MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Говорим за Ярис,Аурис....без МР2
1.Махаш актуатора със казанчето,развиваш щуцера от корпуса на скоростите.Диагностика си има през Техстрийма.
2.Ярис,Аурис нямат масло,МР2 друга работа.
3.Един шлаух на " пъпката" за обезвъздушаване и вкаран обратно в казанчето.В блока има опция обезвъздушаване и... после с ключе 8 като обикновенно обезвъздушаване.
4.Актуаторът на съединителя има отвор който е направен когато цилиндърът изпусне спирачна течност да се излее навън,обаче от този отвор влиза вода и влага и всичко вътре става леш.
Продава се целият комлект помпа казанче,но с Брекзит нещата станаха бавни и трудни.
Сервизен бюлетин не съм виждал.
Сменял съм и гумички само на помпата,и чакам да видя пробега който ще издържат.Ярис,Аурис актуаторите на скоростите с леки разлики.Зацеването на акт. скорости много по различни от онези дето си свалял по горе.
И още разни работи и различия.
А..и забравих обаждаш се на мехаННика от форума,да ти пожелае късмет на теб,и на клиента ти ...Работи...поне при мен.
1.Махаш актуатора със казанчето,развиваш щуцера от корпуса на скоростите.Диагностика си има през Техстрийма.
2.Ярис,Аурис нямат масло,МР2 друга работа.
3.Един шлаух на " пъпката" за обезвъздушаване и вкаран обратно в казанчето.В блока има опция обезвъздушаване и... после с ключе 8 като обикновенно обезвъздушаване.
4.Актуаторът на съединителя има отвор който е направен когато цилиндърът изпусне спирачна течност да се излее навън,обаче от този отвор влиза вода и влага и всичко вътре става леш.
Продава се целият комлект помпа казанче,но с Брекзит нещата станаха бавни и трудни.
Сервизен бюлетин не съм виждал.
Сменял съм и гумички само на помпата,и чакам да видя пробега който ще издържат.Ярис,Аурис актуаторите на скоростите с леки разлики.Зацеването на акт. скорости много по различни от онези дето си свалял по горе.
И още разни работи и различия.
А..и забравих обаждаш се на мехаННика от форума,да ти пожелае късмет на теб,и на клиента ти ...Работи...поне при мен.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Благодаря много за бързия и качествен отговор.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Колега Фандъков,
Имаш ли идея как се държи съединителя когато има въздух в хидравличния привод? При Touch position 27 мм да ходи на 17мм ми се вижда твърде много. Напълно отпуснат е 38 ММ
Имаш ли идея как се държи съединителя когато има въздух в хидравличния привод? При Touch position 27 мм да ходи на 17мм ми се вижда твърде много. Напълно отпуснат е 38 ММ
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Тук рамерите са други в сравнение обиновенните актуатори,въздух в системата....почва да придърпава съединителя.Този актуатор съм виждал да помпи многократно в цикъл,и тук е ако не греша 50 А а не до 24/25 А както при традиционният актуатор.И моторчето е друго и трудно за намиране.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Тук има две стойности на тока:
1. Clutch Motor Current MMT - действителен
2. Clutch Motor Curent Req - изчислен
Двата тока доста се различават.
А иначе течността е спирачна DOT4.
А това вероятно е разликата в моторчетата.
1. Clutch Motor Current MMT - действителен
2. Clutch Motor Curent Req - изчислен
Двата тока доста се различават.
► Виж съдържание
А това вероятно е разликата в моторчетата.
► Виж съдържание
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Даа, скорстна кутия EC65A. Актуаторът на скоростите е подобен до някъде C53A, но при демонтаж, валът за избор и включване остава в скоростната кутия, а не излиза заедно с актуатора.
Хидравлика има само на актуатора на съединителя.
Оказва се, че при хидравликата прагът за регистриране на P0810 е по-висок.
Хидравлика има само на актуатора на съединителя.
Оказва се, че при хидравликата прагът за регистриране на P0810 е по-висок.
► Виж съдържание
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 13 Окт 2021 23:53
- Местоположение: Ямбол
- Автомобил: Тойота ярис 4д4-ммт
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мфандъков, моля за телефон, че ми писна от това проклето ММТ на Яриса!
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте, след няколко месеца проблеми с грешка P0810, най-накрая колата е в движение с нов неоригинален актуатор, който претърпя пълна промяна за да проработи като оригиналния.
Проблема е, че китайците изглежда не спазват много технологичния процес при изработката на заместителя, успях да реша проблема като модернизирах заместителя с лагери вместо втулки, прикачвам изображения с готовите детайли престърганите краища на зъбния механизъм и дупки за набиване на лагерите на място на втулките.
В момента имам един оригинален актуатор, който е за нови втулки, четки на моторчето на половина износени, при желание някой да го закупи, бих могъл вместо втулките да го модернизирам, като положа лагери, практика, която явно е дала добри резултати основно в Русия и да подменя четките на моторчето и лагерите на червяка.
Имам и един неоригинален чисто нов актуатор, който отново съм склонен да продам ако някой има нужда, с опция за модернизация.
Накратко това е моя опит след доста работа, информация и помощ от приятел.
П.П. Благодарности на Petar555 за приятелското отношение и съдействието да локализирам и реша проблема си !
Ще се радва да помогна на изпадналите в беда с това MMT недоразумение !
Актуатор Оригинален OEM номер:
3136012030
3136012010
За следните модели: Toyota Auris Corolla Verso Yaris
Двигател : 1ND-TV / 1ZR-FE / 1ZZ-FE
Проблема е, че китайците изглежда не спазват много технологичния процес при изработката на заместителя, успях да реша проблема като модернизирах заместителя с лагери вместо втулки, прикачвам изображения с готовите детайли престърганите краища на зъбния механизъм и дупки за набиване на лагерите на място на втулките.
В момента имам един оригинален актуатор, който е за нови втулки, четки на моторчето на половина износени, при желание някой да го закупи, бих могъл вместо втулките да го модернизирам, като положа лагери, практика, която явно е дала добри резултати основно в Русия и да подменя четките на моторчето и лагерите на червяка.
Имам и един неоригинален чисто нов актуатор, който отново съм склонен да продам ако някой има нужда, с опция за модернизация.
Накратко това е моя опит след доста работа, информация и помощ от приятел.
П.П. Благодарности на Petar555 за приятелското отношение и съдействието да локализирам и реша проблема си !
Ще се радва да помогна на изпадналите в беда с това MMT недоразумение !
Актуатор Оригинален OEM номер:
3136012030
3136012010
За следните модели: Toyota Auris Corolla Verso Yaris
Двигател : 1ND-TV / 1ZR-FE / 1ZZ-FE
- Прикачени файлове
-
- Детайл 1
- 1-act.jpg (212.08 KiB) Преглеждано 1926 пъти
-
- Детайл 2
- 2-act.jpg (204.54 KiB) Преглеждано 1926 пъти
-
- Всички части - готови за сглабяне
- 3-act.jpg (230.43 KiB) Преглеждано 1926 пъти
-
- Това е консумацията на актуатора след модернизиране и полагане на високотемпературна грес.
- Consumption-After-Actuator-OK.jpg (119.03 KiB) Преглеждано 1926 пъти
-
- Това е консумацията с оригиналния (вече износен) актуатор. Заместителя работи в същите стойности, колата влиза в авариен режим почти винаги, когато се включи задна предавка или се седи по-дълго на полусъединител.
- Consumption-Before-Actuator-OK.jpg (79.11 KiB) Преглеждано 1926 пъти
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Някъде назад в темата бях качил една снимка на един "събран" при мен лагер след такава интервенция.и спрях с тези мераци.
Според мен руските Енженери/и аз по техният начин преправих/,едва ли са се сетили първи за възможността там да се слага лагер вместо втулка.
А японските конструктори са преценили че по-доброто решение е втулка с покритие.
Тази тема съм я мислил дълго време,преценявал съм преимуществата и недостатъците.
"Проигравал" съм многократно възможните варианти при които е минус там да е лагер ,и не съм намерил такъв...до когато дойде времето да видя с очите си прецакан и събран лагер.
Аз имам кола вече на 40 000км с най-смотаните китайски втулки,а колата с прецаканият лагер изкара около 5 000км.
Пак искам да кажа ...не мисля че там е по-лошо ако е лагер,обаче видях и счупен лагер.
При счупването лагерчето се бе стегнало и актуаторът бе вклинен.а при втулки никога не съм свалял стегнат актуатор.
Всеки си решава.
Според мен руските Енженери/и аз по техният начин преправих/,едва ли са се сетили първи за възможността там да се слага лагер вместо втулка.
А японските конструктори са преценили че по-доброто решение е втулка с покритие.
Тази тема съм я мислил дълго време,преценявал съм преимуществата и недостатъците.
"Проигравал" съм многократно възможните варианти при които е минус там да е лагер ,и не съм намерил такъв...до когато дойде времето да видя с очите си прецакан и събран лагер.
Аз имам кола вече на 40 000км с най-смотаните китайски втулки,а колата с прецаканият лагер изкара около 5 000км.
Пак искам да кажа ...не мисля че там е по-лошо ако е лагер,обаче видях и счупен лагер.
При счупването лагерчето се бе стегнало и актуаторът бе вклинен.а при втулки никога не съм свалял стегнат актуатор.
Всеки си решава.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте, нека да видим колко ще изкара. Все пак актуаторът в колата на колегата не е оригинален и това също може да повлияе негативно на крайния резултат. На мен това ми е по-необяснимо. Защо чисто нов актуатор се товари (консумира) повече от оригинален.
Иначе както беше направена сглобката на горния лагер и външната гривна ако успява да се превърта по малко би могло да се избегне местното натоварване и да удължи живота на лагера.
Иначе както беше направена сглобката на горния лагер и външната гривна ако успява да се превърта по малко би могло да се избегне местното натоварване и да удължи живота на лагера.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- slowtraveler
- Мнения: 4927
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Факт е, че втулката позволява много по-голямо пиково натоварване... За да троши лагера, вероятно трябва да бъде заменен с ролков - за увеличаване контактната площ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Така е колеги, ще поживеем и ще видим ;) колата се кара само в града, което е предпоставка за много бой върху лагерите.
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Само да поясня какво имам предвид. Ето тук е описано, предполагам че повечето колеги с опит го знаят, но за останалите може би ще е полезно.
http://www.referati.org/sglobki-za-syed ... 839/ref/p6
http://www.referati.org/sglobki-za-syed ... 839/ref/p6
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Petar555 благодарение на теб успях да си отговоря и на този въпрос.
Китайците не са спазили технологията и са го сглобили с повече пружинни шайби в дъното на червяка от там се създава усилието, именно за това сега проблема съм го отстранил и при втория неоригинален, който имам. Реално погледнато и без лагери работи, колко... времето ще покаже. Иначе за събран лагер както mfandakov споделя, си мисля, че може да се говори ако са избягали равнините при разпробиване на отворите и престъргване на краищата на зъбното колело, иначе според мен логичното е да се появи луфт, тъй като все пак лагеруването е полумесец от няколко градуса, а не цялостно.
П.П. Няма лошо да се знае този "закон на физиката" от реферата за сглобки на съдениения, но все си мисля, че Руснаците нямаше масово да преправят детайлите ако метода не се е доказал във времето. Все пак, наистина ще се разбере някога, ако колата остане в нашите ръце докато не се счупи
- slowtraveler
- Мнения: 4927
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 153 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Вероятно причината да се използва втулка вместо лагер е в това, че детайлът работи само в много малък сектор.... Т.е. натоварването ще става периодично само на една-две съчми и то само на едно място на черупките... Което логично ще ги износи много по-бързо..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 110 госта