Работа на съединителя-Toyota Corolla Verso 2004

makkasi
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Яну 2017 18:54
Местоположение: Sofia Bulgaria
Автомобил: Toyota Corolla Verso D4D 2004

Работа на съединителя-Toyota Corolla Verso 2004

Мнение от makkasi » 09 Яну 2019 12:38

Здравейте, скапа ми се стария съединител и го смениха с нов
Toyota Corolla Verso 2004
Преди да се счупи стария съединител започваше да слепва по-надолу и отделяше по-нагоре. Сега с новия съединител слепва по-нагоре от стария, и отделя по долу от стария. Това което не ми е удобно е че новия започва да слепва по-нагоре от стария. Питам се дали това е нормалната работа на нов съединител? И дали това нещо може да се регулира. От сервиза ми казаха, че е заради помпите, долна и горна, и че не можело да се регулира. Прикачвам една картинка за да поясня работата преди и след. (Също така се чува едно леко почукване понякога при смяна, което преди беше по-силно но ставаше по рядко, сега е по слабо но става по често при смяна на ниски скорости, може би защото не съм свикнал още на педала)

Изображение

IvoKrastev
Мнения: 116
Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

Работа на съединителя

Мнение от IvoKrastev » 09 Яну 2019 18:26

Така като чета, нямаш проблем със съединителя. Нормално е след смяната да е различно.
ИзображениеИзображение

makkasi
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Яну 2017 18:54
Местоположение: Sofia Bulgaria
Автомобил: Toyota Corolla Verso D4D 2004

Работа на съединителя

Мнение от makkasi » 10 Яну 2019 00:08

Не може ли да се регулира долното ниво , където тръгва да слепва? Странно ми е съединителите с жило да могат, а съединители с две помпи на демпферен съединител да не могат да се настройват.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Работа на съединителя

Мнение от martod » 10 Яну 2019 08:44

Те се настройват и тези с двете помпи, ама като гледам схемата съединителя ти е идеално настроен в момента, просто ти си свикнал със стария да ти отделя доста по нагоре и за това ти се струва, че има нужда от настройки .
Като покараш седмица-две и няма да ти прави впечатление .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
WoLF
Мнения: 2629
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 249 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

Работа на съединителя

Мнение от WoLF » 10 Яну 2019 10:16

И на мен ми изглежда добре така, ще свикнеш :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

makkasi
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Яну 2017 18:54
Местоположение: Sofia Bulgaria
Автомобил: Toyota Corolla Verso D4D 2004

Работа на съединителя

Мнение от makkasi » 10 Яну 2019 11:07

OK, но за мен е по неудобно. Може би промяна на позицията на седалката би решила проблема. Проблема не ми е че съединителя ми отделя по надолу в сравнение със стария, а че слепва по нагоре. Ето пак картинка да илюстрирам. Червеничкото разстояние се е увеличило. Искам червеното разстояние да е както преди.

Изображение

mgrigorov
Мнения: 151
Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG

Работа на съединителя

Мнение от mgrigorov » 10 Яну 2019 12:26

Въпрос на няколко дни градско каране е . След това няма да ти прави впечатление.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 13 пъти

Работа на съединителя

Мнение от Kiki » 10 Яну 2019 15:19

При мен е както при теб след смяната.
Както казват колегите - ще свикнеш и няма изобщо да се сещаш повече за това, че сега ти е неудобно.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

makkasi
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Яну 2017 18:54
Местоположение: Sofia Bulgaria
Автомобил: Toyota Corolla Verso D4D 2004

Работа на съединителя

Мнение от makkasi » 14 Яну 2019 22:34

Значи положението всъщност беше по зле. След като я покарах повече установих че това което съм нарисувал дори не е така. Съединителя отделяше толкова високо колкото и стария.
Четох в интернет и на много места срещнах че такъв съединител не може да се регулира. Изглежда че има начин да се правят регулации с някакви болтове и гайки , но това е регулация на педала и не регулира къде отделя съединителя.

Отидох при майстора и му казах да ми промени педала така че да може тази червената линия (на картинката горе) да е възможно по малка и той ми нави там един винт, и сега педала е доста нисък, но поне долната точка, където започва да слепва съединителя вече е ниско долу. Сега поне се кара. Проблема който остава е че хода на педала е много малък, но с това ще свикна.

Въпроса ми е дали това смъкване на педала е възможно да създаде проблеми (като например постоянно триене на съединителя.)? Също така по нагоре имаше мнение че се регулират и тези с помпите. За какво регулиране става дума? Навсякъде където прочетох пише че помпите не могат да се регулират (имало някакви които могат но как да разбера дали съм с такава). Само могат да се сменят, но има и такива хора които са сменяли съединител по нялко пъти заедно с помпи и педала им пак е отделял високо. Нови помпи дали ще оправят работата на съединителя.

makkasi
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Яну 2017 18:54
Местоположение: Sofia Bulgaria
Автомобил: Toyota Corolla Verso D4D 2004

Работа на съединителя

Мнение от makkasi » 14 Яну 2019 23:27

И картинка за пояснение:
(Нивото на пълно слепване на 1 и 2 са еднакви)
Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Работа на съединителя

Мнение от ufer » 15 Яну 2019 08:31

Възможно е при много ниско отделяне да се получава излишно триене и износване на елементите на съединителя. Нали си спомняте едно време при курсовете как инструкторите учеха особено момичетата да не допират с обувката педала на съединителя. Освен това имаше и едно старо правило, че педалът на съединителя трябва да е малко по-висок от този на спирачката. Да не говорим, че ако през зимата сложиш допълнително стелка-леген, може и да не го използваш ефикасно. Не знам сега при по-новите конструкции дали е така. Потърси второ мнение от друг изпитан майстор.

makkasi
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Яну 2017 18:54
Местоположение: Sofia Bulgaria
Автомобил: Toyota Corolla Verso D4D 2004

Работа на съединителя

Мнение от makkasi » 15 Яну 2019 20:28

Благодаря за съвета. Ще пробвам в София ТМ Ауто, там би трябвало да са наясно защо след смяна с нов отделя толкова високо. Само не знам какво точно да им обяснявам.

Аватар
gimara
Мнения: 1471
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Работа на съединителя-Toyota Corolla Verso 2004

Мнение от gimara » 15 Яну 2019 22:35


Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Работа на съединителя-Toyota Corolla Verso 2004

Мнение от ufer » 16 Яну 2019 10:40

Лошото е, че сервизите наТойота работят само с хилядарки... може да ти измислят винаги някоя причина, за да ти вземат повечко парици. Аз бих пробвал първо при нормален човек...

makkasi
Мнения: 9
Регистриран на: 14 Яну 2017 18:54
Местоположение: Sofia Bulgaria
Автомобил: Toyota Corolla Verso D4D 2004

Работа на съединителя-Toyota Corolla Verso 2004

Мнение от makkasi » 16 Яну 2019 15:33

Там е проблема че познавам само един човек. Не обичам коли по принцип и не обичам да се занимавам с тях, даже да говоря за тях. За мен колата е нещо което се ползва за да се стигне от точка А до точка Б и то ако няма друг близък по удобство вариант. Затова и не познавам много механици. Познавам един само и той ме увери че съединителя не може да се настрои. Вярвам му но трябва да има и друг начин за да може да се кара нормално. Ползвам съм само като сервизи за тойота ПитСтоп, от които не съм сигурен че съм доволен, и TM Ауто, от които съм доволен но са скъпи. В интернет като потърсиш сервизи за Тойота не излизат много резултати. Или излизат но са в другия край на града. Вярно че всичко де що се най се вози на коли идва от Перник, но нямам времето да оставя колата и прекосявам половината град. А и където да пробвам на друго място ще е ново и ще е пак на сляпо (по някоя и друга препоръка).
Такъв проблем е странен за мен.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: FearSoft и 42 госта