Да се отървам ли от колата докато е време?

Аватар
gecko
Мнения: 14
Регистриран на: 22 Сеп 2020 15:02
Местоположение: София
Автомобил: 2004 Avensis D4D 2.0 116 hp

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от gecko » 02 Юли 2021 15:05

Здравейте, колеги. Въпросът от заглавието касае автомобилът от подписа ми. Ситуацията е следната: поради забелязан теч на масло и доливане около 1 л. за около 9 000 км, реших да закарам Авенсиса в ТМ Ауто Изток да я погледнат. Там ми казаха първо да измия двигателя, да покарам 100-200 км и да се върна. Речено-сторено. След оглед ми е дадена ориентировъчна цена от 3500 лв за ремонт, и приятелски съвет да продавам колата. "Епикризата" на Авенсиса е следната, цитирам от протокола: "следи от омасляване от капак-клапани и ангренажна група(семеринг на разпределителен вал, колянов вал и маслена помпа). Съмнение за омасляване и от картера." Останах потресен, и честно казано не ми се иска да се разделям с колата и да се впускам в приключението "търсене на нов кошник".

Та въпросът ми е: наистина ли е толкова скъпо и отчайващо положението, или евентуален ремонт в неоторизиран сервиз би излязъл по-лек и мога да запазя колата? Да се отървам ли?

Благодаря за отделеното време!
2004 Avensis D4D 2.0 116 hp седан 1CD-FTV

todorakis
Мнения: 185
Регистриран на: 05 Яну 2019 00:40
Местоположение: Пловдив

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от todorakis » 02 Юли 2021 15:26

TM Auto е просто един магазин за коли. Няма да споделям изключително отрицателното ми мнение за т. нар официални представителства, относно ремонт на коли, но бих Ви посъветвал да се обърнете към друг сервиз. Прочетете тази тема, на 99% процента залагам, че ще Ви е от полза viewtopic.php?f=5&t=32719
Моето лично мнение е че пробутването на неизправен автомобил на друг човек е меко казано некоректно, освен, ако не е предварително указано и цената, разбира се е символична. Самият факт че "официалния представител" Ви го предлага, като вариант е шокиращ за мен, но явно си им е такова нивото...

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от WoLF » 03 Юли 2021 00:32

С ремонт от около 1000 ще си пушка, но се посъветвай и с друг сервиз. Не пречи и на Механика да пишеш, току виж ти излезнал късмета :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
gecko
Мнения: 14
Регистриран на: 22 Сеп 2020 15:02
Местоположение: София
Автомобил: 2004 Avensis D4D 2.0 116 hp

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от gecko » 03 Юли 2021 08:54

Колеги, искрено благодаря за съветите ви! Ще пиша на мехаННика, и ако има някакво интересно техническо развитие по въпроса, ще драсна и тук. Още веднъж, благодаря!
2004 Avensis D4D 2.0 116 hp седан 1CD-FTV

vodafon
Мнения: 135
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от vodafon » 03 Юли 2021 11:03

Колега, замисли се: ако лее от капака на клапаните , нормално да има омасляване от към антренажа+ главата! мисла че подмяна гарнитура на капака на клапаните е решение. омасляването по картера също - сваля се силикон и слагаш. ако масли от КВ не би трябвало да е фатал - като дойде съединител да сменяш- смени и семеринг на КВ. Болките са при 80% от колите в движение на 10 + години Нормално е

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от iovkito » 03 Юли 2021 11:48

1cd-ftv не се продава, за да се отърве човек от него. Разбирам да е някое немско или френско недоразумение, но точно този двигател...
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
gecko
Мнения: 14
Регистриран на: 22 Сеп 2020 15:02
Местоположение: София
Автомобил: 2004 Avensis D4D 2.0 116 hp

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от gecko » 26 Яну 2022 15:58

Така, с радост и удоволствие пиша, че спасихме Авенсиса. Бе извършен комплексен ремонт, но накрая колата живна и се прероди за един нов живот по нашите улици, пътища и магистрали. Изминати са само около 500 км от ремонта, но ето какво бе извършено и как се отрази на работата на двигателя на първо време:
  • Сменени гумички, уплътнения, О-пръстени, дих(ф)тунги на дюзи
    • Спряха всякакви течове на масло и нещата засега изглеждат сухи. Колата от масларник се превърна в нормален автомобил.
  • Рециклиране на всички 4 дюзи
    • Авенсиса пали една идея по-лесно при студен двигател.
    • Преди ремонта имаше проблеми с паленето при загрял двигател. Веднъж трябваше да я чакам 15-тина минути да изстине за да запали. Този проблем е изчистен.
    • Имаше тресене в диапазона 1500-1800 оборота при здраво подаване на газ. Първоначалният заподозрян беше каре на полуоската, но явно проблемът е бил в дюзите понеже това също се изчисти.
  • Рециклиране на турбо
    • След рециклажа колата набира осезаемо по-добре, особено на 2-ра скорост.
    • При ускорение след 2000 оборота(включване на турбото) излизаше доста черен дим/пушек. Най-много се забелязваше отново при 2-ра предавка. След рециклирането няма пушеци и срам по светофарите. Вече сме "еко".

От тези 500 км., по-голямата част бяха извънградско и магистрално шофиране до зимен курорт. Имаше голямо застудяване, и реших да тествам как пали при -15 градуса - врътва без колебание.

Като цяло двигателят вече работи някакси по-"мазно" и "еластично". Надявам се информацията да помогне на колегите с подобни симптоми и нерви. Ако имате въпроси, чувствайте се свободни да ми пишете на ЛС.
Последно промяна от gecko на 26 Яну 2022 16:02, променено общо 1 път.
2004 Avensis D4D 2.0 116 hp седан 1CD-FTV

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от Ивайло Димов » 26 Яну 2022 16:02

Чудесна новина .А колко ти струваше ремонта ?Съмнявам се да се е стигнало до цената в първия пост :)

Аватар
gecko
Мнения: 14
Регистриран на: 22 Сеп 2020 15:02
Местоположение: София
Автомобил: 2004 Avensis D4D 2.0 116 hp

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от gecko » 26 Яну 2022 16:10

Да, като се удари чертата, цената въпреки всичко остана доста по-малко от тази в първият пост. За рециклиране на турбо на този автомобил може да очаквате 650 до 700 лв, а за дюзите - около 1000 за четирите, без сваляне и монтаж. Останалите части и труд няма да коментирам - зависи от майстора, дали сами ще си търсите части, отстъпки и т.н. В раздела за магазини и сервизи има тема за доверен човек, от когото може да се купят части, струва си да се хвърли едно око.
2004 Avensis D4D 2.0 116 hp седан 1CD-FTV

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от Ивайло Димов » 26 Яну 2022 16:13

Просто ми беше интересно защото 3500 е доста висока сума .Хубаво е ,че си потърсил и други мнения и не си се "отървал" :cheers:

Аватар
gecko
Мнения: 14
Регистриран на: 22 Сеп 2020 15:02
Местоположение: София
Автомобил: 2004 Avensis D4D 2.0 116 hp

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от gecko » 26 Яну 2022 16:19

Да, и това 3500 е само за уплътняването на масленият теч. За другите неща не ми се мисли... Но колегите тук са отзивчиви, насочиха ме и помогнаха, за което имат моите благодарности.
2004 Avensis D4D 2.0 116 hp седан 1CD-FTV

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Да се отървам ли от колата докато е време?

Мнение от Ивайло Димов » 26 Яну 2022 16:22

Евала ,за това са форумите ...за взаимопомощ ,да получиш мнения от различни хора .Да вземеш инфомирано решение .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта