Страница 4 от 5

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 16 Авг 2017 10:21
от BOz
peterhr написа: BOz, разбрах и съм напълно съгласен, но според мен малко са се празапасили с тази "защита" да не вземат да паднат оборотите. Аз на ръчен режим нямам опция да паднат примерно под 1500 оборотите. Независимо колко галя газта, карам по равно и т.н.
Може би Тойота са го направили по-вандало устойчиво за да се застраховат от всякакъв вид "потребители".
А какви са минималните обороти, с които може да работи тази кутия? Говоря за високите "предавки", при които торка е заключил със сигурност.
И в ръчен режим предполагам кутията автоматично минава на по-ниска предавка при достигане на праг от минимални обороти и си остава в ръчен режим на фиксирано предавателно отношение? И този праг на всички предавки е 1500 оборота?

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 16 Авг 2017 10:57
от izhelev
Снощи се порових та намерих малко инструкции за употреба на т. нар. ръчни предавки при CVT. Отнасят се за Lineatronic CVT при Субару, но смятам че принципа важи и за Multidrive S:

http://www.wikihow.com/Use-Paddle-Shift ... ru-Outback

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 18 Авг 2017 14:09
от peterhr
Малко отчет, само за статистиката.
Вчера си поиграх малко с ръчен режим. Независимо от скоростта (само в града тренирах), в какъвто и да е ръчен режим М1, М2, М3 ... оборотите при лееееко натиснат педал на газта са винаги >= 1500. При отпуснат педал на газта може, да паднат до около 1300, след това ако падат повече и се минава на по-ниско число "М". Но реално при много леко натиснат педал, винаги се връщат на 1500и нямам опция да карам с примерно 1200 оборота и да поддържам скоростта, с леко натиснат педал на газта. Докато на "D" мога да го правя.
Но това казвам пак е само за статистиката. Аз съм много доволен от CVT-то и се радвам, че се престраших и си купих такава :)

Нямам идея при CVT дали има заключване при определена скорост, защото винаги при подаване на газ, оборотите се качват по-бързо от скоростта, после скоростта догонва. Сравнявам с предишния ми автомат, който беше стандартен с предавки и там заключването се усещаше.

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 18 Авг 2017 15:12
от pacoran
Е то дига оборотите на ръчен, защото по презумция е направен примерно за планинско каране , спускане и изпреварване и логически трябва да е на по високи обороти от обикновенно!! Какъв разход ти дава градско и извън?

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 19 Авг 2017 09:13
от peterhr
Аз не се оплаквам от разход или от поведението на автоматика, само коментирам как се държи на ръчен режим.

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 19 Авг 2017 10:09
от pacoran
peterhr написа: Аз не се оплаквам от разход или от поведението на автоматика, само коментирам как се държи на ръчен режим.
Знам , питам информативно, аз пт разход също не се оплаквам след като ми даде до гърция 7,2/100 drool.gif

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 08 Ное 2017 09:48
от StaKo
Интересува ме дали CVT на Корола и на Авениси е също с това на хибридите Аурис и Приус. Питам, защото от зелените таксита има такива по над 350 000 км и нямат проблеми със CVT-тата.

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 08 Ное 2017 09:50
от slowtraveler
StaKo, пак не сте чели форума :) Хибридите не са със CVT кутии :)

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 13 Ное 2017 07:53
от chukich
ръчните на моето CVT ги използвам само при изпреварване. Макс. върт момент при Равчика е на 4000 оборота и чрез ръчните свалям бързо скорости от волана, когато искам бързо ускорение. Пробвал съм градско да си играя и да сменям, но си е живо мъчение :censored:

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 20 Ное 2017 15:31
от IvoDobrev
chukich написа: ръчните на моето CVT ги използвам само при изпреварване. Макс. върт момент при Равчика е на 4000 оборота и чрез ръчните свалям бързо скорости от волана, когато искам бързо ускорение. Пробвал съм градско да си играя и да сменям, но си е живо мъчение :censored:
В общи линии и аз така. Като цяло съм ползвал само перата на волана, лоста при мен никога не е попадал в положение М.

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 10 Авг 2018 14:51
от FraDiavollo
И аз обслужвах моята кола онзи ден - пробег 86 000 км. Изрично помолих да се направи проверка на скоростната кутия за течове и да се провери нивото на маслото. Казаха, че нивото на маслото е ок и няма течове. Питах не се ли сменя маслото. Казаха, че по стария Service Schedule маслото на CVT кутия се смянало на 90 000 км, но от преди месец и половина има актуализация на Service schedulе и вече го дават на 160 000км. Та накратко - разубедиха ме да го сменям сега. Препоръчват при следващото облсужване да го сменя, демек на 101 хил.

И аз не сменям скоростите от лоста, а само от волана, когато лостът е на позиция D. Правя го само при спускане, за да ползвам мотор като спирачка.

От гледна точка на разход съм много доволен - извънсградко сред 7 л/ 100 км. Рекордът ми е 6л/100 км при 90-100 км/ч по равни пътища.

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 16 Авг 2018 10:25
от FraDiavollo
Здравейте колеги,

Искам да попитам дали някой от вас е забелязал, превключването на лоста от позиция P --> R да е по-трудно в сравнение с превключването от R към D и обратно? Това при мен се наблюдава само при първоначално запалване на автомобила и първото превключване от позиция P --> R --> Д. След като колата е вече покарана, ако пак включа на P без да гася двигателя, после превключването към R e вече лесно, като при останалите предавки.
Обясних това и в Тойота, но те ми казаха, че не виждат проблем. Интересно ми е дали някой от вас е забелязал същото или аз просто се "филмирам" излишно...

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 16 Авг 2018 14:34
от chukich
FraDiavollo , Не знам какво имаш предвид под трудно, но смятам, че е нормално.

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 16 Авг 2018 15:02
от peterhr
По принцип позиция "Р" има механично заключване. Ако то сработва по-бавно е възможно от заключването да прави проблеми.

Multidrive S CVT скоростна кутия - Avensis T25 1.8 2ZR-FAE 147HP Valvematic - мнения и наблюдения ?

Публикувано на: 17 Авг 2018 17:07
от FraDiavollo
chukich написа: 16 Авг 2018 14:34 FraDiavollo , Не знам какво имаш предвид под трудно, но смятам, че е нормално.
Изискава по-голямо усилие след като дадеш пълно дясно, за да превключиш надолу към R. Веднъж мине ли R, след това усилието за да превключиш на N или D е по-малко.