Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

GVK
Мнения: 10
Регистриран на: 13 Юли 2020 13:26
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Auris 2.0 D-4D

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от GVK » 03 Ное 2021 01:18

Здравейте, колеги!
И мен вече може да ме приветствате с "Welcome in the club of the white smoke" tooth.gif :D
От както съм взел Титито (07.2020) не е спряла да пуши бял пушек. Повечето познати и приятели казват - "Е, дизел, няма как да не пуши", ама не е точно така!
Проблемът е, че винаги когато достигне оптимална температура, започва да пуши бял пушек. Изчетох доста теми с този проблем, но там колегите споменават за моментно изпушване на бял пушек (в рамките на няколко секунди). За съжаление, при мен когато започне да пуши, спира чак, когато паркирам пред вкъщи, т.е. пуши дълго време. Колата е вкарвана в два сервиза - първият е оторизираният сервиз на Тойота във Варна. След направената диагностика, констатираха, че проблемът е в замърсени EGR и SVC клапани и нужда от регенерация на DPF-а. Оставих я за един ден, всичко уж беше направено и изчистено, но след като я взех на края на деня и тръгнах да се прибирам, още на 5-ят км. и започна да пуши, т.е. никакво подобрение. Тъй като, на следващият ден летях за чужбина, нямаше как да отида да се разправям. За мое най-голямо учудване, след няколко дни ми звънят точно от сервиза, за да ме питат, дали съм бил доволен от услугите им :D :) tooth.gif Обясних всичко на дълго и широко, и момичето каза, че ще предаде на Мениджър-сервиз и той щял да ми звънне. Викам си - "От умрял, писмо", ама на следващият ден, въпросният господин звъни. Говорихме дълго и ми обясни, че проблемът е най-вероятно в задръстен катализатор и трябва да се сменя, но на 13 год. кола не било много удачно да се сменя такъв скъп консуматив, а и не можело да се почиства. Тааа, с Тойота-Варна, толкова!
Вторият сервиз, в който е влизала е един специализиран сервиз за японски коли, пак във Варна. След диагностиката, решиха, че проблемът е в дюзите, защото едната даваше някакви отклонения. Дюзите бяха тествани и изчистени, и след това стойностите им бяха перфектни (по думите на майстора) и не би трябвало да пуши. Да, ама не, тя Титито е с характер и продължава да пуши като комин по старому. Та вече не знам какво да правя, при кого да я водя и какво да й сменям.
Смяната на маслото и филтрите не повлияват на пушенето. Антифризът и маслото не ги пипа. В по-голямата част от годината, колата се кара градско (15-20 км/ ден). Разходът (градско/ извънградско) е нормален. Няма спадане или загуба на мощност. Звукът на двигателят е нормален (няма тракане), поне аз така си мисля.

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от WoLF » 03 Ное 2021 11:09

Щом не ги бара остава пушека да е нафта... Най-вероятно градското каране е разказало играта на DPF. Според мен отново проверка на дюзи за всеки случаи, почистване на EGR, MAF сензора и едно принудително регенериране на филтъра с крастосани пръсти ermm.gif
Каквото и да е, дори да се оправи, пак ще се яви с тази експлоатация на автомобила, мисля mellow.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

GVK
Мнения: 10
Регистриран на: 13 Юли 2020 13:26
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Auris 2.0 D-4D

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от GVK » 03 Ное 2021 23:15

И аз така си мисля! Пушекът си мирише точно на неизгоряла нафта, поне аз така си мисля, ама аз не съм много капацитет в тази област. Пропуснах да кажа, че когато карам извънградско, почти не пуши. Примерно, това лято имам минати, веднъж около 950 км. (Варна-Беклемето-Варна) и веднъж около 1300 км. (Варна-Кавала-Варна). И в двата случая, пушеше само в началото (първите 30-40 км) и после припушва от време на време. Това ме навява на мисълта, че наистина проблемът е в DPF, започва се регенерация, но явно нещо не може да се изчисти напълно. Относно дюзите, те са теставани и изчистени предния месец, и по думите на майстора ,си дават много добри показатели. Тъй като, не разбирам от тези стойности, прикачвам снимки на показателите. Някой, ако може да ги разчете, да каже наистина ли са с перфектни показатели! И последен въпрос, ако наистина проблемът е в PDF-а, има ли смисъл да се сменя на 13 год. кола, защото съм чувал, че не е много евтин!
Прикачени файлове
Screenshot_injectors1.jpg
Screenshot_injectors1.jpg (156.38 KiB) Преглеждано 3786 пъти
Screenshot_injectors.jpg
Screenshot_injectors.jpg (73.68 KiB) Преглеждано 3786 пъти

Аватар
memorex
Мнения: 812
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от memorex » 03 Ное 2021 23:23

Напръй си сметката кат един булгар кое ще ти е на келепир.Нов РДФ или отстраняване и по-висок данък.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от ufer » 04 Ное 2021 10:19

Има нещо много елементарно, което много хора подценяват. Белият пушек може да е просто изпарение на конденз от изпускателната система. А това че мирише малко на нафта, не е невъзможно някоя и друга капка да попада в нея. Карай си колата и я наблюдавай дали разходът на гориво се увеличава, или пък моторът губи мощност и не работи добре. Не бързай да си даваш парите по сервизи, за да установят, че на колата й няма нищо. Наблюдение и търпение му е майката... :thumbsup:

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от martod » 05 Ное 2021 09:50

ufer написа: 04 Ное 2021 10:19 Белият пушек може да е просто изпарение на конденз от изпускателната система.
Това явление по принцип е винаги сутрин, при първото палене, когато тръбите на изпускателната система са студени и започват да загряват, при колегата е винаги при силно загрят мотор.
Аз на негово място бих заменил дюзата 05119, която не е с много добри показания .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от ufer » 05 Ное 2021 10:32

Принципно е така, само сутрин, но понякога допълнителни фактори, като повишена естествена влажност на въздуха, например на морето, могат да повлияят. Забелязал съм също, че дори и при работна температура, но без да се дава много газ, пак може да има лек конденз и бял пушек. Вече ако се изпъне колата със сериозни обороти всичко се изсушава. Не знам във вътрешността на страната дали е така, но при нас отвсякъде е вода - Черно море, Мандренско езеро, Атанасовско езеро, Поморийско езеро, Езеро "Вая"... а бе цяла Венеция, само дето ни липсват каналите! tooth.gif

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от WoLF » 05 Ное 2021 12:35

Описаното количество газ не отговаря на естетвен конденз. За мен си остава лоша смес поради дюза, въздушни пътища(вкл. и/или турбо) или EGR. Филтъра просто е жертвата на този проблем. Не знам дали този модел имат 5та дюза, че и тя прави гадории. Иска си хубав преглед, толкова боб хвърлям до описание ermm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от ufer » 05 Ное 2021 14:18

Кондензът е само една от възможностите и то най-безобидната. Аз всъщност акцентувах повече да изчака и да наблюдава, защото след като и профитата от "отори...." сервизите са вдигнали ръце, не трябва да бърза. По-скоро да си търси свестен майстор. Тук много колеги хвалят едно момче в Бургас, който е бил в Тойота и е почнал собствен бизнес. Поне не е далече от Варна... А пък ние от Бургас ще идваме във Варна... tooth.gif

Аватар
memorex
Мнения: 812
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от memorex » 05 Ное 2021 16:39

Неизгоряля нафта се събира в ДПФ ако има или катализатор и при определена температура почва да пуши.Срещал съм подобно явление но при беенве./понижена компресия и непълно изгаряне/незавършена регенерация и нещо от тойота турбо:https://corolla--club-ru.translate.goog ... tr_pto=nui
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от WoLF » 05 Ное 2021 22:43

Така, така. Има си причинители, иска ли доктора...

GVK
Мнения: 10
Регистриран на: 13 Юли 2020 13:26
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Auris 2.0 D-4D

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от GVK » 07 Ное 2021 00:00

ufer написа: 04 Ное 2021 10:19 Има нещо много елементарно, което много хора подценяват. Белият пушек може да е просто изпарение на конденз от изпускателната система. А това че мирише малко на нафта, не е невъзможно някоя и друга капка да попада в нея. Карай си колата и я наблюдавай дали разходът на гориво се увеличава, или пък моторът губи мощност и не работи добре. Не бързай да си даваш парите по сервизи, за да установят, че на колата й няма нищо. Наблюдение и търпение му е майката... :thumbsup:
В началото и аз се надявах да е това, но ако е конденз, би трябвало още в началото с първите подавания на газ, този конденз да се издуха на вън. А при мен, пушенето започва задължително след като загрее двигателя. Не съм забелязъл моторът да губи мощност, дори по моя преценка си върви доста добре. Аз вече, повече от година я наблюдавам как пуши, и промяна няма. Лошото е, че и "майсторите" не могат да ми кажат, какъв е проблемът на 100%. За около година, CHECK-а ми е светвал около 3-4 пъти, като грешката винаги е една и съща (нещо свързано с дюзите). Сега, след като дюзите са тествани и почистени, поне се надявам тази грешка да спре да се появява.

GVK
Мнения: 10
Регистриран на: 13 Юли 2020 13:26
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Auris 2.0 D-4D

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от GVK » 07 Ное 2021 01:01

WoLF написа: 05 Ное 2021 12:35 Описаното количество газ не отговаря на естетвен конденз. За мен си остава лоша смес поради дюза, въздушни пътища(вкл. и/или турбо) или EGR. Филтъра просто е жертвата на този проблем. Не знам дали този модел имат 5та дюза, че и тя прави гадории. Иска си хубав преглед, толкова боб хвърлям до описание ermm.gif
Да, този модел е с 5-та дюза и от сервиза казаха, че точно тя правила доста мизерии в повечето случаи. След дълга експлоатация, просто не разпръсквала горивото, а просто го "плюела". Тази дюза също е почистена и е сменено уплътнението й. За една година, EGR-а е чистен два пъти. Турбото, на първо слухтене е добре, не издава странни звуци, не вие, ускорява добре. По мнението на един познат, който е завършил "ДВГ", проблемът може да е точно от турбото, т.е. гарнитурата да пропуска по малко масло в турбината и след като се вдигнат оборотите, да я издухва заедно с изгорелите газове. Но това е само на теория, в сервиза този проблем не е разглеждан.

GVK
Мнения: 10
Регистриран на: 13 Юли 2020 13:26
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Auris 2.0 D-4D

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от GVK » 07 Ное 2021 01:37

martod написа: 05 Ное 2021 09:50
ufer написа: 04 Ное 2021 10:19 Белият пушек може да е просто изпарение на конденз от изпускателната система.
Това явление по принцип е винаги сутрин, при първото палене, когато тръбите на изпускателната система са студени и започват да загряват, при колегата е винаги при силно загрят мотор.
Аз на негово място бих заменил дюзата 05119, която не е с много добри показания .
Аз, единствено забелязах, че въпросната дюза 05119 няма никаква вписана стойност на Leak test! А това е сигурно нещо важно? Колега, можеш ли да кажеш, какви са нормалните стойности на дюзите за този двигател? Най-странното е, че от сервиза казаха, че след почистването на дюзите, те дават много по-добри показатели от преди, а явно не е така!

YoKK
Мнения: 184
Регистриран на: 09 Мар 2017 06:50
Местоположение: Plovdiv

Бял пушек при загрял двигател - Auris 2.0 D4D 126 hp

Мнение от YoKK » 07 Ное 2021 06:20

Белият или светло сив пушек с мирис на сурова нафта при палене на студено е симптом за неработещи подгревни свещи. Когато същото явление се наблюдава при загрял мотор причината може да е лоша работа на дюзите. Сурово гориво се отлага в дпф или катализатора и при загряване започва по малко да го изхвърля (изгаря, но не достатъчно). Колегата е свършил най-важното като е почистил и калибрирал дюзите. Сега остава да си отдели еди ден и да предприеме едно по-дълго каране с колата при относително постоянни средно високи обороти. Идеята е да се получи естествено доизгаряне на натрупаната нафта.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта