MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
vranez
Мнения: 4
Регистриран на: 09 Юни 2020 21:18
Местоположение: Регенсбург
Автомобил: Тойота Аурис

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от vranez » 09 Юни 2020 23:56

Здравейте приятели,
смея да твърдя, че изчетох цялата тема във форума свързана с ММТ и техните проблеми. Живея в Бавария и от няколко месеца съм собственик на Тойота Аурис с такава скоростна кутия. Имах два проблема досега с колата.
Първият беше докато учих жена ми как да паркира по-добре и след известно ръчкане на Е и R(напред назад) се появи прословутия проблем с назъбеното колело. След известен престой на един светофар,колата си тръгна нормално. Тогава отдадох проблема на прекаленото ръчкане на скоростите.
Вторият път когато се случи и не искаше да превключва въобще и стоеше само на N ( не се появи зъбното колело) но под жабката когато се опитвах да сменям скоростите се чуваше прещракване. Колата въобще не потегли и дори се наложи да ме дърпа един приятел.
В момента върви добре, имам обаче час за ремонт с местния представител на Тойота(очевидно единствения сервиз в района, който се занимава с оправянето на такива скоростни кутии).
Майстора от Тойота я видя преди това и след като я покара (без да прави диагностика) ми каза, че е съединител, заедно с актуатор за смяна.
Искат ми 1300 евро за ремонта и след като прочетох обширно какво сте писали, ме хваща страх да не би, ремонта да се окаже некачествен и евентуално да пробвам да продам колата на следващата "загубена" душица.
И искам също така да благодаря на форумните герои Petar555 , фандъков и сие. Уважавам много, че се занимавате и помагате на заблудените души като мен. punk.gif

Petar555
Мнения: 533
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 10 Юни 2020 14:28

Здравей колега,

Направи теста на съединителя и кажи резултата.

Поздрави,
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

vranez
Мнения: 4
Регистриран на: 09 Юни 2020 21:18
Местоположение: Регенсбург
Автомобил: Тойота Аурис

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от vranez » 10 Юни 2020 18:17

Здравей Petar555,
Благодаря за светкавичното включване. Да пробвах го, вдигнах до 5та скорост на Е , после преминах на ръчни (M) изчаках да падне до 50-60 км/ч без да натискам спирачка и рязко натиснах педала на газта. Така пробвах няколко пъти, двете стрелки на оборотомера и километража ще движиха синхронно, но лично на мен ми се струваше, че колата се тътри едвам, едвам. При това с натиснат до долу педал на газта.
Днес пак бях в сервиза на Тойота, общо взето не ми казват дали и съединителят трябва да се сменя. Изрично настоях да я закачат на компютъра и да видят грешките, но това ще стане чак когато дойде датата на ремонта.
Чудя се дали да не отида при един мой приятел, български майстор, само да ми прочете грешките.
Поздрави и от мен, останете си със здраве.

Аватар
WoLF
Мнения: 2629
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 249 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от WoLF » 10 Юни 2020 18:32

vranez написа: 10 Юни 2020 18:17 Чудя се дали да не отида при един мой приятел, български майстор, само да ми прочете грешките.
Няма да навреди...
ИзображениеИзображениеИзображение

dragoman
Мнения: 7
Регистриран на: 14 Авг 2019 10:30
Местоположение: Хасково
Автомобил: Тойота Корола

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dragoman » 11 Юни 2020 20:26

Здравейте ,имам един проблем с моята Тойота Корола 1.4D4D с Ммт кутия 2005 г. От няколко месеца има следния проблем както си карам ми изключва от скорост и ми светва червеното зъбно колело без да ми угасва колата ,след този проблем я занасят и я паля след доколко 30 секунди и няма проблем и така до другия път cool.gif .Отидох в оторизиран сервиз на Тойота и ми я закачена на диагностика където показа,грешка P0810 което според тях беше някакъв сензор на съединителя който са три на брой еднаква на кутията и взех нов оригинален от Тойота и го сменихме но отново ми прави същия проблем в движение изключва от скорост и светва червено зъбно колело с удивителна ,след това реших да направя профилактика и на всички моторчета и четки ,смених но пак ми се появи същия проблем .Вече се чудя какво е дали да сменям съединителя или след като е ремонтирано моторчето и четите трябва да ново да се обучи или да има калибриране ,не знам какво да правя ,моля за съвет !!!

Аватар
mfandakov
Мнения: 3357
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 11 Юни 2020 20:40

Здравей,
dragoman написа: 11 Юни 2020 20:26 ,грешка P0810 което според тях беше някакъв сензор на съединителя
Някой те е подвел, трябва ти човек с Техстрийм който да ти прочете внимателно колата ,обаче това P0810 много често е от проблемен актуатор.
Сваля и ремонтирай,инфо в нета. :thumbsup:
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

dragoman
Мнения: 7
Регистриран на: 14 Авг 2019 10:30
Местоположение: Хасково
Автомобил: Тойота Корола

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dragoman » 11 Юни 2020 20:44

Може ли да кажете къде близо до Хасково ,може да ми оправят този проблем???Както казах,смених четите и профилактика моторчетата и към днешна дата са ок

Аватар
mfandakov
Мнения: 3357
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 47 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 11 Юни 2020 20:45

Нямам представа. :thumbsup:
worthy.gif
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.

Petar555
Мнения: 533
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 11 Юни 2020 23:14

Здравей dragoman,

Моят съвет е да не караш още дълго така, защото ремонта на актуатора може да стане невъзможен в един момент.

Поздрави,
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

dragoman
Мнения: 7
Регистриран на: 14 Авг 2019 10:30
Местоположение: Хасково
Автомобил: Тойота Корола

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dragoman » 14 Юни 2020 17:46

Аз съм лаик в тази област ! Както казах,смених ме четките всичко друго е ок .Не е съединител колата си върви ,а дали след като се сваля тозо актуатор трябва да се прави ново калибриране или не ?Дайте някакъв съвет какво може да е с това,че вече не знам на какъв майстор да ходя! Уж в Тойота хванаха грешка P0810 някакъв сензор на съединителя и него смених ме и пак същото ,те всъщност са три на кутията и трите бяха здрави ,не знам къде е проблема вече .

dragoman
Мнения: 7
Регистриран на: 14 Авг 2019 10:30
Местоположение: Хасково
Автомобил: Тойота Корола

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от dragoman » 14 Юни 2020 17:48

Какво трябва друго евентуално да се смени по този актуатор за да го ремонтирам и да нямам този проблем

ZMeyGorianin
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Мар 2009 07:17
Местоположение: Варна

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от ZMeyGorianin » 14 Юни 2020 17:57

Petar555 написа: 03 Апр 2020 20:10 Точно така. Засега не сменяйте маслото, но търсете, особено ако няма да го сменяте в сервиза на Тойота. Публикувал съм таблица във форума.
Какво масло да сложа в ММТ скоростна кутия на Ярис 1.3, бензин, 2008 г., на 70000 км.?
В един клип го смениха с https://shop.auto-oil.net/bg/mannol-maxpower/p148.html - подходящо ли е?

Petar555
Мнения: 533
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 15 Юни 2020 09:16

Това масло не го познавам. Ето тези препоръчвам.
Аз карам с това
Castrol Syntrans Transaxle 75W-90*
Прикачени файлове
Transmission crossref.pdf
(200.34 KiB) Свалено 133 пъти
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.

zhivkov19
Мнения: 5
Регистриран на: 11 Мар 2020 15:37
Местоположение: София

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от zhivkov19 » 25 Юни 2020 15:30

Здравейте,
Преди 3 месеца някъде На Toyota 1.4 MMT 2006 година започна постоянно да се появява грешка Р0810 и колата просто спираше в движение със светеща лампа със зъбното колело. Дори да показваше, че е директна скорост, колата се държеше, все едно е на свободна. Гасене, палене и се оправяше...до едно време. В Тойота и още един сервиз веднага казаха нов актуатор за 2300 лева. Нямало да се занимават с ремонт и рециклиране.
Както и да е, с приятел направихме ремонт на актуатора (сменихме две втулки които бяха напълно сплескани и износени) както е описано по - напред в тази тема. После адаптация както е описано в темата стъпка по стъпка.
Проблемът изчезна и колата беше добре 3 месеца около 2000 км. След това обаче лека полека проблемът се върна.
Приложените снимки са преди и след адаптацията/ремонта. Някой може ли да погледне да види стойностите за някакви нередности?
Какъв може да е проблема този път? Същият или друг?
Благодаря предварително.
Поздрави!
Прикачени файлове
Before.jpg
Before.jpg (289.67 KiB) Преглеждано 3123 пъти
After.jpg
After.jpg (289.77 KiB) Преглеждано 3123 пъти
after1.jpg
after1.jpg (300.94 KiB) Преглеждано 3118 пъти

vranez
Мнения: 4
Регистриран на: 09 Юни 2020 21:18
Местоположение: Регенсбург
Автомобил: Тойота Аурис

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от vranez » 25 Юни 2020 17:18

Здравейте приятели,
да ви кажа и как приключи сагата (надявам се докато притежавам колата). От сервиза на Тойота ми взеха 1200 евро за смяна на съединител,масло и съответните ремонти свързани с това. Маслото е 85W надявам се да не е проблем.
Бих желал да ви попитам, как по-добре, да карам колата си, да не дава пак проблеми и в бъдеще. Нужно ли е, да натискам здраво спирачката докато чакам на някой светофар или да приключвам на N?
Може ли да превключвам на ръчни от време на време и кога това е най-удобно? Кога да ползвам режим Es? Как най-добре да карам колата през зимата и в планински райони, при скачване и спускане?
Благодаря предварително и се надявам въпросите ми да не са чак толкова глупави.
Имам опит с карането на автоматици, но очевидно ММТ трансмисията иска по-специално отношение.
Останете здрави.
Поздрави!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта