Страница 73 от 128

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 05 Мар 2020 18:10
от Petar555
Няма проблем! Важното е да не подвеждаме неволно колегите. :D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Мар 2020 17:02
от zhivkov19
mfandakov написа: 25 Дек 2018 21:37 Втулките са ОК,и при тях падна много търсене но намерих и оригинални ,а не разните му там каращи по 10К.
Здравей,
Понеже съм нов потребител във форума и няма как да ти пиша на лично съобщение, си позволявам да те питам тук.
Първо, благодаря за изчерпателната информацията по темата.
При проблеми със скоростната кутия, на диагностиката показа грешка P0810 (проблем с актуатора на съединителя). Корола 2006, дизел, ММТ. Към момента на 175 000 км (по километраж).
Искам да те попитам откъде намери 2 втулки като тези (PCMF101209 /KF10090SF1SN):

https://www.skf.com/group/products/plai ... 101209%20E

Дали могат да се намерят в България или само с поръчка от чужбина?

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Мар 2020 19:47
от mfandakov
Здравей,
Има ги при почти всички дистрибутори на SKF.
На лични ще ти пратя един. :thumbsup: ,да не го рекламираме тук :D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Мар 2020 19:59
от zhivkov19
mfandakov написа: 11 Мар 2020 19:47 Здравей,
Има ги при почти всички дистрибутори на SKF.
На лични ще ти пратя един. ,да не го рекламираме тук
Все още не мога да пращам лични съобщения, та...пак тук :) Благодаря ти!
Днес отворих сайта на SKF, картата с дистрибуторите, обадих се на първите приоизволни трима в София и ги нямаха. Затова реших, че няма да го бъде и писах тук.
Благодаря отново, лека вечер.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 20 Мар 2020 14:49
от vasilhiomi1
Здравейте имам въпрос като се връщах от планина по байр на долу ми светна индикатора на скоростната кутия изключих колата за няколко минути и след това нямаше проблем въпроса ми в следния дали е прегрял съединителя не знам да ли е мигал индикатора или е светнал постоянно защото слушахме музика как да преценя дали е моментно или има сериозен проблем сменил съм маслото на кутията карам внимателно без да я натоварвам
Автомобила е toyota corolla 1.4 d4d mmt кутия

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 20 Мар 2020 20:39
от Shift
Най-вероятно няма проблем, но диагностика ще покаже.
Иначе "поздравления" за най-дългото изречение без препинателен знак. :censored:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 20 Мар 2020 21:33
от vasilhiomi1
Здравейте , благодаря за бързия отговор и съжалявам за поста. Ситуацията беше напрегната като го писах. Утре мисля да я диагностицират. Дано всичко е наред . Изчетох целия файл почти на Тойота за модела, и все се надявам да не светне индикатота. boo.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 21 Мар 2020 08:39
от Petar555
Да, само диагностиката ще покаже. Ако има записана грешка, обикновено има и Freeze frame. Не забравяйте да го извадите и него. Знаете ли горе-долу на колко е съединителя?

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 21 Мар 2020 09:03
от vasilhiomi1
Благодаря. Не знам, на колко е съединителя защото закупих колата преди месец и продавачите могат да ти кажат всичко. Автомобила е от човек. И какво е freeze frame :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 21 Мар 2020 10:55
от Petar555
Freeze frame е моментното състояние на ключови параметри в момента на появата на грешката. В диагностиката до грешката излиза една снежинка, когато кликнете на нея се отваря.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 31 Мар 2020 21:10
от abbuser92
Здравейте на всички,

Не ми се искаше първият ми пост да бъде свързан точно със скоростната кутия на колата, но ето че случаят е точно такъв. Колата е Corolla e12 1.4 d4d. Както си карах градско и преди един завой намалих - колата беше на 2-ра и мина на 1-ва, като в момента, в който свих в уличката усетих, че колата се форсира и погледнах - червеното зъбно колело с удивителна. :censored: Имаше нещо като паркинг вдясно от уличката и веднага свих там и изгасих колата. След кратко изчакване запалих колата и тя включи на E, но понеже не бях сигурен дали няма да излезе грешката отново, реших да я паркирам. При паркирането отново светна индикатора и я изгасих. Имам OBD скенер в жабката и го закачих, но не излезе никаква грешка. Направих няколко успешни опита да сменя от Е на R и обратно и след като се престраших потеглих към вкъщи. Имам на лаптопа инсталиран Techstream и закачих кабела. Грешката е P0810. Прилагам снимки:
Optimized-code.jpg
Optimized-code.jpg (533.21 KiB) Преглеждано 6894 пъти
Optimized-gr.JPG
Optimized-gr.JPG (332.33 KiB) Преглеждано 6894 пъти
Ето и стойностите на live параметрите в момента в който закачих диагностиката, ако са нужни:
Optimized-Live.jpg
Optimized-Live.jpg (682.35 KiB) Преглеждано 6894 пъти
Понеже видях, че petar555 е споменал на предната страница за тест на съединителя във връзка със същия проблем, но на друг колега. Тестът е правен - колата ускорява бавно. Също ако е от значение - при отпускане на спирачката колата потегля плавно, което също четох, че е "+". Знам, че проблемът ми няма да бъде решен във форума, но ако може поне съвет. И дали има нещо, което мога да направя и би помогнало- инициализация през techstream или нещо друго. Или ще трябва да я водя в TM и да чакам присъдата, която доколкото разбирам е някъде 1400лв (ако проблемът се окаже съединител, както на колегата angelov.angel). И последно само да спомена - попаднах на Clutch adjust count опцията. Не знам дали говори на някого нещо, но бройката е 127. stretcher.gif

Благодаря за отделеното време. Надявам се не съм бил твърде многословен. :whistle:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 02 Апр 2020 17:46
от Petar555
Здравейте колега abbuser92,

Много хубаво, че сте направили веднага диагностиката.
Имам четири въпроса.
Какво означава, че колата ускорява бавно?
Как се държи оборотомера при теста?
Знаете ли приблизително километража на съединителя?
Като включите на Е на равно, тръгва ли сама?

Поздрави

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 02 Апр 2020 20:12
от abbuser92
Здравейте, Petar555,

Относно първите ви два въпроса. Под бавно имах предвид това, че колата нямаше особена мощност - може би защото тръгнах да ускорявам от 50-55км/ч, не знам. Тестът го направих преди около месец на Ботевградско шосе понеже колата беше загряла и реших да сложа отметка на съединителя, че е в изправност (или пък не). Повече се бях съсредоточил върху това да гледам оборотомера и това - стрелката да не "скочи", а да се вдига плавно. Признавам си не се загледах в това дали стрелките на скоростомера и оборотомера се движат наравно (което четох в последствие пак тук във форума май, че също се гледа), но предвид бавното ускорение и това, че стрелката на оборотомера се вдигаше бавно, то подозирам, че са се движели в синхрон. Разбира се, не мога да се закълна, затова ако мислите, че проблемът вероятно е съединителя, то мога да повторя теста, за да потвърдя със сигурност.
Какъв е километражът на съединителя за съжаление не знам. Колата я взех преди половин година от автокъща в Русе, та се съмнявам, че изобщо някой знае километрите му. Самата кола е взета на около 195 000км (разбира се може да са много повече), но изглежда доста запазена. За краткото време, в което я притежавам са навъртени не повече от 3000км (2/3 градско) и не е имала никакви проблеми със скоростната кутия. Единствено от време на време при включване на R се замисля (примигва за кратко N и издава звук), след което превключва успешно.
И за последния въпрос - да, наравно тръгва сама, дори при лек наклон пак. Единствено когато е по-студено, колата леко притриса - обикновено го усещам потегляйки сутрин рано за работа. После спира да го прави.

Понеже съм чел доста в тази тема, но главно в началото и когато нямах проблеми, та бях позабравил доста неща. Вчера наново почнах да чета тук и разбирам, че ако не е съединителя, то основният заподозрян е актуатора и евентуално разбити втулки или лагери. Изгледах доста клипове на руснаци (изглежда разбират от ММТ :D ) и реално всички стигат до смяна на повредени втулки и нанасянето на доста грес, за да предотвратят бъдещо преждевременно износване. Ентусиазмът ми е голям, но съм далеч от мисълта, че ще се справя сам. По образование и професия съм физик и обичам да човъркам по колата на ниво-любител, но всичко е след доста четене и питане на по-опитни от мен. Радвам се, че се включихте, защото четейки темата виждам, че сте един от не многото, които разбират от тези кутии в детайли. bow.gif

Поздрави

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 03 Апр 2020 17:04
от Petar555
Здравейте abbuser92,

Виждам и още една грешка, която също не е за пренебрегване - P0909, която може да говори за проблем с актуатора за скоростите.
В тази връзка, сменя ли ли сте масло на скоростната кутия?
И ако е така, откъде наляхте маслото?
Може ли да изтриете всички грешки свързани с ММТ и да карате до следващия път и тогава да видим какво се случва.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 03 Апр 2020 19:27
от abbuser92
Здравейте,

Относно P0909 - още първия път когато закачих techstream бях забелязал грешката, но беше в history и не ѝ обърнах особено внимание. Маслото на скоростната кутия не съм пипал. Може би не е лоша идея да го сменя или да изчакам? Ще изтрия грешките и ще карам до следващата поява и ще пиша с прикачен freeze frame.