Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Аватар
JapCar
Мнения: 961
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Мнение от JapCar » 21 Ное 2013 17:39

jim_beam написа:значи там трябва да започне да отделя!

ще го преведа грубо,най-важното>
------------
Ще погледна моя в какво състояние е, но вероятно ск. кутии на RAV и авенсис не са еднакви...
А защо тази настройка е по-вярна от фабричната и нима Тойота не знае, че е проблем?
Някой път като се видим, ще си приказваме по-подробно... wink.gif
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Мнение от Japanese_fever » 21 Ное 2013 17:49

До колкото знам хидравличен съединител не е нужно да се регулира, защото той сам си се калибрира, ако мога така да кажа. И аз след като смених съединител питах из форумите как да си го регулирам и ми казаха, че щом е хидравличен няма нужда. Просто си доливаш до резката Мах. или, ако има съмнения се обезвъздушава. Нямам никаква регулировка.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Мнение от Scott » 21 Ное 2013 22:31

Japanese_fever написа:До колкото знам хидравличен съединител не е нужно да се регулира....
Джапи, това е регулировка на педала, а не на самия съединител.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4201
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Мнение от zi_zi_top » 21 Ное 2013 22:41

Простете техническата ми малограмотност, но няма ли опасност при такова пререгулиране на педала да се прецака горната помпа, а може би и долната. Предполагам, че хидравличния цилиндър е проектиран за определен ход и превишаването му може да доведе до повреди - само си разсъждавам, а не че знам нещо. ermm.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Re: Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Мнение от мехаННика » 23 Ное 2013 18:33

Какво е написал германецът за регулировките на съединителя не съм и опитвал да видя защото ползвам английски. Първо педала се регулира по височина спрямо спирачката, да е малко по-висок, след което с дължината на тласкача се регулира къде да отделя, 1/3 до 1/2 от целия ход от долу нагоре.При това се получава свободен ход 1-2 см. На мен лично по нисък ми е по удобно. След това други периодични регулировки не се налагат. Саморегулирането с износването става чрез работния цилиндър или долна помпа както му казват.

Аватар
ico_x
Мнения: 5
Регистриран на: 23 Мар 2017 09:15
Местоположение: София
Автомобил: Toyota RAV4 D4D 2.2 136 2007

Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Мнение от ico_x » 22 Дек 2019 18:34

diyankolev написа: 12 Ное 2013 07:50 Здравейте колеги, в неделя ми се случи следната случка. Карам си по магистралата към Варна и реших да излюча от скорост (бях на 6-та скорост). Още при изключването се чу едно изхъркване, което силно ме протесни. Изчаках малко и реших да включа отново на 6-та. Чу се страхотхо "хъркане", скоростния лост влезе на позиция , но се чуваше "хъркането" и колата ненабираше. Това разбира се стана много бързо и не съм си правил експерименти. Включих на 5-та скорост и се прибрах. Всички останали скорости(+задната) си влизат/ зацепват. При включване и изключване на скорост обаче се чува едно леко " прихъркване". Аз си мисля, че проблема е в скоростната кутия.
Моля за съвети и мнения какво е станало и най-вече към кой сервиз във Варна да се обърна.
Благодаря ви предварително!
Та последно - реши ли се проблема, как какво и колко? Че на мен днес ми се случи съвсем същата случка, а преди Коледа едва ли ще седна да тормозя МехаННика, пък и да седна едва ли ще има време за това. Морално и психически да се подготвя cool.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Мнение от jim_beam » 30 Яну 2020 22:45

Колега ico_x докъде докара нещата? Наскоро пътувах едни 250км аутобан и ми направи впечатление, че на 6-та при 110-120 при вкл. темпомат се усеща една вибрация, като резонанс. Включа ли на 5-та няма такава. Като че ли има връзка с оборотите, при 2100-2200 става. Май само моя Рав още държи като гледам тук проблема с кутиите. Ако излезе, че е програмиран от поляците, дялали тия части, кофти работа. Но пък съм сменял маслото на всеки 50к, та си викам а дано не съм следващия, ама вече 215к станаха... boxed.gif
И още един въпрос възниква, преди доста време някой техн. много грамотен колега беше писал, че евентуалната смяна на зъбно колело ли, вал ли, можело да стане без изобщо да се отмонтира кутията. Само не се сещам дали ставаше въпрос за XA20 или XA30. Идеята ми е дали не може само да се провери на какво дередже са опасните карантии вътре, по някакъв лесен начин. Скоро мисля пак да сменям маслото, та затова си задавам тоя въпрос. :whistle:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Мнение от veso_hds » 30 Яну 2020 22:53

Джим,при втора генерация ремонта на 5-та е лесен.Не се сваля кутията,защото 5-а е накрая на кутията и се сваля само капака.Но при теб как е ,не знам.
Най-добре ще ти отговори мехаННика.Драсни му едно ЛС.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Проблем със скоростна кутия RAV 4 D4D 2.2

Мнение от jim_beam » 01 Авг 2021 02:14

Japanese_fever написа: 18 Ное 2013 19:22 Това често срещан дефект ли е или е карано с грешното масло, или пък не е сменяно сума ти му и време?
Искам да добавя, че въпреки смяна на маслото само в Тойота сервиз на всеки 50к, шумът който описах се увеличи. Ту се появява ту изчезва, но само на 6-та. Поради тая причина реших да не я включвам повече, оказа се, че на 5-та дори падна разхода с литър. :D
Та отговорът е много прост-полската работа е по-бетер и от нашата, дефектът явно е сериен.
Надявам се да избутам така още някой км, дори се замислям да сложа адитив в ск. кутия, има един на Mathy уж много помагал. Не ми се вярва, но все пак са едни 100лв белким удължат агонията...

ПС: Между другото на посл. техн. преглед установиха омасляване на ск. кутия, явно семерината на избирача или както там се нарича. Ще се търси друга кола май, нищо не е вечно. happy.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта