1100 оборота при празен ход

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

1100 оборота при празен ход

Мнение от mapamop » 07 Мар 2023 09:56

ufer написа: 07 Мар 2023 09:19 все отнякъде трябва да влиза допълнително въздух за idle-up
Единствените места от които навлиза "някакъв въздух", нарочно в кавички, са VSV клапана през вентилацията на канистъра и на резервоара, картерната вентилация, вентилацията на капака на клапаните и евентуално през сервоусилвателя на спирачките (макар че там по моя логика, не би трябвало да смуче въздух, понеже ще сговни спирачките). Всичко друго е игра с горивната смес и VSV клапана. Това е при изправен двигател, и гарнитури в добро състояние. Клапана за картерните газове е изцяло механичен и отваря на свръхналягане което да смачка пружината, така че отпада. Сервото не е добре да има въздух във/през него така че и то отпада. Вентилацията на капака на клапаните и тя отпада че няма откъде да вземе директно въздух. Наистина няма или не съм успял да изровя откъде, а съм ровил доста докато търся, защо климатика ми тресе оборотите като се пусне. В сравнение със стария 1ZZ-FE новият е доста опростен за поддръжка, и доста усложнен за диагностика, когато нещо не е наред. Отделно че в сервизното ръководство няма почти нищо по темата с диагностицирането на idle-up логиката. В общи линии забравяме за механична намеса в оборотите на бензинките след 09.2004. Вариант е може би да се лъже датчика за температурата, но на мен ми се вижда куц - ECU-то следи през дебитомера и температурата на входящия въздух в колектора, четох разни мъглявини че се съобразява (уж) и със показанията на датчика за външната температура, койото е зад бронята, и този на блока за температурата на водата. Така че и там са се презапасили и "кирилизационните" методи са трудни за осъществяване.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

1100 оборота при празен ход

Мнение от max-2 » 07 Мар 2023 10:05

При дизелов двигател не става с дросела да намалиш оборотите....
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

1100 оборота при празен ход

Мнение от mapamop » 07 Мар 2023 10:23

max-2, затова и писах че ме съмнява дросела да играе някаква роля в промяната на оборотите. Отделно по ел.схема го няма и пина на климатика заедно с предпазителя. Предполагам че на печките програмната логика е друга за да си вдигнат оборотите, и вероятно и механизма за предизвикването на вдигането им. В крайна сметка дизеловия двигател пълни въздух "догоре" в цилиндъра и "налива" нафта, "колкото да гръмне" от налягането. IDLE-up не знам дали има заложен изобщо в класическия си смисъл, защото там въртящ момент има достатъчно, за да компенсира климатика (примерно). Евентуално едигането на оборотите става защото ECU-то е открило по-голям товат върху мотора и налива още нафта да компенсира, но това го прави и при изкачване на голям наклон по мое мнение.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Юлиан70 и 40 госта