Страница 1 от 2

RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE 150HP 2002 - Чукане при запалване на двигателя?

Публикувано на: 14 Яну 2022 18:39
от Mathew
Здравейте, колеги. Съвсем нов съм в клуба,в интерес на истината и за марката. Купих една рав 4 2002 г. бензин 150 коня, километраж по БДС от автокъщата - 130000, реално около 265000. Прави ми впечатление, че при палене на студен двигател примерно около секунда-две се чува чукане като от повдигачи, което след това се оправя. Същото чукане чух и след продължително каране по магистрала, след като изключих от скорост, даже лампичката за маслото присветна. Въпросът ми е - възможно ли е да е от маслото (сложил съм 10w40), или да търся по-сериозен проблем (маслена помпа, лагери, евентуално запушена цедка на сондата, защото колата идва от Италия и е много възможно да е само доливано). Като цяло търся съвет преди да се обърна към майстор, защото това е наистина нов за мен двигател. Благодаря предварително

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 14 Яну 2022 21:39
от ufer
Щом е светнала лампата, не е добре. Може и да е случайно, но провери налягането на маслената помпа. И другите детайли, които цитираш, са възможни, но дано да не са лагери. Не познавам точно твоя двигател, но ако има един допълнителен клапан към една конзола, на която се навива масленият филтър, е добре да се смени малкото буталце и неговата пружинка с нови. Имал съм подобен проблем и то само при начален студен старт с виене на разпр. валове. При теб е по-зле и на магистралата. Може да е само от помпата (и тя има в корпуса си още един клапан!) или цедката, но първо се мери налягането... :thumbsup:

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 15 Яну 2022 07:39
от Mathew
Благодаря за съвета и информацията, колега, днес вероятно ще я кача на подемника да погледна, за всеки случай ще сваля и картера да промия него и цедката, че италианците често само доливат,а и да сменят го правят през щеката, така че има добри предпоставки картерът да е затлачен. Засега не се чуват никакви странни шумове освен споменатото по-горе изчукване, така че се надявам, че причината е мръсотия, която се събира на цедката. Ще погледна за клапанчето, което спомена, благодаря още веднъж :cheers:

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 15 Яну 2022 08:31
от e 10
Преди свалянето на картера бих препоръчал промиване на цялата маслена система. Има една добавка на Бардал (има и на други марки), която се сипва в маслото при загрял двигател и се оставя да работи на празен ход 15 минути, след което маслото се източва. Ползвал съм няколко пъти при дизел и определено има ефект.

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 15 Яну 2022 13:36
от Оги
Чукат ВВТИ-тата, защото им пада налягането на маслото. Това масло не е за тоз мотор, още повече с такъв проблем- на студено се сгъстява, а при продължително натоварване му пада вискозитета. Мий, чисти каквото си подхванал и налей пълна синтетика, поне 5/40 на тоз етап.

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 15 Яну 2022 17:14
от ufer
Подкрепям добавката на Бардаал, 2 пъти съм я ползвал и действа добре... и гледай новото масло да не е менте,че пазарът е наводнен... :thumbsup:

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 15 Яну 2022 17:16
от Mathew
Наистина благодаря за съветите, и наистина останах изненадан от това как този по принцип обикновен,здрав и кадърно направен двигател е толкова капризен на масло. Кой е препоръчителният вискозитет и евентуално марка?

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 15 Яну 2022 17:31
от ufer
За вискозитета си виж в книжката, а изборът на марка е трудна задача. Както похвалих добавката за прочистване на маслените магистрали Бардаал, така и съм на път да се разочаровам от тяхното масло, след като го ползвах 2-3 години. Качеството им падна, дали съм улучил ментета, не знам, но маслото им не е това, което трябва да бъде.

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 15 Яну 2022 21:04
от mgrigorov
Аз използвам масло 5-30 Репсол Космос Ф вече 7 смени на 10 000 км. Трансмисионното е оригинално на Тойота смените са на 60 000км.

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня продължение

Публикувано на: 01 Фев 2022 14:43
от Mathew
Здравейте и още веднъж благодаря на всички, които се отзоваха на предната тема. Както предполагах,а и както ме посъветваха колегите,сложих добавка за промивка,свалих картера,изчегъртах гняста (общо взето картината беше като при дълго време непочиствана нафтова печка) , продухах цедката на маслената помпа и сложих масло 5/40. Проблемът с присветване лампата на маслото и чукането след продължително каране на високи обороти изчезна, явно правилно сме се ориентирали към отстраняване на саждите . Остана, обаче, проблемът с изчукване (тракане две-три секунди) при първоначален старт - нито на напълно студен двигател го има, нито ако загася и веднага пак запаля, само ако колата не е работила, например, между 15 минути и час. Порових из чертежи и клипчета и видях, че задния обтегач го подпира една пишка на пружина (знам, че не се изразявам грамотно,но не съм професионален майстор или инженер), та въпросът ми е:
На първо място - обикновено на какъв пробег на този двигател се сменя комплект верига и горе-долу колко излиза с труда (второто не е чак толкова важно), на второ място - възможно ли е този шум да идва именно от веригата, която изтраква някъде по капаците, и най-вече дали посочената по-горе пишка може да е причината за това. Още веднъж благодаря предварително за оказаното ми съдействие както на предходната тема, така и за тази.

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 01 Фев 2022 15:23
от max-2
Сега още 2-3 смени на маслото през 1000 километра с хубаво, каквото сте сложили. Може да се подобри положението и да няма вече изтракване. Наслояванията са навсякъде и с честите смени ще се изчистят в голяма степен.

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 01 Фев 2022 17:05
от Mathew
max-2, а на какъв интервал от километри се сменя верига на този двигател?

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 01 Фев 2022 17:51
от max-2
Нямам представа, а и това е строго индивидуално за двигатели, които нямат масово проблем с веригата. Зависи с какви масла е карана колата най-вече.

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 01 Фев 2022 18:03
от Ивайло Димов
Първоначалното тракане може и да не е от повдигачи ,а първи признаци за подмяна на ангренажната верига .При почистването което сте направили и масло 5W40 не би следвало да има почукване .Казваш че звука е тракащ ,наподобява ли ромолене ?

Чукане при палене рав 4 2,0 бензин 150 коня

Публикувано на: 01 Фев 2022 22:16
от Mathew
Ивайло Димов, , звукът е буквално все едно верига се провлачва за две секунди по алуминиев ръб :) Ромоленето по време на работа на обороти, което е признак за разтегната верига (поне при старите БМВ-та, защото основно тази марка съм имал), го няма, двигателчето работи много мазно. Според скромните ми познания това може да е от някакъв обтегач, който или се е отпуснал, или не му стига маслото/гъстотата на същото при определена температура. Това, обаче, е само лаишко предположение. Доколкото видях по клипове и чертежи,повдигачите май не са хидравлични, тоест отпадат като евентуалната причина за изчукването. Иначе количката върви яко във всички обороти,смея да кажа най-много от всички такива, които съм карал,и харчи 10-11 газ, което е идеално, също и признак, че няма разминаване във фазите на газоразпределението. Именно затова,с надеждата че някой доктор по тия двигатели или поне напатил се с тях ще даде акъл,нищя този пост. И още веднъж благодаря на всички за отношението ❤️