Corolla E12 2.0 D4D 1AD-FTV 126HP 2007 - Трудно палене на студено - в студено време ?

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от dpp » 14 Фев 2023 16:44

Така..да споделя, питах в Тойота / имам взимоотношения с тях/ . Моя модел не бил с такава сонда, човека пробва и напомпи, филтъра не беше сменян, ръждясал направо..Сменихме горивния, колата се изстрелва сега. Проверихме акумулатора, защото майстора каза, че може да не е развил необходимите обороти стартера. Но е наред, ще я потествам колата да видим..Може да се окаже и SCV-то...той е на дневен ред..

Аватар
velas
Мнения: 11
Регистриран на: 29 Мар 2015 12:37
Местоположение: Варна
Автомобил: е Toyota де

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от velas » 17 Фев 2023 18:01

dpp написа: 13 Фев 2023 19:19 Не съм казвал , че е оргиналДъ.
В обявата в Али-то пише "original", та затова...
Иначе как ръждясва горивен филтър?!? ohmy.gif
Как не е сменян?!? ohmy.gif

Вземи й направи едно пълно читаво обслужване на тая кола, едно почистване на горивната система, малко добавки "за качество" и 99% ще се оправи всичко!
drunk.gif
Corolla Verso

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от dpp » 20 Фев 2023 07:13

velas написа: 17 Фев 2023 18:01
dpp написа: 13 Фев 2023 19:19 Не съм казвал , че е оргиналДъ.
В обявата в Али-то пише "original", та затова...
Иначе как ръждясва горивен филтър?!? ohmy.gif
Как не е сменян?!? ohmy.gif

Вземи й направи едно пълно читаво обслужване на тая кола, едно почистване на горивната система, малко добавки "за качество" и 99% ще се оправи всичко!
drunk.gif
Ами отвън беше ръждясал корпуса, смятай от кога не е сменян.
Лошото е , че в момента темп. са високи..и май чак идната зима ще разбера.
Макар, че на Боровец се надявам да паднат малко тия дни , че поне да покараме ски. tooth.gif
Иначе отивайки към Боровец ми даде смесено 5.9,а е доста натоварена, заредил съм я с Випауър от Бургас до горе.
Понапънах я и малко 150-160 около 30-40 км , държи и няма проблем, ако не я бях напъвал сигурно щеше да ме докара на 5.5 - 5.6/100..
Аз на магистрала карам 130- 135 винаги.

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от dpp » 23 Фев 2023 07:39

Пак трудно пали, и на минус 2-3.. Не е от горивния явно.
Тествах да напомпя гориво на горивния, вярно е леко меко. Втвъртди, но не помогна.
Явно не е от това, защото след като я карах, после опитах да видя колко е твърда помпата, пак беше мека, не колкото , както аз напомпвам. Явно това си е нормално положение, ИЛИ НЕ Е???
Паленето и не е да завъртиш и да врътне, както другите дизелови коли, дето имам под ръка..
Някак върти..и след доста, припалва и задържа..ако е минус 10 няма да задържи!
Как да разбера стартера дали вдига необходимите обороти...:( Уж бързо върти.
Навсякъде и към него ме насочват. .
Като се прибера, първо ще замеря свещите, после стартера, да видим. Накрая SCV-тo...

Аватар
mapamop
Мнения: 4052
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от mapamop » 23 Фев 2023 07:54

Scv-то индиректно може да се хване на диагностика, по налягането на рейла, на празен ход и на 2500 оборота. Чете се на студен прясно запален двигател и на напълно стоплен. Ако има показание target commonrail pressure се сверяват двете стойности, и е една идея по-лесно.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 844
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от gena_bs » 23 Фев 2023 10:27

Компресия, изгоряла подгревна свещ?
Извинявам се, ако е коментирано вече!

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от dpp » 28 Фев 2023 16:23

mapamop написа: 23 Фев 2023 07:54 Scv-то индиректно може да се хване на диагностика, по налягането на рейла, на празен ход и на 2500 оборота. Чете се на студен прясно запален двигател и на напълно стоплен. Ако има показание target commonrail pressure се сверяват двете стойности, и е една идея по-лесно.
Да, ходих и говорих с колегата в Тойота. Каза, че трябва да я оставя вечерта и сутринта да я запали и тества на студено със запис на данни и после на топло...
Проблема е, че тук в Бургас, като гледам близките 10 дена и не само, по-ниски от 5* температури няма да паднат...:(
И май проблема ще остане да се решава за идната зима..:(
Защото тя сега пали..
Аз между другото , че изчистя EGR -а , защото по тестове леко не затваря, ще проверя и цедката отзад когато остана по-свободен..
EGR-a с какво го чистите от нагар колеги?
Някакъв спрей за разтваряне на саждите и търкане?

Аватар
Akima
Мнения: 7121
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

Corolla 2.0 d4d 126 ,трудно палене на студено

Мнение от Akima » 28 Фев 2023 16:40

Освен клапана е добре да свалите колекторите и ги изчистите.
Ползвайте търсачката - има писано за чистене на EGR - даже нагледно.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla E12 2.0 D4D 1AD-FTV 126HP 2007 - Трудно палене на студено - в студено време ?

Мнение от dpp » 09 Май 2023 05:57

Така. Да докладвам докаде я докарах аз...
Смених 4 подгревни свещи, всичките бяха фира, освен една.
Почистих EGR, не затваряше от нагар! Сега е добре, явно на 30к ще се чисти...докато ми омръзне и го изолирам..
Тия дни най- сетне отворих и цедката в резервоара /така и така я бах свалил седалката, смених и двата говорителя, ама това е друга тема.. :) /.
Не беше толкова голяма както на колегата, но и моята беше отдолу цялата като в пластмаса!
Пръсках със спрей за карбуратори и духах с компресор! Изчисти се перфектно. Проблема тук е, че трябва да имате специален инструмент за пластмасовата гайка на резервоара. Използвах един за моторите за развиване на маховици и подобни.. Трябват и 4 ръце при монтажа, един да натиска надолу поплавъка с механизма, другия да хване резбата, че е голяма гайката и е трудоемко...
Забелязвам , че сега сутрин пали като че ли на 2/3ти от оборотите, за разлика от преди. Някак по-бързо, преди ако е въртяла 4сек. , сега 3 да кажем.
Чакаме зимата....и SCV-то е на дневен ред..
Да попитам, някой сменял ли е двата маркуча за обратната нафта към ГНП-то?
Особено единия е направо камък.. wacko.gif
Ще взема да ги сменя, да не дърпа от там някакъв въздух... tooth.gif

Аватар
mapamop
Мнения: 4052
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Corolla E12 2.0 D4D 1AD-FTV 126HP 2007 - Трудно палене на студено - в студено време ?

Мнение от mapamop » 09 Май 2023 08:39

Виж на диагностика показанията за Target comminrail pressure и (Current) Comminrail presure. Както и стойностите на корекциите на дюзите. При корекции до +/-2 на дюзите, двете стойности на празен ход трябва да са приблизително много еднакви, и разликата да не превишава 10%, при промяна. После я изфорсирай до 2500-2600 оборота, задръж и виж разликата. При здрав клапан и дюзи в рамките на мисля 2 до 5 секунди трябва да се изравнят двете стойности. Ако е от по-старите 1CD-FTV target стойността може да я няма като показание. Трябва и да се види в сервизното, какви са нормалните стойности на тия двете показания и доколко са близо до ниската или високата граница. От рам индиректно ше хванеш клапана дали е за смяна, и дали изобщо да се заяждаш с него. При това без разглобяване, манометри и т.н.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Corolla E12 2.0 D4D 1AD-FTV 126HP 2007 - Трудно палене на студено - в студено време ?

Мнение от iovkito » 09 Май 2023 09:01

dpp написа: 14 Фев 2023 16:44 Почистих EGR, не затваряше от нагар! Сега е добре, явно на 30к ще се чисти...докато ми омръзне и го изолирам..
Тези егр-и са много здрави. Освен чистене друго не искат.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla E12 2.0 D4D 1AD-FTV 126HP 2007 - Трудно палене на студено - в студено време ?

Мнение от dpp » 09 Май 2023 10:24

Разбрах го и аз, така е! За разлика от тоя на мерцедеса ми , Е класа, тук след изчистване , нещата заработват. Там обаче , конструкцията е буллшит и само със смята има траен ефект. Тук е измислено двойно затапване, и се пази "иглата" , двжението е постъпателно , не е няква кривяща клапа...

Аватар
mapamop
Мнения: 4052
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 285 пъти

Corolla E12 2.0 D4D 1AD-FTV 126HP 2007 - Трудно палене на студено - в студено време ?

Мнение от mapamop » 09 Май 2023 10:34

Принципно не е много добре да го затапиш. Не е само екология заложена в тоя ЕГР. Другата му идея е да стопля входящия колектор, за да се вдигне температурата на входящия въздух, за да се подобри ефективността на горивния процес.
Като го затапиш, губиш тази температура, а много вероятно е да са я сметнали при проектирането на двигателя и да е значеща, колкото и смехотворно да звучи. Предполагаемо при правилно работеща система, би трябвало да сваля разхода, и евентуално да стопля мотора една идея по-бързо.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Corolla E12 2.0 D4D 1AD-FTV 126HP 2007 - Трудно палене на студено - в студено време ?

Мнение от iovkito » 09 Май 2023 10:40

Със сигурност го стопля по-бързо. На този двигател при -10 градуса са необходими 13км, за да достигне работна температура. Ако няма EGR, съвсем ще се забрави какво е това да имаш парно в колата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

dpp
Мнения: 49
Регистриран на: 02 Фев 2023 14:21
Местоположение: Бургас
Автомобил: Corolla D4D, 2.0, 2007
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Corolla E12 2.0 D4D 1AD-FTV 126HP 2007 - Трудно палене на студено - в студено време ?

Мнение от dpp » 09 Май 2023 11:03

Не знам, при мерцедеса , колата ми се отпуши буквално. Работи много по -пъргаво. Да, знам , че зимата и трябва малко време да позагрее, но не е болежка.
Ще си карам засега така, мен не ми пречи да го изчистя за 30-на минути през 30к км. Мисълта ми е, че тук има смисъл да се чисти, защото конструкцията позволява по-нататъчното му изпозлане, след като се изчисти. Което е добре, за разлика от немското возило....там изчистиш и след седмица пак е в калта!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: scooby doo и 22 госта