Проблем със скоростна кутия CVT.

jorjg
Мнения: 1
Регистриран на: 30 Сеп 2022 05:02
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 2016, 1.8 cvt

Проблем със скоростна кутия CVT.

Мнение от jorjg » 30 Сеп 2022 05:54

Здравейте,
От няколко месеца имам Avensis 2016г. 1.8 CVT.
В момента автомобилът е на 90000 км. Купих го на 78000. От няколко дни имам следния проблем:
Когато лостът е на позиция "D" и "R", и колата не се движи се появяват странни вибрации/претрисане.
Когато е в движение подобни проблеми няма. Вариаторът работи гладко и превключва "мазно"

Когато поставя ск. Лост на позиция "N" или "P" вибрациите съществуващи при "D" и "R" изчезват.

Въпросите ми са няколко:
1. Знае ли някой, на какво може да се дължи описания по-горе проблем?
2. Имали ли сте подобни проблеми, как и къде сте ги разрешили?
3. Бихте ли ми препоръчали добър сервиз, за диагностика и евентуално отстраняване на описания проблем?
4. Дали между двигателя и ск. кутия има съединител и вибрациите да се дължат на някакъв проблем с него? На това мнение ме навежда факта, че на позиции "D" и "R", тези на които колата следва да се движи, следователно коляновия вал трябва да е свързан/зацепен/ с трансмисията има вибрации.
А на позиции N" и "P", тези на които следва автомобилът да е в покой и вала вроятно не е зацепен с трансмисията, подобни вибрации не се наблюдават.

Благодаря предварително на отзовалите се колеги.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Проблем със скоростна кутия CVT.

Мнение от Akima » 30 Сеп 2022 11:25

Напишете номера на рамата като начало.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

boteto
Мнения: 40
Регистриран на: 16 Сеп 2013 20:49
Местоположение: София

Проблем със скоростна кутия CVT.

Мнение от boteto » 07 Ное 2022 10:16

Това поколение CVT кутии имат хидротранформатор като класическите автоматични кутии.
При P и N, кутията се отделя от коляновия вал чрез съединител. При D и R, съединителят зацепва и хидротрансформатора започва да работи и да се товари.
Работата на хидротрансформатора зависи от състоянието/качеството на маслото в кутията. Има голяма вероятност това претрисане да идва от него.
Като първа стъпка с диагностицирането сменете маслото с оригинално масло Тойота за CVT кутии.
2017 Corolla 1ZR-FAE CVT Sol
2021 RAV4 (XA50) M20A-FKS CVT AWD
2011 Verso 1AD-FTV

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта