Масло преден и заден диференциал, масло раздатка за Toyota Land Cruiser 150

Vaaco
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2018 13:21
Местоположение: Sandanski
Автомобил: Toyota Land Cruiser 150

Масло преден и заден диференциал, масло раздатка за Toyota Land Cruiser 150

Мнение от Vaaco » 30 Яну 2019 13:56

Здравейте колеги, търсех дали има писано по моята тема, но не намерих. Собственик съм на Toyota Land Cruiser 150 60-anniversary 2011 година. Колата е обслужена, без въпросните масла. Незнам дали са сменявани а колата е на 156000км. Искам и въпросните масла да сменя и от тук започват питанията. 1. Колко литра събират въпросните агрегати? От ТМ- Благоевград казват че са ми необходими 6 литра за всичко. От 2,3 вериги за авточасти ми казват 6,250 литра до 6,500 литра.2 Какво е маслото за въпросните агрегати? До колкото съм разбрал за предният и задният диференциал маслото трябва са е 75W-85 GL-5, за раздатката какво трябва да е? Каква е разликата между 75W-85 и 75W-90? Извинявам се ако вече е обсъждана въпросната тема. Поздрави

Vaaco
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2018 13:21
Местоположение: Sandanski
Автомобил: Toyota Land Cruiser 150

Масло преден и заден диференциал, масло раздатка за Toyota Land Cruiser 150

Мнение от Vaaco » 01 Фев 2019 15:29

Днес смених въпросните масла, в ТМ- Благоевград ((Монца).Преден диференциал масло 75W-85 1.5 литра, масло заден диференциал 75W-85 3 литра, масло раздатка 1.4 литра 75W. Общо масло и 1.5 часа труд 340 лева. Така, имам още един въпрос - приемчика ми каза че въпросните масла се сменявани на всеки 30 000 км. или на две години. Защо на толкова малък пробег се сменяват?

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Масло преден и заден диференциал, масло раздатка за Toyota Land Cruiser 150

Мнение от veso_hds » 01 Фев 2019 17:17

Vaaco написа: 01 Фев 2019 15:29... Защо на толкова малък пробег се сменяват?
За да ти приберат догодина още 340 лева. no.gif
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Vaaco
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2018 13:21
Местоположение: Sandanski
Автомобил: Toyota Land Cruiser 150

Масло преден и заден диференциал, масло раздатка за Toyota Land Cruiser 150

Мнение от Vaaco » 01 Фев 2019 21:30

:) Колега до парите да е. Но си разсъждавам, маслото е като на скоростите, а неговата смяна е в интервал 60:80 000 км. и 5 години. Дали въпросните агрегати се натоварват повече и затова да е необходимо тяхното по- скорошно сменяне? Сега гледам на раздатката са написали масло 75W без нищо друго, дали са изпуснали 85 или има и такова масло?

memorex

Масло преден и заден диференциал, масло раздатка за Toyota Land Cruiser 150

Мнение от memorex » 01 Фев 2019 22:38

Vaaco написа: 01 Фев 2019 21:30 :) Колега до парите да е. Но си разсъждавам, маслото е като на скоростите, а неговата смяна е в интервал 60:80 000 км. и 5 години. Дали въпросните агрегати се натоварват повече и затова да е необходимо тяхното по- скорошно сменяне? Сега гледам на раздатката са написали масло 75W без нищо друго, дали са изпуснали 85 или има и такова масло?
Има тяхно масло и не са изпуснали 85 а го крият колко е.Интересното е че неоригиналното не дава същия пърформънс.
Относно защо да се сменя по-често аз лично си го обяснявам с количеството,влагата постъпваща с въздуха от отдушника и задържането и.Така също темп.разлика и както казваш натовареността.Плюса е количеството а минуса е достъпа.

Vaaco
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2018 13:21
Местоположение: Sandanski
Автомобил: Toyota Land Cruiser 150

Масло преден и заден диференциал, масло раздатка за Toyota Land Cruiser 150

Мнение от Vaaco » 02 Фев 2019 09:19

Мерси за отговора колега. Друго интересно е как изглежда оригиналното масло на външен вид? Написах в Гугъл и ми три варианта 1ви вариант- Сива туба с червена капачка - изписано
Gear oil Differential oil LT 75w-85. 1 литър, между другото когато чаках в ТМ го видях същото масло на щанда за продажба. 2ри вариант- прилича ми на консерва :) с черен и червен цвят и със сиви горна и долна капачки изписано Differential gear oil LT GL-5 75W-85. 1 литър. Това масло се среща основно по Американските сайтове Amazon и EBay. 3ти вариант е същият като втория само че е бял на цвят със сиви горна и долна капачки, изписано LSD oil Differential gear oil LX 75W-85, 1 литър. Може да се поръча от Германия, Англия и др. европейски държави.Каква е разликата между 3-те масла?

Vaaco
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Юни 2018 13:21
Местоположение: Sandanski
Автомобил: Toyota Land Cruiser 150

Масло преден и заден диференциал, масло раздатка за Toyota Land Cruiser 150

Мнение от Vaaco » 06 Фев 2019 09:36

Да повдигна темата, някой ползвал ли е маслата на Amsoil? И по-точно маслото 70W-90, има колега от форума, който предлага въпросните масла, а по Американските сайтове и YouTube много го хвалят като масло за диференциалните и раздатката. Но въпроса е каква е разликата между 70W-90 и 75W-85?

Аватар
jacob12
Мнения: 113
Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine

Масло преден и заден диференциал, масло раздатка за Toyota Land Cruiser 150

Мнение от jacob12 » 01 Мар 2019 21:46

Здравей колега
Аз лично ползвам единствено Кастрол за диференциали и раздатки. На моето Рафче (2001) също в книгата за експлоатация пише маслото да се заменя на 30 хиляди по диференциалите, 60 на кутията. Предполагам , че така се презастраховат за автомобили с екстремни условия на употреба. Същия пробег го дават и за по старите Чирокита и Вранглери. Естествено, няма да имаш проблем и на по голям пробег, ако се ползва по шосетата и не в прашни условия. Между другото, понеже забелязвам доста течове по раздатки и диференциали, та когото купих Рафчето, смених всички семеринги по задния диференциал ( пускаха масло по малко) и проверка на отдушника показа, че е запушен. Семерингите не бяха износени. Колкото до спецификация на маслата ползвам това, което предписва производителя, надали съм по умен от тях tooth.gif . Още нещо, маслата за автомати са Декстрони, 2,3,4. Та като смених всички масла и реших да подменя маслото на хидравликата и там пише Декстрон 2 или Декстрон 3. Аз ги нямах, а в Декстрон 4 (АТФ ) мога да се къпя, реших и го налях. Паля и хидравликата почна да вие и не спира. Веднага бегом за Декстрон 3 и воя спря на момента. Та на такива коли не си правя експерименти. А AMSOIL даже не съм и чувал, надали ще спестиш нещо. Диференциалите, ако не знаеш, са около 8 -9 бона винаги, а раздатката до 13-15, та не се шегувай с тях. Всички масла имат спецификация и стандарт GL-4, GL-5, това гледай. За ЛСД например на Вранглер към оригиналното масло МОПАР се купува добавка за ЛСД, а ако ползваш Кастрол 75W140 ( дават го при по големи натоварвания и теглене на ремарке, каравана) в маслото си има присадка, не е необходима друга. Може да погледнеш ето тук:
https://applications.castrol.com/oilsel ... -d-(2015-)

Hypoid gear oils contain a high level of EP/AW additives (Extreme Pressure/Antiwear) and a highly viscous base oil to prevent seizure when the hypoid gears mesh (mixed and boundary friction conditions) and to ensure a high degree of protection against wear. The seal compatibility with radial shaft sealing rings is to be regarded as critical with such high concentrations of additives because the P/S additive systems become thermally unstable at temperatures from 130 °C to 140 °C and this may lead to sludging of the hypoid oil. The resulting deposits on the radial shaft sealing rings then generally lead to thermal overload and this in turn leads to leakage at this component.

The tooth engagement conditions of the hypoid gears result in a high proportion of sliding and a low hydrodynamic proportion of tooth engagement between the pinion and ring gear. Due to the high tribological load compared to adhesive wear (seizure) and pitting, the performance of hypoid gear oils must be particularly high with respect to these types of wear. The formula of the oils is therefore determined by a high concentration of EP/AW additives and a highly viscous base oil. Alternative oils, e.g. engine oils, cannot be used for these drives. Proof of performance that an oil fulfills the requirements of Daimler AG is provided by internal tests. However, the hypoid gear oils must at least correspond to the US military specification MIL-L-2105 B/C/D and must be classed GL-5 in the quality grade according to API (American Institute of Petroleum).

Viscosity requirements

The cold flow behavior is only specified for SAE 75W-, 85W-... oils. Here, the limits according to SAE J 306 c apply, according to which the dynamic viscosity may be max. 150,000 mPa s at –40 °C for 75W oils and at –12 °C for 85W oils. As a result of the tendency to form deposits in the transmission, the polymer content is limited to max. 1 percent by weight for pour point reducers. Polymers as VI improvers for thickening low-viscosity base oils are not permitted.
и т.н.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта