Авенсис Т25 - 1ZZFE- смяна на обтягащо рамо на пистов ремък

Christoforov
Мнения: 6
Регистриран на: 28 Сеп 2019 06:28
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Avensis T25 1,8 бензин

Авенсис Т25 - 1ZZFE- смяна на обтягащо рамо на пистов ремък

Мнение от Christoforov » 29 Сеп 2021 10:04

Здравейте колеги,

Не успях да открия нищо по темата, за това си позволих да отворя нова, дано не съм подразнил администраторите :)
Интересува ме дали някой е сменял обтегача на пистовия ремък на Авенсис Т 25 бензин 1.8?
По конкретно ме интересува как сте решили проблема с втория болт (държи се на 2 болта и изглежда елементарно) тъй като при отвиването му се стига до калника, а болта не е отвит до край и е доста дълъг?
Предварително Благодаря на всички които дадат съвет

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Авенсис Т25 - 1ZZFE- смяна на обтягащо рамо на пистов ремък

Мнение от Akima » 29 Сеп 2021 14:24

На ZZ-серия се повдига мотора - по памет.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Christoforov
Мнения: 6
Регистриран на: 28 Сеп 2019 06:28
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Avensis T25 1,8 бензин

Авенсис Т25 - 1ZZFE- смяна на обтягащо рамо на пистов ремък

Мнение от Christoforov » 29 Сеп 2021 16:05

Благодаря, Akima!
Опасявам се, че си прав приятелю... и аз друг вариант не виждам. Много се надявах да има и да не го знам, но....
За съжаление не разполагам с лебедка, а точно от тази страна отдолу се намира картера. Някой правил ли е подобна манипулация в "полеви" условия? Ще съм благодарен на всякакви съвети особенно ако има хора успели да го направят
Иначе за сервиз... солено е особено в Тойота.
Предварително Благодаря на всеки, които реши да помогне

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Авенсис Т25 - 1ZZFE- смяна на обтягащо рамо на пистов ремък

Мнение от Akima » 29 Сеп 2021 16:12

Една дървена талпа/за разпрделение на усилието/ и обикновен крик тип ножица ще свършат работа...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Christoforov
Мнения: 6
Регистриран на: 28 Сеп 2019 06:28
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Avensis T25 1,8 бензин

Авенсис Т25 - 1ZZFE- смяна на обтягащо рамо на пистов ремък

Мнение от Christoforov » 29 Сеп 2021 16:23

Не е ли опасно да вдигам върху картера? Те май бяха алуминиеви.... ама то като гледам, май няма много варианти....
Вярно е, че му трябва 1-2 см...
Мислиш ли, че може да стане беля?

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Авенсис Т25 - 1ZZFE- смяна на обтягащо рамо на пистов ремък

Мнение от TATI » 29 Сеп 2021 19:41

Тук
Тук
И те така
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Christoforov
Мнения: 6
Регистриран на: 28 Сеп 2019 06:28
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Avensis T25 1,8 бензин

Авенсис Т25 - 1ZZFE- смяна на обтягащо рамо на пистов ремък

Мнение от Christoforov » 29 Сеп 2021 20:07

Благодаря за видеото! Определено ме насочи как да го направя! Още утре поръчвам и като пристигне се залавям за работа пред блока :)

Christoforov
Мнения: 6
Регистриран на: 28 Сеп 2019 06:28
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Avensis T25 1,8 бензин

Авенсис Т25 - 1ZZFE- смяна на обтягащо рамо на пистов ремък

Мнение от Christoforov » 05 Окт 2021 15:05

Искам да благодаря на всички, които се вкючиха и помогнаха! Както и предполагах, се оказа, че гумения маншон е скъсани и по-голямата част от хидравличното масло беше изтекло. Резултата е ясен - пружината не може да се справи с усилието, в следствие на което ремъка не е добре опънат... Оттук нататък за всички е ясно....
Последвах инструкциите и съветите на колегите и проблема при мен вече е успешно решен! :thumbsup:
Сега накратко ще опиша как го направих, може да съм полезен на друг ентусиаст като мен:)
1. Дървена талпа - при мен беше с размери 100х70мм дълга 300-350мм
2. Гидоре или звездогаечни ключове 10, 12, 14, 17,19
Добре е 17 да е с тресчотка по възможност, по-лесно се работи, това е болта заради който се повдига двигателя
3. Крик - тип ножица свърши идеална работа
И последно - при монтажа след смяната на оптягащото рамо, трите болта, които се намират на тампона на двигателя - добре е да се прекарат на ръка и трите, за да се избегне измърдването на отворите спрямо шасито! При самото стягане ми направи впечатление, че е добре да се започне от болта намиращ се откъм купето!
Ами това е от мен! Ще приложа и една снимка :)
20211005_110836.jpg
20211005_110836.jpg (223.74 KiB) Преглеждано 1663 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 54 госта