Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

iceman
Мнения: 12
Регистриран на: 27 Ное 2021 23:08
Местоположение: София

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от iceman » 05 Фев 2022 19:55

Здравейте,
появиха се следните проблеми след премахване на ДПФ

Нещата започнаха така:

след няколко консултации и може би подвеждания от дадени майстори и специалисти премахнахме ДПФ-а на колата СОФТУЕРНО, понеже от въпросните консултации се стигна до този извод след като колата пушеше много бяло и нищо не се виждаше зад нея...

и се почнаха проблемите... забива, светват лампи по таблото и т.н.

смениха горивен филтър. помпата за високо налягане заедно с СЦВ клапана, изчистиха дебитомера, смениха и маркуча на въздушния филтър (стария беше спукан), чистиха ЕГР, смениха Ламбда сондата..

и после се оказа, че ДПФ-а механично си е на мястото.... guns.gif bash.gif

премахнаха вътрешността и сложиха някаква спец. мрежа, така ми казаха

и колата се оправи, започна да се набира без проблеми,

но турбото почна да ВИЕ ЖЕСТОКООО все едно си до някоя сирена...
на таблото светна чека и на диагностика показва следната грешка:
1.jpg
1.jpg (100.55 KiB) Преглеждано 3917 пъти
всички редове се изчистиха без двата, които са оградени в червено...

възможно ли е нещо при СОФТУЕРНОТО ПРЕМАХВАНЕ ДА Е ЗАБРАВЕНО ДА СЕ МАХНЕ

и какво бихте ме посъветвали да направя за въпросните грешки, заради които може би светят 3 лампи на таблото VSC, TRC OFF, и чек-а за ДПФ-а

Моля ви за помощ, че направо не останаха нерви и отделно колко пари се хвърлиха за работещи неща и предположения.... sad.gif sad.gif sad.gif

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от biro » 05 Фев 2022 20:03

Слагай нов дпф и ако софтуерът е манипулиран нов компютър и другия път да не правиш гавра с колата. Не сме длъжни да ти дишаме мизериите. В случай, че горните препоръки струват повече от колата карай на вторични.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

iceman
Мнения: 12
Регистриран на: 27 Ное 2021 23:08
Местоположение: София

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от iceman » 05 Фев 2022 20:16

Пич по-приятелски се дръж.. Търся съвети за помощ, не да си плюеме във форума...
аз гавра с колата не съм правил (точно обратното - искам да върви и всичко да е ОК) ,а големите ''майстори'' в БГ, които за пореден път се доказва, че не разбират от нищо а само налучкват. И ако толкова ти се диша чист въздух, отиди да живееш в някое село в планината и няма да дишаш мизерии ;)

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от Kiki » 05 Фев 2022 20:28

iceman написа: 05 Фев 2022 19:55Здравейте,
Колега, имаш ЛС
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от biro » 06 Фев 2022 08:41

Казах ти най-приятелски да си смениш увредените компоненти.
Ти сега ми кажи като отида да живея на село в планина и докато си шофирам някой изтърбушен дизеляк се изрязка пред мен прозореца ли да затварям рециркулацията на въздух в купето ли да пускам? Не е кеф да се шофира хереметически.
Дано и на ГТП ти обяснят тия неща.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от iovkito » 06 Фев 2022 10:29

Аз мисля, че са прецакали нещо с флашването и затова така се е получило. Сега трябва колата да се погледне от някого, който наистина знае какво прави. А дали трябва да се маха ДПФ или не, отговорът е ясен. Хората продължават да си купуват автомобили, които ще им създават проблеми заради начина им на шофиране.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от WoLF » 06 Фев 2022 11:10

Слагай нов преди да те спрат от движение, че тогава едни нерви, срокове, да се зачудиш за какво си взел кола.
Освен това, DPF-а се запушва заради нещо. Намерето го това нещо да не скапеш и новия за нула време :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

iceman
Мнения: 12
Регистриран на: 27 Ное 2021 23:08
Местоположение: София

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от iceman » 06 Фев 2022 14:58

Мерси за съветите, но така ли се слага нов дпф.... те са по 1000+ лв. ... отделно за работа, отделно за компютри... до момента хвърлих 1000+ за да си гадаят някой хора.. сега отново.. някак не се връзва..:D
отделно сега трябва и турбина да се прави, че все едно карам полицейска кола :D
------------------
И отделно да попитам, когато го махат софтуерно този ДПФ..

трябва ли да се премахнат и следните неща:

1. ламбда сонта (отдолу на изпускателната тръба)
2. някакъв сензор който го дават, че е на самия ДПФ за грешка P0031 (air fuel ratio sensor)

или какво попринцип трябва да се изолира с премахването на този филтър.....
Последно промяна от Akima на 06 Фев 2022 17:05, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.Има бутон за редакция.

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от WoLF » 06 Фев 2022 15:24

Ако софтуера ти е читав няма да ги търси... Пак казвам, издирвай какво ти е развалило филтъра ermm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Akima
Мнения: 7101
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от Akima » 06 Фев 2022 17:04

 ! Съобщение от: Akima
Без лични нападки!
Разбираемо е гневното отношение на останалите потребители към т.нар "премахване" на DPF - аз също съм от тях.

За съжаление не всеки има възможност да закупи нов автомобил - важното е да се разбере от всеки бъдещ собственик, че адекватната поддръжка е негово задължение и ако не му е поносима, то този автомобил не е за него.

След тези общи приказки моля авторът да даде пълни данни за автомобила и конкретика относно интервенциите.
WoLF написа: 06 Фев 2022 11:10 DPF-а се запушва заради нещо. Намерето го това нещо
Абсолютно правилен подход.
Много вероятно е дори филтърът за твърди частици да не е бил за смяна.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от Ивайло Димов » 06 Фев 2022 17:38

Махането на ДПФ е сериозна процедура и най-вече се прави в краен случай от специалист .За съжаление вече си се опарил с доста пари ,нов ДПФ ще е скъп но друго решение няма ,компромисен вариан от морга ,машинно пране и оправяне на софтуера.

iceman
Мнения: 12
Регистриран на: 27 Ное 2021 23:08
Местоположение: София

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от iceman » 06 Фев 2022 18:57

Така, ето какво е направено до момента :D

колата е авенсис комби т25 2.0 д4д 126 2006 (поне тази година изписа в програма за диагностика, по талон е 08 по стъкалата 07 :D, да с ограничим в интервала 2006-8, и аз не знам какво да кажа като ме питат коя година е... :) )

1. Колата като я взехме вървеше и не забелязахме да има някакви проблеми.. всичко ок..
обаче по едно време почна да пуши отзад зверски ама като казвам зверски.... трябва да караш на 20 метра разстояние...и понеже като не разбираме и където я обслужвахме, видяхме че отдолу има някаква нова тръба заварена току що, и си помислихме, и се подведохме от майсторите и от интернет разглеждане, че е махнат дпф ли е катализатор ли е, както се води там... и трябвало сега да се маха и софтуерно..

след което се свързахме с комп. специалист дето се занимавал с това от 15 20 год.
като отидохме и казахме какво става с колата, отряза някакъв кабел и каза карай.... покарах малко колата и светна чека...
каза ясно, те са го махнали, защото струвал тогава над 1000лв. и не са го изолирали софтуерно (автоджамбази какво да се прави)

той го направи това нещо и колата спря да пуши. След малко каране като позагрее и бам забива муцуната все едно караш лада на 3-та, като угасиш двигателя се оправя за малко и пак същото

звъняхме на софтуерния.. каза да смениме горивния филтър с МАН (изрично каза МАН) - ОК сменихме го .... ефект нямаше НИКАКЪВ...

казвам му, че е същото.... - значи е помпата за високо налягане смени нея - обаче преди да я смениме, колата спря да прави проблема , не знам дали от това, но само извадиха буксата на дебитомера и я върнаха отново изчистиха грешката и колата не искаше да забие, но вече бях намерил помпата и решихме да я смениме все пак..
разлика никаква, тя сега колата не искаше да забие....

изчистиха ЕГР - пак нямаше ефект
след проверка се оказа, че ДПФ-а както писах по горе си е на МЯСТОТО и го премахнаха и физически.

излезе грешка за ламбда сондата, която е отдолу на тръбата на изпускателната система
смених я с 2-ра употреба изчезна грешката

след физическото премахване на филтъра и смяната на тази сонда, колата лети,

но чека светна и дава грешка P0031
и турбото почна да вие като сирена на 2-ри Юни - след отстраняването на ДПФ-а

и към момента е това което е правено по колата,

турбото е ясно, че трябва да се рециклира ..

нещо по компютъра трябва ли да се прави още...
софтуерния спец. е на 10000000000000000% сигурен че всичко е направено както трябва.... no.gif



Имам още 3 коли и те са си с филтри и всичко, както си му е реда. И аз искам да си е всичко като от завода.
Нямам нищо против този модел кола, даже напротив, много ми харесва и возия, и вървене, и визия и всичко...
искам да я оправя и да си е ОК, но явно не попадам на точното място, а така за предположения вече ми писна и пари наляво и надясно без да има ефект - не ми се дават

затова реших да пиша тук във форума.. за някакъв вид помощ/съвет/мнение
не да се обиждаме и да казваме кой какво дишал и кой какво искал. (но да не навлизаме в тази тема)
Последно промяна от Akima на 07 Фев 2022 11:08, променено общо 1 път.

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от mapamop » 06 Фев 2022 19:55

Извадете си номера на филтър и катализатор. Ако става от 2.2 D-CAT филтъра и катализатора, ще попитам познат с морга дали са налични на последната бройка която купи за разглобяване и ще ви дам контакт.
Въпроса е дали са изтърбушени или не, че на тазо ѝ ги нямаше дюзите и е със проблем в двигателя.
Компютъра ще идете при "гуруто" да ви го върне в заводски вид. Това мога да предложа като алтернатива на флашвания, експерименти и всякакви други плетки. Цена не мога да ви цитирам - ще ви дам контакт на лично.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Akima
Мнения: 7101
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от Akima » 07 Фев 2022 11:16

iceman написа: 06 Фев 2022 18:57 т25 2.0 д4д 126 2006
Първо и задължително условие за реална помощ е да си напишете номера на рамата - нека не гадаем.
iceman написа: 06 Фев 2022 18:57 че е махнат дпф ли е катализатор ли е
iceman написа: 06 Фев 2022 18:57 след проверка се оказа, че ДПФ-а както писах по горе си е на МЯСТОТО и го премахнаха и физически
Явно някой "гений" е премахнал катализатора, а не DPF-ът - тъй като филтърът за твърди частици е преди катализатора.
Премахването на катализатора ще доведе до грешки дори и при софтуерна намеса - да не говорим за воя от турбокомпресора, който ще се чува от изпускателната система.

Ще трябва да поставите катализатор заместител, за да няма проблеми с шум, вой, дим и пушек.
Необходимо е обаче преди каквато и да е последваща интервенция да се направи диагностика с Toyota Techstream:
1.Показания на дюзи.
2.Показания на сензори/сонди.
3.Данни за каталитичен/ламбда контрол.
4.Всички възможни налягания.
5.Въведени ли са кодовете за компенсация на дюзите и термалната деградация/стареене/ на катализатора след софтуерната "манипулация"?

Успех.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

iceman
Мнения: 12
Регистриран на: 27 Ное 2021 23:08
Местоположение: София

Проблем след премахване на ДПФ - Авенсис 2.0 д4д 126

Мнение от iceman » 07 Фев 2022 11:56

SB1ED56L90E047432


1.jpg
1.jpg (67.81 KiB) Преглеждано 3687 пъти
така е купена колата - тръбата си беше отдолу, а какво е имало си нямам идея...
2.jpg
2.jpg (89.74 KiB) Преглеждано 3687 пъти
това е представлявал ДПФ-а
3 (2).jpg
3 (2).jpg (724.13 KiB) Преглеждано 3687 пъти
само тези данни за диагностика имам те са преди да се махне софтуерно.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: bobiborisov и 43 госта