Страница 1 от 128

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 20 Фев 2008 17:13
от caddy5500
mad.gif
Тойота реши да експериментира с нова скоростна кутия, първо на моделите Ярис, после и на Корола, Айго... винаги карам автоматици и идеята на Тойота за нещо ново в този сегмент ме провокира да опитам с Ярис 1.0 ММТ - нова от ТМ Ауто. Като концепция е добра и явно лови окото (брой и мойто).
Това обаче е грандиозна издънка на Тойота, която фирмата осъзнава, но си трае за да прехвърли разходите по отстраняването й върху купувачите. При моя случай на 29 хил км. и точно след излизането от гаранция скоорстната кутия фитна. В сервиза тихо признават, че знаят за проблема, но какво да се прави сметката от 3000 за ремонта трябва да бъде платена. Ремонтът представлява смяна на електронния блок за управлението на скоростната кутия с нов и забележете различен от досегашния (който е очевидно доказан провал). Заедно с това и смяна на неизвестен брой механични части в зависимост от това колко механични поразии са нанесени от лошото функциониране.
Чак тогава започнах да се ровя из сайтове и статистика за ММТ за да открия, че 29 хил.км. ди е направо дюшеш за тази кутия. На сайта за Корола ММТ в Англия, собствениците реват още на 250-1000-3000 мили горките. Там обаче кротко им предлагат ремонт или смяна с друг модел.
Моето послание е бъдете вниматели с ММТ. Концепцията е далеч от съвършена и очевидно все още неиздържлива. Какво ли ще има да пати собственик през следващите десетки хиляди километри. Поради уникалния модел, няма ремонт извън лапите на ТМ ауто, а всеки знае какво следва от това.
Моята молба е, ако някой е извървял пътя на ремонта може ли точно да каже къде е същината на проблема - електроника, механика или комбинацията от тях. Как се държи кутията след ремонта.

Публикувано на: 20 Фев 2008 17:41
от pepa_k
Мале ти ме разби. mad.gif

И аз съм с такава все още само на 2000км. но нямам оплаквания даже бих казала че върви доста по-добре отколкото в началото. В смисъл по добре превключва скоростите и не се усеща толкова смяната или може би аз свикнах да я карам.
На мен в Тиксим ми обърнаха внимание просто като съм на светофар или в задръстване да не я държа на положение Е а да превключвам на N и то не за друго ами заради съединителя че ако седя на Е все едно е постоянно натиснат.

Имам познат с Корола с такава кутия на 2 години (не знам на колко км. е) но той няма оплаквания каза че е много доволен.

Аз също се притеснявах че е нещо ново като я поръчвах (но много ми се искаше автоматик) но ми обясниха че такъв тип скоростни кутии имат почети всички марки коли и ги ползват отдавна (е не много отдавна) та за това се реших.

Дано да не си прав че е масов проблема.

Какво точно ти се случи ако може да обясниш, мерси

ММТ скоростна кутия

Публикувано на: 26 Фев 2008 12:27
от caddy5500
първият симптом беше, че от спряно положение, като пуснеш спирачката бавното потегляне изчезна. Сериозният ефект се изрази в това, че при нормален ход аварийната лампа на ММТ светва и изключва от скорост, лостът се движи, но няма зацепване.
Спираш и чакаш да обереш клаксоните на тези след теб.

Re: ММТ скоростна кутия

Публикувано на: 26 Фев 2008 12:53
от desSs
caddy5500 написа:че при нормален ход аварийната лампа на ММТ светва...
къде е тая лампа?

Публикувано на: 26 Фев 2008 13:18
от evgeniim
Здравейте, нов съм тук и засега само чета (надявам се никога да не пускам тема от сорта- затова си взех Тойота ). За подобен тип кутии се знаят вече почти всичките им проблеми - а именно износване на хидравличния блок който управлява смяната на скоростите и натискането на съединителя. При Ауди с типтроник ги има същите проблеми, аз лично си трових нервите с Алфа 156 -при всички марки след около 120000 км почват проблемите, но 20000 е твърде рано , на познат на Е-класата му блокира три пъти за 10000км(чисто нова !!!) - изключения има . Всъщност това е система работеща под високо налягане и първото което дефектира е хидроакумулатора - започва да не държи налягане и не може да включи скорост. В началото проблема се оправя с рестарт - откачане на клемата на минуса -изчиства грешките от ниското налягане. Възможна е смяна само на хидроакумулатора но фирмите естествено те задължават да смениш целия хидравличен блок- новия е различен защото е подобрена версия - по правило по-бездефектна .За втора употреба е абсолютно противопоказано да се купува такава кола, за нова - аз лично реших да не рискувам

Публикувано на: 26 Фев 2008 16:45
от SFINKS
общо взето тиа които са с ММТ да ходят да запалят по една свещичка превантивно за да нямат проблеми wink.gif

Публикувано на: 26 Фев 2008 17:19
от spiritch
То това за свещичката важи за всички. И най-здравата каруца да си вземеш, нямаш ли късмет...

Публикувано на: 27 Фев 2008 00:06
от Bass_Man
По скоро си мисля ,че ако това е толкова голям и известен проблем Toyota са щели да заменят всички блокове гаранционно . Друг е въпроса ако наще купуват някакви залежали неща бог знае от къде и си пускат покрай ушите проблемите , които са отразени в официалните бюлетини . И те чаката да отидеш да ги вдигнеш във въздуха и тогава да ти я сменят .

Публикувано на: 27 Фев 2008 11:50
от Scott
Bass_Man написа:По скоро си мисля ,че ако това е толкова голям и известен проблем Toyota са щели да заменят всички блокове гаранционно ...
Преди всяка 'recall' кампания се прави калкулация на риска. Ако сумата от ремонта плюс евентуално обезщетение на всички идивидуални повреди е по-ниска от някакъв таван, нещата се оставят както са и ъпгрейда се прави само при възникване на проблем. Лошата публичност също оказва влияние в случая, така че не е проблем да се пренасочат средства от рекламния фонд към фонд 'поддръжка'.

Публикувано на: 27 Фев 2008 12:28
от SFINKS
spiritch написа:То това за свещичката важи за всички. И най-здравата каруца да си вземеш, нямаш ли късмет...
това е така , ама за съжаление с ММТ то изобщо не е въпрос на късмет а на време . И Да проблема е голям и масов , просто им излиза по евтино да ги сменят докато са в гранция отколкото да изтеглят всички коли с ММТ , лошото обаче е че даже и след смяната проблем пак се появява и следва нова смяна . Аз знам за хора които вече трето ММТ им слагат и пак се чупи

Публикувано на: 27 Фев 2008 12:32
от desSs
SFINKS написа:
spiritch написа:То това за свещичката важи за всички. И най-здравата каруца да си вземеш, нямаш ли късмет...
това е така , ама за съжаление с ММТ то изобщо не е въпрос на късмет а на време . И Да проблема е голям и масов , просто им излиза по евтино да ги сменят докато са в гранция отколкото да изтеглят всички коли с ММТ , лошото обаче е че даже и след смяната проблем пак се появява и следва нова смяна . Аз знам за хора които вече трето ММТ им слагат и пак се чупи
стига бе човек sad.gif

Публикувано на: 27 Фев 2008 12:35
от SFINKS
ее няма се спичаш , свиркай и си карай
въпрос на късмет е с ММТ то , може и нищо да не му стане

Публикувано на: 27 Фев 2008 12:43
от evgeniim
да бе , верно е на късмет , с мойта Алфа минах 12-13000 км по какви ли не чукари и ловни хижи , а ме остави в Овча купел на удобно за ивозване място близо до околовръстното :whistle:

Публикувано на: 27 Фев 2008 14:49
от pepa_k
Аз разбирамн да са ги слагали тези скоростни кутии един определен период от време и като са видяли проблема да спрат да ги слагат и да си поддържат тези които са вече с такива ама за какво им е да му се невиди да продължават да ги слагат и на най-новите модели. dry.gif

Публикувано на: 27 Фев 2008 15:05
от mitoko
pepa_k написа:Аз разбирамн да са ги слагали тези скоростни кутии един определен период от време и като са видяли проблема да спрат да ги слагат и да си поддържат тези които са вече с такива ама за какво им е да му се невиди да продължават да ги слагат и на най-новите модели. dry.gif
те са видяли ... пробват ако мине гаранцията ти ше си я платиш нали...