Страница 40 от 128

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 11:17
от krasengn
Честита Коледа!
Радвам се, че във форума има повече от двама специалисти по ММТ. Все пак се надявам да не опра до тях никога.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 21:14
от slowtraveler
mfandakov написа: 25 Дек 2018 09:57 Ми колко да е малък,title654983535.png
Това имах предвид - лагерът се изчислява според натоварването, което ще носи и обикновено колкото е по-малък лагера, толкова по-малко усилие може да понесе без да се износи бързо или разруши...
За замяна на втулка с лагер въобще не бих разглеждал като вариант съчмен лагер - при същите размери граничното му натоварване е много по-малко - усилието е разпределено на много по-малка площ, и то точково...
Иглен лагер е по-подходящ за целта, но от друга гледна точка - след изчисленията може да се наложи да се използва по-голям диаметър лагер, за да се осигури дълговечност...
Защото гледам например на SKF NAO 6x17x10 TN - неизносващото натоварване е около 0.63кН (около 64kgf), а статичен фактор на натоварване - 5.7кН. За сравнение що годе аналогичен по размер съчмен лагер има съответни стойности 0.012кН и 0.86кН....
Затова инженерният подход за всяка преработка започва с изчисления и подбор на правилен лагер... И чак ако изчисленията покажат 'поносимост' на избора - да се правят експерименти :) В противен случай е загуба на време...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 21:37
от mfandakov
Този път с избора на лагер също съм го минал,не ми се знимава вече с този актуатор.
Там няма шанс за друг освен този лагер който съм показал.
Отливката на корпуса не го позволява ,отделно и оста е с нестандартен размер и за лагер да се напасне трябва да се обработва допълнително.,
Втулките са ОК,и при тях падна много търсене но намерих и оригинални ,а не разните му там каращи по 10К.
Това с ММТ в началото ми бе интересно понеже бе нещо ново,сега вече не ми се занима .

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 21:44
от slowtraveler
mfandakov, коментарът ми съвсем не бе да подтиквам да се слагат лагери... Просто за мен лагерът е по-доброто решение, щом втулките умират... Но това решение е на ниво конструкторска работа, а не на ниво 'последващ ремонт'.... Просто инженерите са проспали изчисленията при конструирането на модула, и вече е късно :)
Вероятно като алтернатива - ползване на други сплави за втулката и оста...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 22:05
от mfandakov
slowtraveler написа: 25 Дек 2018 21:44 ползване на други сплави за втулката и оста.
Ooo и тук имаше проби /грешки :D ,сигурно съм правил от 10 различни материала.Какво се сетиш бронз,бронз берилий,бронз с еди какво си...
Втулките които се монтират тук от AISIN са интересни, с вторично покритие са отгоре нещо като тефлон,и формата им е интересна.
Мога утре да снимам имам ги в стругарното на базата,сцепени са по дължината си явно за да поемат температурните разширения.
Самата система подобна на ММТ я има и в F1 в болидите,просто тук са я направили като хоби вариант. :D
Абе кофти версия на онази в F1,но за толкова пари .... толкова. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 22:14
от slowtraveler
mfandakov написа: 25 Дек 2018 22:05 Самата система подобна на ММТ я има и в F1 в болидите,просто тук са я направили като хоби вариант.
В страни от темата, но все пак при Ф1 включваш едновременно за части от секундата две предавки, та затова не пропада мощността и минаваш без съединител.. Докато тук е един протяяяяжен процес :)

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 22:48
от mfandakov
Тука е анъсън.... ам... работата tooth.gif ,За да направят някакъв евтин вариант на автоматик са направили това недоразомение. :D :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 22:54
от Petar555
slowtraveler написа: 25 Дек 2018 22:14
mfandakov написа: 25 Дек 2018 22:05 Самата система подобна на ММТ я има и в F1 в болидите,просто тук са я направили като хоби вариант.
В страни от темата, но все пак при Ф1 включваш едновременно за части от секундата две предавки, та затова не пропада мощността и минаваш без съединител.. Докато тук е един протяяяяжен процес :)
Я.я ми го обясни това за двете предавки, че не го разбрах.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 23:49
от slowtraveler
Доколкото знам мигновения процес протича горе-долу така - датчици следят точното положение на валовете, и в момента, в който съвпаднат зъбите на планираната предавка, директно се зацепва тази предавка.
А преди да се 'разминат' прекалено зъбите на двете предавки (и да заклини кутията) - се освобождава предходната предавка... Така в даден миг са зацепени двете предавки (предходна и планирана), въпреки, че реално в такова състояние кутията не може да направи по-голямо завъртяне от позволеното от луфтовете в зъбната предавка :) Така реално нито в един миг не се освобождава двигателя от товара...
Виж как успяват механиките да издържат голямото динамично натоварване от промяната оборотите на двигателя - не знам :)

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Дек 2018 10:17
от Petar555
mfandakov написа: 24 Дек 2018 19:26
Petar555 написа: 24 Дек 2018 18:11 Пружината при напълно сгънато положение създава усилие от 270кг
Да ,,,270 кг ама когато е качено на стенда на руснака,когато е на колата нещата се променят.
От едната страна е пружината на актуатора от другата страна са пружините на съединителя и тогава баланса е друг.
Не знам защо тези мерят стойности при свален актуатор......ами няма го напъна от другата страна.
Немските форуми също се питат защо аджеба тези руснаци замерват по този начин/ bash.gif
Та да се върнем на темата с напъна.
Опитах се графично да представя усилието, което упражняват двете пружини. По ос Х е линейната деформация, а по У е пружината сила. Както се вижда имаме средно положение, в което силите се уравновесяват, но в крайните положения силата пак е максимална.
Според мен това е направено с една единствена цел - да се намали пусковият ток на моторчето, защото пружините "помагат" на моторчето при тръгване от крайните положения.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Дек 2018 12:55
от mfandakov
При натиск към съединителя моторчето тръгва от свободна позиция 2 А ток после се включва пружината която е напъната в актуатора тя спомага на моторчето да натисне съединителя/ за тази дейност тока максимум до 10А/, следва позиция отделен съедините /макар че има още преходни позиции./ На моторчето не му е проблем да натиска съединителя,проблем му е да отпусне съединителя понеже тогава трябва и да натегне пружината в акруатора.Ако си правил диагностики на бензинови мотори понеже там са други блоковете ,и там си има параметри на силата на натиска на съединителя и тогава идва решаващата роля на LCC механизма понеже той позиционира ламелите в които опира лагера на съединителя и взависимост от тяхната позиция се оформя и помощта към моторчето да освободи съединителя.Не ти ли е направило впечатление че грешките в Freeze Frame са винаги -25А.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Дек 2018 20:15
от Petar555
Братко, без основи къща не се гради.
Фрийзфрейма се появява над 22А/абсолютна стойност/.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Дек 2018 22:48
от mfandakov
Днес няма се заяждам за сарказма.
Екранна снимка (46).png
Екранна снимка (46).png (231.48 KiB) Преглеждано 2938 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 26 Дек 2018 23:36
от Petar555
Няма сарказъм, бога ми! Това с какъв софтуер го сваляш?
Аз съм виждал и други стойности, но винаги над 22А.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 28 Дек 2018 20:54
от Petar555
Здравейте,
Опитах се да разгледам статиката на процеса. Горе-долу така изглеждат нещата.
Drawing1.jpg
Drawing1.jpg (124.05 KiB) Преглеждано 2884 пъти