Страница 1 от 2

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 15 Окт 2020 23:13
от vodafon
Привет, пак съм аз!
Вместо да ми заключвате темата, като СПАМ, пробвайте да помогнете!?!
Някак е по-колегиално... мисла!
Доста изчетох, никъде не е описано-сниман дефектния детайл.
Какво пък ако админ-модератор помогне на някай?
ЩЕ се срине форума ли?

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 16 Окт 2020 09:05
от TATI
И горе долу с какво очакваш да ти се помогне?
Какво си изчел и за какво?
При така написано, освен като спам, не може да се категоризира като друго!

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 16 Окт 2020 10:01
от mapamop
Ако е като ремонтният комплект на Опела на баща ми - забрави да намериш нещо смислено като картинки и информация.
В скоростният лост на "Зафирата" е износена една сферична уплътнителна втулка. Не намерих каталожен номер и начин да я поръчам отнякъде РАЗЛИЧНО от КИТАЙЦИТЕ. Чисто и просто GM/Opel са сметнали че тоя пластмасовия боклук няма да се износи никога и няма нужда от смяната му. За целта продават цял скоростен лост с механизмите и жилата за 1200 лева. Става дума за детайл X8R0078.
Та и тук е напълно възможно тази планка производителят да е решил че е част която не подлежи на смяна.
Ето ти схемата на целият лост - има 4 детайла подобни на планка, от които единият се продава комплект с жилата. Отделно отгоре на лоста има още един, който си е част от стойката на лоста.
Всеки един от тях може да скърца. Варианта е да махнеш пластмасовия панел посредата и да слухтиш откъде идва звукът.
Screenshot 2020-10-16 095727.png
Screenshot 2020-10-16 095727.png (30.33 KiB) Преглеждано 2613 пъти

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 16 Окт 2020 20:56
от vodafon
TATI написа: 16 Окт 2020 09:05 И горе долу с какво очакваш да ти се помогне?
Какво си изчел и за какво?
При така написано, освен като спам, не може да се категоризира като друго!
Не така с лошо де! Сигурен съм че знаеш за какво питам, ма ти е по-лесно да храниш и заключваш...
Е в тая тема се коментира "спаменето"
viewtopic.php?t=28828&start=30

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 18 Окт 2020 21:29
от jacob12
Аз лично имах друг проблем с лоста. Понякога вибрира, имам лошия навик да карам с ниска скорост на 5-та. И лоста почва да вибрира. Намерих донор на малко км., взех лоста комплект с жилата ,подмених го и О, чудо: Същата работа. Сега смених и раздатката и вибрациите на лоста изчезнаха. Вече 4-5 дена няма вибрация на лоста. Преди смяната лоста трясеше, вибрираше 2-3 пъти седмично. Сега вече 4-5 дена тихо. За момента наблюдавам само, но след смяна на раздатката шума в купето се промени, колата стана по тиха, няма вибрации в купето и т.н.

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 18 Окт 2020 22:13
от veso_hds
jacob12 написа: 18 Окт 2020 21:29 Понякога вибрира, имам лошия навик да карам с ниска скорост на 5-та.
Това е главната причина да се износва пета скорост.Проблема се решава с подмяната и.А за тази планка не съм чувал и не мога да кажа нищо.

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 18 Окт 2020 22:42
от vodafon
Аз от прикачената тема подразбрах че се коментира като решение подмяна на планката на захващате на жилата към СК или детайл 33524В, ма дали е така?
Е за тва питам във форум на Тойтота, не в БГ Мама... МА като гледам, там сякаш са по-отзивчиви

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 18 Окт 2020 23:03
от veso_hds
Драсни едно ЛС на мехаННика и ще получиш компетентен отговор.

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 19 Окт 2020 08:17
от мехаННика
Паланката с цитирания номер е закрепена твърдо към корпуса на кутията с три болта 8мм. "Прословутата" планка е същата, но закрепена на тампони, принципно същите като тези на въздушния филтър само че за 8мм болтове. Може и да погаси някакви трептения, ако всички други причини за вибрация са елиминирани. А те са доста.

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 19 Окт 2020 23:28
от vodafon
мехаННика написа: 19 Окт 2020 08:17 Паланката с цитирания номер е закрепена твърдо към корпуса на кутията с три болта 8мм. "Прословутата" планка е същата, но закрепена на тампони, принципно същите като тези на въздушния филтър само че за 8мм болтове. Може и да погаси някакви трептения, ако всички други причини за вибрация са елиминирани. А те са доста.
Проблема е избирателно дрънчене на скоростния лост което изчезва при леко подпиране на същия - тампоните ли са решение на това?
Друг дерт няма...

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 19 Окт 2020 23:32
от vodafon
veso_hds написа: 18 Окт 2020 23:03 Драсни едно ЛС на мехаННика и ще получиш компетентен отговор.
То ако е за ЛС, да му драсна! Ама не е ли по-читаво е така в тема който знае решение да напише. ДА има за поколенията...

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 20 Окт 2020 08:35
от ufer
Износването на тези зъби е една от основните причини за вибрирането на лоста, а впоследствие и изключването от 5-та скорост. Но има и други: синхронизаторът, муфата, дори вилката, кученцата или пружинките, малкото лагерче, което не се вижда... Понякога се обира луфтът от кабелите, но обикновено тръгне ли веднъж, предстои ремонт. Причината най-вече е неправилното каране с ниска скорост на 5-та, както колегата по-горе посочи. Ако разгледате внимателно зъбите, ще забележите износването им. Най-долу ново и старо колело... bash.gif
101.jpg
101.jpg (94.83 KiB) Преглеждано 2310 пъти
104.jpg
104.jpg (119.02 KiB) Преглеждано 2310 пъти
102.jpg
102.jpg (201.14 KiB) Преглеждано 2310 пъти

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 21 Окт 2020 00:46
от vodafon
Бога ми, секо нещо което има износване си заминава. Аз доколкото съм запознат на РАВките им викат дрънкалки точно заради дрънченето на лоста и на нов автомобил... поне в Плевен така си знае. И в Тойота и по другите сервизи това казват. А теорията за ниски обороти на 5-та че износва... Том и Джери гледах скоро, ма това е по-забавно.
ПП Ти не сменявай масло на кутията 200 хил и повече километри , ниски обороти на 5-та са ти виновни!
Като оня виц - изпих 2 шишета водка, 1 шише уиски, 1 шише ракия ама тая малка бира дето я пих - тя обърка работата.
Кажи чесно - верваш ли?

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 21 Окт 2020 06:30
от мехаННика
Приятел, иронията ти не ми харесва. Как им казват в Плевен, или Гривица, или Буковлък няма никакво значение. Човекът вярва че ти помага с това което е написал. Ти получи обяснение на въпроса си за планката, някакъв резултат ще оставиш ли за поколенията?
А, и още нещо за поколенията, пише се чесТно защото идва от чест.

прословутата планка на ск. лост РАВ4 2006 -136 кс която дрънчи

Публикувано на: 21 Окт 2020 08:49
от ufer
Колега "водафон", понеже имах неудоволствието да карам доста време със самоизключващ се лост на 5-та скорост и след като изчетох информации на 3 езика, се оказа, че тази прословута 5-та скорост на Тойота е слабост на марката от близо 40 години и само подмяната на елементите, свързани с нея, могат да я оправят, ако случайно не е някаква по-елементарна причина като кабели, планки и други подобни. Иначе японските конструктори са едни от най-добрите, но явно това със скоростните кутии не им се получава. Аз моята я оправих преди 2 години и сега лостът спи, като, естествено, сложих и ново масло. Пожелавам ти, твоят проблем да е в планката или други луфтове, но за всеки случай се подготви морално и финансово за ремонт. Добре, че поне при повечето модели става без сваляне на кутията, защото, ако не можеш сам, механиците искат 400 лв. само за сваляне на кутията и отделно ремонта. Моите части само струваха 1000 лв. :thumbsup:

Интересно е защо все пак, ако причината би била примерно несменено масло (дискусионна тема), останалите скорости много, много рядко правят тези номера, както 5-та? Лично за мен причината е конструктивна или може би производствено-техническа... :D