Температурен датчик на охлаждащата течност

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от solun » 08 Фев 2023 08:48

Дам, май точно така се оказва, че оригиналното масло Toyota ATF DIII всъщност си е чист Моbil ATF 320 (поне по параметри са 1 към1, полусинтетика са и двете).
COMMA PSF POWER STEERING го дават по каталозите, че е минерално, цена у нас от 17....24лв (друг въпрос е до колко е ориджинал, щот на Запад от нас под 10 лири с отстъпката не се намира). За него пише, че е с уплътнители предотвратяващи течове по системата, съвместимо било с Всички ATF масла.
Хидравлика EPS не е ли всъщност електрическа хидравлика.
За пълна подмяна на маслото какво количество е необходимо ( 1 или 2л) и по кой метод сте го сменяли, че в ютуб прегледах доста клипчета и там всеки го сменя как "главата го учи", ма дали напълно успяват да го сменят е вече под въпрос (едните пълнят казанчето до горе с ново масло, вадят връщащия маркуч палят само за 2...3 сек двигателя и гасят, после пак доливат течност и така докато изразходят 1л. .....другите пък без да палят , само въртят волана пълен ляв десен и доливат течност и така докато изразходят литър масло, .....разбира се има и още няколко други варианта, като с ел.помпичка да се изсмуче маслото през единия маркуч и същевременно се подава от новото масло през другия маркуч - беше някакъв вид система но не запомних името й).

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от solun » 08 Фев 2023 08:56

mapamop написа: 07 Фев 2023 22:52 Започнахме с температурен датчик и го ударихте на масларница. Предполагам че темата ще се заключи (рязко).
Надявам се да не се заключи. А и предполагам, че инфото ще е полезно както за мен така и за други колеги които са в подобна дилема.
А е и един вид възможност знаещите и препатилите да посочат правилния път в тая сфера на лаици като мен (идеята на форума не е ли точно такава взаймопомощ).
Благодарности на всички включили се по моите питания и терзания, информацията винаги е била най-ценното и полезно нещо за хора търсещи правилния подход за решаване на различните казуси.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от Ивайло Димов » 08 Фев 2023 09:45

Трябва ти помощник ,купуваш една 100 куб спринцовка от вереринарна аптека ,точиш старата течност от казанчето и откачаш маркучите .Затапваш ги с подходящи болтове или найлон за да не изтича от тях ...сваляш казанчето и го миеш ,връща го и слагаш само маркуча към хидравличната помпа ,обратния го вкарваш в прозрачен маркуч ,а него в празна туба от минерална вода .Затапваш входа на казана за обратния маркуч ,пълниш казана с нова течност ....НЕ палиш колата ,въртиш волана ако има въздух да излезе .Другарчето пали колата и върти волана ,а ти наливаш нова течност като гледаш да не глътне въздух ,с единия литър промиваш като го свършиш наливаш втория и следиш кво тече през прозрачния маркуч ...като ти свърши втората бутилка свирваш да се загаси колата.Ползваш спринцовката да изпразниш казана ,връщаш обратния маркуч ,допълваш до максимума и въртиш волана на сухо ако е влязъл въздух да излезе.Мериш си нивото да е в средата на мин и макс .Тва е здравословната процедура ,без канал и цапаница .Ако мизерията е много може да се наложи се наложи за промивка да ползваш 2 литра.За тва преди да купиш течност виж в казана на кво мяза ,ако само леко е потъмняла 2 литра ще стигнат ,ако е черна си вземи 3 . :thumbsup: .Процедурата отнема 15-20 минути с почесването и туткането.

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от solun » 08 Фев 2023 10:05

Ивайло Димов написа: 08 Фев 2023 09:45 Трябва ти помощник ,купуваш една 100 куб спринцовка от вереринарна аптека ,точиш старата течност от казанчето и откачаш маркучите .Затапваш ги с подходящи болтове или найлон за да не изтича от тях ...сваляш казанчето и го миеш ,връща го и слагаш само маркуча към хидравличната помпа ,обратния го вкарваш в прозрачен маркуч ,а него в празна туба от минерална вода .Затапваш входа на казана за обратния маркуч ,пълниш казана с нова течност ....НЕ палиш колата ,въртиш волана ако има въздух да излезе .Другарчето пали колата и върти волана ,а ти наливаш нова течност като гледаш да не глътне въздух ,с единия литър промиваш като го свършиш наливаш втория и следиш кво тече през прозрачния маркуч ...като ти свърши втората бутилка свирваш да се загаси колата.Ползваш спринцовката да изпразниш казана ,връщаш обратния маркуч ,допълваш до максимума и въртиш волана на сухо ако е влязъл въздух да излезе.Мериш си нивото да е в средата на мин и макс .Тва е здравословната процедура ,без канал и цапаница .Ако мизерията е много може да се наложи се наложи за промивка да ползваш 2 литра.За тва преди да купиш течност виж в казана на кво мяза ,ако само леко е потъмняла 2 литра ще стигнат ,ако е черна си вземи 3 . :thumbsup: .Процедурата отнема 15-20 минути с почесването и туткането.
Дам, тази процедура и на мен най ми допадна , с тази разлика, че вероятно ще се опитам сам да го сменя без помощ от приятел ако е през седмицата (ще паля за по 2..3 сек двгто и ще доливам пак до горе казанчето, даже видях на клип как закрепват прозрачна бутилка в отвора на казанчето и я пълнят с литър течност та като запалят колата следят кога да угасят и така в системата от раз навлиза по-голямо количество масло, повтарят с още литър процедурата и "воала" всичко е сменено с ново масло, разбира се преди това бяха промили казанчето по метода на колегата Ивайло).

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от max-2 » 08 Фев 2023 12:24

Накарахте ме да се замисля с тази тема.
От 2004 година карам Карина Е японска сглобка. На капачката пише да се използва течност тип Декстрон. През няколко години сменям течността на хидравликата с Декстрон 3. Логиката е, че Декстрон 3 надгражда Декстрон 2, както дот4 и дот 5.1 надграждат дот 3 при спирачната течност.
Последните 10 години ползвам синтетично Яко(на прикачената снимка)
Оплаквания нямам, мисля, че воланът беше по-лек преди, но може да е субективно. Колата е на 31 години с ремонт на рейката преди 5 години(втулка и всички уплътнения, о-пръстени и семеринги). Малко е натегната и при студено време под нулата иска помощ при изпавяне на волана след завой.
Прикачени файлове
IMG_20230208_115333.jpg
IMG_20230208_115333.jpg (1.32 MiB) Преглеждано 1207 пъти
Screenshot_20230208_115908_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20230208_115908_com.android.chrome.jpg (592.5 KiB) Преглеждано 1207 пъти
Screenshot_20230208_120525_com.google.android.apps.docs.jpg
Screenshot_20230208_120525_com.google.android.apps.docs.jpg (904.31 KiB) Преглеждано 1207 пъти
Carina E 4AFE LB 1992

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта