Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от Ивайло Димов » 23 Дек 2022 08:54

Аз не му казвам да сменя вискозитета :D .А снтетичните масла на нашия пазар се броят на пръстите на едната ръка .

Maxi
Мнения: 89
Регистриран на: 16 Май 2015 12:56
Местоположение: София

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от Maxi » 23 Дек 2022 14:03

По магистралата карам със 130/140 км/ч около 4 000 оборота, шумна е, бучи, все пак не е лексус:)
Все пак зависи какво точно "бучене" комнтират колегите, моята и свисти въздух над 80 км/ч така и не успяхм/ме да го изолираме. Подозираме предна врата, но ако има желание и време ще се търси нова/стара употреба.
Т25 са си кошници - близо 20 годишини:)
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби

Maxi
Мнения: 89
Регистриран на: 16 Май 2015 12:56
Местоположение: София

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от Maxi » 23 Дек 2022 14:08

Ивайло Димов написа: 23 Дек 2022 08:54 Аз не му казвам да сменя вискозитета .А снтетичните масла на нашия пазар се броят на пръстите на едната ръка .
Предимно карам с мотул ексес 5W40 и сравение с няколко различни марки масла - 5w30 C3.
С мотула колата бе с една идея по-тиха на 4000 оборота.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от Ивайло Димов » 23 Дек 2022 14:48

Motul е много прехвалено моторно масло ,единствените им качествени продукти са мотоциклетните и състезателните Ester Core .На пракитика с нищо не се различават от масовката хидрокрек 3 -та група ,нищо повече от евтината серия на Mobil и ширпотребата на Тотал,Елф,Фукс и т.н .......... но с 30-40% по-висока цена .Разчитат на агресивна рекламна кампания но като им погледнеш TDS и MSDS данните и можеш да разбереш за какво иде реч.Хубавите масла на бза бъркоч 3,3+ ,4 и5 та група са Mobil 1 FS и EXP сериите ,Shell Helix Ultra (GTL база),РАО серията на Ravenol ,Amsoil ,Rowe RS ,Motorex Xperience FS ,Meguin Megol Super ............общо взето тва са на бг пазара наистина напълно синтетични масла.

Аватар
raider_yaris
Мнения: 103
Регистриран на: 08 Май 2007 01:01
Местоположение: Пловдив

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от raider_yaris » 23 Дек 2022 15:26

И аз зарязах Motul-a още преди около 8 години. В един друг форум видях, че едни момчета вкарваха и все още вкарват Amsoil и от тогава съм с него.
Извъртях почти всички вискозитети на Amsoil Signature Series 5w30 ; 5w40 ; 5w50 ,че даже и 0w40 и промяна в бученето нямаше.
Използвал съм и добавки на Bardahl 6 в 1 след около 30 000км пък ползвах FULL METAL и нищо.

Сега съм се навил да използвам XADO ATOMIC BLACK EDITION 5w40 заедно с XADO една стъпка максумум, ама ще са просто ей така хвърлени пари на вятъра.

Иначе RAVENOL RUP 5w40 ще се окаже много добро масълце!!!
Tokyo Drift :-)

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от Ивайло Димов » 23 Дек 2022 15:29

Това бучене не е от двигателя според мен ................не знам, тези коли за да имат Евро 4 да не би да имат нещо като вихровите клапи в Екотек двигателите и при определени обороти да влиза повече въздух в колекторите .............

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от mapamop » 23 Дек 2022 20:23

Така: Подозирам че клапаните ми са за реглаж - колата е на грубо 360 000 и бас хващам че никой, никога не ги е пипал. Вероятно е да им е дошло времето. Не съм си отговорил на 3 важни за мен въпроса: Кой? Кога? За колко време и пари ще стане?
Преди 3 години и 38000 километра по-малко се чуваха в началото докато запаля и разбута маслото, сега си щракат звънливо и докато работи мотора. Не е силен звука, да "трошат орехи" и да наподобявам дизелов мотор, но си се чуват.
Маслото така започнах с тази марка и модел, видях че не го пипа и съм малко скептичен да сменям, но правилото не е "забито твърдо в камък".
Ако приемем за вярна тази гравфика: https://paultan.org/images.paultan.org/ ... curves.jpg
на 3000 оборота е границата от която нагоре се повишава рязко въртящия момент на мотора и мощноста. Много вероятно е да се променя газоразпределението и режима на работа на мотора към по-агресивни стойности, и от там да заминават подяволите идеите за екология и тишина. И респективно никой не се е грижил за тишината в тоя режим - така или иначе вятъра и гумите и те вдигат врява.
Другия въпрос, който си задавам и нямам директен отговор на него: Има ли във форума човек с автомобил с този мотор, който си е закупил бройката чисто нова от магазина и евентуално да си спомня като нова дали го е имало това избучаване? Ако го е нямало, да го отдадем на износването от годините, ама ако го е имало - "търсим под вола телето, заедно с кравата".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от Ивайло Димов » 23 Дек 2022 20:54

И аз си мисля ,че е свързано със навлизане на въздушна струя ,повече кислород за горивната смес ......предполагам е свързано с факта ,че като караш спокойно в града мотора е еко ,за това и разхода е нисък за това голямо купе ,а като я настъпиш на магистралата над 3000 оборота /110-120к.ч/ да се всмуква повече въздух.Напълно не вярвам това да е свързано със коляно-мотовилкова група ,тампони и прочие по ДВГ ,всички твърдят за избучаване а не за тракане .Още повече ,че се споменава за много години и навъртяни км с този ефект ..........това досега да беше строшило мотора .По руските форуми пишат за валвематика при новите тойоти и точно такъв ефект .Трябва да има нещо ,което да управлява фазите на газоразпределението ..........рената от тия години имат дефазатор ,моята има електронен обтегач на веригата ,който върши и това .

П.П. Не са ли със саморегулиращи се хидравлични клапани тез тойоти ?

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от ufer » 24 Дек 2022 16:48

Явно е голяма загадка... Бих препоръчал, ако някой ден се свалят разпределителните валове, да се измерят горе луфтовете в лагерните черупки с plastigauge. Това измерване дава най-точна представа за луфтовете... Има точна инструкция как се измерва и сравнява чрез една "диаграмка"... :thumbsup:

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от mapamop » 24 Дек 2022 19:03

Ивайло Димов написа: 23 Дек 2022 20:54 саморегулиращи
Уж са, но в сервизното имаше интервал от рода на 100 000 пробег, на които им се ревизират хлабините. Аз още си мисля че това избучаване е на границата на прехвърляне към друг режим на газоразпределението от VVT-i муфата/механизма. Променя се горивния процес според мен, и шума е от моментната неправилна смес, докато механизма се чуди къде да отиде - както и обгазените мотори изхълцват като прехвърлят между газ и бензин.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от Двигателист » 25 Дек 2022 12:24

raider_yaris написа: 21 Дек 2022 23:06 Един ден бях тотално превъртял (първата година мисля, че беше) и от ЯД махнах кутията на въздушния филтър, махнах и пистовия ремък, за да изключа ролки на климатици, генератори, помпи
и направих един бърз тигел, за да видя дали нещо ще се подобри, но уви!!! Ако някой реши да го пробва само да предупредя, че мнооого трудно се спира. Педала е като камък, аз натискам с двата крака тя не спира :)

Сега като пиша ми е смешно, ама тогава кръвното ми беше 200/160
Каква е причината, да изчезне усилването? И да се втвърди педала...

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от mapamop » 25 Дек 2022 19:58

Я си проверете смукателната тръба преди въздушния филтър, зад шофьорския фар, дали е здраво хваната за купето, и дали влиза плътно в кутията на филтъра?
И резонатора отляво на бронята дали е на мястото си, така че тръбата да смуче над отвора му. Резонатора изглежда като второ казанче за течност за чистачки.
Screenshot_2022-12-25-20-00-05-342-edit_org.mozilla.firefox.jpg
Screenshot_2022-12-25-20-00-05-342-edit_org.mozilla.firefox.jpg (613.62 KiB) Преглеждано 2169 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Rocky112
Мнения: 90
Регистриран на: 15 Дек 2021 17:25
Местоположение: Хасково
Автомобил: Avensis 1.8 VVTI
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от Rocky112 » 27 Дек 2022 17:57

mapamop,
Отново си прав. Смукателната тръба няма винт, който да я крепи неподвижно към ламарината. Затова при ускорение над 2800 об.почва да вибрира.
20221227_154804.jpg
20221227_154804.jpg (141.14 KiB) Преглеждано 2097 пъти
Резонатор - липсва. Останал е в Германия 😁🫵.
Тръбата има 2а отвора: видимия на снимката и отдоло към липсващия резонатор.
Ще си позволя да направя заключение. Причини за "бученето" са 2е:
1.) Липса на резонатор и неприхваната тръба към въздушния филтър.
2.) Самия мотор се "развихря" след 2800-2900 оборота заради ролята на дифузера.
Avensis 1.8 VVTI /06г.

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от Двигателист » 27 Дек 2022 18:20

mapamop написа: 24 Дек 2022 19:03
Ивайло Димов написа: 23 Дек 2022 20:54 саморегулиращи
Уж са, но в сервизното имаше интервал от рода на 100 000 пробег, на които им се ревизират хлабините.
...
Не са. Хлабината се осигурява от размерна чашка. Хубаво е да се проверят, но след като караш само на бензин не вярвам да излезе нещо фрапиращо, въпреки големия пробег.

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Мнение от mapamop » 27 Дек 2022 18:33

Rocky112 написа: 27 Дек 2022 17:57винт
Твоята може и да няма, но моята има винт по спомен и гумено тампонче. На схемата е с номер 90467-06200. Другия крепеж е захвата към кутията филтъра, не помня плътно ли влизаше тръбата или имаше гумичка.
Двигателист, разбрах. Сега остава да намеря останалите неизвестни в уравнението - кой, кога, къде, на каква цена, за колко време....
Но бученето не е от клапаните мисля.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта