RAV4 2.2 d4d 136к.с. - гори количества масло

mmdds
Мнения: 1
Регистриран на: 20 Сеп 2021 09:00
Местоположение: България

RAV4 2.2 d4d 136к.с. - гори количества масло

Мнение от mmdds » 20 Сеп 2021 10:26

Здравейте,

наскоро си купих RAV4 2.2 d4d 136 к.с. 2008 година. Обслужих я веднага след като я взех(филтри и масло Motul 5w30). След около 6000 км без никакви проблеми, на връщане от морето това лято ми изписа на таблото че нивото на маслото е ниско, дръпнах щеката и реално маслото беше под минимума, съответно долях 1литър. След още 350-400 км отново изписа същото съобщение, отново долях. След още ~300 км отново същата процедура, и така като четвъртото доливане дойде след изминати ~150 км. Най-общо казано съм долял 4 литра масло за около 1000 км.
Няма никакви течове нито отгоре нито отдолу на двигателя, под капака е абсолютно сухо.
Закарах я в сервиз. Правена е диагностиката на турбото, хората казаха че турбото си наред и си работи перфектно, издържало е всички тестове, не тече масло(аз и не съм забелязал разлика във вървежа). Картерната вентилация е чиста, в интеркулера имаше около 500мл масло. В крайна сметка смениха дифтунги на дюзите, защото бяха изпуснали и доста омаслени.
След смяната на дифтунгите съм изминал ~160 км смесено каране(градско и извънградско) като постоянно гледам нивото на маслото, до тук е паднало с около 1 мм на щеката.
Нов съм във форума, изчетох доста по този въпрос тук във форума, разбрах че тези дифтунги са доста често срещан проблем именно при подобен харч на масло.
Продължавам да следя нивото на маслото, ще се радвам да чуя и вашите мнения възможно ли е подобен харч на масло да изчезне или поне да намалее след смяна на дифтунги на дюзи, както твърдят доста хора във форума а и извън него.

Благодаря1

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

RAV4 2.2 d4d 136к.с. - гори количества масло

Мнение от ufer » 20 Сеп 2021 13:42

Ако не е от дихтунгите, ти остава да провериш евентуално горивните камери и буталата за сериозен черен нагар с микрокамерка, преди да тръгнеш да сваляш глава, че и там стават малки бели. Възможно е пропускане на гарнитурата на главата и маслената магистрала. При мен така се случи: пропуск между последната и гарнитурата на 4-ти и много малко на 1-ви цилиндър на бензинка (за дизел не знам къде точно минава). Хубавото беше, че започна полека-лека да гори маслото и в един момент: за 850 км до Гърция - 0,5 л, след 1 седмица на връщане пак 850 км - 1,5 л. Прибрах се в къщи с 2 л масло в картера... :thumbsup:

IvoKrastev
Мнения: 116
Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

RAV4 2.2 d4d 136к.с. - гори количества масло

Мнение от IvoKrastev » 20 Сеп 2021 15:17

Подобен случей имах с една бензинова Хонда. Купуваме, обслужваме, минахме 3-4000км и се започна със сериозен разход на масло. По 8-10л за 10000км. Минахме през дежурните процедури и накрая се стигна до отваряне на мотора. Маслообиращите сегменти си седяха вътре в буталата, толкова много нагар имаха. Жертва на италианското "редовно" обслужване, както знаем в Италия маслата на всички агрегати са вечни tooth.gif После имахме и ядове с това, че маслото беше запушило катализатора. Колата хич не вървеше, но реално други проблеми нямаше докато не започна да харчи антифриз. Оказа се, че питата на катализатора беше някак като разтопена от маслото. Много малко изгорели газове са минавали от там и накрая е изпуснала гарнитурата на главата. Та, второ отваряне на мотора, нова гарнитура, избушихме катализатора, колата тръгна да върви и баща ми още се вози с Хондата. Мисълта ми е, след като се справите с тоя проблем да не забравиш да проверите катализатор, ДПФ, там каквото има, че иначе лошо.
ИзображениеИзображение

Аватар
the_fast_r1
Мнения: 52
Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
Местоположение: Варна
Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP

RAV4 2.2 d4d 136к.с. - гори количества масло

Мнение от the_fast_r1 » 11 Окт 2021 22:29

Здравей колега. И аз смятах, че на моята тойота разхода на масло се държи на изпуснали дифтунги, но след рециклиране на дюзи и смяна на дифтунги, пушеците отзад и разхода на масло си остават. При мен се оказва от турбото, но не съм и изненадан. Отдавна съм забелязал омасляването след турбото, което не е много, но от смяна до смяна на масло около 8000-10000 километра си изгаря около 1 литър масло. Друго което съм забелязал, че новото масло го гори по бавно, но като поостарее явно става все по рядко и разхода му се увеличава. Твоето турбо сваляха ли да го тестват или така на място са го оглеждали? При мен например турбото има само радиален луфт, но няма аксиален. Също така от ауспуха се усеща миризмата, на изгоряло масло, дори и без да се вижда дим когато работи на място. До колкото знам, може и от гумичките /семериниги/ на клапаните да има разход на масло.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 37 госта