Проблем с оборотите след студен старт

veni
Мнения: 2
Регистриран на: 06 Апр 2022 13:30
Местоположение: Елин Пелин
Автомобил: Toyota Corola 1.6 бензин, VVT-

Проблем с оборотите след студен старт

Мнение от veni » 06 Апр 2022 13:50

Здравейте, нов съм във форума и имам въпрос, който е следният: Когато запаля колата оборотите се колобеят в рамките на 5 секунди между 2000 и 2500 оборота и след това се закрепват на 2200 оборота за приблизително 5 минути. Според вас нормално ли е това? Чакам отзиви, за да разбера дали колата е за сервиз?

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Проблем с оборотите след студен старт

Мнение от mapamop » 06 Апр 2022 14:16

veni написа: 06 Апр 2022 13:50 Когато запаля колата оборотите се колобеят в рамките на 5 секунди между 2000 и 2500 оборота и след това се закрепват на 2200 оборота за приблизително 5 минути
Коя година е Королата?
Авенсис Т25, 12.2005, 1ZZ-FE (1.8VVT-i):
Преди да си адресирам всички течове на вакуум на двигателя и да изчистя дросела, палеше на около 900-1000 оборота и "хълцаше", докато стопли, на моменти се опитваше да изгасне.
Измих дросела - започна да пали на топло на около 1400-1600 оборота. На -10 запалва на около 1800-2000, държи ги около минута и постепенно започва да ги сваля докъм 1200-1400. В диапазона 1400-1600 стои около 2-3 минути в голям студ. В момента на 10-15 градуса, минава през тях "транзитно" и остава на около 1200-1400 докато отлепи стрелката до първото деление.
5 минути на 2000-2500 оборота ми се виждат много.
Изчистете дебитомера, измийте дросела, сменете му гарнитурите, минете през обучението на дросела и вижте дали ще има промяна.
Закачете я на диагностика, и си погледнете на напълно загрят до работна температура двигател, на празен ход с какви стойности са Short Fuel Trim и Long Fuel Trim стойностите. При липса на загуба на вакуум и добре работещ двигател, стойностите трябва да се въртят в границата на 0 до -1 и не повече от 1.

Писал съм какво и как съм пипал тук:

viewtopic.php?t=34041&start=105

Давам ви примерни графики на моят автомобил (засега не бих казал че е 100% изряден) и на такъв с една камара напукани маркучи( + газова уредба, и премахнат катализатор):
Screenshot_2022-01-06-20-39-25-208_com.obd2.elmscantoyota_1.jpg
Screenshot_2022-01-06-20-39-25-208_com.obd2.elmscantoyota_1.jpg (369.08 KiB) Преглеждано 1853 пъти
Screenshot_2022-01-13-20-34-01-158_com.obd2.elmscantoyota_1.jpg
Screenshot_2022-01-13-20-34-01-158_com.obd2.elmscantoyota_1.jpg (325.99 KiB) Преглеждано 1853 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

veni
Мнения: 2
Регистриран на: 06 Апр 2022 13:30
Местоположение: Елин Пелин
Автомобил: Toyota Corola 1.6 бензин, VVT-

Проблем с оборотите след студен старт

Мнение от veni » 06 Апр 2022 14:47

Благодаря за изчерпателния отговор, колата е септември 2002 г, но предполагам, че може да има значение това, че моторът е 1.6, а не 1.8. Говорил съм с още 2 познати, които имат коли с мотор 1.6 бензин, и те казаха, че при студен старт техните коли палят около 2000 оборота. Купихме я скоро и се чудя дали това е нормално.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Проблем с оборотите след студен старт

Мнение от ufer » 06 Апр 2022 14:50

Колега, прочети всичките 6 страници от тази тема. Може да ти дойдат някои идеи... :thumbsup:
Високи обороти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] и 32 госта