Тест за износен съединител

HERUVIM
Мнения: 36
Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
Местоположение: България
Автомобил: Тойота Ярис

Тест за износен съединител

Мнение от HERUVIM » 04 Юли 2019 11:05

Здравейте, на всички.
С търсачката не открих конкретна тема, как да разберем дали съединителя е "тръгнал" или вече е "заминал", затова и открих нова тема.
Попрочетох в автомобилните форуми мнения и коментари за тестване на съединителя с превключване на различни предавки. Попаднах на най-различни такива. Не разбирам особено от автомобили, затова и търся мнения и съвети във форума. Автомобила ми е Тойота Ярис 1.0 с ръчни скорости.
Въпроса ми е следния: Ако мога да завъртя гуми на чист асфалт с добро сцепление, има ли някаква вероятност съединителя да е за смяна или да е "тръгнал" за смяна?
Да отбележа, че не забелязвам, когато автомобила е в движение и включа на по-горна предавка например от 2-ра на 3-та и подам газ (дори и рязко) оборотите да се увеличават, а колата да няма ускорение. Прави ми впечатление, че на първа предавка мога да включа само, когато колата е почти спряла или се движи с не повече от 15 км/ч. Това не знам дали е нормално, а допускам, че може да е един вид защита да не може да се превключва на първа предавка, когато си с висока скорост, примерно 50-70 км/ч и повече.
Другия признак, който забелязвам и това е от 3 години (от както съм я купил), е че когато включа на задна предавка почти винаги "хърка", а и често не мога да превключа на задна преди да дам на свободна скорост и натисна педала на съединителя и чак тогава превключвам на задна и тогава няма "хъркане".
Предварително благодаря за мнения и коментари!

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Тест за исносен съединител

Мнение от biro » 04 Юли 2019 12:27

Тест за съединител : Запъваш гумите във по-висок бордюр (може и задните) включваш на скорост, даваш леко газ до към 2000 оборота, отпускаш съединителя и гледаш дали колата ще угасне или ще върти двигателя на място.
HERUVIM написа: 04 Юли 2019 11:05 а първа предавка мога да включа само, когато колата е почти спряла или се движи с не повече от 15 км/ч
Избягвай да включваш на първа в движение особено при скорости над 5км/ч или ще ремонтираш скоростна кутия. От какъв зор включваш на първа в движение ?
HERUVIM написа: 04 Юли 2019 11:05 Другия признак, който забелязвам и това е от 3 години (от както съм я купил), е че когато включа на задна предавка почти винаги "хърка"
Нова ли я купи? Много коли хъркат при включване на задна.
HERUVIM написа: 04 Юли 2019 11:05 а и често не мога да превключа на задна преди да дам на свободна скорост и натисна педала на съединителя и чак тогава превключвам на задна и тогава няма "хъркане"
Надявам се не включваш на задна без да натискаш съединителя. Аз друг начин за включване на задна не знам да има при ръчни трансмисии освен от свободна и с натиснат съединител.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

HERUVIM
Мнения: 36
Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
Местоположение: България
Автомобил: Тойота Ярис

Тест за исносен съединител

Мнение от HERUVIM » 04 Юли 2019 13:17

Благодаря за отговорите!
Ще направя теста с бордюра. Само не разбрах на първа предавка ли трябва да съм или по-висока и отпускането на съединителя плавно ли да става или не толкова?
А иначе колата не е нова. Стара е 2002 г., а от три години е в мен.
За превключването на първа предавка в движение - явно не съм могъл да обясня какво точно искам да питам, но разбрах съвета ти.
За превключването на задна - имах предвид следното: например се движа на първа предавка, след което натискам съединителя и спирачката и спирам на място. После отпускам спирачката без да отпускам съединителя и вкарвам на задна и понякога не влиза в скорост и тогава отпускам съединителя и отново го натискам и тогава вече лоста влиза на задна предавка.

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Тест за исносен съединител

Мнение от Оги » 04 Юли 2019 13:59

Регулирай педала да отделя и зацепва по средата и ще работиш със съединителя по-лесно, задна също ще включва лесно.
Добре регулиран е съединител, който при покой и празен ход натиснеш педала и включиш задна- включва без усилие и не издава плашещи звуци, при което има поне 2-3 см свободен ход.

п.с. В сервиз това не струва кой-знае какво, в някои сервизи се прави между другото и без записване.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

dimo68
Мнения: 40
Регистриран на: 09 Май 2019 09:26
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4, 2007

Тест за исносен съединител

Мнение от dimo68 » 04 Юли 2019 16:15

HERUVIM написа: 04 Юли 2019 11:05 Да отбележа, че не забелязвам, когато автомобила е в движение и включа на по-горна предавка например от 2-ра на 3-та и подам газ (дори и рязко) оборотите да се увеличават, а колата да няма ускорение
Това означава че съединителя не е заминал.

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Тест за исносен съединител

Мнение от tora » 04 Юли 2019 16:33

Виж да няма стелка под педала, буксъващ съединител ще усетиш на 4 или 5 предавка. ако там не усещаш не се вкарвай в приключения.

HERUVIM
Мнения: 36
Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
Местоположение: България
Автомобил: Тойота Ярис

Тест за исносен съединител

Мнение от HERUVIM » 04 Юли 2019 19:43

tora написа: 04 Юли 2019 16:33 буксъващ съединител ще усетиш на 4 или 5 предавка. ако там не усещаш не се вкарвай в приключения.
На равен път ли ще го усетя, или само на път с наклон за изкачване?

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Тест за исносен съединител

Мнение от Оги » 04 Юли 2019 19:50

Първо на изкачване, скоро след това и на равно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

HERUVIM
Мнения: 36
Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
Местоположение: България
Автомобил: Тойота Ярис

Тест за исносен съединител

Мнение от HERUVIM » 04 Юли 2019 19:59

Благодаря за отговорите!

e 10
Мнения: 673
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 2 пъти

Тест за исносен съединител

Мнение от e 10 » 04 Юли 2019 23:36

Я си карай колата и не се занимавай с форумни изблици на технически умозаключения. Когато ти свърши съединителят, ще го разбереш и без да ти го обясняват. А това, което забелязваш с "хъркането" е по-скоро необходимост от смяна на масло в кутията. За 17 години май вече е време, нищо че е Тойота и то от почти истинските.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

dimo68
Мнения: 40
Регистриран на: 09 Май 2019 09:26
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4, 2007

Тест за исносен съединител

Мнение от dimo68 » 05 Юли 2019 10:10

e 10 написа: 04 Юли 2019 23:36 форумни изблици на технически умозаключени
Точно това ми е решавало проблем, за който много от "майсторите" няма с какво да направят "умозаключенията" и ходиш като идиот от сервиз на сервиз.
Именно това е целта на форума все пак.
Никой не задължава никой да чете.

HERUVIM
Мнения: 36
Регистриран на: 04 Юли 2019 09:56
Местоположение: България
Автомобил: Тойота Ярис

Тест за исносен съединител

Мнение от HERUVIM » 05 Юли 2019 11:04

biro написа: 04 Юли 2019 12:27 Тест за съединител : Запъваш гумите във по-висок бордюр (може и задните) включваш на скорост, даваш леко газ до към 2000 оборота, отпускаш съединителя и гледаш дали колата ще угасне или ще върти двигателя на място.
Направих теста със запъването на предните гуми в бордюр. Получи се следното: на първа предавка подадох газ до 2 000 об/мин и започнах да отпускам плавно педала на съединителя, като същевременно подавах още газ, за да компенсирам и поддържам оборотите на 2 000 и вече, когато педала на съединителя стигна по-горно положение двигателя угасна. През това време не чух звук наподобяващ буксуване на съединителя.

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Тест за исносен съединител

Мнение от tora » 06 Юли 2019 10:17

На първа скорост, и с износен съединител ще имаш същия резултат-угасяне. Или подскачане над бордюра със съответни последици, ако не е дръпната ръчната. Прави се на 4-5-та. Всъщност, както е писано напред - дойде ли му времето, ще го усетиш.

Аватар
pokepa
Мнения: 2
Регистриран на: 24 Мар 2017 23:11
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Primera WP11-144 QG18DE
Обратна връзка:

Тест за исносен съединител

Мнение от pokepa » 31 Юли 2019 21:53

За теста с бордюра аз знам, че се прави на трета предавка.
Иначе в движение на 5-та предавка примерно с 90 км. в час даваш газ до дупка, без да връщаш газта натискаш съединителя и го пускаш веднага (газта е до ламарината натисната), след което оборотите трябва да се върнат почти като преди да натискаш съединителя. (Ако си бил с 2500 оборота преди да натиснеш съединителя, то след натискането и пускането на съединителя оборотите ще са ти да кажем 2600-2700). Ако обаче съединителя е тръгнал и пробуксува, то тогава оборотите ще се повишат доста - 4-5 хиляди.
Nissan Primera комби WP11-144, 1999г. QG18DE, 1.8 бензин, 114 конски сили, ГИ Tamona, фабричен ксенон на късите, 4 ел. стъкла, климатроник, 4 дискови спирачки, ел. огледала + подгрев на огледалата, ел. шибедах, борд компютър, теглич, пръскалки на фаровете

Аватар
Toyota Yarispz
Мнения: 186
Регистриран на: 20 Яну 2015 00:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Тест за исносен съединител

Мнение от Toyota Yarispz » 01 Авг 2019 21:51

За задна скорост нямаш синхронизатори... За да няма хъркане когато колата е спряла и освободена от скорост отпускаш съединителя, изчакваш 5секунди и включваш задна+подмяна на маслото с оригинално на тойота!
tooth.gif Toyota

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта