Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
- tstephanov_
- Мнения: 25
- Регистриран на: 06 Дек 2020 23:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 05' XP10, 5d, 1.3 VVT-i
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
Здравейте компания,
Накратко, сменяйки свещите, ми изникнаха два въпроса(лаик съм).
1) Сравнявайки старите и новите свещи, има осезаема разлика в отстоянието от електрода. Двата модела са по "книжка" ( дават им отстояние от 0.8 mm. ):
- нова - DENSO K16R-U;
- стара - NGK BKR5EYA.
Та, електрода се "захабява" с времето и това води то тази разлика, или ... ?
Бележка: нямам представа кога сменяни от предишният собственик. При нас Ярко е от ~60k км. и признавам, смяната на свещи я бях пренебрегнал сериозно. Та, старите са на поне 60к. 2) В леглата на 1-ви и 3-ти цилиндри, има по малко масълце ( снимката е от 3-ти, като на 1-ви е повечко - като мини локвичка, но не-достатъчно, че при отвиване, да потече в цилиндъра ). Т.к. не съм попадал до момента на такава ситуация, резулатите от кратко търсене ( не конкретно за Тойота ) сочат като значително вероятна причина -> гарнитура капак на клапани. Звучи ли Ви смислено ? Извинявам се предварително, т.к. признавам, не съм се ровил из форума за теми и по двата въпроса.
Благодаря Ви предварително ...
Лека седмица на всички ;) ...
Накратко, сменяйки свещите, ми изникнаха два въпроса(лаик съм).
1) Сравнявайки старите и новите свещи, има осезаема разлика в отстоянието от електрода. Двата модела са по "книжка" ( дават им отстояние от 0.8 mm. ):
- нова - DENSO K16R-U;
- стара - NGK BKR5EYA.
Та, електрода се "захабява" с времето и това води то тази разлика, или ... ?
Бележка: нямам представа кога сменяни от предишният собственик. При нас Ярко е от ~60k км. и признавам, смяната на свещи я бях пренебрегнал сериозно. Та, старите са на поне 60к. 2) В леглата на 1-ви и 3-ти цилиндри, има по малко масълце ( снимката е от 3-ти, като на 1-ви е повечко - като мини локвичка, но не-достатъчно, че при отвиване, да потече в цилиндъра ). Т.к. не съм попадал до момента на такава ситуация, резулатите от кратко търсене ( не конкретно за Тойота ) сочат като значително вероятна причина -> гарнитура капак на клапани. Звучи ли Ви смислено ? Извинявам се предварително, т.к. признавам, не съм се ровил из форума за теми и по двата въпроса.
Благодаря Ви предварително ...
Лека седмица на всички ;) ...
- mapamop
- Мнения: 3989
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 84 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
На Авенсиса решението беше елементарно:
Запушен клапан на картерната вентилация
Сменена гарнитура на капака на клапаните. Беше скъсана в зоната на уплътнението около отвора на свещите.
Симптоми:
Масло по ръба на капака на клапаните
Масло в леглата на свещи и бобини
Омаслени краища на двата маркуча за вентилацията на маслените пари.
Спукан маркуч на картерната вентилация
"Кюфкащ" звук и освобождаване на налягане при отворена капачка. Не изчезна, но е значително по-слабо изразен.
Гарнитурата беше от рода на 30 лева. Клапана го изчистих със спрей за карбуратори и компресора.
Запушен клапан на картерната вентилация
Сменена гарнитура на капака на клапаните. Беше скъсана в зоната на уплътнението около отвора на свещите.
Симптоми:
Масло по ръба на капака на клапаните
Масло в леглата на свещи и бобини
Омаслени краища на двата маркуча за вентилацията на маслените пари.
Спукан маркуч на картерната вентилация
"Кюфкащ" звук и освобождаване на налягане при отворена капачка. Не изчезна, но е значително по-слабо изразен.
Гарнитурата беше от рода на 30 лева. Клапана го изчистих със спрей за карбуратори и компресора.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- mfandakov
- Мнения: 3325
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
И.. да ...запалителните свещи се " износват".за това се увеличава и разстоянието между електрода и масата.
- Akima
- Мнения: 7100
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
Това ви трябва:
Свещите отдавна са били за смяна...
Свещите отдавна са били за смяна...
- tstephanov_
- Мнения: 25
- Регистриран на: 06 Дек 2020 23:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 05' XP10, 5d, 1.3 VVT-i
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
Здравейте, на всички,
- Масло по ръба на капака на клапаните - ИМА;
- Масло в леглата на свещи и бобини - ИМА ( при 2 от 4 );
- Омаслени краища на двата маркуча за вентилацията на маслените пари. - краят от към двигателят, нали е това(снимката е примерна): Ако да, при нас има омасляване върху капака на клапаните в тази зона и излгежда да е от там;
- "Кюфкащ" звук и освобождаване на налягане при отворена капачка. Не изчезна, но е значително по-слабо изразен. - капачка за доливане на масло? Инак, не ми говори нищо такъв звук - явно няма ...
- Гарнитурата беше от рода на 30 лева. Клапана го изчистих със спрей за карбуратори и компресора. - разбрано, ще се почисти, а гарнитурата ще бъде сменена.
Благодаря на всички Ви за бързото включване. Подозренията потвърдени, пристъпваме към скорошни действия. Т.к. резултатът ще отнеме време(за масълцето в леглата иде реч), ще драсна със забавяне по нататък ...
Приятна и успешна седмица на всички ;) ...
От изброените тук неща, изглежда да е сходна ситуацията и при мен:mapamop написа: ↑05 Окт 2022 07:32 На Авенсиса решението беше елементарно:
Запушен клапан на картерната вентилация
Сменена гарнитура на капака на клапаните. Беше скъсана в зоната на уплътнението около отвора на свещите.
Симптоми:
Масло по ръба на капака на клапаните
Масло в леглата на свещи и бобини
Омаслени краища на двата маркуча за вентилацията на маслените пари.
Спукан маркуч на картерната вентилация
"Кюфкащ" звук и освобождаване на налягане при отворена капачка. Не изчезна, но е значително по-слабо изразен.
Гарнитурата беше от рода на 30 лева. Клапана го изчистих със спрей за карбуратори и компресора.
- Масло по ръба на капака на клапаните - ИМА;
- Масло в леглата на свещи и бобини - ИМА ( при 2 от 4 );
- Омаслени краища на двата маркуча за вентилацията на маслените пари. - краят от към двигателят, нали е това(снимката е примерна): Ако да, при нас има омасляване върху капака на клапаните в тази зона и излгежда да е от там;
- "Кюфкащ" звук и освобождаване на налягане при отворена капачка. Не изчезна, но е значително по-слабо изразен. - капачка за доливане на масло? Инак, не ми говори нищо такъв звук - явно няма ...
- Гарнитурата беше от рода на 30 лева. Клапана го изчистих със спрей за карбуратори и компресора. - разбрано, ще се почисти, а гарнитурата ще бъде сменена.
Благодаря
Определено мой пропуск тук.
При следваща смяна(или по-скоро), ще го имам в предвид. Благодаря за съвета(за полезността, ще поразровя в нет-а).
Благодаря на всички Ви за бързото включване. Подозренията потвърдени, пристъпваме към скорошни действия. Т.к. резултатът ще отнеме време(за масълцето в леглата иде реч), ще драсна със забавяне по нататък ...
Приятна и успешна седмица на всички ;) ...
- mapamop
- Мнения: 3989
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 84 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
"Пуф-пуф-пуф", наподобяващ парен локомотив, във протяжен ритъм и съвсем добре чуваем, като отвиеш капачката за доливане на маслото, особено на съвсем стоплен до работна температура мотор и в работещо състояние. Нормално е да има картерно налягане, което да излиза през отворената капачка и на заносените ни вече 15-20 годишни мотори е очаквано да си е повечко.
Картинка по метода на налучкването (по-конкретна с номер на рама):
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- tstephanov_
- Мнения: 25
- Регистриран на: 06 Дек 2020 23:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 05' XP10, 5d, 1.3 VVT-i
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
Разбрано, добих представа
Тази(и твоята - надявам се нямаш против на Ти) схемички, отговарят на подредбата при мен, та, ще го погледна: Хубав ден ;) ...
- max-2
- Мнения: 1777
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
Тези свещи по-горе на снимките са сигурно на160 хиляди, не на 60.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
- Местоположение: Wohnort
- Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
имах същия ярис със същия двигател и там течеше
затегнах болтовете по средата на капака на двг и се оправи.
пробвай, ако не стане сменяш гарнитурата или си караш така маслото не е проводник няма да изгори бобина
сложи си иридиеви свещи НГК 100К минах с такива като нови бяха 1,1мм си беше луфта
карай и си свиркай нищо и няма на колата, ярис1 е железен (моя беше японска сглобка с J рама)
после взех втория ярис 2007г. и се почна: задни главини ,компресор климатик , динамо , лагер на съединителя (х2 пъти съединител правих) разход 10/100 бензин и масло започна да харчи, въпреки че го сменях на 10К с 5в30 пълна синтетика подгрявах двигателя и пак нищо ... абе дачия .. и скоростите включваше като камаз , на дизайн още е актуален и красив ама си е боклук, радвам се, че го продадох
картерната вентилация се проверява с презерватив или балон на тръбата за щеката за маслото, ако надува чистиш или сменяш вентила. трябва да има отрицателно налягане да смуче въздух
затегнах болтовете по средата на капака на двг и се оправи.
пробвай, ако не стане сменяш гарнитурата или си караш така маслото не е проводник няма да изгори бобина
сложи си иридиеви свещи НГК 100К минах с такива като нови бяха 1,1мм си беше луфта
карай и си свиркай нищо и няма на колата, ярис1 е железен (моя беше японска сглобка с J рама)
после взех втория ярис 2007г. и се почна: задни главини ,компресор климатик , динамо , лагер на съединителя (х2 пъти съединител правих) разход 10/100 бензин и масло започна да харчи, въпреки че го сменях на 10К с 5в30 пълна синтетика подгрявах двигателя и пак нищо ... абе дачия .. и скоростите включваше като камаз , на дизайн още е актуален и красив ама си е боклук, радвам се, че го продадох
картерната вентилация се проверява с презерватив или балон на тръбата за щеката за маслото, ако надува чистиш или сменяш вентила. трябва да има отрицателно налягане да смуче въздух
- tstephanov_
- Мнения: 25
- Регистриран на: 06 Дек 2020 23:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 05' XP10, 5d, 1.3 VVT-i
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
Здрасти,toyota777 написа: ↑06 Окт 2022 13:08 имах същия ярис със същия двигател и там течеше
затегнах болтовете по средата на капака на двг и се оправи.
пробвай, ако не стане сменяш гарнитурата или си караш така маслото не е проводник няма да изгори бобина
сложи си иридиеви свещи НГК 100К минах с такива като нови бяха 1,1мм си беше луфта
карай и си свиркай нищо и няма на колата, ярис1 е железен (моя беше японска сглобка с J рама)
после взех втория ярис 2007г. и се почна: задни главини ,компресор климатик , динамо , лагер на съединителя (х2 пъти съединител правих) разход 10/100 бензин и масло започна да харчи, въпреки че го сменях на 10К с 5в30 пълна синтетика подгрявах двигателя и пак нищо ... абе дачия .. и скоростите включваше като камаз , на дизайн още е актуален и красив ама си е боклук, радвам се, че го продадох
картерната вентилация се проверява с презерватив или балон на тръбата за щеката за маслото, ако надува чистиш или сменяш вентила. трябва да има отрицателно налягане да смуче въздух
благодарско много за мнението ...
Ние сме "френска" сглобка ( сайтове за разчитане на VIN ) ...
Картерната вентицалия ще я проверя днес малко по-късно ...
За свещите, луфтовете са 2(от това, което намерих като информация), но за нашият двигател(2SZ...), "казват" 0,8мм. Но, като гледам(съдейки по старите свещи ), няма да е дерт, да се пробва и с такива с повечко луфт.
Истината е, че от изброените от теб неща правени по MK2 и ние се вписваме с някои от тях:
- задна дясна главина(миналата година)- не беше някакъв проблем, но започна да се чува. В сервиза, не вярваха че е от нея, когато им я оставях, но се оказа тя ...;
- алтернатор - точно за Коледа 2021 ( 23.12 );
- съединител сменен преди ~9k - бил се вкопал лагера, самите дискове сравнително запазени. Резултат, скоростите "почти" бяха спрели да влизат - гасил съм на няколко пъти, за да включим и потеглим. Нооо, така не се "караше", та го сменихме на бързо ... В интерес на истината, трудното(почти невъзможно на моменти) превключване се появи много драстично рязко, за 3-4 дни ... ПРеди това, имаше само леки "намеци"' ...
За разход и масълце, да чукнем на дърво, сме бетон ...
НО, всичко по-горе, определено го отдавам на 220к, които е навъртял Ярко ... С две думи, консумативи ...
Прекрасен ден на всички и със здраве ;) ...
-
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
На тез свещи след 2 масла ако можеш направи реглаж, а на третото- смени с нови. Така виждаш какво става около местата им- с иридиеви ще пропуснеш това за 100 х.км.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- tstephanov_
- Мнения: 25
- Регистриран на: 06 Дек 2020 23:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Yaris 05' XP10, 5d, 1.3 VVT-i
Yaris XP10(2SZ-FE), 1.3, 86 к.с. - питане за свещи и масълце в леглото им
Здравей,
Благодаря за съвета. Така или инак, смяна на свещите по "график", се прави на 2 години или 35-40к километра. Та, "на 3 масла, едни свещи" звучи резонно ( тук изключваме иридиевите ). Просто неглижирането им от моя страна е било сериозно, та за това са и старите са в този им вид.
Хубав следобед ;) ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта