MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

petkootbs
Мнения: 5
Регистриран: 11 дек 2018 03:58
Репутация: 0
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyota Corolla 2009 1.6 MMT

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от petkootbs » 11 дек 2018 05:05

mfandakov написа:
28 сеп 2018 22:16
Пловдив
Приятел, сега се регнах във форума, но имам доста доста сериозен проблем с ММТ-то, до такава степен, че ми се струва, че ще се избием някъде.
Има ли някакъв начин да се свържем с теб и да ти докарам колата в който град кажеш, няма проблеми. Аз съм от Бургас по принцип.
Пробвах да пусна и тема, но чака да бъде проверена от модератор. Сигурен съм, че не е от гумите понеже са читави и като марка и като възраст.
Направо съм болен, колата върти гуми нито може да се качи по - сериозен байр нормално, тръгва назаде и т.н. Трябва да я види някой дето найстина разбира от ММТ и се занимава с тях.
Ще съм ти благодарен,а ко ми кажеш как да се свържа с теб.

Yordanovf
Мнения: 7
Регистриран: 30 ное 2018 23:43
Репутация: 0
Местоположение: MADRID
Автомобил: Toyota Yaris 1.3

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Yordanovf » 15 дек 2018 11:31

Здравейте,ако може някой да ми помогне .Търся вала който включва скоростите за ММТ кутия Ярис Номерът на актуатора е33960-70014

liyan7
Мнения: 6
Регистриран: 01 окт 2018 23:22
Репутация: 1
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от liyan7 » 23 дек 2018 13:13

Здравейте, след доста тестване, мога да кажа, че проблема ми с грешка P0810 е решен. За тези които не знаят това е грешката при която, както си караш и светва едно зъбно колело на таблото и скоростите минават на N и не се сменят. Гасиш колата, палиш и така няколко пъти евентуално ако грешката изчезне и пак тръгваш за неопределено време..... Тук ще опиша как съм го решил проблема и какви стъпки смятам, че е добре да се следват.
Първо искам да кажа ,че проблема ми го реши човек от форума - Petar555, не е сервиз, просто човек, който реши да ми помогне, защото е имал такъв проблем със собствената си кола. Отново искам да му благодаря най вече за правилния подход към решаването на проблема, освен, че излезе и много по ефтино.

Когато на мен ми се появи за първи път тази грешка, аз не знаех какво е и първо смених, комплект съединител с оригинал. Не знам дали е било необходимо, но Ви препоръчвам ако се появи P0810 първо да проверите състоянието на съединителя, няма да се спирам на това как става проверката на съединителя, писано е в темата. Ако проблема остане, както при мен, следват няколко неща. При мен ми казаха, смяна на актуатор отново смяна на съединител защото се сменят заедно(оказа се, че не винаги е така) и евентуално смяна на компютъра на колата. За ремонта точна цена не ми казаха никъде, но ориентировъчно тръгваше от около 3000лв и стигаше до 5-6. Това което не ми хареса, е че никъде не казваха, развален е актуатора за това трябва да го сменим. Целия ремонт за няколко хиляди беше на принципа проба грешка. Сменяме на ред докато се оправи. Абсолютно безумие! Четох във форума за някакви моторчета, за някакви четки, лагери и такива неща. За човек който не разбира нямах представа, че това всъщност е част от въпросния актуатор! Ето го и него:
1.jpg
1.jpg (35.29 KБ) Видяна 268 пъти
Ето го и разглобен:
3.jpg
3.jpg (35.81 KБ) Видяна 268 пъти
4.jpg
4.jpg (33.54 KБ) Видяна 268 пъти

Да се върна на стъпките за решаване на проблема. След като сте сигурни в съединителя ви препоръчвам, да свалите въпросния актуатор. Свалянето не е трудно, но трябва софтуерно да се каже на колата, ще сменяме актуатора за да се осводи, да не е под напрежение и да може да се сваля. Кой ще ви го свали вече трябва да намерите такъв сервиз. При мен това го направи Petar555. След като го свали той го разглоби и видя, че вътре има разбити лагери и още няколко неща, които вече доказваха, че има проблем с актуатора. Т.е. ако се купи нов няма да е напразно и стреляне на посоки. Цената на актуатора, която аз намерих е 1206 лв. Предложих да го купя и да се сложи нов, но в моя случай, актуатора ми можеше да се ремонтира. Петър взе нови лагери и ги смени. Направи му профилактика, сглоби го и както каза, вече е като нов! В резултат на което ремонта ми излезе много по ефтино. За това ви препоръчвам, преди да купувате нов актуатор да свалите вашия, да го разглобите(това разбира се трябва да е човек който знае какво прави) и да видите дали наистина е за смяна. Ако може да се поправи, ок, ако не купете нов, но вече ще сте сигурни, че не сте си дали парите на вятъра. След това се слага актуатора и се обучава колата. Правят се съответните софтуерни настройки и в моя случай, проблема беше решен.

Разбира се всеки случай е различен, актуатора може да е ок. Има куп други неща, просто споделям решаването на проблема при мен.
Успех на всички и весели празници!

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 736
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 120
Местоположение: Кричим

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 23 дек 2018 17:04

Добре сте направили профилактика,но дано да сте поставили истинските лагери и втулки.
Червяка има силно аксиално натоварване и се слагат сачмени радиално-аксиални с контактен ъгъл лагерчета.
Всичко друго сложено там е "спирт и есенция",и добрата работа на актуатора е точно 2/3 К километра.
Отделно контактното петно между червяка и онзи полумесец се измества и това след това прави проблеми.
Колкото до втулките там вече не може да има компромис,след преработване на тялото съм вграждал и там лагери/замених втулките с лагери и там има сумати тънкости но крайният резултат при мен бе крайно негативен.Актуатора така бе се вклинил /лагерите на полумесеца които бях монтирал бяха стегнали/,
Отдело като гледам на снимките вашето моторче от подобрените при които услието е още по голямо.
Лагери от 0.99лв :D НЕ карат.
liyan7 написа:
23 дек 2018 13:13
Има куп други неща
Е тоя куп други неща от Data List а си казват всичко.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
Телефон за оплаквания 0888695238

Потребителски аватар
biro
Мнения: 764
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 88
Местоположение: Русе

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от biro » 23 дек 2018 18:29

Какво ви кара да купувате и пддържате тия ММТ автомобили? Толкова пари за ремонти и накрая пак ще дефектират.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 736
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 120
Местоположение: Кричим

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 23 дек 2018 18:40

Аз лично не знаех какво купувам,видях колата в немското мобиле обадих се свалих многоооо цената изпратих автовоз .
Докараха ми колата и....... дърво седя 3./4 месеца и няма кой да я оправи,ходих в Тойота казаха ми 3/4К.
И взех че реших че ще я оправя сам или отива за части,разбрах кое как работи и си оправих колата.
Просто си бях жертва. tooth.gif
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
Телефон за оплаквания 0888695238

Petar555
Мнения: 59
Регистриран: 12 юли 2009 22:04
Репутация: 5
Местоположение: София

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 24 дек 2018 12:29

Здравейте,

Това което казва Фандъков е абсолютно вярно. Затова аз винги монтирам скъпи лагери на качествени фирми. И използвам много качествена грес за високи натоварвания и широк температурен диапазон.
Аз също като него бях жертва, но повиках Неволята и тя ми помогна. Четох на английски, руски и немски. Събирах информацията капка по капка докато се научих. Както вече казах, аз съм машинен инженер с малко познания по електроника и това много ми помогна.
С това ММТ и семейството ми сме обиколили половин Европа и половин Турция. Карам го повече от 9 години.
Успех на всички и весели празници!
------------------
mfandakov написа:
23 дек 2018 17:04
Колкото до втулките там вече не може да има компромис,след преработване на тялото съм вграждал и там лагери/
За да се вградят сачмени лагери на мястото на втулките е необходимо да се изработят леглата с много голяма прецизност и съосност. Тука голямото предизвикателство е базирането на детайла и скоростта на подаване. Рутер или фреза с CNC трябва. Гледал съм как го правят руснаците и показват как тока на моторчето спада наполовина с лагери вместо втулки. Пружината при напълно сгънато положение създава усилие от 270кг. Това усилие "яде" втулките.
Последна промяна от Akima на 26 дек 2018 21:53, променено общо 1 път.
Причина: Слети последователни мнения.Моля ползвайте бутона за редакция.

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 736
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 120
Местоположение: Кричим

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 24 дек 2018 18:25

Това съм го правил вече, :thumbsup:
Тук във форума се примолих на един колега за един стар актуатор,човека ми го подари.
Знаеш ли защо японският конструктор не е сложил там лагери а е сложил втулки.
Помисли. :D
Руснаците да преработват, аз не правя вече експерименти.
---------
Petar555 написа:
24 дек 2018 18:11
Пружината при напълно сгънато положение създава усилие от 270кг
Да, 270 кг ама когато е качено на стенда на руснака,когато е на колата нещата се променят.
От едната страна е пружината на актуатора от другата страна са пружините на съединителя и тогава баланса е друг.
Не знам защо тези мерят стойности при свален актуатор......ами няма го напъна от другата страна.
Немските форуми също се питат защо аджеба тези руснаци замерват по този начин/ bash.gif
Последна промяна от Akima на 26 дек 2018 21:54, променено общо 1 път.
Причина: Слети последователни мнения.Моля ползвайте бутона за редакция.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
Телефон за оплаквания 0888695238

Petar555
Мнения: 59
Регистриран: 12 юли 2009 22:04
Репутация: 5
Местоположение: София

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 24 дек 2018 19:50

mfandakov написа:
24 дек 2018 18:25
Знаеш ли защо японският конструктор не е сложил там лагери а е сложил втулки.
Помисли. :D
Аз не съм казал, че е по-добре с лагери. Просто казвам, че се прави.
Иначе правилото гласи - плъзгащи лагери се използват при малки ъглови скорости и големи радиални натоварвания.
Смазването е ключово!
------------
mfandakov написа:
24 дек 2018 19:26
Petar555 написа:
24 дек 2018 18:11
Пружината при напълно сгънато положение създава усилие от 270кг
Немските форуми също се питат защо аджеба тези руснаци замерват по този начин/ bash.gif
И да знаеш на сагашните немци дядовците им са били инженери сегашните са гола вода.
Ще ти обясня механиката на ММТ някой ден
Последна промяна от Akima на 26 дек 2018 21:55, променено общо 1 път.
Причина: Слети последователни мнения.Моля ползвайте бутона за редакция.

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 736
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 120
Местоположение: Кричим

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 24 дек 2018 22:44

Petar555 написа:
24 дек 2018 21:43
И да знаеш на сагашните немци дядовците им са били инженери сегашните са гола вода
Тук нещо си се объркал.
Petar555 написа:
24 дек 2018 21:43
Ще ти обясня механиката на ММТ някой ден
Просто няма какво ново да науча. :thumbsup:
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
Телефон за оплаквания 0888695238

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15209
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 699
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от slowtraveler » 25 дек 2018 00:29

Втулки се слагат, защото са по-евтини за производство при що годе поносима деградация на качествата...
Ролковите лагери са по-подходящи за продължителна работа при подобни условия, но биха оскъпили изделието...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 736
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 120
Местоположение: Кричим

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 25 дек 2018 08:32

Честито Рождество Христово,
Желая здраве, любов и мир на Вас и вашите семейства.

Не е цената фактор тук,оста на която са монтирание с около 1мм по широка и за монтаж на лагери и тя се преработва и ако вземем че линейно това лагерче е20мм то товара се поема от площ 3/4 мм оста не прави цялостно завъртане оригиналната комплектовка на това нещо кара от 90К до 130/140. .и след като преработихме оста,преработихме двата корпуса монтирахме там лагери.Събрахме целият агрегат закачих го на менгемето пуснах му ток и с едно приспособление му зададохме двете движения.Работи около 24ч така,сега може би това бе грешен метод на изпитание,понеже както казах в предишен пост при този начин липсва балансиращият тласък на пружините на съединителя.Изкара около ден и лагерите стегнаха,разглобих всичко тези дребни лагерчета бяха сини около зоната която поема товара.При този случай има опасност актуатора да остане събран ,познайте ако се движите някъде и спускате наклон какво би станало с натиснат съединител по наклона и ако зад волана е вашата балдъза блондинка tooth.gif .При втулките колкото и да греят и се прецака тефлоновото им покритие ,те не могат да стегнат понеже има и няколко десети луфт там при студени ос и втулка.
Да много хора преработват,може би слагат по добри лагери но факта е че при мен това стегна.На скоро разглобихме един хидравличен актуатор който е по ново поколение,е японците пак бяха заложили на втулки при хидравликата усилието предполагам е значително по малко и явно тези втулки ще имат по дълъг живот.
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
Телефон за оплаквания 0888695238

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15209
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 699
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от slowtraveler » 25 дек 2018 09:24

Сам знаеш, че лагерът се изчислява за натоварванията, смазва, охлажда и т.н... Да посинее лагер? Вероятно е нямал смазване. Или пък е бил толкова малък и неразчетен за даденото действие, та е бил смлян...
Когато се конструира механизма, се правят нужните изчисления. Да, агрегатът би изглеждал по друг начин, и би бил доста по-скъп за производство и монтаж...
Факта, че втулката не издържа работния цикъл на автомобила е красноречив - просто не са го сметнали както трябва... Или е трябвало да сложат гресьорка, която да се блъска с такаламита на всеки 10х.км :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 736
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 120
Местоположение: Кричим

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 25 дек 2018 09:57

Ми колко да е малък,
title654983535.png
title654983535.png (63.39 KБ) Видяна 273 пъти
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
Телефон за оплаквания 0888695238

Petar555
Мнения: 59
Регистриран: 12 юли 2009 22:04
Репутация: 5
Местоположение: София

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 25 дек 2018 11:08

Честита Коледа! Бъдете здрави!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост