MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
valeta
Мнения: 4
Регистриран на: 01 Яну 2020 18:44
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyta Corola Verso

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от valeta » 02 Яну 2020 21:31

Petar555, Да!

Petar555
Мнения: 536
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 02 Яну 2020 22:14

valeta написа: 02 Яну 2020 21:31 Petar555, Да!
Трябва диагностика.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

valeta
Мнения: 4
Регистриран на: 01 Яну 2020 18:44
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyta Corola Verso

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от valeta » 06 Яну 2020 13:51

Petar555, P0810 показа диагностиката. Ако е възможно ваш телефонен номер, или на лични за съвет. Благодаря!

milenbg
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris 1.4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от milenbg » 06 Яну 2020 16:47

Здравейте колеги,
От половин година имам стандартния проблем с грешка P0810 на моята Toyota Auris 1.4D (MMT) - изключва от скорост когато намалям скоростта или на свтофар - когато спирам.
Днес се опитах да сваля грешките и параметрите им с Techstream.
Може ли някой, който разбира да им хвърле едно око, и да даде идея дали може да се направи нещо по въпроса?
Прикачени файлове
ts.jpg
ts.jpg (324.07 KiB) Преглеждано 2172 пъти
tserr.jpg
tserr.jpg (1.06 MiB) Преглеждано 2172 пъти

Аватар
mfandakov
Мнения: 3358
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 06 Яну 2020 18:47

Клини актуатора ,и иска проверка на лоста скоростите.Макар че тази P0820 излиза и като следствие на другата грешка понякога.Акумулатора как е.
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

milenbg
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris 1.4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от milenbg » 06 Яну 2020 22:01

Малко предистория на проблема...
Колата в момента е на около 100 000 км., 2007г.
Това нещо започна да го прави няколко месеца след като в сервиза ми смениха съединителя, който беше толкова износен, че се чудеха как съм я докарал до сервиза.
Няколко месеца с новият съединител работеше много добре, но в един момент, по време на движение, скъса остта на актуатора на съединителя - там където започва резбата за гайката, която държи онзи клиновиден накрайник или както и да се казва...
Малко по-късно, след като намерих почти нова такава ос, я смених, заедно с лагерите и втулките вътре в актуатора, също така и сензора за положението (с чисто нов - оригинален). Единият лагер беше в леко лошo състояние, а другият беше добре. Смених ги и двата. Втулките бяха с износен тефлон и леко износен бронз (или месинг ... незнам точно от какъв материал са). И тях ги смених. Двигателят беше с износени четки, но ми се стори, че има още живот в тях, и тъй като нямах нов двигател, само го почистих от праха от четките, който се беше пръснал на всяякъде, и сглобих всичко по същият начин, както го разглобих - с малко помощ от един клип от youtube... Проблема е, че не помня първият път, когато го направи проблема, дали беше малко преди да скъса остта или малко след това, но със сигурност е след смяната на съединителя. С предишният съединител го е нямало този проблем. Друг интересен момент е, че с предишният съединител, или поне от както колата е била на 35 000 км. (от тогава я помня), никога, когато пусна спирачката, колата не тръгваше леко напред, а стои все едно с натиснат съединител - на където е наклона, на там тръгва. След смяната на съединителя, и извършване на онези процедури по инициализация на трите работи, след като пусна спирачката, колата започва леко да дърпа напред. Дори не знаех, че трябва да се държи така...
Акумулатора, до преди две години беше оригиналния. Смених го с някаква сребриста VARTA, която за сега изглежда работи нормално, съдейки по безпроблемното палене зима и лято... (Преди 5-6 години и генератора е сменян - целият.)
След промените по актуатора, изглежда за известно време работеше много добре - плавно превключваше скоростите, но в един момент зачестиха още повече проблемите с мигащото N на светофарите... В момента, имам чувството, че на ниска предавка, като натисна леко спирачката за да намаля, нещо започва да се тормози, все едно не тръгва да натиска леко съединителя, а го държи през цялото време отпуснат и двигателя се мъчи да надмогне спирачния ефект... и често точно в такъв момент, изхвърля на N... Също така, имам чувството, че съединителя (под съединител имам в предвид диска, а не актуатора) също се е поизносил, въпреки че скоро е сменян.
При монтажа на актуатора, онзи луфт 0.5-1мм го обрах на ръка да няма луфт, до колкото може да се обере на ръка. Когато го демонтирах и монтирах актуатора, спазих изискването първо да премина в онзи режим, в които изкарва остта маскимално навън, и след монтажа в същото това положение обрах луфта на ръка. (Като ремонтираният актуатор преди монтажа, също беше с максимално извадена навън ос - както и при демонтажа)
По горният софтуер (Techstream) го пробвах за първи път вчера, и нямам много опит как се работи с него, а и не съм сигурен до колко въобще е читава версията, която имам...

Petar555
Мнения: 536
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 06 Яну 2020 23:03

milenbg написа: 06 Яну 2020 22:01 Малко по-късно, след като намерих почти нова такава ос, я смених, заедно с лагерите и втулките вътре в актуатора, също така и сензора за положението (с чисто нов - оригинален). Единият лагер беше в леко лошo състояние, а другият беше добре. Смених ги и двата. Втулките бяха с износен тефлон и леко износен бронз (или месинг ... незнам точно от какъв материал са). И тях ги смених. Двигателят беше с износени четки, но ми се стори, че има още живот в тях, и тъй като нямах нов двигател, само го почистих от праха от четките, който се беше пръснал на всяякъде, и сглобих всичко по същият начин, както го разглобих - с малко помощ от един клип от youtube
Здравейте,
След ремонта на актуатора' сменихте ли греста?
Каква грес сложихте?
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

milenbg
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris 1.4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от milenbg » 06 Яну 2020 23:49

Да. Първо почистих всичко от старата грес, измих всичко с обезмаслител (без лагерите и двигателя) и гресирах необходимите елементи с грес, която вървеше в комплект с кита, който купих от e-bay:
https://www.ebay.com/itm/Toyota-Clutch- ... 3126542477
Греста е синя на цвят и друго не знам за нея. Разчитам на руснака (или Литва / Латвия май беше), от който купих по-горния кит.
Разглобяването и сглобяването направих по едно клипче от youtube, което мисля че беше постнато от същия руснак (Юрий май се казваше).
Пробвах да намеря някоя снимка от разглобения актуатор, но намерих само две тъмни (които малко изсветлих), на които се виждат леко четките на двигателя и прахът от изхабените четки в кутията:
Прикачени файлове
motor.jpg
motor.jpg (386.2 KiB) Преглеждано 2117 пъти
motor2.jpg
motor2.jpg (630.45 KiB) Преглеждано 2117 пъти

milenbg
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris 1.4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от milenbg » 07 Яну 2020 01:57

Сега като гледам на тази снимка четките на моя мотор се замислям, че може би не им е оставал още много живот... Ако този в ляво (нов) е същия модел като моя (в дясно) или поне четките на моя са били в началото толкова големи, то май трябва да пробвам да сменя четките или целият двигател... Може би на първо време поне четките за проба... Някой по-напред в темата беше писал от къде е купувал такива, които стават ?!! Бош - Киров или нещо такова?
Прикачени файлове
motor_comp.jpg
motor_comp.jpg (629.36 KiB) Преглеждано 2110 пъти

Аватар
mfandakov
Мнения: 3358
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 07 Яну 2020 07:54

Четките пишат друга грешка,сигурен ли си че си с точният съединител.
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

milenbg
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris 1.4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от milenbg » 07 Яну 2020 08:58

За съжаление не съм сигурен дали е точният съединител, и незнам какъв е въобще.
Не е сменян и в сервиз на Toyota.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3358
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 07 Яну 2020 09:11

Колко км е навъртял.
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

milenbg
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Яну 2020 16:35
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Toyota Auris 1.4D

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от milenbg » 07 Яну 2020 10:35

Новият съединител е на не повече от 20 000 км.

valeta
Мнения: 4
Регистриран на: 01 Яну 2020 18:44
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyta Corola Verso

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от valeta » 07 Яну 2020 16:17

Petar555, Здравейте! Направих теста, нямаше промяна в оборотите!

Аватар
ppeneva
Мнения: 184
Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
Благодарил/а: 2 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от ppeneva » 08 Яну 2020 18:44

milenbg написа: 06 Яну 2020 22:01 След смяната на съединителя, и извършване на онези процедури по инициализация на трите работи, след като пусна спирачката, колата започва леко да дърпа напред. Дори не знаех, че трябва да се държи така...
Моят съединител не е сменян до колкото знам и колата се държи точно по същия начин. Няма грешки в диагностиката за MMT.
Аз мисля, че всеки автоматик тръгва напред като му пуснеш спирачката. happy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта