[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

FraDiavollo
Мнения: 38
Регистриран: 20 фев 2017 09:36
Репутация: 1
Местоположение: София

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от FraDiavollo » 09 авг 2018 14:03

Здравейте колеги,

По темата с датчиците за налягането на гумите. Наложи ми се да си купя нов датичк, защото предишният собственик на колата е сменял гуми при гумаджии, които не са наясно с датчиците и бяха прецакали единия.
От Тойота ми обявиха цена за 1 бр. датчик 167 лева без ДДС, Допълнително се плаща 42 лева за обучението на датчика. Отказах им, естествено.
Купих си датчик от autokivi.bg за 64 лева. При годишното техническо обслужване на колата в Тойота се примолих да ми го монтират и обучат и те се съгласиха без да се налага допълнително доплащане.
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

Потребителски аватар
Румен Райков
Мнения: 5
Регистриран: 11 ное 2018 18:03
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: Auris Hibrid 2018

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от Румен Райков » 19 ное 2018 15:22

Здравейте, планирам да си взема втори комплект джанти и зимни гуми. Намерих си ето тези вентили с датчици:
Autel
Aliexpess
някой знае ли дали са съвместими с моя AURIS HSD 2018 и някъде във Варна "тънко" програмиране?
ИзображениеИзображение

FraDiavollo
Мнения: 38
Регистриран: 20 фев 2017 09:36
Репутация: 1
Местоположение: София

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от FraDiavollo » 30 ное 2018 08:55

celeron_7000 написа:
29 май 2018 14:55
На Корола 2015 се наложи да изтрия “зимния”, за да вкарам “летния” комплект. Не видях 8 позиции, а само 5. Но не работя с оригиналния софтуер. Може да се наложи отново да повториш упражнението, ако може да запамети само един комплект датчици.
Колега, оказа се, че от ТМ АУТО са ме подвели и моята кола може да помни не 8, а само 4 броя датчици. От написаното по-горе разбирам, че ползваш някакъв софтуер, с който сам си ги записваш/триеш. Моля за повече информация за този софтуер, как да се снабдя с него, за да мога и аз да си ги презаписвам при всяка смяна. В Тойота цената е 45лв., което не е оферта. Колата е Авенсис 2014.
Toyota Avensis 1.8 Valvematic CVT 2014

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15002
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 657
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от slowtraveler » 30 ное 2018 10:17

Офтопик
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2015
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 243
Местоположение: София

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от BOz » 30 ное 2018 12:25

slowtraveler написа:
30 ное 2018 10:17
За пореден път се убеждавам колко важен е конструкторският подход и какво влияние може да окаже за бизнеса и за клиента...
Ето - ограничаваш плащането на конструкторския екип и получаваш ТПМС система, ограничаваща възможностите на клиента да работи безпроблемно с автомобила. Ама ще ходиш по-често в сервиз - дори за смяна на гума. Или ще харчиш пари за софтуер, ще се образоваш как да работиш с него и т.н.
При мен явно са дали повече пари на конструкторите, и струва сигурно по-скъпо, но ТПМС работи напълно автономно - не ти пука дали въртиш гумите, дали сменяш датчици и т.н. - колата сама определя кой датчик на коя гума е и системата винаги работи коректно
Доста съгласен. Аз с много неща не съм съгласен с възгледите на Тойота и много решения ми се струват крайно нелогични. Тази система е едно от тях.
И защо въобще са внедрили такава система, като първо, че не можеш да гледаш реалното налягане на всяка гума на дисплея и второ защо въобще използват активни датчици в този случай, а не пасивна проверка като много други производители?
Значи хем се набутваш да правиш някаква логика, системи, производство, цена и т.н., ама не даваш достъп на потребителя да се възползва от това. Е за какво ти е в крайна сметка това напразно усилие? И накрая не вкарваш една елементарна логика системата сама да си определи кое колело къде се намира, или ако ги махнеш, да кажем смениш със зимен комплект гуми без датчици, то ти реве. Луда работа.thumbdown.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15002
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 657
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от slowtraveler » 30 ное 2018 12:32

Логиката само да определи кое колело къде се намира не е толкова проста - изисква по-скъпоструващи допълнителни производствени разходи - приемници и т.н...
Но логиката да определиш кои предаватели са ти в обхват докато се движиш и да си ги запомниш е елементарна...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2015
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 243
Местоположение: София

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от BOz » 30 ное 2018 13:03

slowtraveler написа:
30 ное 2018 12:32
Логиката само да определи кое колело къде се намира не е толкова проста - изисква по-скъпоструващи допълнителни производствени разходи - приемници и т.н...
Но логиката да определиш кои предаватели са ти в обхват докато се движиш и да си ги запомниш е елементарна...
Не съм съгласен.
Във всеки един сензор за налягане се влага един сензор за движение струващ единични стотинки, буквално. На базата на посоката на въртене се определя първоначалното положение на ляво, дясно колело. След това по силата на сигнала, след първоначално запознаване на системата се определя вероятността за предно/задно колело. И след това, след като борд компютъра усети странично ускорение заедно със завой от ъгъла на волана се наблюдава сигнала от датчиците, за да се потвърди първоначалното "предположение" за предно/задно колело. Имплементация за стотинки, която въобще не е трудна за реализиране.
Иначе ако шофьора не трябва да знае точно в кое колело какво налягане има, както е при Тойота (може и да има такива, на които все пак се изписва), защо въобще да влагаш активни елементи, какъвто е случая?
За мен единствено оправданото решение е да брулиш стотинки от потребителите в следпродажбения период.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15002
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 657
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от slowtraveler » 30 ное 2018 13:21

То и в момента имат сензори за движение - датчикът 'заспива' когато автомобилът не се движи...
Но не определя посоката на движение...
По силата на сигнала не можеш да определиш всички колелета с един приемник..
При мен е реализирано с 3 приемника до три от колелетата, определящи 'близкият' датчик, но и 'чуващи' всички други датчици наоколо... Четвъртият 'чут' датчик е на четвъртото колело, което няма приемник до него... Резервната гума трябва да се въведе 'хардуерно' - иначе TPMS няма как да определи кое е резервната гума, и кое - четвъртата...
Дори и да няма индикация от всеки отделен датчик, активни елементи се влагат за да не се бърка със сигнала от датчици от друг автомобил...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2015
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 243
Местоположение: София

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от BOz » 30 ное 2018 14:19

slowtraveler написа:
30 ное 2018 13:21
То и в момента имат сензори за движение - датчикът 'заспива' когато автомобилът не се движи...
Но не определя посоката на движение...
По силата на сигнала не можеш да определиш всички колелета с един приемник..
При мен е реализирано с 3 приемника до три от колелетата, определящи 'близкият' датчик, но и 'чуващи' всички други датчици наоколо... Четвъртият 'чут' датчик е на четвъртото колело, което няма приемник до него... Резервната гума трябва да се въведе 'хардуерно' - иначе TPMS няма как да определи кое е резервната гума, и кое - четвъртата...
Дори и да няма индикация от всеки отделен датчик, активни елементи се влагат за да не се бърка със сигнала от датчици от друг автомобил...
Ами престарали са се при теб. Примерно при мен в Опел как могат да го направят по принципа, по който ти описах?
И за резервното колело не си прав. Опел си го определят много просто - това колело, което моушън сензора не индикира въртеливо движение, но се вижда от системата (активирано от движението на колата) = резервно. Май не е толкова трудно. tooth.gif

п.п. Може при теб да няма да кажем сензори за ориентация (моушън) а да е обикновен вибро сензор, за да събуди системата просто.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15002
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 657
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool

Мнение от slowtraveler » 30 ное 2018 19:37

Не знам какво са направили Опел, ама колегата си взема цял отделен електронен прибор за да си пренастройва колата при всяка смяна на гумите на новичкия Опел (преди 2г), дето купи на жена си :)
Иначе да - електрически подгрев на челното стъкло си има като екстра :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост