Демонтаж/монтаж на дюзи
Демонтаж/монтаж на дюзи
Здравейте, колеги!
Налага ми се да ремонтирам дюзите. Искам да питам, при монтаж на дюзи, задължително ли е райбероване на леглата? В момента дихтунгите не са отървали.
Корола 2002г. д4д 2,0 110к.с.
Благодаря предварително!
Налага ми се да ремонтирам дюзите. Искам да питам, при монтаж на дюзи, задължително ли е райбероване на леглата? В момента дихтунгите не са отървали.
Корола 2002г. д4д 2,0 110к.с.
Благодаря предварително!
- iovkito
- Мнения: 2835
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 57 пъти
Демонтаж/монтаж на дюзи
Аз не съм ги райберовал. Проблеми засега не е имало. Сигурно, ако имах подходящите инструменти, щях да го направя.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Kiki
- Мнения: 8211
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Демонтаж/монтаж на дюзи
И аз съм сменял дюзи без да райберовам.
Ако сега не са изпуснали, няма да имаш проблем.
Дамо ги затягай с динамометричен ключ, с усилие по предписание на колата и задължително сменяй дихтунгите.
Ако сега не са изпуснали, няма да имаш проблем.
Дамо ги затягай с динамометричен ключ, с усилие по предписание на колата и задължително сменяй дихтунгите.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
Демонтаж/монтаж на дюзи
Знам, че е препоръчително райбероването на леглата на дюзите. Задължителна е смяната на дифтунгите с нови, най-добре оригинални!
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Демонтаж/монтаж на дюзи
По думите на Иван от гара Яна (човек занимаващ се с рециклирането на дюзи) ако компресията не е влизала под капака на клапаните и самите дихтунги не са зверски залепнали от това, няма нужда от райбероване! Леглата се почистват с WD-40, с някоя по-дълга клечка за уши или с парче парцал фиксирано с миша опашка на върха на права отвертка (така го направих аз). По резултата след чистенето ще разберете дали има нужда от по-сериозна обработка. Съображението да не се прави райбероване за щяло и нещяло е че най-вероятно инструмента няма да е центрован добре спрямо леглото (или ще се върти на ръка), което може да внесе наклон в леглото и да стане още по-голяма мизерия след монтажа на дюзите.
След почистване с WD-40: С новия дихтунг: Както виждате леглото е идеално чисто и няма никакъв смисъл да се райберова.
След почистване с WD-40: С новия дихтунг: Както виждате леглото е идеално чисто и няма никакъв смисъл да се райберова.
- memorex
- Мнения: 814
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Демонтаж/монтаж на дюзи
Вoiski,райбероването не е за отнемане на метал от леглото а за почистване ако има карбон или мед от дихтунгите.ако са оригинал ,щото на оригинал не се слага смазка. На всички дюзи се препоръчва райбероване и си има приспособление.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Демонтаж/монтаж на дюзи
А друг начин има ли да се разбере дали отърват дихтунгите, освен визуално - по-гъст бял пушек, и слухово - чува се съскащ звук от компресията в цилиндъра, при развита капачка за наливане на мслото? Защото при мен ги няма тези симптоми...
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 19 Юни 2015 21:07
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Verso '04 2.0 D4D 116
- Получена благодарност: 1 път
Демонтаж/монтаж на дюзи
Какви са опасенията? Че ако я отвориш и дихтунгите са изтървали няма да можеш да изкараш дюзите/дихтунгите или какво? Ако дюзите са за ремонт/смяна едва ли можеш да отлагаш вечно. Доколкото знам когато компресията е влизала под капака на клапаните гледката не е красива. Майстора на дюзите оприличи картинката като "навсякъде ще има кюмюр". Отделно могат да се наблюдават и течове/избиване на масло поради повишеното вътрешно налягане.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 81 госта