Охладителна система

ziper_bg
Мнения: 16
Регистриран на: 23 Окт 2015 22:53
Местоположение: Асеновград

Охладителна система

Мнение от ziper_bg » 12 Мар 2023 12:48

Колата е няма ДПФ (фабрично е без дпф)
Авенсис т25 .2007г. 2.2 150к.с.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Охладителна система

Мнение от ufer » 13 Мар 2023 15:11

Нека да продължим курса... :D Колегата вече е разбрал, за какво служи планметърът, сега да му кажа как изглежда. Това е, да кажем, една "летвичка", изработена от неръждаема стомана с идеално гладки и прави кантове на 90 градуса. Като се наложи върху блока или главата, опитното око според просвета преценява дали детайлът има нарушена равнинност, демек е крив. За по-прецизно тези процепи се мерят и с луфтомер, аз например имам доста тънък - 0.03 мм. Може професионалистите да имат и по-тънки... Така колегата зипър ще знае как да гледа майстора в ръцете, ако бъде допуснат, разбира се... :thumbsup:

ziper_bg
Мнения: 16
Регистриран на: 23 Окт 2015 22:53
Местоположение: Асеновград

Охладителна система

Мнение от ziper_bg » 13 Мар 2023 16:23

Благодаря колега ... майсторът трябва да ти е много близък да те допусне да гледаш как ги ровичкат колата ..този в случая не ми е такъв .. ще стискам палци да си свърши качествено работата ..
До 10дена колата трябва да влезне в сервиз ..
Казаха поне 7дена ремонта ..
След това като я покажа поне месец да я проследя ..ще напиша дали проблема е решен ..
Благодаря пак за мненията ..
Може да продължавате с дискусиите ..може на някой друг колега да са му от полза ..
Авенсис т25 .2007г. 2.2 150к.с.

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Охладителна система

Мнение от mapamop » 13 Мар 2023 17:24

ziper_bg написа: 13 Мар 2023 16:23 Може да продължавате с дискусиите ..може на някой друг колега да са му от полза ..
Някак си по-важно е да споделите какво е излезнало след трапанацията на мотора tooth.gif
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

ziper_bg
Мнения: 16
Регистриран на: 23 Окт 2015 22:53
Местоположение: Асеновград

Охладителна система

Мнение от ziper_bg » 14 Мар 2023 00:41

Задължително ще пиша дали проблема се е решил....
Авенсис т25 .2007г. 2.2 150к.с.

izhelev74
Мнения: 20
Регистриран на: 01 Мар 2023 12:20
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Verso 2010 CVT
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Охладителна система

Мнение от izhelev74 » 14 Мар 2023 10:46

Аз ще напиша моя случай, защото този филм го играх преди по- малко от месец. Колата ми е Версо 2010г, 147 к.с. , CVT. В края на ноември при вдигане на капака, за да налея течност за чистачки, забелязах, че антифриза ми е 2 пръста под минимума. Имам колата от 6 години и дотогава не бях забелязал антифриза да мърда. Лятото на 2022г даже го бях сменил. Отначало помислих, че може водна помпа или някой мъркуч да са протекли и отидох при познат монтьор, мицубишиджия. Той я гледа на стенд но течове нямаше. Посъветва ме да я следя - та така около месец я следих и забелязах, че на 500км граско, губи около 200мл охладителна течност, като нямаше следи при мъркучето на капачката. В началото на януари се замъкнах при един от форумните сервизи, където момчетата след преглед на колата "ме удариха с мокър парцал" - хвърля антифриз в 4-ти цилиндър, ремонт - 3К -4К лева , в зависимост от състоянието на главата. Реших да отида пак при моя познат, за второ мнение /без да казвам, че съм бил вече другаде/. Оставих му я за един ден и следобед той ми прати снимка на свещите - свшта от 2-ри цилиндър беше като измита. Мъркуча от радиатора към двигателя, бил доста твърд, теста за газове - положителен. Прати ми и видео в което се виждаше как в казанчето влизат мехурчета въздух. Издухала гарнитура. Решихме ремонта да е в началото на февруари - аз да събера пари, той да поръча оригинални гарнитури и термостат и да довърши други коли. Учудих се, че в единия сервиз казаха 4-ти цилиндър, а той - 2-ри. Като отвори двигателя, ми прати снимка, на която се виждаха следи около 2-ри цилиндър, клапаните при този цилиндър също бяха доста нагорели. След няколко дни от шлайф базата - някъде в люлин му се обадили, че главата била пукната, но нищо фрапантно, и че клапаните трябвало да се подменят - двигателя похапвал масло. Някрая , човека сглоби мотора, като каза, че не е имало драми. Мен през цялото време ме боля глава, защото същото ми се случи с едно субару / модел от 1999г/ , през 2015г, и там имаше драми с едни болтове - после го карах още 2,5 години де. Както и да е , засега съм доволен и на моменти не мога да си позная колата в положителния смисъл. Ремонта ми излезна наполовина на горната сума. Та сега следя антифриз и масло.
Все още ме мъщи въпроса , от какво може да се пукнала главата, при положение, че колата не е прегрявана, не я юркам, а маслото допреди това от смяна до смяна не го е пипала.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Охладителна система

Мнение от ufer » 14 Мар 2023 11:37

Зависи, къде е пукнатината. Понякога има малки повърхностни пукнатини, без пробив към водна или маслена магистрала. Радвай се, че е избил антифриз, а не масло. Аз имах такъв случай от гарнитура на 1-ви и 4-ти цилиндър. Челата на буталата леко прегоряха и заради тях четири нови буталца... :thumbsup:

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Охладителна система

Мнение от Ивайло Димов » 14 Мар 2023 13:33

Тези микро пукнатини може да са производствен дефект ,или предишния чорбаджия да я е ръчкал доста :thumbsup: .С времето нещата са се влошили и контрата е останала в теб.

izhelev74
Мнения: 20
Регистриран на: 01 Мар 2023 12:20
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Verso 2010 CVT
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Охладителна система

Мнение от izhelev74 » 14 Мар 2023 13:51

И майстора каза същото. Колата е "швейцарка". Предишния собственик е бил вероятно сърбин - в колата намерих диск на някаква сръбска джаз банда, все забравям името, ама диска си го слушам редовно като пътувам. Може "комшията" да я е натискал по швейцарските баири.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Охладителна система

Мнение от ufer » 14 Мар 2023 15:08

Е, нищо, сега ще си плащаш за сръбска музика... tooth.gif

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Охладителна система

Мнение от geniya » 24 Мар 2023 09:48

На моята Рав4 ми се случваше така, че от изхода на РС/разширителен съд/ избиваше по малко антифриз при продължително движение по магистралата, но без да загрява повече от нормална работна температура. Естествено си помислих, че проблемът е в гарнитурата, но продължих с тестовете, тъй като интервенцията с подмяната е няколко хиляди лева.Антифризът в РС беше чист и нямаше мехурчета при работа, маркучите седяха стегнати, но чак твърди като пластмасова тръба не са били. В крайна сметка разбрах, че с при мен проблемът идва от това, че когато напълня РС до MAX при студен ДВГ и после шофирам по магистралата, антифриза излиза през капачката заради по високото количество и аз отново доливам разликата до MAX и налягането пак го изхвърля. След като нивото на антифриза спадне на MIN в РС когато ДВГ е студен и не съм долял, както и да я шофирам градско, магистрала и т.н., няма никакъв проблем, нито излиза антифриз от РС, нито нищо. Това го разбрах след като сложих бутилка с маркуче на изхода на РС за да се събира в нея изхвърления антифриз. Реших да не барам бутилката и да карам така. След изминати около 1000-1500км за месец през лятото се оказа, че количеството на изхвърления антифириз е около 70-80мл в бутилката и не излиза повече, нивото на РС седи на MIN. Последното което разбрах е, че антифриза който е налят е концентрат, което намалява пренасянето на топлината и трябва да е разреден съгласно указанията. Естествено го разредих за Т около -25С и нямам никакви проблеми, а мнението на майстори беше, че гарнитурата е тръгнала и в скоро време ще се издуха нацяло.Оттогава съм минал 10-11000км и засега всичко е ОК. punk.gif
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Охладителна система

Мнение от iovkito » 24 Мар 2023 16:33

Повечето с проблем в гарнитурата го разбират, защото колата е изхвърлила прекалено много антифриз и тогава парното изчезва. Вдигат капака и виждат, че в разширителния няма изобщо охладителна течност.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

ziper_bg
Мнения: 16
Регистриран на: 23 Окт 2015 22:53
Местоположение: Асеновград

Охладителна система

Мнение от ziper_bg » 05 Апр 2023 14:29

Колата вече е ремонтирана..оказа се че на втори целидър е изпуснала гарнитурата ..шлайфане на глава смяна на гумички на клапаните и тн..ремонта излезе 1700.. една седмица каране главно градско няма хвърля на антфриз, маркучите са много по меки от преди..надявам се проблема да е решен ..
Авенсис т25 .2007г. 2.2 150к.с.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Охладителна система

Мнение от ufer » 05 Апр 2023 20:07

Честито, а като свалиха главата, поне премериха ли цилиндрите?

izhelev74
Мнения: 20
Регистриран на: 01 Мар 2023 12:20
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Verso 2010 CVT
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Охладителна система

Мнение от izhelev74 » 05 Апр 2023 23:41

ziper_bg написа: 05 Апр 2023 14:29 Колата вече е ремонтирана..оказа се че на втори целидър е изпуснала гарнитурата ..шлайфане на глава смяна на гумички на клапаните и тн..ремонта излезе 1700.. една седмица каране главно градско няма хвърля на антфриз, маркучите са много по меки от преди..надявам се проблема да е решен ..
Значи и при теб е изпуснала на 2-ри цилиндър, като при мен. Аз си мислех, че изпускат на 4-ти.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта