MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 09 Окт 2021 11:48

Говорим за Ярис,Аурис....без МР2
1.Махаш актуатора със казанчето,развиваш щуцера от корпуса на скоростите.Диагностика си има през Техстрийма.
2.Ярис,Аурис нямат масло,МР2 друга работа.
3.Един шлаух на " пъпката" за обезвъздушаване и вкаран обратно в казанчето.В блока има опция обезвъздушаване и... после с ключе 8 като обикновенно обезвъздушаване.
4.Актуаторът на съединителя има отвор който е направен когато цилиндърът изпусне спирачна течност да се излее навън,обаче от този отвор влиза вода и влага и всичко вътре става леш.
Продава се целият комлект помпа казанче,но с Брекзит нещата станаха бавни и трудни.
Сервизен бюлетин не съм виждал.
Сменял съм и гумички само на помпата,и чакам да видя пробега който ще издържат.Ярис,Аурис актуаторите на скоростите с леки разлики.Зацеването на акт. скорости много по различни от онези дето си свалял по горе.
И още разни работи и различия.

А..и забравих обаждаш се на мехаННика от форума,да ти пожелае късмет на теб,и на клиента ти tooth.gif ...Работи...поне при мен. tooth.gif
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 09 Окт 2021 12:06

Благодаря много за бързия и качествен отговор.
bow.gif
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 09 Окт 2021 22:34

Колега Фандъков,
Имаш ли идея как се държи съединителя когато има въздух в хидравличния привод? При Touch position 27 мм да ходи на 17мм ми се вижда твърде много. Напълно отпуснат е 38 ММ
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 10 Окт 2021 12:42

Тук рамерите са други в сравнение обиновенните актуатори,въздух в системата....почва да придърпава съединителя.Този актуатор съм виждал да помпи многократно в цикъл,и тук е ако не греша 50 А а не до 24/25 А както при традиционният актуатор.И моторчето е друго и трудно за намиране.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 11 Окт 2021 21:36

Тук има две стойности на тока:
1. Clutch Motor Current MMT - действителен
2. Clutch Motor Curent Req - изчислен
Двата тока доста се различават.
► Виж съдържание
А иначе течността е спирачна DOT4.
А това вероятно е разликата в моторчетата.
► Виж съдържание
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 13 Окт 2021 13:49

Даа, скорстна кутия EC65A. Актуаторът на скоростите е подобен до някъде C53A, но при демонтаж, валът за избор и включване остава в скоростната кутия, а не излиза заедно с актуатора.
Хидравлика има само на актуатора на съединителя.
Оказва се, че при хидравликата прагът за регистриране на P0810 е по-висок.
► Виж съдържание
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

demis61
Мнения: 1
Регистриран на: 13 Окт 2021 23:53
Местоположение: Ямбол
Автомобил: Тойота ярис 4д4-ммт

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от demis61 » 19 Окт 2021 20:53

Мфандъков, моля за телефон, че ми писна от това проклето ММТ на Яриса!
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.

Codename
Мнения: 17
Регистриран на: 31 Авг 2021 01:15
Местоположение: София
Автомобил: RX450h

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Codename » 23 Окт 2021 13:49

Здравейте, след няколко месеца проблеми с грешка P0810, най-накрая колата е в движение с нов неоригинален актуатор, който претърпя пълна промяна за да проработи като оригиналния.
Проблема е, че китайците изглежда не спазват много технологичния процес при изработката на заместителя, успях да реша проблема като модернизирах заместителя с лагери вместо втулки, прикачвам изображения с готовите детайли престърганите краища на зъбния механизъм и дупки за набиване на лагерите на място на втулките.
В момента имам един оригинален актуатор, който е за нови втулки, четки на моторчето на половина износени, при желание някой да го закупи, бих могъл вместо втулките да го модернизирам, като положа лагери, практика, която явно е дала добри резултати основно в Русия и да подменя четките на моторчето и лагерите на червяка.
Имам и един неоригинален чисто нов актуатор, който отново съм склонен да продам ако някой има нужда, с опция за модернизация.
Накратко това е моя опит след доста работа, информация и помощ от приятел.

П.П. Благодарности на Petar555 за приятелското отношение и съдействието да локализирам и реша проблема си !

Ще се радва да помогна на изпадналите в беда с това MMT недоразумение !

Актуатор Оригинален OEM номер:
3136012030
3136012010
За следните модели: Toyota Auris Corolla Verso Yaris
Двигател : 1ND-TV / 1ZR-FE / 1ZZ-FE
Прикачени файлове
Детайл 1
Детайл 1
1-act.jpg (212.08 KiB) Преглеждано 1886 пъти
Детайл 2
Детайл 2
2-act.jpg (204.54 KiB) Преглеждано 1886 пъти
Всички части - готови за сглабяне
Всички части - готови за сглабяне
3-act.jpg (230.43 KiB) Преглеждано 1886 пъти
Това е консумацията на актуатора след модернизиране и полагане на високотемпературна грес.
Това е консумацията на актуатора след модернизиране и полагане на високотемпературна грес.
Consumption-After-Actuator-OK.jpg (119.03 KiB) Преглеждано 1886 пъти
Това е консумацията с оригиналния (вече износен) актуатор. Заместителя работи в същите стойности, колата влиза в авариен режим почти винаги, когато се включи задна предавка или се седи по-дълго на полусъединител.
Това е консумацията с оригиналния (вече износен) актуатор. Заместителя работи в същите стойности, колата влиза в авариен режим почти винаги, когато се включи задна предавка или се седи по-дълго на полусъединител.
Consumption-Before-Actuator-OK.jpg (79.11 KiB) Преглеждано 1886 пъти

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 24 Окт 2021 17:58

Някъде назад в темата бях качил една снимка на един "събран" при мен лагер след такава интервенция.и спрях с тези мераци.
Според мен руските Енженери/и аз по техният начин преправих/,едва ли са се сетили първи за възможността там да се слага лагер вместо втулка.
А японските конструктори са преценили че по-доброто решение е втулка с покритие.
Тази тема съм я мислил дълго време,преценявал съм преимуществата и недостатъците.
"Проигравал" съм многократно възможните варианти при които е минус там да е лагер ,и не съм намерил такъв...до когато дойде времето да видя с очите си прецакан и събран лагер.
Аз имам кола вече на 40 000км с най-смотаните китайски втулки,а колата с прецаканият лагер изкара около 5 000км.
Пак искам да кажа ...не мисля че там е по-лошо ако е лагер,обаче видях и счупен лагер.
При счупването лагерчето се бе стегнало и актуаторът бе вклинен.а при втулки никога не съм свалял стегнат актуатор.

Всеки си решава. :thumbsup:
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 24 Окт 2021 21:32

Здравейте, нека да видим колко ще изкара. Все пак актуаторът в колата на колегата не е оригинален и това също може да повлияе негативно на крайния резултат. На мен това ми е по-необяснимо. Защо чисто нов актуатор се товари (консумира) повече от оригинален.
Иначе както беше направена сглобката на горния лагер и външната гривна ако успява да се превърта по малко би могло да се избегне местното натоварване и да удължи живота на лагера.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2021 00:35

Факт е, че втулката позволява много по-голямо пиково натоварване... За да троши лагера, вероятно трябва да бъде заменен с ролков - за увеличаване контактната площ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Codename
Мнения: 17
Регистриран на: 31 Авг 2021 01:15
Местоположение: София
Автомобил: RX450h

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Codename » 25 Окт 2021 00:55

Така е колеги, ще поживеем и ще видим ;) колата се кара само в града, което е предпоставка за много бой върху лагерите.

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 25 Окт 2021 08:56

Само да поясня какво имам предвид. Ето тук е описано, предполагам че повечето колеги с опит го знаят, но за останалите може би ще е полезно.
http://www.referati.org/sglobki-za-syed ... 839/ref/p6
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Codename
Мнения: 17
Регистриран на: 31 Авг 2021 01:15
Местоположение: София
Автомобил: RX450h

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Codename » 25 Окт 2021 13:31

Petar555 написа: 24 Окт 2021 21:32 На мен това ми е по-необяснимо. Защо чисто нов актуатор се товари (консумира) повече от оригинален.
Petar555 благодарение на теб успях да си отговоря и на този въпрос.
Китайците не са спазили технологията и са го сглобили с повече пружинни шайби в дъното на червяка от там се създава усилието, именно за това сега проблема съм го отстранил и при втория неоригинален, който имам. Реално погледнато и без лагери работи, колко... времето ще покаже. Иначе за събран лагер както mfandakov споделя, си мисля, че може да се говори ако са избягали равнините при разпробиване на отворите и престъргване на краищата на зъбното колело, иначе според мен логичното е да се появи луфт, тъй като все пак лагеруването е полумесец от няколко градуса, а не цялостно.
П.П. Няма лошо да се знае този "закон на физиката" от реферата за сглобки на съдениения, но все си мисля, че Руснаците нямаше масово да преправят детайлите ако метода не се е доказал във времето. Все пак, наистина ще се разбере някога, ако колата остане в нашите ръце докато не се счупи wink.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от slowtraveler » 25 Окт 2021 14:45

Вероятно причината да се използва втулка вместо лагер е в това, че детайлът работи само в много малък сектор.... Т.е. натоварването ще става периодично само на една-две съчми и то само на едно място на черупките... Което логично ще ги износи много по-бързо..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта