Проблем с vvti системата

vankata5305
Мнения: 16
Регистриран на: 30 Апр 2022 19:00
Местоположение: Русе
Автомобил: Авенсис 2004 2.0 бензин/газ ко
Благодарил/а: 1 път

Проблем с vvti системата

Мнение от vankata5305 » 26 Юни 2022 10:23

veso_hds написа: 26 Юни 2022 00:03
vankata5305 написа: 25 Юни 2022 23:22
Остава вискозитета на маслото да не е това което трябва да е (до колкото се разчетох преди малко, трябва да е 5W30 синтетика), и заради това да не успява да мине през цедката до клапана.
А вашето масло какво е?
Мотул пълна синтетика 5w30..... Все повече се приближавам към отваряне на двигателя за проверка на зацепването

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Проблем с vvti системата

Мнение от mapamop » 26 Юни 2022 16:13

Не е от маслото. За трети път ми наливат Motul 8100 x-clean EFE 5W30, остават ми 26 дни до смяна и нивото визуално на щеката е колкото е налято преди година. Пробега е между 480 и 600 километра месечно, но тая година покрай малкото имам и доста извънградско. Миналата година по това време имах 1600 километра за 2 дни с 3 дни престой на паркинга на летище София. Не е маслото - двигателя е за ревизиране.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Vencisk
Мнения: 52
Регистриран на: 22 Яну 2018 18:43
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Avensis t25 1az-fse

Проблем с vvti системата

Мнение от Vencisk » 24 Юли 2022 17:11

Колега сподели има ли развитие ,че след ремонт на двг и смяна на вериги имам същия проблем грешка P0012.
Avensis t25 --> 1az-fse

vankata5305
Мнения: 16
Регистриран на: 30 Апр 2022 19:00
Местоположение: Русе
Автомобил: Авенсис 2004 2.0 бензин/газ ко
Благодарил/а: 1 път

Проблем с vvti системата

Мнение от vankata5305 » 06 Авг 2022 10:15

Сагата свърши, и както обикновено се случва при мен винаги се оказва най елементарното /за мен/ нещо което ти създава главоболия и както се вика дребното камъче преобръща каруцата.
След всичко възможно проверено
- vvti клапан
- маслена цедка на магистралата за клапана
- вискозитет на маслото
- мерене в реално време с мултицет волтажа който стига до клапана
- гледане на градуса на вала в реално с диагностика
- проверка на зацепването на двигателя.
Всичко си беше топ, за което искам да се извиня официално на момчетата от сервиза при който бях оставил колата още първия път. Отново отидох при тях и заедно успяхме да разгадаем и благодарение на тях проблема се елиминира.
А проблема беше премазани кабели за комуникация към компютъра на колата, и нарушена изолация на кабелите при монтирането на газовата уредба на колата. Казвам при монтирането на газовата понеже компютъра на газта е свързан към компютъра на колата и връзките бяха направени непосредствено преди буксата на компютъра който се намира зад жабката.
Явно момчетата като са слагали газовата са объркали някой друг кабел зад жабката но да кажем че не това е бил основния проблем с инсталацията, а премазаните кабели в двигателния отсек.
Вече 100+ километра навъртяни нищо не светва и колата си върви доста прилично.
Остават ми грешки p0136 и p0156 които са заради газовата и най вероятно премахнатия катализатор.
Получавам различни мнения, някои казват карай си така други казват дай да ги оправим.
Та като си знам късмета ако е пак нещо елементарно защо да не го оправя но ще поживеем ще видим някой ден може и да реша този проблем

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта