MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
bigsilverman
Мнения: 1
Регистриран на: 09 Фев 2023 09:52
Местоположение: София
Автомобил: Yaris 1.4 D4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от bigsilverman » 09 Фев 2023 09:56

Здравейте, Petar555

Имам Yaris 2007 1.4 D4D. И при мен изключва от скорост, светва зъбното колело и не реагира. След като я изгася, оставя за 2-3 минути и запаля отново се оправя. Как бип могъл да се свържа с Вас за консултация и ремонт?

Поздрави

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 09 Фев 2023 14:11

IMG_20230209_135948032~2.jpg
IMG_20230209_135948032~2.jpg (475.48 KiB) Преглеждано 2334 пъти
Втора кола отначалото на годината със счупен зъб на актуатора на скоростите.


IMG_20230209_140145585~2.jpg
IMG_20230209_140145585~2.jpg (936.96 KiB) Преглеждано 2334 пъти
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 09 Фев 2023 15:15

Здравейте bigsilverman,
Ще Ви пиша лично съобщение.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 09 Фев 2023 17:18

mfandakov, собствениците знаят ли с какво масло са карали?
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 10 Фев 2023 07:54

Едната която в момента е при мен е нов внос от Италия и е на търговец едва ли има представа за маслото.Другата която мина януари проблема бе хората решили че съединителят не работи добре развили малката гайка на упората и подложили две шайби и колата тръгнала :) .,маслото което изхвърлихме не съм питал какво е.Хората не се сещат да търсят в нета решения за колите и действат с проби /грешки.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 12 Фев 2023 22:07

Със сигурност шайбите не са счупили зъба. Знаеш защо.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 13 Фев 2023 07:56

Зъбът е счупен преди това,нали за това казват че колата е " заработила".Това е може би петият актуатор със счупен зъб който минава,идват все в студено време ,слабият акумулатор с хъркащи скорости и не добре работещ позициониран актуатор на съединителя води до това.Хъркащи скорости чупят зъби.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 13 Фев 2023 10:15

Според мен, "хъркащите" скорости в студено време се дължат на слаб акумулатор най-вече и на неподходящо или недостатъчно количество масло. Не случайно оригиналното на тойота за ммт е по-различно дори от това, пак на тойота за ръчни скорости. Обяснявал съм в предишни мнения каква е разликата.
А по отношение на подложките, смятам че не са причина за счупване на зъб. Компютърът чака сигнал че съединителя е отцепен за да даде команда за превключване. Така или иначе и с подложка и без хода си остава един и същ.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 13 Фев 2023 10:26

Съединителят е прещракал всички зъби,актуаторът е ръба ,слагаш две шайби и натягаш с щангата за да монтираш актуатора.Колата има записани данни в блока за управление,палиш колата и хоп изненада блока вкарва колата в авариен режим газта изчезва.Защо трябва всеки път да обяснявам като на четвъртокласник какво имах предвид че колата заработи в кавички.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 13 Фев 2023 10:29

Това как обяснява счупения зъб?
mfandakov написа: 10 Фев 2023 07:54 Другата която мина януари проблема бе хората решили че съединителят не работи добре развили малката гайка на упората и подложили две шайби и колата тръгнала :)
Ето това имах предвид.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 13 Фев 2023 12:26

Съжалявам явно не съм бил разбран,това е сарказъм може би е трябвало да го напиша така. " тръгнала" tooth.gif
worthy.gif

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 13 Фев 2023 12:33

Petar555 написа: 13 Фев 2023 10:29 Това как обяснява счупения зъб?
Това НЕ обяснява счупеният зъб,това обяснява как колата се озова на репатрак от Благоевдрад до мен.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 13 Фев 2023 12:35

mfandakov написа: 13 Фев 2023 12:26 Съжалявам явно не съм бил разбран,това е сарказъм може би е трябвало да го напиша така. " тръгнала" tooth.gif
Така е. Тези неща се учат в четвърти клас...
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Hope93
Мнения: 6
Регистриран на: 13 Фев 2023 11:57
Местоположение: Ruse
Автомобил: Toyota Corolla 1.4 D4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Hope93 » 13 Фев 2023 12:39

Здравейте!

Собственик съм на Toyota Corolla 1.4 D-4D 2006 г. с роботизирана 5-степенна скоростна кутия (MMT). Закупих автомобила през март 2020 г. при 136 000 км. В момента е на 156 000 км. За тези 20 000 км. лампата за скоростнат кутия на таблото светна 3 пъти, като и при трите случая автомобила беше заведен за диагностика в НИКОМ - Русе (официален представител на Тойота). Ето и описание на 3-те случая със съответстващите грешки при диагностика:

1) Грешка P0900 Clutch Actuator Circuit - Беше подменен електромотор актуатор с втора употреба - 150 лв. Тези диганостика и ремонт бяха извършени през лятото на 2020 г.

2) Грешка P0820 Gear Lever X-Y Position Sensor Circuit - Механикът каза, че е изчистена грешката и не е задължително да се подменя. Ако продължи да свети лампата за скоростния лост да дойда отново. Това бяха думите му. Иначе подмяната на този сензор е около 480 лв. с монтажа. Тази диагностика бе извършена през Януари 2021 г.

Автомобила беше шофиран без проблем точно 1 година след последната диагностика и в началото на Февруари 2023 започна лампата за скоростната кутия да свети при намаляване на скоростта и спиране на червен светофора. След като лампата на таблото светва автомобила излиза от скорост и вместo да е на първа ("1 E" както е на таблото) свети само "N". Единственият начин да се задвижи автомобила и да не блокира движението е да се изгаси, да се изчака 1-2 минути да е се запали отново, но още на следващия светофар същото се повтаря. Следователно заведох колата на още една диагностика и в точка 3 ще опиша грешката.

3) Грешка P0810 Clutch Position Control Error. От Тойота ми съобщиха, че "Актуатор съединител е за смянта" и цената е 3 000 лв. Прилагам снимки от диагностиката на Тойота:

Снимка на Vehicle Diagnostic Report
Снимка на конкретнита част
Снимка на Съобшения и Изисквания от Тойота

Моля за помощ или съвет какво да предприема. Готов съм да предоставя цялата нужна информация.
Прикачени файлове
Vehicle Diagnostic Report.JPG
Vehicle Diagnostic Report.JPG (128.03 KiB) Преглеждано 2003 пъти
Actuator part.JPG
Actuator part.JPG (55.39 KiB) Преглеждано 2003 пъти
Toyota message report.JPG
Toyota message report.JPG (85.78 KiB) Преглеждано 2003 пъти

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 13 Фев 2023 12:46

Най-напред ми пратете снимка на акумулатора и на колко години е.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта