Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.

Мнение от max-2 » 08 Фев 2021 12:49

Благодаря, колеги. Като сглобявам пак ще щракна 2-3 снимки. Поръчал съм 2 полуоски от карина и селика и ще видя кой прът е като моя да го ползвам с моето външно каре.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.

Мнение от max-2 » 01 Мар 2021 17:24

Оказа се, че английската сглобка карина е с различни полуоски. Пръта е по-дебел и равен, може би е стругован, а оста, която влиза в скоростната кутия е с 1 мм. по-дебела.
Японската полуоска е кована. Кофти, защото именно от двете полуоски, които поръчах, тази от карината е здрава. Тази, която ми пасна е от селика. Външното и каре имаше много голяма хлабина между него и шлиците, за това се отказах да ползвам полуоската, а взех само трипода от нея. Вътрешното каре беше ок, с оригиналната грес.
След внимателен оглед реших да сменя само
това, което е счупено при мен-трипода. Разглобих лагерите на счупения и здравия трипод и пренаредих иглените лагери от моя трипод на здравия, за да запазя работните повърхности с чашата, тъй като е здрава. Моите лагери бяха с много малка хлабина и на двата трипода, а тези от селиката малко играеха.
Смазката, която използвах е зелена грес NGLI 2, смесена с трансмисионно масло 75в90 горе-долу 1:1. Количеството е 120 грама.
Харесва ми тази кола. Почти на 30 години е, а има ръжда само по задния мост. Като свалих шарнира от носача, там, където ляга шарнира си стои черната боя, както и на целите носачи, предния мост също няма никъде ръжда.
Carina E 4AFE LB 1992

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Превъртяни шлици между полуоската и вътрешното каре.

Мнение от Двигателист » 04 Мар 2021 00:26

vfr800 написа: 06 Фев 2021 22:52 Интересно :) Вероятно лош късмет. Каретата от тези години на тези коли са доста истински. Да се случи това е просто лош късмет. Подобен трипод обикновено издържа над 400 нютона на колелата. Вероятно просто отливката не се е получила като хората и се е крепило на повърхностната циментация през всички тези години. Следих темата с интерес понеже ми беше много любопитно какъв точно е проблема. Радвам се че споделихте снимков материал.
400 Нм на колелата е нищо. Ако наистина това е стойността, нормално да се счупи.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта