MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от WoLF » 07 Дек 2020 18:24

Слабите тоци правят най-разнообразни проблеми. При странности в работата на електронни системи първо акумулатора се проверява, че често спестява много чесаници по главата tooth.gif :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

ivan-72
Мнения: 2
Регистриран на: 13 Дек 2020 13:19
Местоположение: гр.Елхово
Автомобил: Тойота Корола Е12

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от ivan-72 » 13 Дек 2020 15:09

Здравейте на всички колеги от форума!
Започнаха и моите неволи с ММТ на Тойота Корола 1.4 D4D 90 ps 2005 година. Колата се караше основно в градски условия, докато почна да спира по кръстовищата познатата ситуация с червения символ "зъбно колело" и грешка Р0810 при компютърна диагностика и две инициализации в два различни сервиза в Стара Загора. Диагнозата беше необходимост от подмяна на съединителя. Колата беще избрана и закупена от мен с доста компромиси от моя страна предвид скромните ми технически познания в областта на предлаганите автомобили втора употреба на българския пазар. Поисканата сума за тази интервенция в сервиз в Стара Загора беше 1800 лева без труда. Понеже колата се намираше в Стара Загора и се ползваше основно от сестра ми, я транспортирах до Елхово и собственоръчно смених комплект съединител на Aisin отговарящ по номера, параментрите и чисто визуално на този който демонтирах от автомобила.
Грешка №1:
При демонтажа на актуатора не го поставих в сервизен режим с цел последващ монтаж, но въпреки всичко когато го монтирах наново, позицията му дойде в крайно ляво положение на раздвижените отвори и едва доловим луфт между оста на актуатора и вилката на съединителя.
Грешка №2:
Поради липса на диагностичен софтуер за японски автомобили и липса на хора с познания в тази област в града ни, реших да направя примерна инициализация по метода на "кламера", с цел да приведа автомобила в някакво движение и последваща компетентна намеса за донастройване на електрониката и механиката на ММТ.
Последстията от тази манипулация са основната причина да потърся помощ тук.
В следствие на кламерната инициализация символа " N " изчезна от дисплея изцяло, като автомобила пали но работи само на празен ход, и педала на газта изобщо не реагира при натискане. От прочетеното тук в темата ме навежда на мисълта, че вероятно от неправилни команди съм блокирал блока за управлението на ММТ.
Молбата ми е към Вас колеги и най вече към колегата "mfandakov", за вероятни решения за отстраняване на допуснатите грешки от моя страна и последствията от тях.
Благодаря Ви предварително !!!

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 13 Дек 2020 16:33

Здравей,
Изпрати ми блока да ти го отключа на моята кола,и си намери Техстрийм за да направиш инициализациите.
Но не казваш нищо за състоянието на актуатора.дали му е направена профилактика.
На Л.С ще ти пратя адрес,ако решиш.

П.П И с кламера стават инициализациите,нооо там иска много внимаване. :thumbsup:
worthy.gif

ivan-72
Мнения: 2
Регистриран на: 13 Дек 2020 13:19
Местоположение: гр.Елхово
Автомобил: Тойота Корола Е12

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от ivan-72 » 13 Дек 2020 18:43

Благодаря на колегата mfandakov за бързия отговор!!!
Актуатора не е профилактиран понеже тук в региона не мога да намеря подходящ човек а и моите технически познания не стигат предвид материята с която за пръв път се зблъсвам.
Колега mfandakov ще Ви бъда не само благодарен да ми изпратите на ЛС вашите координати за изпращане на електронния блок и при възможност на обменим информация за последваща инициализация.
Благодаря Ви предварително и респект към колегиалността!

nedko3420
Мнения: 13
Регистриран на: 20 Авг 2020 11:20
Местоположение: Frankfurt
Автомобил: Toyota corolla verso

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от nedko3420 » 28 Дек 2020 21:49

Здравей Иван 72. Преди около два месеца смених съединителя и ремонтирах актуатора. След като извърших всичко, стигнах до позната ти история-колата работи на малки обороти и не мърда. Направих набързо актуализация с кламер, но не би. Тогава си свалих от руски сайт ръководство за пълна актуализация с кламер, ивървях целия път и колата стана като нова. За информация - колата беше на 225000 км. И до сега не беше пипана. Феродовият диск беше останал 5.5 мм.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Kiki » 29 Дек 2020 08:01

nedko3420 написа: 28 Дек 2020 21:49 Тогава си свалих от руски сайт ръководство за пълна актуализация с кламер, ивървях целия път и колата стана като нова.
Ами дай линк!
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

nedko3420
Мнения: 13
Регистриран на: 20 Авг 2020 11:20
Местоположение: Frankfurt
Автомобил: Toyota corolla verso

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от nedko3420 » 29 Дек 2020 14:08


nedko3420
Мнения: 13
Регистриран на: 20 Авг 2020 11:20
Местоположение: Frankfurt
Автомобил: Toyota corolla verso

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от nedko3420 » 29 Дек 2020 14:14

Ето тук е написано всичко. Единствено , не видях да е описана процедурата по първоначалната калибровка на актуатора на съединителя, но за нея има достатъчно клипове в Ютуб.

Panev89
Мнения: 1
Регистриран на: 13 Яну 2021 06:04
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Ярис 1.3 бензин

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Panev89 » 13 Яну 2021 06:36

Здравейте на всички и успешна нова 2021.
С новата година съм “горд” собственик на Тойота Ярис 1.3 бензин с ММТ скоростна кутия. Тази трансмисия е нова за мен и не съм експерт, но според мен има проблем. При включване на скорост, колата не потегля изобщо докато не и подадеш газ, и дори след подаването на газта има удар, преди да тръгне автомобилът. Същото нещо го прави и когато включа на задна скорост. Също така забелязах, че понякога и при смяната на по-висока предавка отново има удър. Може ли някой да помогне, каква може да в причината за това и как по “безболезнено” да се отстрани проблема.
Забелязах, че колегата Petar555 има солиден опит по тази тема и ще съм благодарен ако може да съдействате.
Благодаря Ви предварително.

shkodri
Мнения: 4
Регистриран на: 13 Яну 2021 16:21
Местоположение: Burgas
Автомобил: Yaris 1.3

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от shkodri » 13 Яну 2021 16:23

Здравейте. Развали ми се компютъра на скоростната кутия ММт Toyota Yaris 1.3 VVTi 2006. Исках да попитам, тъй като в Тойота не предлагат същия като този който реално се е развалил, може ли да се замести с друг ?

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от WoLF » 13 Яну 2021 21:42

Да.
ИзображениеИзображениеИзображение

shgatev
Мнения: 13
Регистриран на: 16 Фев 2021 23:18
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от shgatev » 16 Фев 2021 23:24

Колеги, реставрирах актуатора, нови втулки, лагери и четки, но ви се струва голям тока има кратки пикове до 19-20А, знаете ли дали това е нормално?

shgatev
Мнения: 13
Регистриран на: 16 Фев 2021 23:18
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от shgatev » 17 Фев 2021 10:35

Ето как се държи актуатора в движение и на място, има големи пикове, който на място са значително по-малки, това нормално ли е?
Първата снимка е на място.
► Виж съдържание

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 17 Фев 2021 11:46

Здравейте колега.
Не е нормално при Active test на колата. Максимално до 15-16 ампера при успешен ремонт и нормално износване на зъбния сектор.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

shgatev
Мнения: 13
Регистриран на: 16 Фев 2021 23:18
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от shgatev » 17 Фев 2021 13:16

Благодаря за отговора, пиковете са единични 2-3 над 15-19А за 10мин. Нормално около 8-12А. Съмнявам се и в съединителя, пробвах за приплъзване на 5та няма, на втора с ръчна вдига обороти и после задната леко придържа, но на тези кутии май си е нормално.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта