Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Здравейте, колеги!
Карам колата от подписа ми: corolla 1.6 бензин 2002г.
От както съм я купил ми прави впечатление първоначалния старт на мотора след престой да кажем повече от 12 часа.
За да запали горе-долу нормално, трябва да задържа да завърти 2-3 пъти. Ако пусна ключа по-рано, двигателя се изфорсира по-бавно. Втория старт дори и 10 секунди след като съм изгасил двигателя няма нищо общо с първия. Двигателя стартира много по-лесно и плавно без да се изфорсира над 2К оборота. Внушил съм си, че ако не съм натиснал съединителя, мотора ще скъса веригата при първоначалния старт. Моля, за вашите мнения. Трябва ли спешно да я вкарам в сервиз?
PS: винаги стартирам двигателя с натиснат съединител. Не знам дали така е правилно, но вече ми е станало навик
Направих два видео клипа за да се види какво е положението в действителност
START 1:
START 2:
Карам колата от подписа ми: corolla 1.6 бензин 2002г.
От както съм я купил ми прави впечатление първоначалния старт на мотора след престой да кажем повече от 12 часа.
За да запали горе-долу нормално, трябва да задържа да завърти 2-3 пъти. Ако пусна ключа по-рано, двигателя се изфорсира по-бавно. Втория старт дори и 10 секунди след като съм изгасил двигателя няма нищо общо с първия. Двигателя стартира много по-лесно и плавно без да се изфорсира над 2К оборота. Внушил съм си, че ако не съм натиснал съединителя, мотора ще скъса веригата при първоначалния старт. Моля, за вашите мнения. Трябва ли спешно да я вкарам в сервиз?
PS: винаги стартирам двигателя с натиснат съединител. Не знам дали така е правилно, но вече ми е станало навик
Направих два видео клипа за да се види какво е положението в действителност
START 1:
START 2:
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- biro
- Мнения: 2650
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Свети ти чека. Провери защо.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- TATI
- Мнения: 2747
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 44 пъти
- Обратна връзка:
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Аз не чувам проблем, освен, че акумулатора ти е позаминал вече
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Акумулатора е на около 5 години от тези необслужваемите 65А. "Окото" му още си свети в ярко зелено както си беше и като нов. Само това ме кара да търся причината другаде.
Пък и ако беше от него, възможно ли е втория път ( 10 сек след първия ) вече да е заредил достатъчно за да осигури безпроблемен втори старт?
Оборотите не се ли форсират прекалено много?
И все пак дано се окаже, че проблема е в акумулатора, а не в нещо друго.
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- slowtraveler
- Мнения: 4921
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 152 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
'окото' е търговски трик, и не показва общото състояние на акумулатора. Окото показва плътността на електролита само на определена клетка, в която е окото. Може съседна да е напълно умряла, ама окото ще си 'свети зелено' ..
Иначе относно паленето - май колегите бяха коментирали въпроса, но съм забравил конкретика... Нямам точен спомен дали бе нещо относно подкачващата помпа (започва да работи при работа на стартера, а не нагнетява предварително горивото), или пък бе нещо друго...
Иначе относно паленето - май колегите бяха коментирали въпроса, но съм забравил конкретика... Нямам точен спомен дали бе нещо относно подкачващата помпа (започва да работи при работа на стартера, а не нагнетява предварително горивото), или пък бе нещо друго...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Това т.нар бензинова помпа ли е?slowtraveler написа: ↑10 Окт 2021 23:15 Иначе относно паленето - май колегите бяха коментирали въпроса, но съм забравил конкретика... Нямам точен спомен дали бе нещо относно подкачващата помпа (започва да работи при работа на стартера, а не нагнетява предварително горивото), или пък бе нещо друго...
Напълно възможно е проблема да е точно в нея, защото след стартиране мирише доста силно на бензин ( богата смес ), което пък напълно отсъства когато двигателя вече е достигнал работна температура
И все пак START 1 не ви се струва съвсем нормален нали, колеги?
Нещата са ясни. Ще трябва да я вкарам в сервиз. Само не знам как ще им обясня за проблема при вече работил двигател
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- mapamop
- Мнения: 4078
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 291 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Ако го няма катализатора или не е изряден, няма как да не мирише на бензин. Налягането и състава на газовете не са в нормите зададени на горивния компютър, респективно имаш "сурово гориво" в тях.
На biro на Хондата беше същата ситуацията с изтърбушения катализатор.
Тривиалните неща елиминирал ли си? Дроселна клапа, клапана за въздуха на свободния ход, дебитомер, несанкциониран от дебитомера въздух през някое съединение или колекторите, ламбда сонди (евентуално).
Принципно и моята ако е студено сутринта в първата минута-две си понамирисва леко на бензин, и после се изчистват газовете, като се постопли катализатора. При мен няма грешки за неефективен катализатор, но и катализатора си е на години и не е с параметрите на нов.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 173
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
И аз имах такъв акумулатор.. Известно време палеше една идея по-трудно, след това рязко спря. Добре, че бях на склон и запалих на спускане. След 6км се беше възбудил вече и запали нормално. Оказа се, че акумулатора имаше умираща клетка и има заряд за едно палене - следващото трябваше да е след поне 5км каране. Така че елиминирай първо него с един назаем, после почвай да разглобяваш ;). Т'ва око въобще не го гледай, както каза Слоу..
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Добре, колеги.
Ще започна първо от акумулатора. На другата кола имам една "Искра" 45А на година и половина. Ще свърши ли работа за пробата или да ходя да купувам нов 60+А ?
В сайта, който ползвам за справки излиза това:
Ще започна първо от акумулатора. На другата кола имам една "Искра" 45А на година и половина. Ще свърши ли работа за пробата или да ходя да купувам нов 60+А ?
В сайта, който ползвам за справки излиза това:
- Прикачени файлове
-
- АКУМУЛАТОР.png (205.51 KiB) Преглеждано 3439 пъти
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- slowtraveler
- Мнения: 4921
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 152 пъти
- Получена благодарност: 142 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Ако е зареден - ще свърши работа за пробата...
Може да включиш и едно ОБД за да видиш каква температура отчита автомобила...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Имах подобен проблем с това зачудване при палене, при IS200, който се влошаваше прогресивно - скапан fuel pressure regulator на помпата. Не знам при королата, дали бензиновата система работи по същия начин, но при мен нямаше достатъчно налягане отпред на рейката, а помпата работи само при завъртане на ключа.
Ако не е акумулатор, може да проверите налягането при студен автомобил и при завъртане за запалване.
Ако не е акумулатор, може да проверите налягането при студен автомобил и при завъртане за запалване.
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Колега, Lazo давате много точен и полезен коментар в темата ми, за което ви благодаря.
При първа възможност ще се провери това което сте описал. Ще напиша какъв е бил точно проблема, когато я закарам в сервиз за да може темата да бъде полезна за всички, които по една или друга причина стигнат до нейният прочит
При първа възможност ще се провери това което сте описал. Ще напиша какъв е бил точно проблема, когато я закарам в сервиз за да може темата да бъде полезна за всички, които по една или друга причина стигнат до нейният прочит
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
- esko148
- Мнения: 70
- Регистриран на: 28 Сеп 2020 21:44
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla 1.6i 110к.с 2002г 3ZZU
- Благодарил/а: 6 пъти
Corolla 1.6 VVT-i: Първи старт - проблем или.. ?
Така, ходих на сервиз. Не откриха проблеми по горивната система. Наляганията са си в норма. На диагностиката си излезе само грешката за катализатор, заради което ми свети и check engin-a, но аз това си го знаех и от преди това
На връщане от сервиза минах през магазина за акумулатори и си взех някакъв 62Аh 600А стартов ток. Като се прибрах в къщи видях, че стария шест годишен необслужваем "Fairline" купен някога от МЕТРО също е 62Аh, НО със стартов ток 480А! Проверих в Интернет където дават за моя модел стартов ток от 570 до 620А.
Преди да я закарам в сервиза и да купя новия акумулатор, бях сложил една "Искра" на една година 44Аh 450A стартов ток, но и с нея проблема с трудния първи старт не се реши.
Сега с новия акумулатор ( неизвестна марка, май ще се окаже наследник на искрата ), колата пали от четвърт и аз съм щастлив
Надявам се темата да бъде полезна и за други колеги.
Благодаря на всички, които се включиха
На връщане от сервиза минах през магазина за акумулатори и си взех някакъв 62Аh 600А стартов ток. Като се прибрах в къщи видях, че стария шест годишен необслужваем "Fairline" купен някога от МЕТРО също е 62Аh, НО със стартов ток 480А! Проверих в Интернет където дават за моя модел стартов ток от 570 до 620А.
Преди да я закарам в сервиза и да купя новия акумулатор, бях сложил една "Искра" на една година 44Аh 450A стартов ток, но и с нея проблема с трудния първи старт не се реши.
Сега с новия акумулатор ( неизвестна марка, май ще се окаже наследник на искрата ), колата пали от четвърт и аз съм щастлив
Надявам се темата да бъде полезна и за други колеги.
Благодаря на всички, които се включиха
Toyota Corolla 2002г 1.6i 110к.с 81кW 3ZZU; Toyota RAV4 2013г 2.0i 158к.с 116кW 3ZR-FAE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта