Страница 62 от 129

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 28 Окт 2019 23:33
от miro1984
Здравейте!Имам Тойота Ярис 1.3 ММТ и когато е студена притриса като потеглям .Когато е на 2 се усеща че съединителя буксува.Дали трябва да се смени съединителя или само да се настрои?

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 29 Окт 2019 06:34
от Petar555
miro1984 написа: 28 Окт 2019 23:33 Здравейте!Имам Тойота Ярис 1.3 ММТ и когато е студена притриса като потеглям .Когато е на 2 се усеща че съединителя буксува.Дали трябва да се смени съединителя или само да се настрои?
Здравейте колега,
Има на няколко пъти описан теста за износен съединител на ММТ в тази тема на форума. Потърсете го и го направете.
Това ще ви ориентира какво е състоянието и тогава можете да зададете конкретен въпрос.
Поздрави

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 30 Окт 2019 23:17
от malixx
Здравей колега, съединителя е за смяна, но не е задължително да е износен. Имам го същия проблем. Според мен, за да се стигне до тук е помогнал и актуатора. Добре е да се рециклира при смяната на съединителя.
При мен се забелязва липсата на полусъединител. При тръгване и смяна на предавки има само рязко отпускане на съединителя последвано от силен удар. Вероятно това се дължи на износени компоненти на актуатора. Та мисля си че тези рязки отпускания допринасят за дефектирането на съединителя..

Друго, което се случва при мен и е доста неприятно е че ММТ-то на автоматичен режим ми набива първа при падане на около 18 км/ч. Това се случва най-вече, когато е студено. Как е при вас?

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 30 Окт 2019 23:22
от ppeneva
malixx написа: 30 Окт 2019 23:17 Друго, което се случва при мен и е доста неприятно е че ММТ-то на автоматичен режим ми набива първа при падане на около 18 км/ч. Това се случва най-вече, когато е студено. Как е при вас?
Това и при мен се получава sad.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 31 Окт 2019 05:59
от Petar555
malixx написа: 30 Окт 2019 23:17 Здравей колега, съединителя е за смяна, но не е задължително да е износен. Имам го същия проблем. Според мен, за да се стигне до тук е помогнал и актуатора. Добре е да се рециклира при смяната на съединителя.
При мен се забелязва липсата на полусъединител. При тръгване и смяна на предавки има само рязко отпускане на съединителя последвано от силен удар. Вероятно това се дължи на износени компоненти на актуатора. Та мисля си че тези рязки отпускания допринасят за дефектирането на съединителя..

Друго, което се случва при мен и е доста неприятно е че ММТ-то на автоматичен режим ми набива първа при падане на около 18 км/ч. Това се случва най-вече, когато е студено. Как е при вас?
Здравейте, тествайте съединителя първо. Прилича по-скоро на несработила компенсация на износване. Възможно е актуатора да сработва по-трудно също така, заради износване или влошено смазване. Диагностика трябва.
По втория въпрос. Това за включването на 1-ва си е общо взето нормално при тази скоросг. Опитайте да я "приучите" ръчно да сваля-качва малко по-рано т.е около 15 км/ч

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 01 Ное 2019 18:40
от ppeneva
На 15 км/ч няма ли да преключва още по-рано? Мен ми се струва, че сякаш рано превключва на 18, а не късно. Аз този проблем го решавам със Sport mode и тогава преключва малко по-късно.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 01 Ное 2019 19:09
от Petar555
По принцип надолу от 2 към 1 е по-добре да е на по-ниска скорост 15 да речем. Иначе "забива нос".

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 02 Ное 2019 01:03
от ppeneva
Аз за обратното си мислех... Малко съм заспала тази вечер. :)

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 03 Ное 2019 14:41
от CvToyotaSf
Искам да благодаря на Petar555, той ми разреши проблема с колата: грешка P0810. Вече съм минала над 5000км и не ми е светвало зъбното колело. С Тойота Ярис съм 2008г. ММТ 1.4Д
След закупуването на колата я карах без проблеми половин година и после започва да светва зъбното колело и колата влизаше в авариен режим. Закарах я за ремонт на един от големите сервизи в София и след ремонти по актуатор и смяна на лагер колата мина 200/300км и пак влезе в авариен режим. Върнах я пак в сервиза и след 200км пак авариен режим, закарах я на друг сервиз и пак не могат да я оправят, не съм я карала в официалния сервиз на Тойота. След несполучливите ремонти сестра ми предложи да потърси някой от форума на Тойота и се свърза с Petar555. Закарах му колата, много любезен и отзивчив човек, и има голямо желание да помогне. След неспособността на автосервизите да ми ремонтират колата, Petar555 я ремонтира и съм минала над 5000км вече и колата не е влизала в авариен режим. :D smile.gif smile.gif :D :whistle: worthy.gif smile.gif :D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 06 Ное 2019 22:10
от brutallus25
Привет :)
Ако съпоставим MMT с CVT бихте ли могли да кажете силните и слаби страни на двете като и разходите за подръжка?

Благодаря предварително

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 07 Ное 2019 07:51
от mfandakov
ММТ силни страни :D ,слаби страни - дълъг е списъкът.
CVT значително по-надежден и няма да спирате аварийно по кръстовищата,слаби страни според мен - малко по различен като " усещане" автомат.
В ютуб е пълно с клипове относно двете кутии като технология.Погледнете. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 09 Ное 2019 22:31
от Petar555
Здравейте,
Първо искам да благодаря на колегата alexhg1, че ми подари стария си компютър и така ми даде възможност да разуча по-добре цялата система.
Прилагам един документ, който описва проблема P0900 Clutch actuator error. В случая при него това се е случвало и преди и един компонент от компютъра е бил заменен с аналог, но явно неподходящ и съответно е изгорял в даден момент. Прилагам документа, който направих. Надявам се на някого да свърши работа.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 09 Ное 2019 23:02
от slowtraveler
Не стана ясно кой от компонентите е различния, но навярно е :2SK3069... ?
Видимо е по-високо съпротивление на другите 'автомобилни' MOS-FET (IRF1010EZ) , но пък те могат да разсейват по-голяма топлина и издържат по-голям пиков ток...
Вероятно подмяна на транзистора с правилния (и проверка на 'отстрещния' транзистор) биха възстановили работоспособността...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Ное 2019 07:22
от Petar555
slowtraveler написа: 09 Ное 2019 23:02 Не стана ясно кой от компонентите е различния, но навярно е :2SK3069... ?
Видимо е по-високо съпротивление на другите 'автомобилни' MOS-FET (IRF1010EZ) , но пък те могат да разсейват по-голяма топлина и издържат по-голям пиков ток...
Вероятно подмяна на транзистора с правилния (и проверка на 'отстрещния' транзистор) биха възстановили работоспособността...
Единадестте транзистора са 2SK3069, само единият беше IRF1010EZ. На последния всички преходи са 0. За целта на експеримента ще поръчам четири 2SK3069 и ще ги сменя. Не съм качвал дейташийтове на компонентите, защото са достъпни, а и не знам доколко това би интересувало хората във форума.
Интересното е, че при сравнение между 2SK3069 и IRF1010EZ, вторият има доста по-добри показатели, поне по таблицата, която намерих в интенет.
Няма причина да изгори току-така.
MOSFET Сравнение.pdf
(158.71 KiB) Свалено 96 пъти
Колега slowtraveler, какво мислите по въпроса?

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Ное 2019 10:37
от slowtraveler
Да, datasheet ги има и за двата транзистора. Точно след като го прочетох се двоумях, и дори първоначално си бях написал мнение, че 3069 е бил 'допълнителния', защото е с по-високо вътрешно съпротивление, което при мостови схеми автоматично го прави критичен елемент (по-голям пад и нужда от по-голямо разсейване на топлина).
След което видях, че съм се объркал - реално 'автомобилният' 1010 е с по-голямо вътрешно съпротивление и несъмнено би поемал по-голямо натоварване, но пък от друга страна той е предвиден за по-големи токове и реших, че въпреки факта, че е с по-голямо съпротивление, вероятно са сметнали правилно нуждата от по-голяма разсейвана топлина......
Твърдо бих заменил 'неправилният' транзистор с правилния и бих експериментирал - не виждам причина да не тръгне (особено ако не е гръмнал драйвера, управляващ двойките транзистори в мостовата схема)..