Страница 3 от 5

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 30 Апр 2019 17:11
от veso_hds
rumen_antov написа: 30 Апр 2019 01:08 Здравейте,аз имам проблем с пета скорост.При скорост около 100км. в час започват вибрации.....
Ако става дума за вибрации на скоростния лост,то решението ще намерите като прочетете двете страници по темата.

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 13 Май 2019 13:41
от Yuliyan1
Здравейте!
И аз имам сходен проблем.Колата е Рав 4 2.0 116к.с 2004г.На пета скорост между 95 и 105 км/ч се получава една вибрация при подаване на газ и особено в нагорнище.Без газ и по надолнище изчезва проблема.
Моля за съвет

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 13 Май 2019 16:56
от veso_hds
Yuliyan1 написа: 13 Май 2019 13:41....
Моля за съвет...
Не прочетохте ли предните 2 страници?

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 14 Май 2019 19:28
от Yuliyan1
Прочетох,но незнам как да се свържа с механика?

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 14 Май 2019 20:37
от kbanev
Напишете му съобщение на лични!
:)

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 15 Юни 2020 08:30
от Valery
Здравейте! И в нашето семейство вече една от колите е рав 4 д4д 2005. Естествено, че и на нея се появиха всички типични проблеми- вибрация на 5та скорост, светна чека за ЕГР, сенник, централно и т.н. Въпросът ми е, при някой след смяната на зъбното, муфата и лагера останали ли са вибрациите или проблема се решава без проблем с този ремонт?

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 15 Юни 2020 14:23
от ufer
Освен тях е редно да се смени синхринизатора, вилката (която е алуминиева и се износва) и подходяща дистанционна шайба. А за лагера - зависи кой е и къде е. Ако е достъпен откъм 5-та - добре, но ако е вътре, трябва да се цепи цялата кутия. Някои модели имат дистанционен пръстен и едно малко лагерче под зъбното колело, което обикновено е от 2 половинки и е с пластмасови сепаратори. Не е зле и те да се сменят, както и да се провери зъбното колело на вторичния вал. Има още много дреболии - пружинки и щипки, но всяка може да те закопае. Аз смених всичко това и нямам проблеми. Имах късмет, че основният лагер на вала, който е зад една планка на кутията, се оказа наред и смяната стана на място. Иначе трябваше да се сваля кутията. Тази кутия е примерна... При твоята може да има различия! :thumbsup:
104.jpg
104.jpg (119.02 KiB) Преглеждано 9198 пъти
412.jpg
412.jpg (135.11 KiB) Преглеждано 9198 пъти

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 07 Апр 2021 20:12
от toyota777
мислех, че е нормално да си вибрира и не е проблем, грешал съм.
уж беше солидната техниката на жълтаците, изглежда скорости и двигател въобще не са безпроблемни, поне радиото работи добре (за сега) dry.gif .

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 08 Апр 2021 08:26
от ufer
Проблемът с 5-та скорост е типичен за тойотските кутии. Може би се дължи на конструкторско недоглеждане или пък частите не са достатъчно износоустойчиви. Така е с техниката, трябва и малко късмет... :thumbsup:

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 08 Апр 2021 14:12
от slowtraveler
ufer написа: 08 Апр 2021 08:26 Проблемът с 5-та скорост е типичен за тойотските кутии.
Май след 200х.км и 10г :)

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 08 Апр 2021 14:21
от ufer
Абсолютно! При мен беше на 225 000 км и... 20 години! :) :)

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 08 Апр 2021 23:06
от vfr800
ufer написа: 08 Апр 2021 08:26 Проблемът с 5-та скорост е типичен за тойотските кутии. Може би се дължи на конструкторско недоглеждане или пък частите не са достатъчно износоустойчиви. Така е с техниката, трябва и малко късмет... :thumbsup:
Това не е вярно. Проблем се дължи на неправилна експлоатация и не е само при тойотите. Масово се проявява при дизелите. Само погледни половината мнения в темата. Имам проблеми при забележете "ускорване по нанагорнище" м/у 95 и 105 км/ч на 5та предавка (крайната предавка) . При 100км/ч модерен дизел е под 2000 оборота на крайна предавка. Еми как да не се счупи.......... Те затова американците от години нямат такива проблеми, защото карат автоматици. Там се забранява на потребителя да може да прави глупости и това не е случайно :) о да щях да забравя основния проблем всъщност идва от "купил съм си дизел, за да ми харчи малко :)"

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 09 Апр 2021 02:16
от gruio
Е как пък да не е вярно, при мен свършиха лагери на кутия на 156 хиляди реални. На бензин.
Или вече 150хиляди са много километри и трябва да си купуваме само нови автомобили и да ги караме до 50 хиляди ?
Това са смешни километри за скоростна кутия.

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 09 Апр 2021 09:58
от ufer
vfr800 написа: 08 Апр 2021 23:06 Това не е вярно.
Съгласен съм с теб, че има хора, които карат с прекалено ниска скорост на 5-та и това може да бъде причина за бързото износване конкретно на тази скорост. Но това, което цитирам, не е само мое мнение, а се споделя особено често от феновете на нашите (с теб) любими MR2-ки. Аз от доста години следя английския сайт, който е само за тях, и тази тема е дъвкана повече от 20 години. Не вярвам всички англичани да карат с неподходящи предавки. Ако случайно не си обърнал внимание, хвърли едно око на мненията там - https://www.imoc.co.uk/forums/. Най-интересното, че всички те отчитат, че всяка следваща скоростна кутия от С50 нагоре (от 1985) е подобрявана в това отношение и въпреки това проблемът с 5-та продължава да съществува дори и при по-новите Яриси, Ауриси и т.н. :thumbsup:

Вибрации на скоростния лост на пета скорост на рав 4

Публикувано на: 09 Апр 2021 17:31
от vfr800
Някои от кутиите имат проблем, че се развива гайката , която държи зъбчатката на 5та предавка и това спомага за резултата, но и развиването на гайката отново основено идва от вибрациите , които се получават при каране на ниска скорост на 5та предавка. Понякога и липсата или несмяната на масло оказва влияние, защото частите в кутията има и аксиално натоварване, макар и доста малко. Ако липсва адекватно мазане се увеличава аксиалния луфт , което спомага за развиване на гайката. Но това е проблем, който съществува при почти всички производители. А и реално погледнато ъпгрейда в 5та предвака е основно в синхронизатора, а това няма как да помогне при гореописаната ситуация :) Смея да твърдя , че стария дизайн не остъпва по нищо на новия дизайн, незнам изобщо защо са решили да го променят при 5тата предавка. Там единичен синхронизатор е напълно достатъчен, и е 3 пъти по-лесен за сглабяне. Новия дизайн е доста сложен за сглобяване и не печелиш нищо освен да кажем по-малко износване на синхронизатора на 5та, ама той така или иначе е този с най-малко натоварване. Обикновено проблемните са на 2ра и 3та предавка, защото там разликата в предавателните числа е най-голяма и реално синхронизатора се товари повече, но пък е и по-голям като диаметър де, което компенсира :)