Страница 39 от 128

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Дек 2018 05:05
от petkootbs
mfandakov написа: 28 Сеп 2018 22:16Пловдив
Приятел, сега се регнах във форума, но имам доста доста сериозен проблем с ММТ-то, до такава степен, че ми се струва, че ще се избием някъде.
Има ли някакъв начин да се свържем с теб и да ти докарам колата в който град кажеш, няма проблеми. Аз съм от Бургас по принцип.
Пробвах да пусна и тема, но чака да бъде проверена от модератор. Сигурен съм, че не е от гумите понеже са читави и като марка и като възраст.
Направо съм болен, колата върти гуми нито може да се качи по - сериозен байр нормално, тръгва назаде и т.н. Трябва да я види някой дето найстина разбира от ММТ и се занимава с тях.
Ще съм ти благодарен,а ко ми кажеш как да се свържа с теб.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 15 Дек 2018 11:31
от Yordanovf
Здравейте,ако може някой да ми помогне .Търся вала който включва скоростите за ММТ кутия Ярис Номерът на актуатора е33960-70014

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Дек 2018 13:13
от liyan7
Здравейте, след доста тестване, мога да кажа, че проблема ми с грешка P0810 е решен. За тези които не знаят това е грешката при която, както си караш и светва едно зъбно колело на таблото и скоростите минават на N и не се сменят. Гасиш колата, палиш и така няколко пъти евентуално ако грешката изчезне и пак тръгваш за неопределено време..... Тук ще опиша как съм го решил проблема и какви стъпки смятам, че е добре да се следват.
Първо искам да кажа ,че проблема ми го реши човек от форума - Petar555, не е сервиз, просто човек, който реши да ми помогне, защото е имал такъв проблем със собствената си кола. Отново искам да му благодаря най вече за правилния подход към решаването на проблема, освен, че излезе и много по ефтино.

Когато на мен ми се появи за първи път тази грешка, аз не знаех какво е и първо смених, комплект съединител с оригинал. Не знам дали е било необходимо, но Ви препоръчвам ако се появи P0810 първо да проверите състоянието на съединителя, няма да се спирам на това как става проверката на съединителя, писано е в темата. Ако проблема остане, както при мен, следват няколко неща. При мен ми казаха, смяна на актуатор отново смяна на съединител защото се сменят заедно(оказа се, че не винаги е така) и евентуално смяна на компютъра на колата. За ремонта точна цена не ми казаха никъде, но ориентировъчно тръгваше от около 3000лв и стигаше до 5-6. Това което не ми хареса, е че никъде не казваха, развален е актуатора за това трябва да го сменим. Целия ремонт за няколко хиляди беше на принципа проба грешка. Сменяме на ред докато се оправи. Абсолютно безумие! Четох във форума за някакви моторчета, за някакви четки, лагери и такива неща. За човек който не разбира нямах представа, че това всъщност е част от въпросния актуатор! Ето го и него:
1.jpg
1.jpg (35.29 KiB) Преглеждано 3219 пъти
Ето го и разглобен:
3.jpg
3.jpg (35.81 KiB) Преглеждано 3219 пъти
4.jpg
4.jpg (33.54 KiB) Преглеждано 3219 пъти

Да се върна на стъпките за решаване на проблема. След като сте сигурни в съединителя ви препоръчвам, да свалите въпросния актуатор. Свалянето не е трудно, но трябва софтуерно да се каже на колата, ще сменяме актуатора за да се осводи, да не е под напрежение и да може да се сваля. Кой ще ви го свали вече трябва да намерите такъв сервиз. При мен това го направи Petar555. След като го свали той го разглоби и видя, че вътре има разбити лагери и още няколко неща, които вече доказваха, че има проблем с актуатора. Т.е. ако се купи нов няма да е напразно и стреляне на посоки. Цената на актуатора, която аз намерих е 1206 лв. Предложих да го купя и да се сложи нов, но в моя случай, актуатора ми можеше да се ремонтира. Петър взе нови лагери и ги смени. Направи му профилактика, сглоби го и както каза, вече е като нов! В резултат на което ремонта ми излезе много по ефтино. За това ви препоръчвам, преди да купувате нов актуатор да свалите вашия, да го разглобите(това разбира се трябва да е човек който знае какво прави) и да видите дали наистина е за смяна. Ако може да се поправи, ок, ако не купете нов, но вече ще сте сигурни, че не сте си дали парите на вятъра. След това се слага актуатора и се обучава колата. Правят се съответните софтуерни настройки и в моя случай, проблема беше решен.

Разбира се всеки случай е различен, актуатора може да е ок. Има куп други неща, просто споделям решаването на проблема при мен.
Успех на всички и весели празници!

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Дек 2018 17:04
от mfandakov
Добре сте направили профилактика,но дано да сте поставили истинските лагери и втулки.
Червяка има силно аксиално натоварване и се слагат сачмени радиално-аксиални с контактен ъгъл лагерчета.
Всичко друго сложено там е "спирт и есенция",и добрата работа на актуатора е точно 2/3 К километра.
Отделно контактното петно между червяка и онзи полумесец се измества и това след това прави проблеми.
Колкото до втулките там вече не може да има компромис,след преработване на тялото съм вграждал и там лагери/замених втулките с лагери и там има сумати тънкости но крайният резултат при мен бе крайно негативен.Актуатора така бе се вклинил /лагерите на полумесеца които бях монтирал бяха стегнали/,
Отдело като гледам на снимките вашето моторче от подобрените при които услието е още по голямо.
Лагери от 0.99лв :D НЕ карат.
liyan7 написа: 23 Дек 2018 13:13 Има куп други неща
Е тоя куп други неща от Data List а си казват всичко.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Дек 2018 18:29
от biro
Какво ви кара да купувате и пддържате тия ММТ автомобили? Толкова пари за ремонти и накрая пак ще дефектират.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Дек 2018 18:40
от mfandakov
Аз лично не знаех какво купувам,видях колата в немското мобиле обадих се свалих многоооо цената изпратих автовоз .
Докараха ми колата и....... дърво седя 3./4 месеца и няма кой да я оправи,ходих в Тойота казаха ми 3/4К.
И взех че реших че ще я оправя сам или отива за части,разбрах кое как работи и си оправих колата.
Просто си бях жертва. tooth.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Дек 2018 12:29
от Petar555
Здравейте,

Това което казва Фандъков е абсолютно вярно. Затова аз винги монтирам скъпи лагери на качествени фирми. И използвам много качествена грес за високи натоварвания и широк температурен диапазон.
Аз също като него бях жертва, но повиках Неволята и тя ми помогна. Четох на английски, руски и немски. Събирах информацията капка по капка докато се научих. Както вече казах, аз съм машинен инженер с малко познания по електроника и това много ми помогна.
С това ММТ и семейството ми сме обиколили половин Европа и половин Турция. Карам го повече от 9 години.
Успех на всички и весели празници!
------------------
mfandakov написа: 23 Дек 2018 17:04 Колкото до втулките там вече не може да има компромис,след преработване на тялото съм вграждал и там лагери/
За да се вградят сачмени лагери на мястото на втулките е необходимо да се изработят леглата с много голяма прецизност и съосност. Тука голямото предизвикателство е базирането на детайла и скоростта на подаване. Рутер или фреза с CNC трябва. Гледал съм как го правят руснаците и показват как тока на моторчето спада наполовина с лагери вместо втулки. Пружината при напълно сгънато положение създава усилие от 270кг. Това усилие "яде" втулките.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Дек 2018 18:25
от mfandakov
Това съм го правил вече, :thumbsup:
Тук във форума се примолих на един колега за един стар актуатор,човека ми го подари.
Знаеш ли защо японският конструктор не е сложил там лагери а е сложил втулки.
Помисли. :D
Руснаците да преработват, аз не правя вече експерименти.
---------
Petar555 написа: 24 Дек 2018 18:11 Пружината при напълно сгънато положение създава усилие от 270кг
Да, 270 кг ама когато е качено на стенда на руснака,когато е на колата нещата се променят.
От едната страна е пружината на актуатора от другата страна са пружините на съединителя и тогава баланса е друг.
Не знам защо тези мерят стойности при свален актуатор......ами няма го напъна от другата страна.
Немските форуми също се питат защо аджеба тези руснаци замерват по този начин/ bash.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Дек 2018 19:50
от Petar555
mfandakov написа: 24 Дек 2018 18:25 Знаеш ли защо японският конструктор не е сложил там лагери а е сложил втулки.
Помисли. :D
Аз не съм казал, че е по-добре с лагери. Просто казвам, че се прави.
Иначе правилото гласи - плъзгащи лагери се използват при малки ъглови скорости и големи радиални натоварвания.
Смазването е ключово!
------------
mfandakov написа: 24 Дек 2018 19:26
Petar555 написа: 24 Дек 2018 18:11 Пружината при напълно сгънато положение създава усилие от 270кг
Немските форуми също се питат защо аджеба тези руснаци замерват по този начин/ bash.gif
И да знаеш на сагашните немци дядовците им са били инженери сегашните са гола вода.
Ще ти обясня механиката на ММТ някой ден

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Дек 2018 22:44
от mfandakov
Petar555 написа: 24 Дек 2018 21:43 И да знаеш на сагашните немци дядовците им са били инженери сегашните са гола вода
Тук нещо си се объркал.
Petar555 написа: 24 Дек 2018 21:43 Ще ти обясня механиката на ММТ някой ден
Просто няма какво ново да науча. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 00:29
от slowtraveler
Втулки се слагат, защото са по-евтини за производство при що годе поносима деградация на качествата...
Ролковите лагери са по-подходящи за продължителна работа при подобни условия, но биха оскъпили изделието...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 08:32
от mfandakov
Честито Рождество Христово,
Желая здраве, любов и мир на Вас и вашите семейства.

Не е цената фактор тук,оста на която са монтирание с около 1мм по широка и за монтаж на лагери и тя се преработва и ако вземем че линейно това лагерче е20мм то товара се поема от площ 3/4 мм оста не прави цялостно завъртане оригиналната комплектовка на това нещо кара от 90К до 130/140. .и след като преработихме оста,преработихме двата корпуса монтирахме там лагери.Събрахме целият агрегат закачих го на менгемето пуснах му ток и с едно приспособление му зададохме двете движения.Работи около 24ч така,сега може би това бе грешен метод на изпитание,понеже както казах в предишен пост при този начин липсва балансиращият тласък на пружините на съединителя.Изкара около ден и лагерите стегнаха,разглобих всичко тези дребни лагерчета бяха сини около зоната която поема товара.При този случай има опасност актуатора да остане събран ,познайте ако се движите някъде и спускате наклон какво би станало с натиснат съединител по наклона и ако зад волана е вашата балдъза блондинка tooth.gif .При втулките колкото и да греят и се прецака тефлоновото им покритие ,те не могат да стегнат понеже има и няколко десети луфт там при студени ос и втулка.
Да много хора преработват,може би слагат по добри лагери но факта е че при мен това стегна.На скоро разглобихме един хидравличен актуатор който е по ново поколение,е японците пак бяха заложили на втулки при хидравликата усилието предполагам е значително по малко и явно тези втулки ще имат по дълъг живот.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 09:24
от slowtraveler
Сам знаеш, че лагерът се изчислява за натоварванията, смазва, охлажда и т.н... Да посинее лагер? Вероятно е нямал смазване. Или пък е бил толкова малък и неразчетен за даденото действие, та е бил смлян...
Когато се конструира механизма, се правят нужните изчисления. Да, агрегатът би изглеждал по друг начин, и би бил доста по-скъп за производство и монтаж...
Факта, че втулката не издържа работния цикъл на автомобила е красноречив - просто не са го сметнали както трябва... Или е трябвало да сложат гресьорка, която да се блъска с такаламита на всеки 10х.км :)

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 09:57
от mfandakov
Ми колко да е малък,
title654983535.png
title654983535.png (63.39 KiB) Преглеждано 3224 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Дек 2018 11:08
от Petar555
Честита Коледа! Бъдете здрави!