Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Здравейте,
появиха се следните проблеми след премахване на ДПФ
Нещата започнаха така:
след няколко консултации и може би подвеждания от дадени майстори и специалисти премахнахме ДПФ-а на колата СОФТУЕРНО, понеже от въпросните консултации се стигна до този извод след като колата пушеше много бяло и нищо не се виждаше зад нея...
и се почнаха проблемите... забива, светват лампи по таблото и т.н.
смениха горивен филтър. помпата за високо налягане заедно с СЦВ клапана, изчистиха дебитомера, смениха и маркуча на въздушния филтър (стария беше спукан), чистиха ЕГР, смениха Ламбда сондата..
и после се оказа, че ДПФ-а механично си е на мястото....
премахнаха вътрешността и сложиха някаква спец. мрежа, така ми казаха
и колата се оправи, започна да се набира без проблеми,
но турбото почна да ВИЕ ЖЕСТОКООО все едно си до някоя сирена...
на таблото светна чека и на диагностика показва следната грешка:
всички редове се изчистиха без двата, които са оградени в червено...
възможно ли е нещо при СОФТУЕРНОТО ПРЕМАХВАНЕ ДА Е ЗАБРАВЕНО ДА СЕ МАХНЕ
и какво бихте ме посъветвали да направя за въпросните грешки, заради които може би светят 3 лампи на таблото VSC, TRC OFF, и чек-а за ДПФ-а
Моля ви за помощ, че направо не останаха нерви и отделно колко пари се хвърлиха за работещи неща и предположения....
появиха се следните проблеми след премахване на ДПФ
Нещата започнаха така:
след няколко консултации и може би подвеждания от дадени майстори и специалисти премахнахме ДПФ-а на колата СОФТУЕРНО, понеже от въпросните консултации се стигна до този извод след като колата пушеше много бяло и нищо не се виждаше зад нея...
и се почнаха проблемите... забива, светват лампи по таблото и т.н.
смениха горивен филтър. помпата за високо налягане заедно с СЦВ клапана, изчистиха дебитомера, смениха и маркуча на въздушния филтър (стария беше спукан), чистиха ЕГР, смениха Ламбда сондата..
и после се оказа, че ДПФ-а механично си е на мястото....
премахнаха вътрешността и сложиха някаква спец. мрежа, така ми казаха
и колата се оправи, започна да се набира без проблеми,
но турбото почна да ВИЕ ЖЕСТОКООО все едно си до някоя сирена...
на таблото светна чека и на диагностика показва следната грешка:
всички редове се изчистиха без двата, които са оградени в червено...
възможно ли е нещо при СОФТУЕРНОТО ПРЕМАХВАНЕ ДА Е ЗАБРАВЕНО ДА СЕ МАХНЕ
и какво бихте ме посъветвали да направя за въпросните грешки, заради които може би светят 3 лампи на таблото VSC, TRC OFF, и чек-а за ДПФ-а
Моля ви за помощ, че направо не останаха нерви и отделно колко пари се хвърлиха за работещи неща и предположения....
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Слагай нов дпф и ако софтуерът е манипулиран нов компютър и другия път да не правиш гавра с колата. Не сме длъжни да ти дишаме мизериите. В случай, че горните препоръки струват повече от колата карай на вторични.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Пич по-приятелски се дръж.. Търся съвети за помощ, не да си плюеме във форума...
аз гавра с колата не съм правил (точно обратното - искам да върви и всичко да е ОК) ,а големите ''майстори'' в БГ, които за пореден път се доказва, че не разбират от нищо а само налучкват. И ако толкова ти се диша чист въздух, отиди да живееш в някое село в планината и няма да дишаш мизерии ;)
аз гавра с колата не съм правил (точно обратното - искам да върви и всичко да е ОК) ,а големите ''майстори'' в БГ, които за пореден път се доказва, че не разбират от нищо а само налучкват. И ако толкова ти се диша чист въздух, отиди да живееш в някое село в планината и няма да дишаш мизерии ;)
- Kiki
- Мнения: 8210
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- biro
- Мнения: 2651
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 71 пъти
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Казах ти най-приятелски да си смениш увредените компоненти.
Ти сега ми кажи като отида да живея на село в планина и докато си шофирам някой изтърбушен дизеляк се изрязка пред мен прозореца ли да затварям рециркулацията на въздух в купето ли да пускам? Не е кеф да се шофира хереметически.
Дано и на ГТП ти обяснят тия неща.
Ти сега ми кажи като отида да живея на село в планина и докато си шофирам някой изтърбушен дизеляк се изрязка пред мен прозореца ли да затварям рециркулацията на въздух в купето ли да пускам? Не е кеф да се шофира хереметически.
Дано и на ГТП ти обяснят тия неща.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- iovkito
- Мнения: 2841
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Аз мисля, че са прецакали нещо с флашването и затова така се е получило. Сега трябва колата да се погледне от някого, който наистина знае какво прави. А дали трябва да се маха ДПФ или не, отговорът е ясен. Хората продължават да си купуват автомобили, които ще им създават проблеми заради начина им на шофиране.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- WoLF
- Мнения: 2641
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 257 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Слагай нов преди да те спрат от движение, че тогава едни нерви, срокове, да се зачудиш за какво си взел кола.
Освен това, DPF-а се запушва заради нещо. Намерето го това нещо да не скапеш и новия за нула време
Освен това, DPF-а се запушва заради нещо. Намерето го това нещо да не скапеш и новия за нула време
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Мерси за съветите, но така ли се слага нов дпф.... те са по 1000+ лв. ... отделно за работа, отделно за компютри... до момента хвърлих 1000+ за да си гадаят някой хора.. сега отново.. някак не се връзва..
отделно сега трябва и турбина да се прави, че все едно карам полицейска кола
------------------
И отделно да попитам, когато го махат софтуерно този ДПФ..
трябва ли да се премахнат и следните неща:
1. ламбда сонта (отдолу на изпускателната тръба)
2. някакъв сензор който го дават, че е на самия ДПФ за грешка P0031 (air fuel ratio sensor)
или какво попринцип трябва да се изолира с премахването на този филтър.....
отделно сега трябва и турбина да се прави, че все едно карам полицейска кола
------------------
И отделно да попитам, когато го махат софтуерно този ДПФ..
трябва ли да се премахнат и следните неща:
1. ламбда сонта (отдолу на изпускателната тръба)
2. някакъв сензор който го дават, че е на самия ДПФ за грешка P0031 (air fuel ratio sensor)
или какво попринцип трябва да се изолира с премахването на този филтър.....
Последно промяна от Akima на 06 Фев 2022 17:05, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.Има бутон за редакция.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.Има бутон за редакция.
- WoLF
- Мнения: 2641
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 257 пъти
- Получена благодарност: 118 пъти
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Ако софтуера ти е читав няма да ги търси... Пак казвам, издирвай какво ти е развалило филтъра
- Akima
- Мнения: 7133
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 34 пъти
- Получена благодарност: 68 пъти
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
За съжаление не всеки има възможност да закупи нов автомобил - важното е да се разбере от всеки бъдещ собственик, че адекватната поддръжка е негово задължение и ако не му е поносима, то този автомобил не е за него.
След тези общи приказки моля авторът да даде пълни данни за автомобила и конкретика относно интервенциите.
Абсолютно правилен подход.
Много вероятно е дори филтърът за твърди частици да не е бил за смяна.
- Ивайло Димов
- Мнения: 969
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 38 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Махането на ДПФ е сериозна процедура и най-вече се прави в краен случай от специалист .За съжаление вече си се опарил с доста пари ,нов ДПФ ще е скъп но друго решение няма ,компромисен вариан от морга ,машинно пране и оправяне на софтуера.
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Така, ето какво е направено до момента
колата е авенсис комби т25 2.0 д4д 126 2006 (поне тази година изписа в програма за диагностика, по талон е 08 по стъкалата 07 , да с ограничим в интервала 2006-8, и аз не знам какво да кажа като ме питат коя година е... )
1. Колата като я взехме вървеше и не забелязахме да има някакви проблеми.. всичко ок..
обаче по едно време почна да пуши отзад зверски ама като казвам зверски.... трябва да караш на 20 метра разстояние...и понеже като не разбираме и където я обслужвахме, видяхме че отдолу има някаква нова тръба заварена току що, и си помислихме, и се подведохме от майсторите и от интернет разглеждане, че е махнат дпф ли е катализатор ли е, както се води там... и трябвало сега да се маха и софтуерно..
след което се свързахме с комп. специалист дето се занимавал с това от 15 20 год.
като отидохме и казахме какво става с колата, отряза някакъв кабел и каза карай.... покарах малко колата и светна чека...
каза ясно, те са го махнали, защото струвал тогава над 1000лв. и не са го изолирали софтуерно (автоджамбази какво да се прави)
той го направи това нещо и колата спря да пуши. След малко каране като позагрее и бам забива муцуната все едно караш лада на 3-та, като угасиш двигателя се оправя за малко и пак същото
звъняхме на софтуерния.. каза да смениме горивния филтър с МАН (изрично каза МАН) - ОК сменихме го .... ефект нямаше НИКАКЪВ...
казвам му, че е същото.... - значи е помпата за високо налягане смени нея - обаче преди да я смениме, колата спря да прави проблема , не знам дали от това, но само извадиха буксата на дебитомера и я върнаха отново изчистиха грешката и колата не искаше да забие, но вече бях намерил помпата и решихме да я смениме все пак..
разлика никаква, тя сега колата не искаше да забие....
изчистиха ЕГР - пак нямаше ефект
след проверка се оказа, че ДПФ-а както писах по горе си е на МЯСТОТО и го премахнаха и физически.
излезе грешка за ламбда сондата, която е отдолу на тръбата на изпускателната система
смених я с 2-ра употреба изчезна грешката
след физическото премахване на филтъра и смяната на тази сонда, колата лети,
но чека светна и дава грешка P0031
и турбото почна да вие като сирена на 2-ри Юни - след отстраняването на ДПФ-а
и към момента е това което е правено по колата,
турбото е ясно, че трябва да се рециклира ..
нещо по компютъра трябва ли да се прави още...
софтуерния спец. е на 10000000000000000% сигурен че всичко е направено както трябва....
Имам още 3 коли и те са си с филтри и всичко, както си му е реда. И аз искам да си е всичко като от завода.
Нямам нищо против този модел кола, даже напротив, много ми харесва и возия, и вървене, и визия и всичко...
искам да я оправя и да си е ОК, но явно не попадам на точното място, а така за предположения вече ми писна и пари наляво и надясно без да има ефект - не ми се дават
затова реших да пиша тук във форума.. за някакъв вид помощ/съвет/мнение
не да се обиждаме и да казваме кой какво дишал и кой какво искал. (но да не навлизаме в тази тема)
колата е авенсис комби т25 2.0 д4д 126 2006 (поне тази година изписа в програма за диагностика, по талон е 08 по стъкалата 07 , да с ограничим в интервала 2006-8, и аз не знам какво да кажа като ме питат коя година е... )
1. Колата като я взехме вървеше и не забелязахме да има някакви проблеми.. всичко ок..
обаче по едно време почна да пуши отзад зверски ама като казвам зверски.... трябва да караш на 20 метра разстояние...и понеже като не разбираме и където я обслужвахме, видяхме че отдолу има някаква нова тръба заварена току що, и си помислихме, и се подведохме от майсторите и от интернет разглеждане, че е махнат дпф ли е катализатор ли е, както се води там... и трябвало сега да се маха и софтуерно..
след което се свързахме с комп. специалист дето се занимавал с това от 15 20 год.
като отидохме и казахме какво става с колата, отряза някакъв кабел и каза карай.... покарах малко колата и светна чека...
каза ясно, те са го махнали, защото струвал тогава над 1000лв. и не са го изолирали софтуерно (автоджамбази какво да се прави)
той го направи това нещо и колата спря да пуши. След малко каране като позагрее и бам забива муцуната все едно караш лада на 3-та, като угасиш двигателя се оправя за малко и пак същото
звъняхме на софтуерния.. каза да смениме горивния филтър с МАН (изрично каза МАН) - ОК сменихме го .... ефект нямаше НИКАКЪВ...
казвам му, че е същото.... - значи е помпата за високо налягане смени нея - обаче преди да я смениме, колата спря да прави проблема , не знам дали от това, но само извадиха буксата на дебитомера и я върнаха отново изчистиха грешката и колата не искаше да забие, но вече бях намерил помпата и решихме да я смениме все пак..
разлика никаква, тя сега колата не искаше да забие....
изчистиха ЕГР - пак нямаше ефект
след проверка се оказа, че ДПФ-а както писах по горе си е на МЯСТОТО и го премахнаха и физически.
излезе грешка за ламбда сондата, която е отдолу на тръбата на изпускателната система
смених я с 2-ра употреба изчезна грешката
след физическото премахване на филтъра и смяната на тази сонда, колата лети,
но чека светна и дава грешка P0031
и турбото почна да вие като сирена на 2-ри Юни - след отстраняването на ДПФ-а
и към момента е това което е правено по колата,
турбото е ясно, че трябва да се рециклира ..
нещо по компютъра трябва ли да се прави още...
софтуерния спец. е на 10000000000000000% сигурен че всичко е направено както трябва....
Имам още 3 коли и те са си с филтри и всичко, както си му е реда. И аз искам да си е всичко като от завода.
Нямам нищо против този модел кола, даже напротив, много ми харесва и возия, и вървене, и визия и всичко...
искам да я оправя и да си е ОК, но явно не попадам на точното място, а така за предположения вече ми писна и пари наляво и надясно без да има ефект - не ми се дават
затова реших да пиша тук във форума.. за някакъв вид помощ/съвет/мнение
не да се обиждаме и да казваме кой какво дишал и кой какво искал. (но да не навлизаме в тази тема)
Последно промяна от Akima на 07 Фев 2022 11:08, променено общо 1 път.
- mapamop
- Мнения: 4080
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 91 пъти
- Получена благодарност: 291 пъти
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Извадете си номера на филтър и катализатор. Ако става от 2.2 D-CAT филтъра и катализатора, ще попитам познат с морга дали са налични на последната бройка която купи за разглобяване и ще ви дам контакт.
Въпроса е дали са изтърбушени или не, че на тазо ѝ ги нямаше дюзите и е със проблем в двигателя.
Компютъра ще идете при "гуруто" да ви го върне в заводски вид. Това мога да предложа като алтернатива на флашвания, експерименти и всякакви други плетки. Цена не мога да ви цитирам - ще ви дам контакт на лично.
Въпроса е дали са изтърбушени или не, че на тазо ѝ ги нямаше дюзите и е със проблем в двигателя.
Компютъра ще идете при "гуруто" да ви го върне в заводски вид. Това мога да предложа като алтернатива на флашвания, експерименти и всякакви други плетки. Цена не мога да ви цитирам - ще ви дам контакт на лично.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- Akima
- Мнения: 7133
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 34 пъти
- Получена благодарност: 68 пъти
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
Първо и задължително условие за реална помощ е да си напишете номера на рамата - нека не гадаем.
Явно някой "гений" е премахнал катализатора, а не DPF-ът - тъй като филтърът за твърди частици е преди катализатора.
Премахването на катализатора ще доведе до грешки дори и при софтуерна намеса - да не говорим за воя от турбокомпресора, който ще се чува от изпускателната система.
Ще трябва да поставите катализатор заместител, за да няма проблеми с шум, вой, дим и пушек.
Необходимо е обаче преди каквато и да е последваща интервенция да се направи диагностика с Toyota Techstream:
1.Показания на дюзи.
2.Показания на сензори/сонди.
3.Данни за каталитичен/ламбда контрол.
4.Всички възможни налягания.
5.Въведени ли са кодовете за компенсация на дюзите и термалната деградация/стареене/ на катализатора след софтуерната "манипулация"?
Успех.
Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126
SB1ED56L90E047432
така е купена колата - тръбата си беше отдолу, а какво е имало си нямам идея...
това е представлявал ДПФ-а
само тези данни за диагностика имам те са преди да се махне софтуерно.
така е купена колата - тръбата си беше отдолу, а какво е имало си нямам идея...
това е представлявал ДПФ-а
само тези данни за диагностика имам те са преди да се махне софтуерно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: pminev и 123 госта