RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

intermeto
Мнения: 2
Регистриран: 12 юни 2009 23:36
Репутация: 0

Re: придърпване от 2-ра към 3-та (Рав4 - автоматик)

Мнение от intermeto » 20 дек 2014 21:53

Проблема си има решение и то е:

1.Презапояване на няколко съпротивления на ECU(ECM) компютъра зад жабката
2.Задължително reset memory на компютъра препоръчително в тойота, за да се нулира адаптацията на автоматика към разваления комютър
Това ще оправи превключването м/у втора и трета и ще нормализира преминаването от R-N-D без да има удари

Тази продцедура ми оправи моя рав4 след доста четене из нета.Проблема е при всички RAV4 2001-2003 година бензин автомат
Успех !
Прикачени файлове
ecm1.jpg
ecm1.jpg (75.76 KБ) Видяна 759 пъти
ecm2.jpg
ecm2.jpg (91.34 KБ) Видяна 759 пъти
tsb1.jpg
tsb1.jpg (129.02 KБ) Видяна 759 пъти
tsb2.jpg
tsb2.jpg (92.84 KБ) Видяна 759 пъти
tsb3.jpg
tsb3.jpg (58.19 KБ) Видяна 759 пъти

Scott
Мнения: 2711
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 32
Местоположение: Bristol, UK

Re: придърпване от 2-ра към 3-та (Рав4 - автоматик)

Мнение от Scott » 20 дек 2014 22:32

intermeto написа:Презапояване на няколко съпротивления
Не е много ясно, но ми се струва че и диода D1301 се нуждае от презапояване - спойката на анода изглежда 'студена'

intermeto
Мнения: 2
Регистриран: 12 юни 2009 23:36
Репутация: 0

Re: придърпване от 2-ра към 3-та (Рав4 - автоматик)

Мнение от intermeto » 20 дек 2014 23:29

Може би и друг елемент да се нуждае от презапояване.
В различните форуми съобщават за различни елементи от платката, но най често се повтаряха съпротивления R330 защото те пряко влиаят върху четирите интеграла упавляващи четирите скорости.
При мен нещата се оправиха с презапояването им.
Препоръчвам обсотоен преглед на платката от професионалист за евентуални други лоши спойки.
Ето увеличена снимка на спойката
И все пак започнете със съпротивления R330 и ако няма резултат продължете да търсите и за други спойки.
Резултата при мен: след презапояването им, ударите при превключване на R изчезнаха, изчезна и ирективното превключване м/у предавките, възтанови се мощността на колата. Остана единствено забавеното превклюване м/у 2-ра и 3-та предавка-това се оправи след memory reset на компа в тойота, защото само те имаха тестера който можеше да ресетне компа. spell.gif
Прикачени файлове
IMG_20141201_190705.jpg
IMG_20141201_190705.jpg (356.24 KБ) Видяна 741 пъти

Потребителски аватар
Veni1
Мнения: 133
Регистриран: 01 май 2010 00:19
Репутация: 36
Местоположение: Пловдив
Контакти:

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Мнение от Veni1 » 08 май 2016 15:15

Понеже вече аз съм собственикът на автомобила, върху който е извършена тази интервенция, мога отговорно да заявя, че към днешна дата кутията работи напълно нормално и адекватно.
Явно това е решението!
Последна промяна от Akima на 08 май 2016 18:00, променено общо 1 път.
Причина: Правопис.
.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976

boreto123
Мнения: 2
Регистриран: 15 юли 2016 14:55
Репутация: 0
Местоположение: София

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Мнение от boreto123 » 15 юли 2016 15:40

Здравейте. За съжаление се регистрирах във форума, поради същия проблем(надявам се).
Първо се появи вдигане на оборотите при включване от втора на трета, и после тотална загуба на мощност и въобще отказ да отлепи нито на задна, нито на предна, която се проявява когато си иска...
Днеска свалих ЕКУ-то и при оглед на резисторите, всичко си изглеждаше ОК. Все пак отидох при КИПаджиите в работата, че все пак повече от мене ги бива с поялника, и минахме всичките резистори, плюс тези червеничките, за всеки случай. Промяна няма, и понеже не искам и механично да скапя колата, я зарязвам в бачкането, до другата седмица. Въпреки, че имам съмнения, дали е от ЕКУ-то, все пак не се отказвам.
Та молбата ми е, да ме насочите към някой читав майстор, който да прегледа обстойно платката и евентуално да успее да я оправи, ако проблема е в нея, че ми е голяма мъка.... В един сервиз ми казаха 4-500лв, което е меко казано несериозно, при положение, че за толкова и ново ЕКУ мога да си намеря...

boreto123
Мнения: 2
Регистриран: 15 юли 2016 14:55
Репутация: 0
Местоположение: София

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Мнение от boreto123 » 25 юли 2016 10:43

Малко да повдигна темата, отново с молба за съвет.
Компютъра го прегледа и уж оправи човек, който разбира и е правил и други такива. С две думи махна старите спойки и направи нови на всички резистори, които имат отношение към автомата, както и няколко други съмнителни.
Ефекта беше нулев. Колата успя да отлепи от място, чак като загря и продължава да няма мощност и да вдига обороти от втора към трета.
Тъй като имам съмнения, че проблема може и да е механичен, въпросите ми този път са два:
- възможно ли е да няма никакъв ефект, ако проблема е бил в компютъра и не съм му правил ресет, и само в Тойота ли могат да го направят?
- да ме насочите към читав сервиз за автоматични скорости на Тойота, където да проверя дали има и механичен проблем, и да го оправят...
Колата сега си потегля и като е студена, но няма мощност, и върви тегаво и не я карам. Предвид симптомите и че всичко се разви за 3 дни, все си мисля, че проблема е в ЕКУто, ама знам ли вече...

Потребителски аватар
Akima
Мнения: 6045
Регистриран: 09 юни 2009 17:28
Репутация: 472
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Мнение от Akima » 25 юли 2016 18:15

Според мен се свържете с колегата, за да погледне колата като цяло - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=29267. :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Velko
Мнения: 2
Регистриран: 19 ное 2018 09:39
Репутация: 0
Местоположение: Velingrad
Автомобил: Toyota RAV4

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM

Мнение от Velko » 19 ное 2018 10:23

Здравейте, имам същия проблем с моята RAV4. Нов съм в сайта, пиша ЛС за да мога да се свържа с МехаННика. Или да ми препоръчате някой?

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост