Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Аватар
bonev
Мнения: 40
Регистриран на: 02 Фев 2018 09:08
Местоположение: София

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от bonev » 27 Фев 2022 22:55

Колеги, вкарах се в голяма драма с колата - Авенсис Т27 2.2 автомат! След обслужване - масло и филтри, колата стигна до нас и няколко дни не беше карана. След това трудно запали и докато товарех багаж след около 5 мин. загасна и до там. На следващият ден дойде майстора и след малко мъка я запали с помощта на стартов спрей като няколко пъти гасна и пак я стартирахме. Накрая запали и стигнахме до сервиза без никакви проблеми. Започнал е от проверка на горивния филтър - бил отново мръсен !? След това каза, че ще свали дюзите за проверка при негов човек, която показала, че всичко им е ОК, даже бил чистил с ултра звук!? Дотук добре, но пак няма палене и колата работи супер зле. Направо му казах да сваля резервоар и да търси от там причината за бързото цапане на горивен филтър и лоша работа на двигателя. Вътре се оказало страшна смрад с някакви косми и слуз
от резервоара.jpg
от резервоара.jpg (899.08 KiB) Преглеждано 1963 пъти
Дотук добре, но колата пак не ще да пали. Казах му да сваля SCV клапана , за да се прочисти , ако може ... идеята ми беше да отмятаме една по една причините.
SCV след сваляне.jpg
SCV след сваляне.jpg (607.4 KiB) Преглеждано 1963 пъти
Каза, че този не се разглобявал и поне с компресора го е продухал. Ефект отново никакъв ... трудно палене и след това пак загаснала и нямало палене.
Тук вече му казах, че по принцип дюзите би трябвало според мен да се закачат направо на стенд с колата, за да се види какво се случва по време на работа (поне така съм чувал). Оказало се, че две от дюзите били заминали . Казах му да спре докъдето е стигнал и ще го мисля ... та молбата ми е някой да даде акъл по тези стъпки до момента какво може да се случва с тази кутия на Пандора no.gif Верига ли да е разминала, дюзи ли да са наистина ... ermm.gif

gena_bs
Мнения: 844
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от gena_bs » 27 Фев 2022 23:49

Имаш ли вяра на този сервиз? Защото това ми намирисва на някаква измама.
Как така изправна кола след смяна само на масло и филтри ще получи две повредени дюзи?
Аз, доколкото знам, ултразвукът е последната стъпка преди смяната им с нови. А пиезо (ако не греша на DCAT са такива) направо ги разрушава.
Ти беше ли при обслужването и свалянето на дюзи и резервоар?
Тези боклуци и аз мога да ти ги демонстрирам как уж са извадени от горивната система.
Освен това, ако са сменени твоите дюзи с някакви чужди (дори и да са изправни), не трябва ли да се въведат параметрите им в компютъра? В противен случай се получава точно твоя проблем.

Аватар
bonev
Мнения: 40
Регистриран на: 02 Фев 2018 09:08
Местоположение: София

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от bonev » 28 Фев 2022 07:22

Точно това с дюзите ме съмнява (в смисъл,че където да ги носили,нищо не разбират), а особено ,че им е правен ултразвук, което за пиезото не съм сигурен, че се прави ermm.gif По принцип имам вяра, защото от много време там правя доста неща... Но това с дюзите..може ли наистина ултра звукът да ги е съсипал? Казах му, че ги имам снимани и ще проверя по номерата какви са им стойностите в норми rolleyes.gif

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от todorakis » 28 Фев 2022 10:51

Изчистете резервоара, горивопроводите, горивния филтър и неговия корпус и въобще всички горивни пътища. След това, ако няма промяна са наред скъпите неща. Но тази слуз в резервоара най- вероятно е причинена от бактерии в нафтата.

Аватар
bonev
Мнения: 40
Регистриран на: 02 Фев 2018 09:08
Местоположение: София

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от bonev » 28 Фев 2022 13:20

todorakis написа: 28 Фев 2022 10:51 Изчистете резервоара, горивопроводите, горивния филтър и неговия корпус и въобще всички горивни пътища. След това, ако няма промяна са наред скъпите неща. Но тази слуз в резервоара най- вероятно е причинена от бактерии в нафтата.
Почистиха резервоара и уж горивните пътища (което ме съмнява като се замисля). Предполагам ако се разглоби всичко, с компресор или нещо подобно ще може да се надуе ermm.gif

Аватар
memorex
Мнения: 814
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от memorex » 28 Фев 2022 13:37

Горивна помпа дава ли гориво до рейката?Ако не ,не бързай с дюзите.Когато дякой от /говорили сме го това/ сензорите не дава сигнал до екуто няма да се отвори scv и нямя да има налягане на горивото в рейката.Много ресно може някой жица към сензор да бъде прекъсната ако не се внимава при дори елементарни манипулации по двгто.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
bonev
Мнения: 40
Регистриран на: 02 Фев 2018 09:08
Местоположение: София

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от bonev » 28 Фев 2022 13:53

memorex написа: 28 Фев 2022 13:37 Горивна помпа дава ли гориво до рейката?Ако не ,не бързай с дюзите.Когато дякой от /говорили сме го това/ сензорите не дава сигнал до екуто няма да се отвори scv и нямя да има налягане на горивото в рейката.Много ресно може някой жица към сензор да бъде прекъсната ако не се внимава при дори елементарни манипулации по двгто.
След обслужването явно нещо се е прецакало, защото бяха оляли целия двигател с нафта и ме съмнява, че някъде може да не прави контакт някой датчик. А над помпата не беше затегнат входа на нафтата и леко сълзеше, освен от там да е омазало надолу някой кабел no.gif
Прикачени файлове
зацапана помпа и надолу.jpg
зацапана помпа и надолу.jpg (1.14 MiB) Преглеждано 1852 пъти
изцапан двигател след смяна на горивния.jpg
изцапан двигател след смяна на горивния.jpg (1.75 MiB) Преглеждано 1852 пъти

Аватар
memorex
Мнения: 814
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от memorex » 28 Фев 2022 15:18

По снимката изглежда турбо маркуч пропуска и цапа наоколо.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

gena_bs
Мнения: 844
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от gena_bs » 28 Фев 2022 17:30

Аз все още не мога да си обясня защо при смяна на масло и филтри излиза проблем с горивната система?
Някой се е учил на твоята кола, но колко трябва да си тъп за да объркаш нещата или целенасочено нещо твое изправно са сменили с повредено?

Аватар
mapamop
Мнения: 4059
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от mapamop » 28 Фев 2022 18:40

На мен ми изглежда че може и да е изпуснала гарнитура на капака на клапаните - траекторията на омазняването е подходяща, няма много сериозно омазняване, и има омазняване по целия ръб на капака на клапаните. Включително има и утаено масло под ЕГР-а / бронята на магистралното окабеляване, особено под капачката за наливане на масло. Това си го мисля, гледайки буксата на ГНП-то, и цвета на маслените наслагвания е еднакъв. Гадая...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
bonev
Мнения: 40
Регистриран на: 02 Фев 2018 09:08
Местоположение: София

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от bonev » 28 Фев 2022 22:04

gena_bs написа: 28 Фев 2022 17:30 Аз все още не мога да си обясня защо при смяна на масло и филтри излиза проблем с горивната система?
Някой се е учил на твоята кола, но колко трябва да си тъп за да объркаш нещата или целенасочено нещо твое изправно са сменили с повредено?
И аз нямам обяснение, досега там са правили може би 3-4 пъти обслужване, но сега не знам какво се е случило и мисля до 1-2 дни да отделя време и да седна там да разгадаем цялата картинка. Засега съм казал колата да стои пред сервиза и да не се пипа - виждам я от офиса и искам да помисля и събера мнения накъде да се насоча, понеже наистина пичовете не знаят какво да правят оттук нататък, а колата така им казах , че няма да тръгне от там докато не се реши всичко

Аватар
bonev
Мнения: 40
Регистриран на: 02 Фев 2018 09:08
Местоположение: София

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от bonev » 28 Фев 2022 22:07

mapamop написа: 28 Фев 2022 18:40 На мен ми изглежда че може и да е изпуснала гарнитура на капака на клапаните - траекторията на омазняването е подходяща, няма много сериозно омазняване, и има омазняване по целия ръб на капака на клапаните. Включително има и утаено масло под ЕГР-а / бронята на магистралното окабеляване, особено под капачката за наливане на масло. Това си го мисля, гледайки буксата на ГНП-то, и цвета на маслените наслагвания е еднакъв. Гадая...
имаше омазняване горе от две от дюзите, на които дифтунгите (или както там се казва металното уплътнение) изпускаше, но интересното е, че след смяната се появиха всички тези мазнотии включително и по капака над двигателя boxed.gif На ЕГР-а имало някакво маркуче, което било леко закъсано и него сменили за всеки случай, но колата беше наред и единствено понякога припалваше трудно и на моменти се задъхваше при големи изкачвания , което мисля, че може да е било от тая гняс в резервоара и все едно не е достигало гориво no.gif и аз гадая вече

gena_bs
Мнения: 844
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от gena_bs » 28 Фев 2022 22:17

Те камери в ремонтната зона нямат ли? Или "услужливо" са ги изключили / изтрили записите?

Аватар
bonev
Мнения: 40
Регистриран на: 02 Фев 2018 09:08
Местоположение: София

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от bonev » 28 Фев 2022 23:25

gena_bs написа: 28 Фев 2022 22:17 Те камери в ремонтната зона нямат ли? Или "услужливо" са ги изключили / изтрили записите?
'
Камери има, но то са двама човека - баш майстора, който познавам и чирака, който не пипа без да му е казано :) Може би наистина е станало някакво мазало или просто някаква съвкупност от натрупани неща са си евали лайката в един момент :censored:

Аватар
mapamop
Мнения: 4059
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

Голяма драма с Авенсис Т27 2.2 Dcat - трудно пали

Мнение от mapamop » 01 Мар 2022 08:44

bonev написа: 28 Фев 2022 22:07 имаше омазняване горе от две от дюзите, на които дифтунгите (или както там се казва металното уплътнение) изпускаше, но интересното е, че след смяната се появиха всички тези мазнотии включително и по капака над двигателя
Ако са вдигали капака заради дихтунгите или за да могат да извадят дюзите, и не са сменили гарнитурата с нова, е започнала да изпуска. По спомен поне на моят двигател се води консуматив за еднократна употреба и се сменя след всяко сваляне на капака.
Да няма някой маркуч за вакуум който да е компрометиран, скъсан или откачен? Тривиална, но валидна причина да не работи мотора като хората. Кой маркуч и къде - да кажат колегите с дизелите.
На диагностика не е ли закачана - би трябвало да има записани грешки.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта