Само оригинален антифриз тойота

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от centil » 16 Мар 2023 16:35

r34c7 написа: 16 Мар 2023 16:07 За доказателства и анализи има достатъчно писано в oil-club.ru и BITOG.
Точно, защото има много писано по форумите се чудя на подобни изказвания:
r34c7 написа: 16 Мар 2023 15:43 Motul въпреки, че са прост блендер произвеждат едни от най-използваните масла не само в потребителските автомобили, но и в моторния спорт.
Motul с тяхната серия 300V racing oils правят наистина добри масла за моторния спорт. За съжаление Motul не препоръчва използването на тези масла в потребителските автомобили, а маслата им за потребителските автомобили са под средното ниво и доста по-лоши от напр. Shell Helix Ultra и Mobil 1 ESP.
r34c7 написа: 16 Мар 2023 15:43 Реално производителите на основни масла са 3-4 в световен мащаб, всички други са блендери
Това също не е съвсем така.
Major players in the base oil market are Chevron Corporation, Exxon Mobil Corporation, Royal Dutch Shell Plc. , Ergon Inc. , Neste Oyj, Nynas AB, S-OIL CORPORATION, Sepahan Oil, Repsol S. A. , Sinopec Limited, BP PLC, Evonik Industries AG, H&R Group, Saudi Aramco, and SK Lubricants Co. Ltd.
Масово известните производители са над 30, според Machinery Lubrication Magazine. Или поне те публикуват класация с топ 30 производители на базови масла. Колко още извън топ 30 съществуват, сигурно никой не знае точно.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от Ивайло Димов » 16 Мар 2023 16:40

Базите VHVI на Несте Ойл и SK са едни от най-изчистените и ползвани от блендерните заводи.

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от centil » 16 Мар 2023 16:44

Ивайло Димов написа: 16 Мар 2023 16:31 И наистина се позиционират като пълна синтетик.
Колко пълно синтетични масла имат(USVO)? И колко, които не са пълно синтетични (CleanSynto)? Май тези, които НЕ са пълно синтетични са повече. Так как се позиционират?

Показал съм къде излъга. Какво повече искаш да ти покажа?
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от Ивайло Димов » 16 Мар 2023 17:20

Нали се сещаш че ако продават само синтетика ще умрат от глад,на прима виста VMP,VST,SSL ,VSI ...В Германия има изисквания за тва ко пише на тубата и кво има в нея .

И колко служетели трябва да има един модерен автоматизиран завод ,за да прави качествени масла?

И кои са тез добавки дето били долнопробни и Равенол ги ползва? Аз знам за Afton,Infinuim,Chevron oronite и Lubrizol ?

За 300V серията на Мотул ,да не е подходящо заради високото съдържание на естери и бързото окисляване на маслото .

Завода на Valvoline в Холандия и той е малък блендерен ,и те ли са ментета?

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от centil » 16 Мар 2023 18:23

Ивайло Димов написа: 16 Мар 2023 17:20 И колко служетели трябва да има един модерен автоматизиран завод ,за да прави качествени масла?
За всеки случай повече от 60.
Ивайло Димов написа: 16 Мар 2023 17:20И кои са тез добавки дето били долнопробни и Равенол ги ползва? Аз знам за Afton,Infinuim,Chevron oronite и Lubrizol ?
Тук никой не говори за добавки, още повече за долнопробни такива. Не си съчинявай.
Ивайло Димов написа: 16 Мар 2023 17:20 Завода на Valvoline в Холандия и той е малък блендерен ,и те ли са ментета?
Valvoline е най-старата американска компания в сферата на смазочните продукти с около 9000 служителя по цял свят в момента, като около 350 от тях са в EMEA. Даже може да се окаже, че Valvoline Сърбия има повече служители, отколкото Ravenol в Германия. На Valvoline само R&D служителите им са повече отколкото всичките на Ravenol.
Saudi Aramco has completed its acquisition of US motor oil and lubricant maker Valvoline's global products business for $2.65 billion. With this acquisition, the official said Aramco would expand its research and development activities and its partnership with original equipment manufacturers.
Ravenol само може да си мечтае някога да постигне такава цена. Защо всъщност наместваш Valvoline? Няма никаква база за сравнение между Valvoline и Ravenol.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от Ивайло Димов » 16 Мар 2023 18:52

Ти не ми говори за Valviline щото им знам историята от начало :)

Докато чахах децата разръчках Ойл-клуба ,руснаците масово ползват G12 + на Мобил,Тотал ,Хепу

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от Ивайло Димов » 16 Мар 2023 19:00

Европейские варианты Toyota SLLC, сделано в Германии:
08889-80072 — готовый на -35°С, 5 л, пластиковая канистра
08889-80140 — концентрат, 1 л, пластиковая

Обычный LLC лить с периодом 3 года в новый авто, и 2 года в последующие разы.
Super LLC лить с периодом смены 160 тыс км (5 лет) в новые авто, 80 тыс км (3 года) последующие разы.


LLC - красный цвет жидкости.

Super LLC - розовый цвет жидкости состоит из этиленгликоля на 87-90% и сильный ингибитор коррозии.



В холодном климате лучше разбавлять 50 на 50, если отчищенная вода не доступна используйте водопроводную воду. Вода из колодца и речная вода не допустима.


Toyota перешла на использование Super LLC на модели выпущенные в 2002 году.


Если раньше был залит зеленый или красный антифризы, пожалуйста промойте полностью систему и не допускайте смешивания с Toyota Super LLC (розовый). В настоящее время если вы используете старые антифризы мы рекомендуем перейти на Super LLC. У него лучшая стабильность характеристик, в двое увеличился срок эксплуатации в сравнении со старыми антифризами.



В целях обеспечения максимальной производительности, используйте отчищенную воду - Диситилированную воду код 20 для фармацевтической промышленности.

Coolant type:
“Toyota Super Long Life Coolant” is used in your Toyota vehicle at factory fill. In order to avoid technical problems, only use “Toyota Super Long Life Coolant” or similar high quality ethylene glycol based non-silicate, non-amine, non-nitrite, and non-borate coolant with long-life hybrid organic acid technology. (Coolant with long- life hybrid organic acid technology is a combination of low phosphates and organic acids.) Do not use plain water alone
Последно промяна от Ивайло Димов на 16 Мар 2023 19:06, променено общо 1 път.

r34c7
Мнения: 226
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от r34c7 » 16 Мар 2023 19:04

centil написа: 16 Мар 2023 16:35
r34c7 написа: 16 Мар 2023 16:07 За доказателства и анализи има достатъчно писано в oil-club.ru и BITOG.
Точно, защото има много писано по форумите се чудя на подобни изказвания:
r34c7 написа: 16 Мар 2023 15:43 Motul въпреки, че са прост блендер произвеждат едни от най-използваните масла не само в потребителските автомобили, но и в моторния спорт.
Motul с тяхната серия 300V racing oils правят наистина добри масла за моторния спорт. За съжаление Motul не препоръчва използването на тези масла в потребителските автомобили, а маслата им за потребителските автомобили са под средното ниво и доста по-лоши от напр. Shell Helix Ultra и Mobil 1 ESP.
r34c7 написа: 16 Мар 2023 15:43 Реално производителите на основни масла са 3-4 в световен мащаб, всички други са блендери
Това също не е съвсем така.
Major players in the base oil market are Chevron Corporation, Exxon Mobil Corporation, Royal Dutch Shell Plc. , Ergon Inc. , Neste Oyj, Nynas AB, S-OIL CORPORATION, Sepahan Oil, Repsol S. A. , Sinopec Limited, BP PLC, Evonik Industries AG, H&R Group, Saudi Aramco, and SK Lubricants Co. Ltd.
Масово известните производители са над 30, според Machinery Lubrication Magazine. Или поне те публикуват класация с топ 30 производители на базови масла. Колко още извън топ 30 съществуват, сигурно никой не знае точно.
Дефинирай под средното ниво. Сравнението Мотул - Хеликс Ултра и Мотул - Мобил1 ЕСП е сложно, за това ще се опитам да го подложа на деконструкция:
  • Motul-Shell Helix Ultra - Предполагам вискозитети 5w40 ACEA A3/B4? Motul 8100 X-Cess и Shell Helix Ultra отговарят на едни и същи стандарти. Motul е хидрокрек с пакет добавки Infineum, другото е GTL
  • Motul-Mobil1 ESP - 5w30 C2/C3? Т.е. Motul 5w30 X-Clean EFE и Mobil1 5w30 ESP. Отново отговарят на едни и същи стандарти. Едното е хидрокрек (май отново с пакет добавки Infineum), другото е GTL+PAO+хидрокрек+естери
След като сме установили основните разлики между маслата, къде е средния клас и къде се намира Мотула спрямо него? Мое мнение е, че ниския клас масла са минералните, а високия клас са пълните синтетики. Тогава според теб къде би трябвало да категоризираме Мотула? Все пак, отговаря на едни и същи стандарти спрямо пазарните му конкуренти, в кое точно ще бъде по-добър от другите и в кое не?

Списание Machinery Lubrication Magazine не ми е познато и не мога да разчитам на достоверността на информацията цитирана от него, не знам дали си го проверил като надежден източник. Когато по-живо се интересувах от темата разгледах доста MSDS-и (мисля, че са достатъчно надежден източник на информация) и извода ми беше, че основите, които се използват в лесно достъпни в България моторни масла идват от Русия, Франция, Италия (страшна рядкост), Катар, ОАЕ, Саудитска Арабия. Максимум от 2 рафинерии в страна. Разбира се, производителите (блендерите) са свободни във всеки един момент да заменят основно масло произведено от една локация със същото или подобно от друга.

Спирам с писането за моторни масла в темата, защото е предназначена за обсъждане на антифриз.
Баба Яга - Изображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от Ивайло Димов » 16 Мар 2023 19:22

Мотул MSDS файловете съм им ги гледал ....нищо особено VHVI 3 група приравнявам ги към Mobil Super 3000,Total Quartz Energy,Shell Helix HX8 .Между другото техния антифриз Motocool е напълно идeнтичен с Total Glaself Auto Supra ,даже си мисля че е преопакован от Мотул на по-висока цена.

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от centil » 16 Мар 2023 19:55

r34c7 написа: 16 Мар 2023 19:04 След като сме установили основните разлики между маслата, къде е средния клас и къде се намира Мотула спрямо него? Мое мнение е, че ниския клас масла са минералните, а високия клас са пълните синтетики. Тогава според теб къде би трябвало да категоризираме Мотула? Все пак, отговаря на едни и същи стандарти спрямо пазарните му конкуренти, в кое точно ще бъде по-добър от другите и в кое не?
Разликите са в използваните базови масла.
Group II < Group II+ < Group III < Group III VHVI < Group III+ (тук е и GTL) < Group IV < Group V
Motul използва за база микс от Group II+, Group III и много малко Group III VHVI.
SHU използва GTL, т.е. Group III+ за база.
Средния клас е Group III VHVI и Group III+. Масла с преобладаваща база Group II+ и Group III са нисък среден клас.
r34c7 написа: 16 Мар 2023 19:04 Списание Machinery Lubrication Magazine не ми е познато и не мога да разчитам на достоверността на информацията цитирана от него, не знам дали си го проверил като надежден източник.
Много инженери работещи в сферата на ДВГ в Германия четат списанието. Може би едно от най-старите и известни списания за смазочни материали. На мен не ми е известен по-надежден източник на информация.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от Ивайло Димов » 16 Мар 2023 20:36

Ето според BASF кво може да се лее от техните антифризи
Прикачени файлове
post-22-0-01434400-1480082618.jpg
post-22-0-01434400-1480082618.jpg (329.05 KiB) Преглеждано 1010 пъти

r34c7
Мнения: 226
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от r34c7 » 16 Мар 2023 20:48

Ивайло Димов написа: 16 Мар 2023 19:00 Европейские варианты Toyota SLLC, сделано в Германии:
08889-80072 — готовый на -35°С, 5 л, пластиковая канистра
08889-80140 — концентрат, 1 л, пластиковая

......

В целях обеспечения максимальной производительности, используйте отчищенную воду - Диситилированную воду код 20 для фармацевтической промышленности.
Трябва да се отбележи съществена подробност - по книга трябва да се разрежда с дейонизирана вода, а не с дестилирана. "Дестилирана вода код 20" може би е нещо по ГОСТ или не се превежда 1:1 от руски и може да създаде объркване.
Баба Яга - Изображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от Ивайло Димов » 16 Мар 2023 21:03

Вече го коментирахме мисля за дейонизираната вода :thumbsup: Продава се по магазините за разреждане на вино и ракия....цена 4-5 лева за 10 литра .Ползва се за ютии и парочистачки и фармацията.Темата стана дълга но е полезна за хора ,които тепърва се чудят кво да налеят .
Да обобщим, всеки антифриз G12 + и G12 ++ без силикати ,фосфати ,нитрити и амини е подходящ за Тойота ,концентрат и е желателно да се разрежда с дейонизирана вода.

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от mapamop » 16 Мар 2023 21:48

Ивайло Димов написа: 16 Мар 2023 21:03 дейонизирана
Дестилираната не е ли по-чиста?
Цената е близка, на единия от хипермаркетите наблизо.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Само оригинален антифриз тойота

Мнение от Ивайло Димов » 16 Мар 2023 21:56

Дейонизираната е изчистена от химични примеси-калции ,желязо,мед .Цената е сходна с дестилираната.Лично аз ползвам трапезна за пиене ,която вероятно е пълнена от чешмата tooth.gif

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта