MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 6199
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 529
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Akima » 19 мар 2019 00:43

Има тема за масла и каталози. bash.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Iton
Мнения: 1
Регистриран: 26 мар 2019 08:31
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: Тойота корола

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Iton » 26 мар 2019 09:41

Здравейте.Нов съм в форума , и предварително се извинявам ,ако не пиша на правилното място.Разглобих актуатора за съединителя,за да проверя дали има механично задържане.Оказва се ,че всичко се движи нормално,електродвигателя е наред,но колата не иска да включи на скорост.Трябва да сглобя актуатора,но не знам каква смазка трябва да сложа ,на движещите се вътре червяк и зъбна предавка.Моля за информация ако някой знае.Предварително благодаря.

Petar555
Мнения: 150
Регистриран: 12 юли 2009 22:04
Репутация: 13
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 26 мар 2019 19:04

Здравейте,
Аз лично слагам качествена графитна грес -40° + 200°
Поздрави,

Потребителски аватар
ppeneva
Мнения: 78
Регистриран: 02 яну 2019 10:33
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от ppeneva » 26 мар 2019 19:48

Колеги, въпросче относно това как трябва да се кара ММТ. Като чакаме на светофар на спирачка и "Е" ли да стоим, на спирачка и "N" или друго? rolleyes.gif
А като я паркираме - "Е" и ръчна? А ако има наклон, има ли значение в коя посока е колата (с предницата нагоре или надолу)?

Благодаря предварително.

Petar555
Мнения: 150
Регистриран: 12 юли 2009 22:04
Репутация: 13
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 26 мар 2019 20:03

Аз лично като ме мързи да държа спирачката изключвам от скорост. За паркиране винаги съм на ръчна и изключена от скорост. Ако запалите колата на ръчна и пуснете крачната няма да тръгне докато не дадете газ.

Потребителски аватар
ppeneva
Мнения: 78
Регистриран: 02 яну 2019 10:33
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от ppeneva » 27 мар 2019 14:14

@Petar555, благодаря за отговора, но не получих кратък, точен и ясен отговор на въпросите си, а именно:

Кое е по-добре като спираме за 1-2 минути на светофара - на скорост "Е" или на неутрална "N"?
Питам защото на автомобил с ръчни скорости, ако стои на скорост и с натиснат съединител натоварваш излишно последния.

Аз питах как е правилно да се остави като е паркирана, на "Е" или "N", тъй като колата няма "P" като другите автоматици. Аз я държа на "Е", тъй като това е най-близо до "P" на другите автоматици, но... може да не е добре за MMT-то.
Ако я оставя на "N" паркирана по наклон не рискувам ли да не я видя повече, ако замине ръчната?! wacko.gif

И последно, моята кола не може да се запали на "Е", пали само на "N".

Petar555
Мнения: 150
Регистриран: 12 юли 2009 22:04
Репутация: 13
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 27 мар 2019 19:48

:D Здравейте,

Колата когато спрете на светофар с натисната спирачка е като с натиснат съединител на ръчни скорости. Това не е вредно за колата. Тя е направена така. Ако не ви се държи постоянно натисната спирачка може да сложите на"N". Това на прави кой знае колко по-добре нещата по отношение на съединителя. Не е доказано че това удължава живота на съединителя.
Ако ръчната държи добре не е необходимо да се оставя на "E" или “R" при паркиране. Но ако не държи по-добре е да се остави на "R" ако муцуната е по наклона или на "E" ако задницата е по наклона.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16648
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 931
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от slowtraveler » 27 мар 2019 19:59

Petar555 написа:
27 мар 2019 19:48
Колата когато спрете на светофар с натисната спирачка е като с натиснат съединител на ръчни скорости. Това не е вредно за колата.
Напротив, това съвсем не е нормален режим за ръчните скорост - съединителя се натиска САМО когато се превключва предавка и след това без мотане се отпуска НАПЪЛНО.... За причината - може сами да се досетите :)
За държане на натиснат съединител по светофарите ни биеха през ръцете на времето инструкторите :)
За ММТ - не знам - не съм гледал в детайли конструкцията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Petar555
Мнения: 150
Регистриран: 12 юли 2009 22:04
Репутация: 13
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 27 мар 2019 20:04

Четете си книжките на колите, бе хора.

Petar555
Мнения: 150
Регистриран: 12 юли 2009 22:04
Репутация: 13
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 27 мар 2019 20:10

А иначе инструкторите ни учеха да палим с натиснат съединител, но рядко съм виждал някой да го прави. Въпреки че е много правилно. Особено зимата.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16648
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 931
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от slowtraveler » 27 мар 2019 20:57

Палене с натиснат съединител е нещо съвсем друго - техническата обосновка е друга... И го правя ВИНАГИ на кола с ръчни скорости - автоматизъм, натрупан с времето....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
ppeneva
Мнения: 78
Регистриран: 02 яну 2019 10:33
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от ppeneva » 28 мар 2019 08:44

Petar555 написа:
27 мар 2019 20:04
Четете си книжките на колите, бе хора.
От Италия е, не се разбира почти нищо, преглеждах я десет пъти :D

Petar555
Мнения: 150
Регистриран: 12 юли 2009 22:04
Репутация: 13
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 28 мар 2019 20:27

Значи със сигурност не проблем за колата да сте на светофар на Е. Много по-вредно е да я държите при изкачване на наклон със съединител, а не със спирачка.
Тогава прегрява съединителя.

Drago_doikov
Мнения: 6
Регистриран: 20 фев 2019 19:24
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris 1.4 d4d

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Drago_doikov » 10 апр 2019 14:49

Здравейте! И аз карам от скоро аурис с ммт , прочетох темата и много ме притесни всичко написано! За сега при мен всичко е наред имам само положителни впечатления! Искам да попитам как да се подържа има ли казанче за някаква течност и т.н. а и в Ст Загора някой който да им разбира

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 988
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 155
Местоположение: Кричим

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 10 апр 2019 22:21

Drago_doikov написа:
10 апр 2019 14:49
прочетох темата и много ме притесни всичко написано!
Колега не се "филмирай", а си карай колата.Не са толкова зле работите с тази кутия. :thumbsup:
Да си чул ММТ да изключва от пета, tooth.gif или една смяна на масло да излиза 1000лв като нормалните автомати.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост