Скърцане при натискане на съединителя

lostindark
Мнения: 13
Регистриран на: 25 Авг 2009 16:40
Обратна връзка:

Скърцане при натискане на съединителя

Мнение от lostindark » 20 Окт 2009 22:22

Колеги, моля за помощ...

Колата е Тойота Корола 2004 с хидравличен съединител, в последния месец, незнам от влагата ли, студа ли, при натискане се чува скърцане отвън, но не е от педала. Интересно е, че един пъти го прави, друг път не, но определено звука се появява след каране, а когато колата е студена няма и помен от него. Звука наподобява търкане на гумени повърхности.. Говорих с Митко и той твърди, че не е проблем да се кара така, а скърцането било от вилката. Лошото,че колата е на 50 хил. км и съединителя всеки още не е за смяна.. Някой друг с подобен проблем, че звука ми лази по нервите..?

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Мнение от max-2 » 20 Окт 2009 23:34

При мен имаше такъв проблем със скърцане, но моята кола е стара-92г., по-силно при пускане на педала+тежък педал. На маншона на вилката има дупка, през която промих шийката, по която се движи аксиалния лагер с вд40(може и с бензин, но ме хвана шубе). След това разглобих и двете помпи с цел почистване, само долната имаше малко прах и чернилка от външната част на буталото, бяха в добро състояние. Педала омекна много, скърцането спря за седмица.
Издърпах маншона на вилката, точно под него се виждат ушичките на някаква пружина, от нея е и скърцането, напръсках с тефлонов спрей за смазване на вериги цялата вилка, като внимавах да не отива към феродото и притискателя. Вече няколко месеца нямам проблеми.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Мнение от dap » 21 Окт 2009 12:25

Колегата е прав, точно от въпросната вилка с гумения маншон идва скърцането.При мен се бе появило преди около година, много ме дразнеше и за това посетих майстори biggrin.gif .На скоро започнах да го чувам отново , явно си е "проблем".Карай си спокойно колега.

lostindark
Мнения: 13
Регистриран на: 25 Авг 2009 16:40
Обратна връзка:

Мнение от lostindark » 21 Окт 2009 21:51

Благодаря колеги , ще изпробвам да го смажа след тампона и ще пиша за ефекта ...

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 22 Окт 2009 18:18

преди 2 години го чух това скърцане (от време на време) и питах в тойота сервиза, казаха ми че го пръснали с нещо и че нямало проблем. от тогава до сега скърцането си продължава (от време на време), просто вече не му обръщам такова внимание smile.gif
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

lostindark
Мнения: 13
Регистриран на: 25 Авг 2009 16:40
Обратна връзка:

Мнение от lostindark » 26 Окт 2009 10:10

Здравейте,

Значи решението е именно това на колегата...

През отвора, който има маншона на съединителя, пръснах смазка, но не WD40, а лубрикант за вериги или нещо такова, което е под ръка.

Ефекта е невероятен :-) , спокойно и на сърцето и на душата...

Дори и да попадне малко смазка на феродовия диск няма проблем, най много да приплъзне два-три пъти... Това решение го посочват и колегите от чуждите форуми, така че дерзайте...

Поздрави,

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Мнение от Akima » 23 Фев 2010 19:58

Здравейте,
и при мен се появи проблема - скърцане при натискане на съединителя.
Шума идва от към купето,някъде отвътре от към педалите.
Пръсках и тях и т.нар. маншон на вилката/в двигателния отсек на нивото на вентилатора на радиатора/ и самите педали с WD40,но няма ефект.

В друга тема за Авенсис четох,че на педала има някакви пластмасови втулки,който се износват - нормално ли е при моята E12 на 78 000 км да са заминали - кара се много градско във Варна вкл. и час пик - следователно съединителя и левия ми крак не си знаят натисканията вече?

Само да спомена че тези дни смених и спирачна течност с надеждата да спре шума - нали съединителя взема течност от спирачната с-ма - на едно казанче са.

Дайте идея с какво точно да го напръскам тоя "долен педал" или откъде да купя тея пластмаси,защото вече ще подлудея.

Поздрави.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Wolfcho
Мнения: 363
Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
Местоположение: Varna&Sliven

Мнение от Wolfcho » 24 Фев 2010 10:30

И аз го имам същия проблем, питал съм на сервизи. Няма проблем да се кара..
Nihon No Kuruma

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 24 Фев 2010 11:42

И при мен проскърца есенес. Пръснах тук там с WD40 където ми се видя удачно и сега не скърца.
Не съм забелязал кога е спряло, но темата ми напомни че пръсках и щом цяла зима няма скърцане, значи е имало ефект. :)

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Мнение от Akima » 24 Фев 2010 14:14

Това намерих по западните форуми:


Изображение

-------------------------------------------------------

Изображение

Всъщност се пръска на точка B - само не знам някой трябва ли да натиска съединителя междувременно.

Сега ще ходя да купя някаква грес на спрей или нещо такова.Но все пак някой да препоръча нещо удобно за прилагане - в кенче например.WD40 имам почти нова 400ml,но и тук и другаде колегите са писали че някакво масло за вериги е по-добре.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Мнение от max-2 » 24 Фев 2010 17:09

Първо wd40, за да падне праха от износването на феродото и след 1-2 дни течна смазка на спрей за вериги.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Мнение от Akima » 24 Фев 2010 19:45

През отвор В нали така?
Аз издърпах целия маншон и видях вилката но ме достраша да пръскам много пък и едвам си пухнах ръката + флакона ВД40 там.

ВАЖНО:
Трябва ли някой да натиска съединителя докато пръскам за да се подаде вилката назад и върху нея ли да пръскам?


А и какво ще стане ако попадне нещо от смазката в посока на притискателен диск,маховик и т.н.?
Последно промяна от Akima на 25 Фев 2010 17:23, променено общо 1 път.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 24 Фев 2010 19:54

Нямаш ли на флакона преходник - "сламка"?

По-добре си купи течна грес. И пръскай смело.

После внимавай с маншона, трябва да е добре закачен.

http://www.pharmcobg.com/products.php?id=aero

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Мнение от Akima » 27 Фев 2010 18:02

Пръсках с грес за вериги - 2-3 дни преди това с WD-40 и резултат няма.
Откачих маншона напръсках обилно с грес/Аерозол,бяла грес спец.за такива части.имам и снимки май някъде/ и при натиснат и при пуснат съединител.Въпреки всичко проблема го има.

Някой има ли идея дали не идва от този механизъм шума - http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2004_T ... _3102.html


И бонус въпрос:На какъв километраж предимно градско каране започва да се разказва играта на Главния и освобождаващия цилиндър на съединителя/CLUTCH MASTER CYLINDER и CLUTCH RELEASE CYLINDER/?

Благодаря на всички колеги които помогнаха досега.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Мнение от Akima » 12 Мар 2010 21:54

Да вдигна темата с един бърз въпрос.
Тъй като проблема не се оправи с мазане,пръскане и гресиране някой може ли да ми предложи други опции освен Дилъра във Варна,където да погледнат колата.Имам съмнение за някой от пластмасовите пръстенчета на педала или нещо подобно,което е износено?Проблема е,че нямам никакво време сега,но се притеснявам впоследствие това да не ми излезе солено.

Междудругото сега се сещам че при смяната на спирачната течност питах дали след като съединителя взема флуид от спирачната система трябва и на нея да й се направи обезвъздушаване/т.нар. bleeding/?

Благодаря предварително. cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта