Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

petkootbs
Мнения: 5
Регистриран на: 11 Дек 2018 03:58
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyota Corolla 2009 1.6 MMT

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от petkootbs » 11 Дек 2018 04:30

Здравейте,

Имам следния проблем с Тойота Корола, купена нова от Спекта Ауто, първи собственик, с роботизирана кутия. Винаги е била поддържана в Спекта Ауто, не е ходила по други сервизи и т.н., не че е успокоение.
В момента е 4тири едвакви гуми Континентал КонтиГрип, който са в добро състояние, купувани пак нови преди няколко години за тази Тойота, кара се изключително рядко.
Аз съм нястно, че ММТ-то е недомислено, понеже кокато предницата беше под наклон веднъж преди 2 години и отпреде имаше някаква метална ограда на около половин метър, докато колата тръгне назад, само дето не се заби в металната ограда.
Проблемът е, че вчера пробвах един гараж, там имаше по - сериозен наклон. 6 човека бяхме, гледат гледат, на никой не му се видя като голямо предизвикателство. Пробвах аз, върти гумите и не качва. Така замириса на изтъркана гума.
Пробва човек с много по - голям опит, първият път пак въртя гумите, втория стигна до някъде и го добутахме двама човека отзад. Отивам след това със същата кола на болницата окръжна в гр. Бургас. Излизам от спешния център и искам да чака за светофара - има нагорнище, ама обществен път и изход от болницата е, не е толкова стръмно. Отпред червен светофар, аз под наклон, зад мен кола. Понеже знам, че колата има навика да ходи назад заради ММТ-то, подавам газ за да съм сигурен че няма да тръгне назад и да се залепи в този зад мен. Какво става ли? Ами пак се въртят гумите като откачени. На друго наклонено кръстовище в Бургас пак ми се е сличвало. Сега аз найстина подавам газ, защото ме е страх да не тръгне назад колата върху колата зад мен (все пак целта не е да правя експеримент дали ще се блъсне), но ми прави впечатление че това превъртане на гумите е много "страшно" и реално си е чист хазард кога колата ще отиде назад или настрани или и аз не знам къде, след като гумите не захващат пътя да отиде напред. Реално би трябвало да е - аз подавам газ, гумите се "забиват" в пътя и колата тръгва на пред, не би трябвало да се въртят и да превъртата.
Качвам два клипа от днеска в гаража да видите за каква мъка става дума. Нямам никаква идея дали това е нормално, ако не е какво трябва да се направи/смени/ремонтира, че да се оправи.
Колата е в режим автоматична/полуавтоматична/ ММТ, не са включени ръчните скорости, не е натиснат бутона дето уж прави смятата на скоростите по бърза (посредата пред лоста се намира тоз бутон).


Видеотата са със звук и ясно се чува, какво се случва, само че аз не разбирам. Дано някой може да обясни какво става и как може да се оправи, някак си не ми се вярва колата да е толкоз зле фабрично.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2018 09:16

Колега, извинявай, но от мнението ти виждам, че 'прехвърляш вината' към ММТ, а не се замисли за шофьорските умения...
'Назад' не тръгват при голям наклон само автомобилите, които имат Hill start assistance системи..
Начина на употреба също показва неправилно изграден шофьорски опит..
Когато си с ръчна кутия и си спрял в баир - да не би да я държиш на полусъединител вместо да натиснеш спирачката (въпреки, че съм виждал и такива образи tooth.gif )? Та нали ще 'подпалиш' съединителя... ММТ си е 'ръчна кутия' с електронно/електрическо управление.
Относно въртене на гуми докато запушат - да не говорим... При големи баири се ползва инерция, и се 'гали' газта така, че да се държи сцеплението на границата, без да превъртат гуми.. Ако превъртят - се отпуска газта (както прави ТС), за да получат отново сцепление гумите...
Ако не стане - баирът се взема на задна предавка при автомобили с предно предаване, защото така се променя натоварването по оси...
Общо взето - проблемът ти не е технически, а е в шофьорските умения. Което е по-добрият вариант - с малко тренировки можеш да изчистиш 'паразитните' или неправилните действия при шофиране.. :thumbsup:
Факт е, че ММТ в посочените клипчета не е в стихията си, защото я караш прекалено рязко - тя е в преходни режими, вместо да се установи на предавка и само да командваш оборотите с газта.. Да, има някаква вероятност ММТ да включва прекалено рязко (с което да инициира първоначалното превъртане), но според мен основната причина е начинът на шофиране..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от mfandakov » 11 Дек 2018 10:56

Несъмнено/ за жалост/ ММТ си иска придобиването на известни навици при експлоатация.Тук нещата са комлексни доста голям наклон,прекалено подаване на газ в неподходящ момент и словосъчетанието
/ се кара рядко/ гуми/ може би/, Блока който управлява всички процеси на ММТ е програмиран за почти всички ситуации,там има алгоритми които регулират актуатора за степента на отпускане на съединителя.Нали не си мислите че умните глави в Тойота не са предвидили такива ситуации.Например когато сте на задна и автомобила е силно наклонен напред и се опитвате да се задвижите по наклона нагоре,блока не ви предоставя цялата мощ на двигателя,пуска Ви едни 1200 оборота до определен ход на актуатора и впоследствие след като отлепите автомобила Ви дава вече възможност да засилите.Направете този експеримент отидете в същият гараж и опитайте този наклон да го качите на задна.Пуснете спирачката и дайте рязко газ,и вижте дали гумите ще превъртят още на старта.При вашият случай/ ако не е хидравличен актуатора/ просто си иска една инициализация на съединителя.Не на блока само на съединителя,колата и сама си прави такива инициализации в движение просто Вие без да разберете.И точно тук Ви изиграва лоша шега рядкото каране на този автомобил. :thumbsup:
Последно промяна от mfandakov на 11 Дек 2018 11:55, променено общо 1 път.
worthy.gif

petkootbs
Мнения: 5
Регистриран на: 11 Дек 2018 03:58
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyota Corolla 2009 1.6 MMT

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от petkootbs » 11 Дек 2018 11:06

slowtraveler написа: 11 Дек 2018 09:16 . Да, има някаква вероятност ММТ да включва прекалено рязко (с което да инициира първоначалното превъртане), но според мен основната причина е начинът на шофиране..
Аз не се оправдавам, но реално на клипът, където колата се качи до горе, я бутахме двама човека отзад накрая и караше баща ми. Преди това имаше още един опит, който не успях да изтегля от камерата, колата стигна до някъде и превъртя гуми назад. Горе има стесняване в този гараж и реално трябва да я насочиш "перфектно" докато си засилен, което на непознато място смятам, че всеки с нормални умения за управление на автомобил би го затруднило.
Другото на клипът, където не стигна до горе, аз реално карах и натиснах газта, без инерция вярно. Колата се качи до някъде. Натиснах спирачка. После пак натиснах газ. Прочетох 3 пъти поста ти, до голяма степен го разбрах, но това което не ми стана напълно ясно е - ако съм на байр, отпред има светофар, отзад има друга кола близо мен, какво трябва точно да направя, за да не се получи превъртане?
Аз понякога имам усещането, че тази кола тръгва назад, когато се отпусне спирачката и подавам повече газ буквално, за да я изтегля. Изпитвам ужас, че дето се вика без нарочни действия, може да се натресе колата в тази зад мен. После както знаем главоболията са големи. Та как е редно да го карам това ММТ на наклони, където има коли зад мен и аз съм под наклон.
Още нещо за взимането на заден. Може би не стана ясно, но преди около 2 години колата беше под наклон срещу метална пропусквателна ограда, бях спрял на около 0.5 м от отградата с ПРЕДНИЦАТА КЪМ ОГРАДАТА. Качих се в колата, не беше натоварена, беше с летни гуми през лятото. Колата е на "R", пускам ръчната, отпускам спирачката и си подавам плавно газ. Колата почва да се носи към оградата и буквално на сантриметри при натискане на педала на газта до долу успя да потегли назад. Дето се вика само дето не се залепих в тази ограда, понеже подадох плавно газ.
Аз направо не разбирам, много газ води до въртене на гуми, малко газ колата се носи по наклона, какво трябва да я направя, че да избягна инциденти?
Последно промяна от petkootbs на 11 Дек 2018 11:30, променено общо 2 пъти.

petkootbs
Мнения: 5
Регистриран на: 11 Дек 2018 03:58
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyota Corolla 2009 1.6 MMT

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от petkootbs » 11 Дек 2018 11:11

mfandakov написа: 11 Дек 2018 10:56 При вашият случай/ ако не е хидравличен актуатора/ просто си иска една инициализация на съединителя.Не на блока само на съединителя,колата и сама си прави такива инициализации в движение просто Вие без да разберете.
Днес правих тест понеже ми направи впечатление от предните пъти. Отивам и паркирам на паркинга на Операта. На последното ниво долу е стравително равно максимум 5-10 градуса наклон назад. Колата е неподвижна, включвам на Е и дори ръчно на първа, отпускам педала на газта плавно (и рязко пак е същото) КОЛАТА ПОТЪВА НАЗАД, усещането е все едно върви назад и потъва. На права отсечка в Бургас на светофар се случи същото. Направих друг експеримент, задъжах педала на спирачката с левия крак, подадох леко газ (тоест оборотите леко се повишиха) с десния крак и отпусках педала на спирачката. Колата тръгва плавно напред без да потъва назад.
Двете упражнения ги повторих 10 пъти, при просто отпускане на спирачката и минимален наклон с включена Е или ръчно 1ва, колата просто потъва назад.
Ако се направи гимнастиката с повишаване на оборотите и отпускане на педала на газта след това, колата тръгва директно напред без да потъва и връща назад.

П.С.
Аз нищо не разбраим си признавам, но това е което тествах. Виждал съм тази кола да се носи както напред по наклон, така и назад да отива и съм съгласен, че трябва да се подава плавно газ, но как да гарантирам че няма да се забия в стена или ограда отпред, или колата да тръгне върху паркиралата зад мен кола на светофар например, след като поне по това което съм видял плавното подаване на газ понякога се предава на колелата с забавяне достатъчно да стане инцидент.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2018 11:32

Колега, думите ти потвърждават мнението ми за недостатъчен шофьорски опит... С ръчна кутия колата ти 'потъва' ли назад под наклон ако не си зацепил леко съединителя и подал газ преди да отпуснеш спирачката?
Това бе едно от важните упражнение при шофьорските курсове на времето.
Казваше се 'естакада'. Естакада, с наклон на входа и на изхода. Спираш под наклона при изкачване. Изключваш от скорост (все едно си спрял на светофар в колона). Включваш предавка и тръгваш, без колата да мръдне назад. След което подминаваш билото на естакадата и на спускане отново спираш, изключваш, включваш предавка и тръгваш назад - все едно си на наклонен паркинг и пред теб има автомобил...
Явно тези упражнения вече са игнорирани от съвременните шофьори и затова неслучайно се твърди, че съвременните курсове генерират неподготвени водачи..... Хватката ставаше за младите шофьори с дърпане на ръчна, включване на предавка, подаване на газ, леко зацепване на съединителя докато усетиш, че колата иска да тръгне в желаната от теб посока, и след това плавно отпускане на ръчната спирачка... С натрупване на опита можеш да го правиш и без ръчна - с десният крак натискаш едновременно спирачката и газта......
Автомобилът обича плавното движение... Затова просто тренирай и трупай опит с плавни движения, а не резки подскоци...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от mfandakov » 11 Дек 2018 11:35

Тези коли с ММТ НЕ задържат по наклон,само при току що направена инициализация за много кратко време задържат и само на лек наклон.
worthy.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2018 11:39

mfandakov, те и другите автоматици не задържат гарантирано на наклон ако няма Hill start assistance... Да, хидротрансформатора създава малко по-голямо усилие, и съответно колата тръгва надолу срещу движението само при по-голям наклон, но си тръгва..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

metro_d4d
Мнения: 182
Регистриран на: 10 Мар 2016 09:11
Местоположение: София

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от metro_d4d » 11 Дек 2018 11:49

Не че е правилно, но защо не си помагаш с ръчната ?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2018 11:52

metro_d4d написа: 11 Дек 2018 11:49 Не че е правилно, но защо не си помагаш с ръчната ?
Точно това е правилният начин, ако не можеш да се оправиш с крачната спирачка - така се учеше на времето на шофьорският курс... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от mfandakov » 11 Дек 2018 12:02

При някои блокове за управление ММТ не " отлепва" докато не се пусне ръчната,там не може да се имитира като при обикновената ръчна тръгване с плавно отпускане на ръчна и съединител.Пускаш ръчната и тогава започва да отпуска съединителя,при по стари блокове можеш да влачиш задните блокирали от ръчната гуми.Зависи кой е блока идва ли са коли които могат,идва ли са и които не могат.
worthy.gif

metro_d4d
Мнения: 182
Регистриран на: 10 Мар 2016 09:11
Местоположение: София

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от metro_d4d » 11 Дек 2018 12:23

slowtraveler написа: 11 Дек 2018 11:52
metro_d4d написа: 11 Дек 2018 11:49 Не че е правилно, но защо не си помагаш с ръчната ?
Точно това е правилният начин, ако не можеш да се оправиш с крачната спирачка - така се учеше на времето на шофьорският курс... :thumbsup:
Реално да... идеята ми е че това е "малкото зло" ако не можеш да правиш другото е варянт докато се научиш. Много по-добре е да не ти се налага да използваш ръчната. Най-малкото не на всяка кола, която би ни се наложило да караме ръчната ще работи и тн.От друга страна ако изпозлваме нея няма да се научим да не я използваме. Но ако има проблем в кутията и не работи адекватно е вариант. Ако не иска да потегля на ръчна сигурно може да се манипулира бутона и колата да си мисли че не е дръпната.
Абе изобщо аз не разбирам хората, защо си взимат автоматик на корола. Хайде ако работиш нещо и караш по 300км градско всеки ден как да е, за голяма мощна кола също,ама за корола автоматик.... Ако имаш два карака и 2 ръце..

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от slowtraveler » 11 Дек 2018 12:24

Дали има проблем в това? Практически при отпускане на ръчната ще почне да зацепва съединителя и пак не би тръгнала назад (освен ако се замоташ с режима на ръчната - да е отпуснала спирачката, но 'лампата' и още да свети)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

petkootbs
Мнения: 5
Регистриран на: 11 Дек 2018 03:58
Местоположение: Бургас
Автомобил: Toyota Corolla 2009 1.6 MMT

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от petkootbs » 11 Дек 2018 12:25

mfandakov написа: 11 Дек 2018 12:02 При някои блокове за управление ММТ не " отлепва" докато не се пусне ръчната,там не може да се имитира като при обикновената ръчна тръгване с плавно отпускане на ръчна и съединител.Пускаш ръчната и тогава започва да отпуска съединителя,при по стари блокове можеш да влачиш задните блокирали от ръчната гуми.Зависи кой е блока идва ли са коли които могат,идва ли са и които не могат.
Точно това и аз се чудех. Имал съм кола изцяло с ръчна и упражненията на slowtraveler с ръчната съм ги правил на изоставения полигон в Бургас доста пъти.
В този случая тази конкретно кола с ММТ, става точно каквото описва mfandakov - дигната ръчна, колата се "повдига", но по никакъв начин не тръгва на никъде. Натиснат педал на спирачката пак същото.
Накратко казано, единствения възможен начин колата да тръгне напред или назад (освен по инерция) е да се натисне педала на газта без никакви други неща натиснати. Пробвах и това 10 пъти поне в подземния паркинг, понеже ми се стори, че slowtraveler в един друг форум сподели мнение за педал на спирачка + педал на газта заедно натиснати. В конкретния случай, при натиснат педал на спирачка и/или при дигната ръчна колата стой на място, но пуснеш ли ги двете оставаш само на педал за газта, там Бог да ти е на помощ, кога и след колко секунди ще "зацепи". Пак казвам не съм експерт, това са мой наблюдения.
slowtraveler: ако идваш към Бургас се обади, ще ти дам да тестваш в реални условия. Това, което помня е че в началото това ММТ правеше номера с изключването от скорост в движение и форсиране (мисля, че mfandakov го е коментирал тук). Беше ходила колата в Спека Аута. Първия път като ми я върнаха нещо беше настроено, колата леко да натиснеш педала на газта направо излиташе напред и назад, няма идея как го бяха постигнали този ефект, но от сегашна гледна точка подаването на газ беше много по - голямо и мощно от сега, но нямаше превъртане на гуми и т.н. Естествено колата отиде пак в Спекта Аута, за да оправят този проблем, понеже реално при леко натискане на газта се "изстрелваше". Все пак си мисля, че е възможно някак си да се подобри ситуацията, аз не споря за всичко изписано от теб slowtraveler, може уменията ми да са недостатъчни, макар че с ръчна кутия никога не съм имал подобен проблем при никакви наклони. Но аз все пак си мисля, че е стресиращо да се разчита на това дали газта ще дръпне колата напред или липсата на газ ще я "пусне назад" върху автомобила след теб на нагорнище. Има хора, които със сигурност обичат да карат номер в номер и се ужасявам, какво би станало ако не подам достатъчно газ. Продължавам да не разбирам, ако колата е под наклон назад, има светофар отпред и кола отзад близо до теб, реално за 2 секунди мога да се окажа върху колата отзаде, какво е най - доброто, което бих могъл да направя?

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota Corolla 2009 1.6 MMT - превърта гуми и тръгва назад при наклони

Мнение от mfandakov » 11 Дек 2018 13:20

Инициализация на съединителя, за да е адекватен пускаш ръчната и подаваш съвсем малко над нормалното газ.Това можеш да направиш аааа......и застраховка на автомобила. tooth.gif
worthy.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта