm. Стягат се двата болта към шенкела 220Nm. Гайката на буталото на амортисьора се притяга до 47Nm. След стягане на гайката проверявам отдолу дали горната чашка е избягала от осевата линия. Както казах, може да е мръднала не повече 10мм.
Capture.JPG
Capture.JPG (41.82 KБ) Видяна 1063 пъти
Не знам обаче дали горната афтърмаркет подложка, както и опората не вкарват някакви неадекватни усилия. Реално носача има носеща роля в надлъжната равнина (при ускорителни и спирачни усилия на купето, т.е. напред/назад) и в напречната равнина (при завой, навън/навътре), докато амортисьора отговаря за вертикалното направление нагоре/надолу и осигурява напречна и надлъжна опора на шенкела с двата си болта. Ако нещо там се движи накриво или вкарва посукване в шенкела, може това да стресира втулките на носачите.
1635334271231.jpg
1635334271231.jpg (104.28 KБ) Видяна 1063 пъти

boiski
Мнения: 74
Регистриран: 19 юни 2015 21:07
Репутация: 28
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от boiski » 28 окт 2021 09:45

Вчера съпоставих биалетките с ОЕМ и са напълно идентични като дължина и монтаж:


След това покарах колата без биалетки. Няма разлика - скърца.

Огледах предишния мост, който е направил 300км сумарно може би:


Това са носачите, чиито назъбени втулки заострях с дремел. Успях да изкарам болтовете без да размествам позицията на носачите, бяха се вкопали добре. Изглежда самите втулки не превъртат в моста при свиване на окачването (зъбите така са се вкопали, че ще видя зор да ги изкарам), а по-скоро се движат странично (навън/навътре) около болтовете и протриват и разширяват монтажния отвор в моста. Голямо теглене, голямо чудо.
(медната грес, която се вижда около отворите за болтовете я намазах по резбите на гайките при последния опит за стягане с 210 Nm, но при ваденето на болтовете се е разнесла)

Не ми остава голям избор освен да пробвам дали ще има промяна с други ОЕМ макферсони.

boiski
Мнения: 74
Регистриран: 19 юни 2015 21:07
Репутация: 28
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от boiski » 30 окт 2021 23:15

Ъпдейт: с помощта на @таратор се сдобих с пълен комплект предно окачване от морга. Съпоставяйки двете стаб. щанги видимо моята е яла бой в миналото:



Последния мост е в много добра кондиция след 700км, дори не забелязах следи от движение на носачите в моста, но така или иначе скърцането е налице. Утре ще пробвам как се държи с новата стаб. щанга и ОЕМ макферсони.

boiski
Мнения: 74
Регистриран: 19 юни 2015 21:07
Репутация: 28
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от boiski » 11 яну 2022 19:07

Привет, проблема с износването на моста (превъртането на втулките на носачите) се реши с третия мост, който поставих неотдавна (мост от 2.2 136кс). Първоначално и той поскърцваше, но след проверката на времето се оказа, че втулките му не превъртат. Скърцането при него идваше от два други фактора:
1. Сплескани предни пружини, чиято първа и втора витка се докосваха при най-малката неравност. Между витките метала се е отъркал от боята и ясно се вижда, че има контакт.
2. Задните тампони на носачите (кръглите) скърцат при движение. "Гумено" скърцане. Понеже са ОЕМ-ски и не си знаят годините са поомекнали малко и бягат радиално на една страна, съответно трият в периферната статична гума на самия тампон.

Какво допринася за превърнето на втулките:
- страничния наклон на предните колела. Наклона трябва да е съвсем леко отрицателен (-0,32гр). Прекалено голям отрицателен наклон може да повреди предния мост или купето (пише го удебелено в сервизното ръководство). При първите експерименти страничния наклон не е контролиран стриктно и е бил по-скоро доста отрицателен, което донякъде може да обясни ненормалните усилия напрягащи втулките на носачите.
- може би и кривата стаб. щанга, която смених с друга ползвана ОЕМ. С последния мост + кривата щанга изкарах София-Русе-София без щети по моста, така че е под въпрос...

Решението: други предни пружини (стари, ОЕМ) и слагане на силиконова грес на скърцащите тампони + регулиране на страничния наклон близо до неутралния размер по спецификация. За наклона ползвах китайска джаджа тип терзия/нивелир, която се закача на спирачния диск. Резултата беше такъв, че като отидох на реглаж нямаше нищо за регулиране. За последните 2000км няма скръц скръц :cheers:


Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1404
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 114
Местоположение: Пловдив

Монтаж и нивелиране на носачи на Корола Версо

Мнение от max-2 » 11 яну 2022 23:09

Това за отрицателният наклон е малко странно. Променя от двата болта които държат амортисьора към шенкела. Яяно си има болежки окачването на този модел.
Сходимостта товари много повече от страничния наклон.
Важното е, че всичко е наред вече.
Carina E 4AFE LB 1992

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост