Температурен датчик на охлаждащата течност

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от solun » 07 Фев 2023 10:44

Току що успях да се свържа с Тойота, иии цената на датчика е трицифрено число (200+ лв) ( 4 пъти по-скъп от алтернативния дет съм сложил преди време), освен това доставка след 5 работни дни.
За маслото в хидравликата на волана от Тойота предлагат TOYOTA ATF D-III (без малко 30лв/л), питах дали е синтетика или минерално - не можаха да ми отговорят (четоха по етикета и не откриват какво точно е), казаха, че ако е при тях колата това щели да й сипят, то било за по-старите скоростни кутий и го ползвали и за кормилните рейки на Тойотите в сервиза им (Тойота Русе).

Аватар
mapamop
Мнения: 4077
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 291 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от mapamop » 07 Фев 2023 11:01

Опитай се да си намериш книжката на твоя си модел кола ако я нямаш на хартия. Вътре няма начин да не е написана спецификацията на хидравличното масло с което е излязла от фабриката. Обикновено на хартиения носител е някъде след страница 400. И си търси същото което ти покрива спецификацията. Опела ми не беше капризен за масло, но Зафирата на баща ми е (2000 година) и си пише в книжката, че неспазването на предписанието води до повишено износване на детайлите на помпата и рейката, както и вероятнос за разлагане на гумените уплътнения. Процедурата описана от Димов е валидна и за старото масло, без да е грешно като спецификация - хубаво е да се извадят стружките и утайките от старото масло от системата. В крайна сметка не се сменя всеки месец или година.
За датчика нямам думи ... Тойота била марка с евтина поддръжка. За пореден път се убеждавам че е опашата лъжа. Може да е здрава и неособено чуплива, но не е евтина. Огледай си кабелите и зачисти двете букси, преди да се хвърлиш в покупки. Насрани кабели или патина от влагата в буксите на инсталацията и/или датчика ще ти плюят грешки, въпреки че датчика е изправен. Може и да го измериш с мултицет, но ти трябват референтните стойности. За Авенсис ги имам, но не и за Корола - в сервизното ръководство са.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от Ивайло Димов » 07 Фев 2023 11:11

Exxon Mobil препоръчват -Mobil ATF 320

Valvoline- Valvoline ATF Dex/Merc

Ravenol -RAVENOL ATF DEXRON III H

Castrol-CASTROL Transmax Dex III

Total-
TotalEnergies FLUIDMATIC AT 42


Баси датчика ....200 лева bash.gif thumbdown.gif ...да го духат

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от Ивайло Димов » 07 Фев 2023 11:55

Ако 100% искаш да си сигурен ATF Dextron 2-D ....само минерлка се предлага .

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от solun » 07 Фев 2023 20:24

Аз по каталозите виждам какво предлагат масларите. Въпросът е кое е правилното масло за моята кола.
В книжката на колата ми пише "атф дексрон 2 или 3" без да се дават примери за марки масла и дали е минерално или синтетика.
Така, че объркването ми е дали да избера минералното или синтетиката (и да се моля от нея да не разяде гумените "о" пръстени и уплътнени по рейката ако не са предвидени за такъв вид масла).
Както споменах , от Тойота Русе ми казаха, че те сипват "Тойота АТФ Д -3 ", но не могат да ми кажат дали е синтетика или минерално, на етикета на тубичката не откриха такава подробност. В нета също не откривам какво баш е това масло. В спецификацията му не дават такова инфо.
От маслата атф дексрон 3 има на минерал и на синтетик основа. Не искам и да сипя нещо дет ще ми се върти волана по-трудно, нито пък искам да ми протече защото съм сгрешил при избора си.
Датчика за температурата - смених го с Facet (58лв), за сега показва коректно (гледах го през ОБДто и тела си), стрелката си стой там където и преди си стоеше при нормално загрят двигател, на 92градуса включва перките, при 88градуса ги изключва (или 86градуса беше).
Грешки не е регистрирало, карах около 20км и ми се струва , че всичко е в нормите си.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от veso_hds » 07 Фев 2023 20:53

Слагай това, което ти е писал Ивайло-минерално.Това го знам от един от докторите на тойотите, който за съжаление отдавна вече не влиза във форума.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от solun » 07 Фев 2023 21:10

TOYOTA ATF D III 08886-80506. Съдържа алкоксилиран алкил амин с дълга верига. Може да предизвика алергична реакция.
За сега само това открих за маслото и нищо не ми говорят тези неща.
Масло CASTROL TRANSMAX DEX 3 MULTIVEHICLE е минерално, него мисля да взема, ако TOYOTA ATF D III се окаже синтетика.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от Ивайло Димов » 07 Фев 2023 21:24

Колата ти е 2000 година ,стари уплътнения и т.н убеден съм че от завода е излязла с минералка защото синтетиките тип Dextron 3 H са след 2004 година .И нали не мислиш ,че са нещо уау яка ПАО+ естери синтетика tooth.gif минералка добре изчистена с по-нов пакет присадки .И не очаквай ако сложиш минерално да стане волана твърд като на Лада или Москвич .Слагай Atf 2 -3 цената що подскаже къв е състава ,синтетиките са от 30 нагоре за литър .

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от solun » 07 Фев 2023 21:36

Масло CASTROL TRANSMAX DEX 3 MULTIVEHICLE е минерално покриващо Dexrоn II и III , поне така пише в каталога , цената му е 17....19лв/л.

Toyota ATF DIII - Производитель: Exxonmobil, Бельгия
Базовое масло: Полусинтетическое, гидрокрекинговое.
Пакет присадок: ------ не известно.
Toyota ATF D-III, жидкость для АКПП/ГУР EU (1л) - Жидкость для автоматических трансмиссий Toyota Dexron III полностью соответствует требованиям, предъявляемым к жидкостям ATF данного класса. Оптимальные вязкостные характеристики, износостойкость, хорошая текучесть при низких температурах, стойкость к окислению обуславливают применение этой жидкости в автомобилях Toyota. Рекомендуется использовать ATF Dexron III, если это указано в "Руководстве пользователя" автомобиля.

Характеристики:
- Вязкость по Брукфильду при -40°C, ASTM D2983: 17900мПа-с
- Плотность при 15°C, ASTM D4052: 0,856г/см3
- Температура вспышки в открытом тигле Кливленда, ASTM D 92: 197°C
- Температура застывания: -48°C
- Кинематическая вязкость при 100°C, ASTM D445: 8,2мм2/с
- Срок хранения: 5 лет с момента изготовления.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от Ивайло Димов » 07 Фев 2023 21:46

Хидрокрекинга е маркетингова синтетика tooth.gif добре изчистено минерално масло :) Казах ти ,за да спиш добре наливай АТФ 2 ,тук има колеги опелджий там и в скоростната кутия и в сервото е такова ...волана се върти с 1 пръст .

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от veso_hds » 07 Фев 2023 22:03

На моята равка, която е 2002г., на капачката си пише Dexrоn II.Би трябвало и на твоята да пише.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

solun
Мнения: 75
Регистриран на: 03 Дек 2019 06:33
Местоположение: Враца
Автомобил: Тойота Корола 1.4 vvti 97к.с.
Благодарил/а: 1 път

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от solun » 07 Фев 2023 22:15

На моята на капачката пише " DEXRON TYPE ATF ".
В книжката за експлоатация пише Dexron II или Dexron III. Няма категорично посочване на кой от Дексроните и дали да е минерално или синтетика.
Защо да наливам Дексрон II като има и III който е минерално масло (и замества II, а и уж е с по-добри свойства)?
И защо да наливам други масла , ако маслото Toyota ATF D-III е добре изчистено минерално масло (маркетингова синтетика) , а и официалния сервиз него сипва (макар, че на тях не им пука на някой за мпсто, дали ще протече после или ще е ок).

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 969
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 38 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от Ивайло Димов » 07 Фев 2023 22:35

Маслото в тубата на Тойота всъщност е Мобил ATF 320 или 220 tooth.gif ама на двойна цена щото е брандирано с Toyota на етикета.

Аватар
mapamop
Мнения: 4077
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 291 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от mapamop » 07 Фев 2023 22:52

 ! Съобщение от: mapamop
Започнахме с температурен датчик и го ударихте на масларница. Предполагам че темата ще се заключи (рязко).
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

vfr800
Мнения: 465
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

Температурен датчик на охлаждащата течност

Мнение от vfr800 » 07 Фев 2023 22:54

Бързо преди да я заключат и аз да се отчета :P
Аз ползвам това от доста години. То си е правено специално за хидроусилватели.

COMMA PSF POWER STEERING

Тези бяха единствените , които ми потвърдиха , че мога да го ползва за Toyota MR2 , където хидравликата е EPS, а маслото е спецификация от преди 90та година. На тойота от тези години течността е прозрачна и в момента дори незнам дали се предлага, а ако се предлага сигурно е над 50лв литъра. Потвърдиха ми , че е съвместимо на 200% и това беше преди над 10 години , от тогава все него си ползвам за всички автомобили.

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта